Detall de Procediment

Fitació de vies pecuàries

Codi SIA: 210742
Codi GUC: 689
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La fitació és el procediment administratiu en virtut del qual, una vegada aprovada la delimitació, es determinen amb caràcter permanent els límits de les vies pecuàries sobre el terreny amb fites o mollons. Es regula en l'article 9 de la Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries, i en l'article 15 de Llei 3/2014, d'11 de juliol, de la Generalitat, de vies pecuàries de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

La fitació és el procediment administratiu en virtut del qual, una vegada aprovada la delimitació, es determinen amb caràcter permanent els límits de les vies pecuàries i se senyalitzen sobre el terreny amb fites o mollons. Quan es tracte de la reposició de fites o mollons deteriorats o desapareguts, no és necessari seguir el procediment de fitació.

Requisits

Requisits

La fitació requereix una resolució prèvia de delimitació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

S'inicia d'ofici o a instàncies de propietaris adjacents a la via pecuària. Quan siga a instàncies de part, correran al seu càrrec les despeses generades en l'inici, la tramitació i la resolució de l'expedient de fitació.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

La sol·licitud de l'interessat davant de la direcció territorial que corresponga per raó del lloc, la qual s'ha d'acompanyar de la justificació documental de la fitació pretesa. La resolució d'aprovació de la delimitació és el títol per a dur a terme la fitació.

Impresos associats

Presentació

Presentació

Presencial
- Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - També, en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc689. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà l'interessat perquè la presente de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella el dia en què s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada, basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests, els certificats emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema Clave de signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga. Els tràmits que es facen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior, per a acabar la presentació telemàtica, accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "como va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La direcció territorial per raó del territori s'encarrega de la tramitació de l'expedient i designa un instructor que redactarà la proposta de fitació. Inici i operacions materials: Es remet, per la direcció general competent en matèria de vies pecuàries, la còpia de la resolució d'aprovació de la delimitació a la direcció territorial competent per raó del lloc, i una vegada rebuda per la direcció territorial, es procedirà a la tramitació de l'expedient. Les operacions de fitació s'iniciaran amb notificació prèvia a tots els propietaris adjacents i als ajuntaments afectats. Informació pública i aprovació: S'ha de donar publicitat per mitjà d'un període d'informació pública en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, així com en els taulers d'anuncis dels ajuntaments per on discorren, i s'hi ha d'assenyalar la data i l'hora de començament de l'operació (fitació) i el lloc d'iniciació. Tràmit d'audiència als interessats. Acabada la tramitació, es trasllada l'expedient a la direcció general competent en matèria de vies pecuàries, que emetrà resolució. El termini de resolució és d'un any des de la fermesa en via administrativa de la resolució que aprova la delimitació.

Observacions

Observacions

- Recurs d'alçada davant de la secretaria autonòmica de la conselleria competent en matèria de vies pecuàries.

Termini màxim

Termini màxim

El termini de resolució és d'un any des de la fermesa en via administrativa de la resolució que aprova la delimitació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa