Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització per a la celebració de festejos taurins tradicionals (bous al carrer)

Codi SIA: 210516
Codi GUC: 89
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Són festejos taurins tradicionals (bous al carrer) els espectacles en els quals, popularment, se solten, condueixen, corren, toregen o retallen caps de bestiar braus sense que, en cap cas, hi haja lídia del cap de bestiar. - S'entendran incloses en aquest concepte les modalitats de solta de vaquillas, bou embolado, tancaments, exhibició de bous salvatges, bous a la mar, bou ensogado, concurs de retalladors, bous de rotlle així com aquelles modalitats el caràcter tradicional de les quals estiga degudament acreditat en el territori de la Comunitat Valenciana. - S'entendrà que una modalitat està degudament acreditada respecte el seu caràcter tradicional quan existisquen antecedents certs de la seua celebració en territori valencià. En aquest sentit, el caràcter tradicional serà incompatible amb la introducció d'elements o mitjans materials que suposen un risc per a participants, espectadors o caps de bestiar així com quan supose una desnaturalització dels mateixos d'acord amb la seua consideració com a tals. - Per a la celebració de festejos taurins tradicionals serà necessari l'obtenció d'AUTORITZACIÓ expressa de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències de la Conselleria competent en matèria d'espectacles i activitats recreatives. En cap cas podran celebrar-se simultàniament dues modalitats diferents de festejos.

Observacions

Observacions

* MODALITATS DE FESTEJOS TAURINS TRADICIONALS BOUS SALVATGES Són bous salvatges els que no han sigut torejats o correguts en cap festeig taurí tradicional o en espectacles taurins. No obstant això, com a excepció, no perdran la seua condició de salvatges, els bous que participen en un únic tancament abans de la seua exhibició com a tals, sempre que aquest tancament tinga lloc en el mateix municipi i durant els festejos taurins tradicionals que figuren en la resolució d'autorització. En aquest cas, la realització de la modalitat del tancament amb bous salvatges s'ha de sol·licitar conjuntament amb la d'exhibició d'aquests. En aquesta modalitat s'escamparà una capa de terra, arena o similar als voltants del caixó o corral on s'haja de donar l'eixida, amb la finalitat d'evitar que els caps de bestiar es lesionen. Els bous salvatges que encara no hagen complit SET anys podran participar en els festejos taurins tradicionals amb les banyes íntegres en un únic festeig, llevat que en la mateixa autorització s'incloga la seua participació en un altre festeig com ara bou embolat,i aquest tinga lloc dins de les vint-i-quatre hores següents al primer festeig. Els bous salvatges, una vegada finalitzat el festeig o festejos en el qual prenen part, es traslladaran a l'escorxador o local autoritzat per al seu sacrifici. BOU ENSOGAT O DE CORDA S'entén per bou ensogat o de corda l'espectacle taurí de caràcter popular de la Comunitat Valenciana, en el qual el cap de bestiar és conduït pels carrers de la localitat, mitjançant la utilització de sogues o cordes subjectes a la banyada a través de ferramentes o badanes, sense que, necessàriament, la zona autoritzada per al seu recorregut es trobe tancada. CORREBOUS - Recorregut del festeig: el trasllat dels caps de bestiar, des de dos punts determinats de començament i finalització, s'efectuarà amb el trajecte degudament protegit i delimitat per barreres o cadafals. - Correbous amb cavalls: de manera excepcional en les poblacions on siga costum realitzar tancaments de caps de bestiar amb cavalls, la protecció i l'acotament del trajecte pot vindre donada únicament per l'agrupació dels caps de bestiar conduïts pels genets des del punt de partida fins que s'arribe al punt final on es tanquen, sense que es puguen desviar del seu recorregut durant el trajecte. BOU EMBOLAT Condicions de l'embolada -La distància mínima entre el punt de l'angle que formen els ferratges d'embolar o el punt central de la corba d'aquests ha de tindre una distància mínima respecte al platet de 15 centímetres. -Les dimensions de les punxes de les argolles de subjecció a la banya no han de ser superiors a 3 mil·límetres a l'efecte d'evitar-hi danys. -La corda de subjecció del cap de bestiar que s'ha d'embolar ha de tindre una grossària mínima de 2,4 centímetres i ha d'estar, així mateix, en bon estat d'ús.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

L'organitzador o promotor del festeig.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 31/2015 , de 6 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de festejos taurins tradicionals a la Comunitat Valenciana (bous al carrer). (DOCV núm. 7482, de 06/03/2015).
  • Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOCV núm. 6414, de 10/12/2010).
  • Ordre d'1 de setembre de 2009, de la Conselleria de Governació, per la qual es regula la figura, funcions i règim jurídic dels col·laboradors voluntaris en els festejos taurins tradicionals (bous al Carrer) celebrats a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6097, de 08/09/2009).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de QUINZE DIES hàbils a la seua celebració. En el supòsit que se sol·licite l'autorització per a diversos espectacles, el termini anterior s'entendrà referit a l'espectacle que es realitze en primer lloc d'entre els que s'inclouen en la sol·licitud.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud, segons el model, en el qual s'ha de fer constar: · Nom, cognoms, DNI, telèfon, fax, a l'efecte de notificacions adreça electrònica i domicili a l'efecte de notificacions de l'interessat i, si és el cas, de la persona que el represente, així com el lloc, la data i la signatura de l'interessat. · Dia i hora de començament i finalització dels festejos i el seu itinerari. DOCUMENTACIÓ GENERAL 1r- A la sol·licitud d'autorització s'han d'ACOMPANYAR preceptivament els documents següents: a) Informe sobre les instal·lacions de tancament, delimitació, protecció o diversió subscrit pel tècnic municipal o, en defecte d'això, pel tècnic competent sobre els extrems referits en l'annex II del Reglament de festejos taurins tradicionals a la Comunitat Valenciana (bous al carrer). Quan les instal·lacions de tancament, delimitació, protecció o diversió patisquen modificacions sobre el seu estat inicial, el tècnic competent ha d'emetre un informe en què es ratifique la seua idoneïtat. L'informe de ratificació ha de ser comunicat amb antelació a la celebració del festeig a l'ajuntament i a l'òrgan competent per a la seua autorització per mitjans que permeten constatar el seu coneixement immediat. b) Certificat mèdic, visat pel col·legi professional, en el qual es faça constar els extrems indicats en l'annex III del reglament. c) Certificat expedit per una companyia d'assegurances, segons el model de l'annex IV del reglament, en el qual conste que l'organitzador ha subscrit una pòlissa d'assegurança d'accidents i de responsabilitat civil per a la cobertura de sinistres que es puguen produir a conseqüència de la celebració d'un festeig, que ha d'incloure, com a mínim els següents riscos i quanties: 1. Accidents: - Assegurança col·lectiva d'accidents que cobrisca els participants, col·laboradors voluntaris i altres intervinents, amb una quantia mínima per pòlissa de 300.500 euros, i les següents cobertures mínimes d'indemnització: . Despeses d'estada hospitalària, curació i assistència sanitària: 15.000 euros. . Mort: 6.000 euros. . Invalidesa permanent i total: 6.000 euros. 2. Responsabilitat civil: Amb una quantia mínima per pòlissa de 300.500 euros, que cobrirà els danys als espectadors, terceres persones i béns que es puguen derivar de la celebració de l'espectacle, i amb una cobertura mínima d'indemnització per víctima de 60.100 euros. Quedarà inclosa la defensa criminal i fiances. d) En el cas que el festeig es realitze, exclusivament, en una plaça de bous permanent, provisional o portàtil, a més del que s'ha assenyalat anteriorment, s'ha d'aportar el contracte subscrit amb un professional taurí inscrit en la secció I, II, o en la categoria primera de la secció V, del Registre General de Professionals Taurins, regulat en l'article 2 del Reial decret 145/1996, de 2 de febrer, pel qual es va aprovar el Reglament d'espectacles taurins, que auxilie els qui prenguen part en el festeig. 2n- A la sol·licitud d'autorització ha d'ACOMPANYAR una DECLARACIÓ JURADA del fet que es tenen els següents documents exigibles per a efectuar festejos de bous al carrer (aquesta declaració jurada ESTÀ INCLOSA en el model de sol·licitud com a part d'aquesta): a) Autorització o llicència de l'ajuntament en els supòsits d'ocupació o utilització de via pública i declaració favorable a la realització dels festejos. b) Declaració jurada de l'organitzador o promotor en la qual es faça constar la disposició, almenys, d'una ambulància per al trasllat de ferits o accidentats a un centre hospitalari prèviament concertat, d'acord amb el que disposa l'article 22 del reglament, des d'almenys una hora abans de l'inici del festeig i durant tot el temps de duració. c) Declaració jurada del ramader contractat en la qual s'hi faça constar que tots els caps de bestiar de la seua ramaderia participants en el festeig estan degudament inscrits en el Llibre genealògic de la raça bovina de lídia, i que el seu trasllat es realitzarà emparat per la documentació i en les condicions que establisca la normativa vigent en matèria sanitària per al transport animal. d) Còpia del document oficial que justifique la qualificació sanitària vigent de l'explotació d'origen dels caps de bestiar expedit pel servei veterinari oficial i, en el seu cas, la documentació que s'exigisca per les normes reguladores del moviment de les ramaderies de lídia i d'altres que s'establisquen. e) En el cas que després de finalitzar el festeig es mate el cap de bestiar, una declaració sobre la destinació dels caps de bestiar, així com de l'escorxador o local autoritzat per al seu sacrifici, i altres extrems exigits a cada moment per les normes d'aplicació en matèria de salut pública, seguretat alimentària o benestar animal. f) Declaració subscrita per la persona, considerada com a "expert taurí", que tinga amplis coneixements acreditats en l'organització i desenvolupament de festejos taurins tradicionals, en virtut dels quals es comprometa a garantir el normal desenvolupament del festeig i a disposar, almenys, de deu col·laboradors voluntaris suficientment capacitats i amb experiència per a portar a efecte el que hi ha regulat en la normativa vigent en aquesta matèria. g) Declaració jurada del ramader referent a les obligacions indicades en l'article 24 del reglament (banyes despuntades i romes). La documentació objecte de la declaració jurada s'ha de presentar davant del director del festeig, abans de l'inici d'aquest a l'efecte de verificar-ne l'exactitud i el contingut. La no presentació o presentació incompleta o inexacta serà motiu de SUSPENSIÓ del festeig. DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA PER A L'EXHIBICIÓ DE BOUS SALVATGES En el cas d'exhibició de bous salvatges, a la sol·licitud d'autorització S'HAN D'ACOMPANYAR, a més dels documents assenyalats anteriorment (inclosa la declaració jurada), els següents: a) Contracte de compravenda dels caps de bestiar, en què se n'especifique el número i característiques. b) Certificat de naixement del cap de bestiar, expedit sobre la base de les dades que figuren en el Llibre genealògic de la raça bovina de lídia. c) En el cas que en el certificat de naixement del cap de bestiar no conste el número de DIB o de passaport, es presentarà el document d'identificació de bovins (DIB), amb l'apartat "identificatiu del bou de lídia" degudament omplit. d) Manifestació del ramader propietari dels caps de bestiar que aquests no han sigut torejats, retallats o correguts en altres espectacles taurins, així com de l'estat d'integritat de les banyes. e) Els altres que siguen exigibles en cada moment en matèria de moviments de caps de bestiar, benestar animal, sanitat animal i de seguretat alimentària. DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA PER A LA MODALITAT DE BOU ENSOGAT/BOU EN CORDA A més de la documentació exigida amb caràcter general, l'organitzador o promotor del festeig ha d'incloure en la DECLARACIÓ JURADA situada en sol·licitud d'autorització que es posseeixen i es tenen a la disposició del director del festeig els documents següents: a) Pla parcial en el qual s'assenyale el perímetre urbà en el qual es desenvoluparà el festeig, així com un pla general del municipi, en el qual conste i quede definida amb claredat, dins del conjunt d'aquest, la zona concreta on aquest tindrà lloc. b) Declaració en la qual es faça constar la identitat de la persona o persones encarregades de realitzar les comprovacions prèvies a què es refereix l'article 8 del reglament indicat. c) Autorització de l'òrgan titular de la via urbana, interurbana o, si és el cas, via fèrria, per la qual passe el festeig de bou ensogat o de corda. DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA PER AL CONCURS DE RETALLADORS A més de la documentació exigida amb caràcter general, l'organitzador o promotor del festeig ha d'INCLOURE EN LA DECLARACIÓ JURADA situada en sol·licitud d'autorització que es posseeixen i es tenen a la disposició del director del festeig els documents següents: a) Bases per les quals el concurs s'ha de regir. DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA PER AL BOU A LA MAR A més de la documentació exigida amb caràcter general, l'organitzador o promotor del festeig ha d'INCLOURE EN LA DECLARACIÓ JURADA situada en sol·licitud d'autorització que es posseeixen i es tenen a la disposició del director del festeig els documents següents: a) Autorització de l'òrgan competent en matèria de costes en els supòsits d'ocupació o utilització de la zona marítim terrestre. b) Disposició i especificació dels mitjans adequats de salvament marítim destinats al socors i rescat de participants i caps de bestiar. DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA RELATIVA A LES PLACES DE BOUS NO PERMANENTS O PORTÀTILS S'ha d'APORTAR titol acreditatiu de legal obertura d'acord a allò previst en el reglament aprovat pel Decret 31/2015, de 6 març i en la Llei 14/2010, de 3 de desembre, d'Espectacles valenciana.

Presentació

Presentació

Presencial
Presencial La sol·licitud i la documentació podran presentar-se en els següents llocs: a) En el registre de la Delegació del Consell a Alacant situat en l'avinguda Doctor Gadea, número 10, d'Alacant. b) En el registre de l'oficina PROP situada al carrer Major, número 78, de Castelló de la Plana. c) En el Registre General de la Conselleria de Justícia, Interior i administració Pública, situat al carrer de la Democràcia número 77. d) En les oficines PROP de la Generalitat. e) En qualsevol dels llocs i formes establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en compliment del qual, les sol·licituds subscrites a l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger..

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud (inclosa la declaració jurada) i de la documentació requerida. - Una vegada presentada la sol·licitud l'òrgan competent ha de resoldre el que procedisca i notificar-ho a l'interessat amb anterioritat a la data de celebració del festeig. - En el supòsit de no recaure una resolució expressa amb anterioritat a la data de celebració del festeig s'entendrà autoritzat. S'exceptua el supòsit en què l'autorització supose concedir al sol·licitant, o a tercers, facultats relatives al domini públic, al servei públic o la utilització de la via pública, i en aquest cas s'entendrà denegat sense que es puga celebrar el festeig. - La resolució que concedisca l'autorització ha d'incloure els espectacles autoritzats, així com els condicionaments exigibles en matèria de festejos taurins tradicionals, seguretat alimentària, salut pública, benestar animal, i altres que es consideren oportuns per a la bona marxa de festeig. * Les direccions territorials de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública notificaran la resolució a l'ajuntament, a la Delegació del Govern o, si és el cas, a la Subdelegació del Govern a la província, a la Unitat del Cos Nacional de Policia Adscrita a la Comunitat Valenciana i a la direcció general competent en matèria de ramaderia.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant la persona titular de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà del dia en què tinga lloc la notificació de l'acte, en funció del que indica la Llei 39/2015, de 01 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a tramitar i resoldre els expedientes, serà d'un mes. Si arriba el dia de la celebració de l'acte i no s'ha dictat cap resolució expressa, la sol·licitud es considerarà estimada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions comeses al que disposa el Reglament de festejos taurins tradicionals en la Comunitat Valenciana (bous al carrer), se sancionaran de conformitat amb la Llei 14/10, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i serà d'aplicació supletòria el que disposa la Llei 10/1991, de 4 d'abril, sobre potestats administratives en matèria d'espectacles taurins.