Detall de Procediment

Indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties.

Codi SIA: 210714
Codi GUC: 642
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT fins a 31-12-2023
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia o perquè forma part de les campanyes de control o eradicació de malalties.

Observacions

Observacions

* CAUSES DE LA PÈRDUA DE LA INDEMNITZACIÓ No es té dret a indemnització en els casos següents: a) Quan no s'haja comunicat amb la màxima brevetat possible la sospita de l'existència de la malaltia en l'explotació o quan qualsevol altra conducta, per acció o omissió, haja contribuït a la difusió de la malaltia. b) Per l'incompliment de les mesures sanitàries provisionals o definitives imposades legalment per al control de la malaltia. c) Quan en l'explotació hi haja animals la identificació dels quals, origen i situació sanitària no estiguen acreditats amb la documentació corresponent, llevat que s'acredite una causa justa. Quan es comprove una manipulació que tinga com a objecte alterar la fiabilitat dels resultats de les proves diagnòstiques practicades. e) Quan els sacrificis no s'efectuen en els terminis i condicions. f) Quan es tracte d'animals de companyia, llevat que siguen objecte d'activitat econòmica de cria i reproducció en el marc d'una explotació ramadera. g) I en tots els casos que determine la legislació vigent. * COMPATIBILITAT Els beneficiaris de les indemnitzacions previstes no poden rebre ajudes si s'acullen a una altra normativa nacional o comunitària que tinga els mateixos objectius que aquesta convocatòria.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars d'explotacions ramaderes inscrites correctament en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana, els animals dels quals hagen sigut objecte de sacrifici obligatori.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre de 31 de juliol de 1990, de la Conselleria d'Agricultura i Pesca, que estableix normes d'actuació en programes de sanejament ramader a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 1373, de 04.09.1990).
  • Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4455, de 07.03.2003).
  • Llei 8/2003, de 24 d'abril, de sanitat animal (BOE núm. 99, de 25.04.2003).
  • Reial decret 823/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els barems d'indemnització pel sacrifici obligatori dels animals objecte dels programes nacionals de control de salmonel·la en bandades d'aus reproductores i ponedores del gènere gallus i bandades de titots reproductors (BOE 171, de 15.07.2010).
  • Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties (DOCV núm. 6495, 05.04.2011).
  • Orde APA/513/2020, de 8 de juny, per la qual es modifiquen els annexos I i II del Reial decret 389/2011, de 18 de març, pel qual s'estableixen els barems d'indemnització pel sacrifici d'animals en el marc dels programes nacionals de lluita, control o erradicació de la tuberculosi bovina, brucel·losi bovina, brucel·losi ovina i caprina, llengua blava i encefalopaties espongiformes transmissibles (BOE núm. 164, d'11 de juny de 2020).
  • Reial decret 389/2011, de 18 de març, pel qual s'estableixen els barems d'indemnització d'animals en el marc dels programes nacionals de lluita, control o erradicació de la tuberculosi bovina, brucel·losi bovina, brucel·losi ovina i caprina, llengua blava i encefalopaties espongiformes transmissibles (BOE núm. 89, de 14/04/2011).
  • Reial decret 904/2017, de 13 d'octubre, pel qual es modifiquen les normes d'indemnitzacions i subvencions estatals en matèria de sanitat animal en els programes nacionals de lluita, control o erradicació de la tuberculosi bovina, brucel·losi bovina, brucel·losi ovina i caprina, llengua blava i encefalopaties espongiformes transmissibles dels animals (BOE núm. 248, de 14 d'octubre de 2017).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds formalitzades en instància degudament emplenada, podran presentar-se al llarg de tot l'any, en el termini de tres mesos des del sacrifici dels animals.

Formularis i documentació

Les sol·licituds s'han de formalitzar en una instància degudament omplida, dirigida a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, segons el model normalitzat de l'apartat "Impresos associats". El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar de manera telemàtica (https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648). Les persones no obligades a fer el tràmit telemàtic poden optar per fer-lo de manera no automatitzada (https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15996), cas en què hauran d'aportar el corresponent model de domiciliació bancària.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què s'adrecen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú. c) A les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre lloc que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, als registres que s'indiquen a continuació. No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha d'efectuar electrònicament. En el cas que es faça presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene mitjançant la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'efectue l'esmena.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, encara que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc642. Per a accedir telemàticament el sol·licitant ha de tindre signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos expedits per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana. Es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; aquests està el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. Els documents que s'adjunten al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que s'efectuen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va)., Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, encara que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc642. Per a accedir telemàticament el sol·licitant ha de tindre signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos expedits per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana. Es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; aquests està el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. Els documents que s'adjunten al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que s'efectuen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - La instrucció del procediment de concessió de la indemnització correspon a la Secció de Producció i Sanitat Animal de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica d'on es trobe ubicada l'explotació, que efectuarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'haja de formular la proposta de reconeixement de dret i l'atorgament d'indemnització. - A la vista de la documentació aportada i de la proposta de reconeixement de dret i atorgament d'indemnització del cap de secció de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua resoldrà la concessió i autorització d'aquestes indemnitzacions d'acord amb l'import previst en la legislació vigent. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la indemnització, de la qual estaran exclosos tots els impostos. - El termini màxim per a resoldre el reconeixement de dret i atorgament d'indemnització no pot excedir tres mesos des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació, i la falta de resolució en el termini de tres mesos tindrà efecte desestimatori.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre el reconeixement de dret i atorgament d'indemnització no pot excedir tres mesos des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació; la falta de resolució en el termini de tres mesos tindrà efecte desestimatori.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa