Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització per a la celebració d'espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari amb increment de risc.

Codi SIA: 210517
Codi GUC: 90
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Si en un establiment, que compte amb llicència per a una activitat, es pretén desenvolupar, amb caràcter extraordinari, una altra de les contingudes en el catàleg annex a la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics (DOCV núm. 6414, de 10/12/2010), haurà de sol·licitar-se de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques una autorització específica, per a la realització d'aquella.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 143/2015, d'11 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics (DOCV núm. 7615, de 15/09/15).
  • Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics (DOCV núm. 6414, de 10/12/10).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La sol·licitud s'haurà de presentar amb una antelació mínima de QUINZE DIES HÀBILS a la celebració del referit espectacle o activitat.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud, segons model normalitzat, en el qual es faça constar: nom, cognoms, DNI, telèfon, fax, adreça electrònica i domicili als efectes de notificacions de l'interessat i, si és el cas, de la persona que el represente, així com el lloc data i firma de l'interessat. - En el supòsit de persones jurídiques, còpies confrontades de l'escriptura de constitució i del CIF de la societat, així com dels poders de representació atorgats per la referida mercantil, original i fotocòpia per al seu confrontació. Documentació A la petició d'autorització d'activitat extraordinària haurà d'acompanyar-se, necessàriament la documentació següent: - Declaració responsable, referida a l'establiment on es vaja a efectuar el dit esdeveniment, als efectes d'acreditar que este compta amb els requisits i condicions legalment exigibles. - Així mateix, serà necessari aportar la documentació següent: a) Memòria i documentació gràfica, acompanyada de càlculs tècnics o documents d'homologació referent a elements i instal·lacions provisionals subscrits per tècnic competent, així com el compromís d'emetre el certificat de finalització de muntatge de les mateixes amb anterioritat a l'inici de l'esdeveniment d'acord amb la normativa en vigor que se li aplique. b) Certificat de finalització de muntatge d'instal·lacions a què fa referència l'apartat anterior subscrit per tècnic competent c) Memòria i documentació gràfica relativa al càlcul de l'aforament sol·licitat i l'adequació de les vies i recorreguts d'evacuació al dit aforament. d) Pla d'Autoprotecció o, si és el cas, pla d'actuació davant d'emergències. Estos plans s'adequaran a allò que s'ha regulat en la Norma Bàsica d'Autoprotecció i al que preveu el present reglament, segons siga procedent. e) Certificació acreditativa de la contractació d'una assegurança de responsabilitat civil que cobrisca l'exercici de l'espectacle o activitat extraordinari amb indicació expressa de què es troba al corrent de pagament. Este segur haurà d'atendre a les condicions generals previstes en l'article 18 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre. f) En el supòsit que procedisca, document que acredite la cessió de l'establiment a l'organitzador de l'espectacle o activitat extraordinari quan siga diferent del titular o prestador d'aquell, facultant-lo per a la seua realització.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en: * REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE JUSTÍCIA, INTERIOR I ADMINISTRACIO PÚBLICA C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 CIUTAT ADMINISTRATIVA 9 D´OCTUBRE - TORRE 4, 46018 - València Tel.: 012 Fax: 961209090
Telemàtica
, Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. ( https://sede.gva.es/va/sede_certificados ). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1-Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2-Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3-Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4-Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. b) * Detall amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit * Emplene el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD" * Especifique la matèria objecte de la sol·licitud * Indique igualment l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud d'autorització més la documentació annexa exigida. - Remissió a la Unitat Tècnica corresponent per a preceptiu informe. - L'autorització sol·licitada serà concedida o denegada així com notificada, en tot cas, amb antelació a la data de celebració o inici de l'esdeveniment. - En el cas que no recaiguera resolució expressa amb anterioritat a aquesta data, la sol·licitud s'entendrà estimada sempre que s'haguera presentat dins de termini, acompanyada de la documentació preceptiva, i el procediment no es trobara suspés per alguna de les causes previstes en la Llei 39/2015, de 01 d'octubre. - La Conselleria competent comunicarà a la Delegació o Subdelegació del Govern i a l'Ajuntament respectiu l'autorització atorgada per als espectacles o activitats extraordinaris que impliquen un increment de risc sobre les condicions inicials de l'establiment i, en tot cas, quan l'aforament de l'esdeveniment supere les 15.000 persones.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant el Secretari Autonòmic de Seguretat i Emergències, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la notificació de l'acte, en funció de l'indicat en la Llei 39/2015, de 01 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE-A-2015-10565) i en el Decret 27/2022, d'11 de març, del Consell, que modifica el que es disposa en l'article 13 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Els previstos en la Llei 39/2015, de 01 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i altres previstos en la normativa que resulte d'aplicació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients, serà d´un mes. Si no es produeix resolució fins al dia de la celebració de l´espectable, l´expedient s´entendran estimat.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Infraccions greus i molt greus previstes en els articles 51 i 52 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics (DOCV núm. 6414, de 10/12/2010).