Detall de Procediment

Inscripció en el Registre especial d'equips i instal·lacions de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic. Alta, modificació, trasllat, canvi de titularitat i baixa. Energia

Codi SIA: 211444
Codi GUC: 14884
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar la presentació davant de la Conselleria competent en matèria d'energia de la Generalitat Valenciana de la DECLARACIÓ RESPONSABLE per a la INSCRIPCIÓ dels que estiguen SITUATS EN EL TERRITORI DE LA COMUNITAT VALENCIANA en el REGISTRE Especial d'EQUIPS I INSTAL·LACIONS DE RAIGS X AMB FINALITATS DE DIAGNÒSTIC MÈDIC (incloent l'ús mèdic-legal i veterinari), tant en el Registre autonòmic, com en el Registre central adscrit al Ministeri competent en matèria d'Indústria. En concret: A) De la declaració responsable d'ALTA d'una nova instal·lació (que obrirà un expedient administratiu RXINAL). B) De la declaració responsable de MODIFICACIÓ d'una instal·lació ja existent (que obrirà un expedient administratiu RXINAR), que comprén els següents supòsits: - Alta i/o baixa* d'equips o de generadors d'una instal·lació . Nota: a través d'este supòsit de modificació NO és possible donar de baixa TOTS els EQUIPS d'una instal·lació (com a mínim ha de constar un d'alta), perquè això suposa el cessament de l'activitat de la instal·lació i, per tant, en eixe cas el que procedeix tramitar és la BAIXA de la INSTAL·LACIÓ (i no una modificació de la mateixa). - Canvi d'ubicació d'equips o generadors dins de la mateixa instal·lació (modificació en la disposició general de la instal·lació) - Alta i/o baixa de tubs addicionals en equips C) De la declaració responsable de TRASLLAT d'una instal·lació (és a dir, del canvi d'ubicació de la instal·lació) (que obrirà un expedient administratiu RXINTR). D) De la declaració responsable de CANVI DE TITULARITAT d'una instal·lació (que obrirà un expedient administratiu RXINCT). E) De la declaració responsable de BAIXA* d'una instal·lació (que obrirà un expedient administratiu RXINBA). * IMPORTANT: - La persona titular de la instal·lació de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic NO podrà posar-la en servei fins que se li comunique la inscripció d’aquesta en el citat Registre i serà responsable del seu funcionament en condicions de seguretat, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent aplicable. - (*) El destí dels EQUIPS posats fora de servei pel seu estat defectuós, per una modificació de la instal·lació o per la baixa d'esta en el Registre, només podrà ser la transmissió a una entitat autoritzada per a la venda i assistència tècnica (EVAT), siga per al seu emmagatzematge i posterior disposició, o per a la seua destrucció.

Observacions

Observacions

1. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT i sobre DUBTES o CONSULTES respecte al CONTINGUT d'aquest procediment s'ofereix a través del personal tècnic i/o administratiu del corresponent SERVEI TERRITORIAL competent en matèria d'ENERGIA, sol·licitant-la en la forma indicada en l'apartat "Informació i registre" de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). Consulte també la informació disponible en l'àrea d'ENERGIA de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (vegeu accés a aquest àrea en l'apartat "Enllaços"). 2. Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona física o jurídica titular dels equips i les instal·lacions de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic, o el seu/la seua representant*. * Per a fer tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aquesta representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la informació del qual està disponible en l'apartat “Enllaços” d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en eixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic signe el/els formulari/s web, el/els document/s a annexar (en el seu cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un tutorial de funcionament de la Safata de Signatures (vegeu també en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant tot l'any, d'acord amb els següents terminis: a) En cas d'ALTA, o de MODIFICACIÓ, o de TRASLLAT de la instal·lació, ha de presentar-se la declaració responsable ABANS DE la seua posada en funcionament. b) En cas de CANVI DE TITULARITAT o de BAIXA (CESSAMENT de les activitats) de la instal·lació, ha de presentar-se la declaració responsable en el termini de 30 DIES des que es produïsquen.

Formularis documentació

* NOTES GENERALS A TOTA LA DOCUMENTACIÓ: - Els documents o certificats que hagen d'anar signats per tercers, hauran d'adjuntar-se en format pdf que estiga signat electrònicament pel tercer emissor. - Consulte la Guia explicativa del tràmit telemàtic (disponible en l'apartat "Formularis i Documentació"), en el pas 3-Documentar del qual ha d'annexar-se la documentació a presentar. A) En cas d'ALTA d'una instal·lació, ha de presentar-se la següent documentació: 1r. DECLARACIÓ responsable de la persona titular de la instal·lació per a la seua inscripció en el Registre, segons model normalitzat en FORMULARI WEB específic disponible en el pas 2-Emplenar del tràmit TELEMÀTIC, degudament emplenada i signada digitalment. Eixa declaració telemàtica consta dels següents FORMULARIS WEB, tots ells d'emplenament i signatura obligatòries: - FORMULARI DE DADES GENERALS - DECLARACIÓ DE LA PERSONA TITULAR PER AL REGISTRE - DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE 2n. En el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic ha d'annexar-se la següent documentació obligatòria: 1 - Projecte i plans de les sales o vehicles (que poden aportar-se en un únic document, o bé en diversos documents). * Nota: ha de presentar-se la seua descripció segons model normalitzat RXPRDAT (d'acord amb l'annex I.b. del RD 1085/2009, de 3 de juliol, disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic), juntament amb el pla o els plans que corresponga. 2 - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). 3 - Certificat de conformitat de la instal·lació per al seu registre, emplenat per servei o unitat tècnica de protecció radiològica (segons model normalitzat 31CEUTPR, d'acord amb l'annex III del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que està disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). 4 - Acreditació (diploma) emesa pel Consell de Seguretat Nuclear (CSN) de la persona que dirigisca la instal·lació, en relació als seus coneixements, ensinistrament i experiència en matèria de protecció radiològica. 3r. Justificant del pagament de la TAXA corresponent. En el pas 4-Pagar del tràmit telemàtic deu, bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament, o bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic. B) En cas de MODIFICACIÓ d'una instal·lació ja existent, ha de presentar-se: 1r. DECLARACIÓ responsable de la persona titular de la instal·lació per a la inscripció de la seua modificació en el Registre, segons model normalitzat en FORMULARI WEB específic disponible en el pas 2-Emplenar del tràmit TELEMÀTIC, degudament emplenada i signada digitalment. Eixa declaració telemàtica consta dels següents FORMULARIS WEB, tots ells d'emplenament i signatura obligatòries: - FORMULARI DE DADES GENERALS - DECLARACIÓ DE LA PERSONA TITULAR PER AL REGISTRE - DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE 2n. En el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic deu: - Annexar-se l'una o l'altra documentació segons el supòsit de modificació de què es tracte. - I tindre en compte que, si es realitzen simultàniament diversos tipus de modificació, han d'annexar-se tots els documents corresponents a cadascun d'ells. B.1. En cas d'ALTA d'equips o de generadors d'una instal·lació: 1 - Projecte i plans de les sales o vehicles (que poden aportar-se en un únic document, o bé en diversos documents). * Nota: ha de presentar-se la seua descripció segons model normalitzat RXPRDAT (d'acord amb l'annex I.b. del RD 1085/2009, de 3 de juliol, disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic), juntament amb el pla o els plans que corresponga. 2 - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). 3 - Certificat de conformitat de la instal·lació per al seu registre, emplenat per servei o unitat tècnica de protecció radiològica (segons model normalitzat 31CEUTPR, d'acord amb l'annex III del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que està disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). B.2. Si és una BAIXA d'equips o de generadors d'una instal·lació: - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). B.3. Si es tracta de CANVI D'UBICACIÓ d'equips o generadors Dins de la mateixa INSTAL·LACIÓ (és a dir, de modificació en la disposició general de la instal·lació): 1 - Projecte i plans de les sales o vehicles (que poden aportar-se en un únic document, o bé en diversos documents). * Nota: ha de presentar-se la seua descripció segons model normalitzat RXPRDAT (d'acord amb l'annex I.b. del RD 1085/2009, de 3 de juliol, disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic), juntament amb el pla o els plans que corresponga. 2 - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). 3 - Certificat de conformitat de la instal·lació per al seu registre, emplenat per servei o unitat tècnica de protecció radiològica (segons model normalitzat 31CEUTPR, d'acord amb l'annex III del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que està disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). B.4. En cas d'ALTA de tubs addicionals en equips: 1 - Projecte i plans de les sales o vehicles (que poden aportar-se en un únic document, o bé en diversos documents). * Nota: ha de presentar-se la seua descripció segons model normalitzat RXPRDAT (d'acord amb l'annex I.b. del RD 1085/2009, de 3 de juliol, disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic), juntament amb el pla o els plans que corresponga. 2 - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). 3 - Certificat de conformitat de la instal·lació per al seu registre, emplenat per servei o unitat tècnica de protecció radiològica (segons model normalitzat 31CEUTPR, d'acord amb l'annex III del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que està disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). B.5. Si és una BAIXA de tubs addicionals en equips: - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). 3r. Justificant del pagament de la TAXA corresponent. En el pas 4-Pagar del tràmit telemàtic deu, bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament, o bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic. C) En cas de TRASLLAT de la instal·lació (canvi d'ubicació), ha de presentar-se: 1r. La DECLARACIÓ responsable de la persona titular de la instal·lació per a la inscripció del trasllat en el Registre, segons model normalitzat en FORMULARI WEB específic disponible en el pas 2-Emplenar del tràmit TELEMÀTIC, degudament emplenada i signada digitalment. Eixa declaració telemàtica consta dels següents FORMULARIS WEB, tots ells d'emplenament i signatura obligatòries: - FORMULARI DE DADES GENERALS - DECLARACIÓ DE LA PERSONA TITULAR PER AL REGISTRE - DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE 2n. En el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic ha d'annexar-se la següent documentació obligatòria: 1 - Projecte i plans de les sales o vehicles (que poden aportar-se en un únic document, o bé en diversos documents). * Nota: ha de presentar-se la seua descripció segons model normalitzat RXPRDAT (d'acord amb l'annex I.b. del RD 1085/2009, de 3 de juliol, disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic), juntament amb el pla o els plans que corresponga. 2 - Certificat de conformitat dels equips traslladats per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). 3 - Certificat de conformitat de la instal·lació per al seu registre, emplenat per servei o unitat tècnica de protecció radiològica (segons model normalitzat 31CEUTPR, d'acord amb l'annex III del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que està disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). 3r. Justificant del pagament de la TAXA corresponent. En el pas 4-Pagar del tràmit telemàtic deu, bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament, o bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic. D) En cas de CANVI DE TITULARITAT d'una instal·lació únicament deu: 1r. Emplenar-se i signar-se digitalment la DECLARACIÓ responsable de la nova persona titular de la instal·lació per a la seua inscripció en el Registre, segons model normalitzat en FORMULARI WEB específic disponible en el pas 2-Emplenar del tràmit TELEMÀTIC, degudament emplenada i signada digitalment. Eixa declaració telemàtica consta dels següents FORMULARIS WEB, tots ells d'emplenament i signatura obligatòries: - FORMULARI DE DADES GENERALS - TRÀMIT DE CANVI DE TITULARITAT 2n. I en el pas 4-Pagar del tràmit telemàtic, deu, bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament, o bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic. E) En cas de BAIXA D'INSTAL·LACIÓ (NOTIFICACIÓ DE CESSAMENT D'ACTIVITATS), ha de presentar-se: 1r. La DECLARACIÓ responsable de la persona titular de la instal·lació per a la inscripció de la seua baixa en el Registre, segons model normalitzat en FORMULARI WEB específic disponible en el pas 2-Emplenar del tràmit TELEMÀTIC, degudament emplenada i signada digitalment. Eixa declaració telemàtica consta dels següents FORMULARIS WEB, tots ells d'emplenament i signatura obligatòries: - FORMULARI DE DADES GENERALS - FORMULARI DE BAIXA 2n. En el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic ha d'annexar-se la següent documentació obligatòria: - Certificat de conformitat dels equips per al seu registre, emplenat per empresa de venda i assistència tècnica autoritzada - EVAT (segons model normalitzat 31CERX, d'acord amb l'annex II del RD 1085/2009, de 3 de juliol, que figura com a imprés associat a este tràmit i també està disponible en el tràmit telemàtic). * IMPORTANT: en els supòsits de BAIXA d'una INSTAL·LACIÓ de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic NO ha de pagar-se cap TAXA.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Equips i instal·lacions de raigs X: 4.6 - Inscripció en el Registre: 38,31 euros cada inscripció 1.3 - Canvi de titularitat: 30,67 euros * IMPORTANT: A) NO ha de pagar-se cap TAXA: - Ni en els supòsits de BAIXA d'una INSTAL·LACIÓ de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic. - Ni quan la titular de la instal·lació siga la mateixa Generalitat Valenciana. B) INFORMACIÓ PER A L'AUTOLIQUIDACIÓ I PAGAMENT DE LA TAXA > En el pas 4-Pagar del tràmit telemàtic deu: - Bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament. - O bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic. > Per a facilitar el pagament de la taxa es proporciona la següent informació: 1r. Després de prémer en l'enllaç que s'indica més a baix o en el disponible en el pas 4-Pagar del tràmit telemàtic, ha de dirigir-se a l'apartat "9800 - Taxa per activitats industrials", prémer sobre "Confecció en línia i descàrrega del model" i, en la pantalla següent, seleccionar el tipus de taxa i la taxa que corresponguen en cada cas. 2n. En este cas concret, per a la confecció en línia i descàrrega del model 9800 - Taxa per activitats industrials, necessari per al pagament de la taxa corresponent, ha de realitzar-se la selecció que corresponga al que se sol·licita en els desplegables existents en el formulari web de generació d'este model 9800, és a dir: a) En cas d'ALTA (nova instal·lació), o de MODIFICACIÓ, o de TRASLLAT d'una instal·lació de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic: - En Tipus taxa: 4.- EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS I DOCUMENTS - En Taxa: INSCRIPCIÓ REGISTRES ESPECIALS b) En cas de CANVI DE TITULARITAT d'una instal·lació de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic: - En Tipus taxa: 1.- AUTORITZACIÓ D'INSTAL·LACIONS - En Taxa: CANVIS DE TITULARITAT QUE NO REQUERISQUEN AUTORITZACIÓ PRÈVIA 3r. Si precisa ajuda, accedisca a la informació sobre "Passos per a correcta obtenció dels models 046" i sobre "Accés al Pagament Telemàtic i a la Bústia electrònica" disponible en l'enllaç que s'indica a continuació:

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. De conformitat amb l'Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació de la sol·licitud i la restant documentació requerida ha de realitzar-se OBLIGATÒRIAMENT per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'aquest tràmit. 2. Per a aquesta presentació telemàtica, la persona (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica que expedisquen els prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - El sistema Clave-firma de 'Estat només per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). - I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig més a baix i també a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar digitalment el formulari web de dades generals, annexar la sol·licitud i la documentació que procedisca aportar en cada cas (emplenada i signada digitalment), pagar la taxa que procedisca i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu apartat "Enllaços"). * NOTA: consulte la Guia explicativa del tràmit telemàtic, disponible en l'apartat "Formularis i Documentació". 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reuniu tots els documents a annexar i els ompliu, signeu i guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran d'enviar-se en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que el/s subscriga o subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop (a més d'en el propi tràmit telemàtic): * En l'apartat denominat "Sol·licitud > Documentació" apareix el llistat de documents a presentar. * I en el seu subapartat "Impresos Associats" i en l'apartat "Formularis" existeixen models normalitzats i emplenables d'alguns d'eixos documents. Si existeix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell, i si no existeix, ha de ser creat o recaptat per la persona declarant per a poder-los adjuntar a la seua declaració telemàtica. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents Si continua necessitant ajuda, comunique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: segons l'indicat en l'apartat "Informació i registre" de la pàgina web de la Conselleria (vegeu l'apartat "Enllaços" d'este tràmit) - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu l'apartat "Enllaços" d'este tràmit)

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La persona titular de la instal·lació PRESENTARÀ TELEMÀTICAMENT, davant el Servei Territorial competent en matèria d'Energia de la província de la Comunitat Valenciana on estiga situada la instal·lació, la DECLARACIÓ RESPONSABLE per a la seua inscripció en el Registre [prèvia a la seua posada en funcionament, en cas d'alta, modificació o trasllat, o en el termini de 30 dies des que es produïsca el seu canvi de titularitat o el cessament de les seues activitats (baixa)]. Esta declaració obrirà: - Un expedient administratiu RXINAL en cas de tractar-se d'un supòsit d'ALTA. - Un expedient administratiu RXINAR si s'ha realitzat una declaració de MODIFICACIÓ. - Un expedient administratiu RXINTR en el supòsit d'un TRASLLAT. - Un expedient administratiu RXINCT si és un CANVI DE TITULARITAT. - Un expedient administratiu RXINBA en cas de BAIXA de la instal·lació. El codi o número d'expedient obert s'inclourà en el correu electrònic que rebrà la persona declarant després de presentar la seua declaració telemàtica i també estarà disponible en la seua Carpeta Ciutadana (veure enllaç directe a eixa carpeta en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit). 2. Revisades pel Servei Territorial competent la declaració i la documentació presentades, poden ocórrer dues coses: a) Comprovat que són correctes i completes, el Servei Territorial competent: - Procedirà a realitzar la inscripció que corresponga en cada cas (alta, modificació, trasllat, canvi de titularitat o baixa) en el Registre especial d'equips i instal·lacions de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic de la Comunitat Valenciana i a comunicar-la al ministeri competent en matèria d'indústria per a la seua correlativa inscripció en el Registre central d'instal·lacions de raigs X de diagnòstic mèdic. - I, en el termini d'un mes, enviarà comunicació telemàtica d'aquesta inscripció a la persona titular de la instal·lació (que la rebrà en la seua Carpeta ciutadana),on constarà el número de registre d'eixa instal·lació. b) Si la declaració i/o la documentació presentades NO són correctes i completes, el Servei Territorial realitzarà un requeriment a la persona declarant perquè la/les esmene. L'esmena també ha de realitzar-se per via telemàtica, utilitzant el tràmit d'esta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Vegeu enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit). Després d'això: - Si la persona declarant aporta la documentació correcta i completa, es procedeix segons s'ha descrit en el punt a) anterior. - Si la persona declarant NO aporta la documentació correcta o és incompleta (és a dir, no realitza l'esmena requerida), transcorregut el termini corresponent es dicta resolució declarant que no s'ha verificat la sol·licitud i no procedeix la inscripció de la instal·lació en el Registre i es notifica telemàticament a la persona titular de la instal·lació (que la rebrà en la seua Carpeta Ciutadana) i al Consell de Seguretat Nuclear (CSN). En este cas, la persona titular de la instal·lació no inscrita estarà obligada a retornar els equips a qui li'ls va subministrar, quedant en cas contrari subjecte a les conseqüències regulades en el capítol VI del RD 1085/2009, de 3 de juliol. * IMPORTANT: - La persona titular de la instal·lació de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic NO podrà posar-la en servei fins que se li comunique la inscripció d’aquesta en els registres esmentats. - La Conselleria competent en matèria d'Energia de la Generalitat Valenciana remetrà al Consell de Seguretat Nuclear (CSN) mensualment còpies de les declaracions inscrites en el mes precedent i també donarà accés a elles a l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE). - Totes les actualitzacions en els registres de la mateixa instal·lació es faran sense modificar el número registral de la instal·lació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos a comptar de la data de presentació de la declaració i la documentació d’aquesta. Transcorreguts sis mesos sense que es comunique la inscripció, els expedients s'entendran desestimats.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que estableixen la Llei 12/1992, de 16 de juliol, d'Indústria, i els reglaments corresponents.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Qualsevol APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ (inclosa l'ESMENA) A L'EXPEDIENT haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit telemàtic de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Vegeu enllaç directe a eixe tràmit en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit).