Detall de Procediment

Autorització d'estacions de servei. ESTACIONS DE SERVEI, definides com a tals en el Reglament per al subministrament i venda de gasolines i gasoils per a automoció, fora d'una àrea de servei.

Codi SIA: 210522
Codi GUC: 98
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Instal·lació d'estacions de servici.

Requisits

Requisits

- Acreditar la personalitat de l'interessat, per mitjà de la indicació del nom i cognoms. Si es tractara de persones jurídiques hauran d'aportar, a més, els estatuts socials. Els qui actuen en representació de tercer hauran d'aportar poder suficient per a això. - Ser propietari o titular de qualsevol altre dret que comporte la possessió dels terrenys, per mitjà de document públic inscrit en el Registre de la Propietat, o l'autorització o concessió de l'entitat a qui corresponguen els terrenys, o la titularitat d'un dret d'opció de compra (d'entre 2 i 4 anys de termini d'exercici) recollit en document públic inscrit en el Registre de la Propietat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques propietàries o titulars de qualsevol altre dret que comporte la possessió dels terrenys en què haja d'instal·lar-se l'estació de servici o titular d'un dret d'opció de compra sobre estos.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

* Per a l'informe previ d'idoneïtat: -Sol·licitud d'informe sobre la viabilitat dels accessos, plànol de situació i croquis de disposició de l'estació amb expressió d'accessos previstos. -Un projecte de construcció, subscrit per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent. -Els documents que acrediten el compliment de les altres condicions tècniques i administratives que s'exigisquen per a la construcció de l'estació de servei i que justifiquen la conformitat de les construccions amb el planejament urbanístic o les autoritzacions urbanístiques exigides. * Per a l'autorització: La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la persona sol·licitant, excepte manifestació en contra, que la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no autoritzar-se, s'haurà d'aportar: **DNI o document equivalent en cas d'estrangers -Acreditar la personalitat de la persona interessada, mitjançant la indicació del nom i cognoms. Si es tracta de persones jurídiques hauran d'aportar, a més, els estatuts socials. Els que actuen en representació de tercer hauran d'aportar poder suficient per a això. -Acreditar la propietat o titularitat de qualsevol altre dret que comporte la possessió dels terrenys, mitjançant document públic inscrit en el Registre de la Propietat, o l'autorització o concessió de l'entitat a qui corresponguen els terrenys, o la titularitat d'un dret d'opció de compra d'entre2 i 4 anys de termini d'exercici, arreplegat en document públic inscrit en el Registre de la Propietat. -Descripció d'obres i instal·lacions que es pretenguen realitzar. -Assenyalament exprés de la línia de domini públic de protecció en la finca.

Presentació

Presentació

Presencial
Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'Administració. a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:
Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de l'enllaç “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Informació pública de l'expedient administratiu, per un termini no inferior a 20 dies, que s'anunciarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el tauler d'anuncis de l'ajuntament en el terme municipal del qual es pretenga instal·lar l'estació de servici. - Les sol·licituds s'informaran pel Servici corresponent. - La Direcció General d'Obres Públiques, Transport y Moviliat, resoldrà sobre la sol·licitud formulada, autoritzant, si és el cas, amb caràcter provisional i comunicant al peticionari les condicions perquè manifeste la seua acceptació en el termini de 15 dies, i en este cas s'atorgarà l'autorització definitiva. El termini per a resoldre serà de 6 mesos. El silenci administratiu serà negatiu. - Atorgada l'autorització definitiva el sol·licitant disposarà de 18 mesos per a presentar l'acta de conformitat de les obres.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Davant de la resolució definitiva es podrà interposar recurs d'alçada davant del secretari autonòmic d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, i podrà presentar-lo davant d'este o davant del director general d'Obres Públiques en el termini d'un mes, si la resolució fóra expressa, o de tres mesos si no ho fóra, a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Per Resolució de 15 de gener de 1987 (DOGV de 30/1/87):

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa