Detall de Procediment

Declaració prèvia per a exercir la professió de guia de turisme a la Comunitat Valenciana, en cas de: -Desplaçament temporal. -Desplaçament ocasional. -Sol·licitud de reconeixement de títols de formació o certificats de competència obtinguts a la Unió Europea per a l'exercici de les professions regulades en l'annex I del Decret 80/2014, de 6 de juny, del Consell.

Codi SIA: 211461
Codi GUC: 14978
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Posar en coneixement de l'Administració turística tant la declaració prèvia de l'activitat de guia de turisme en l'àmbit de la Comunitat Valenciana com el reconeixement de qualificacions professionals obtingudes en altres països membres de la Unió Europea, en virtut del que disposa l'article 73.1 del Reial decret 1837/2008, així com d'acreditació i d'autenticació de títols de formació i certificats de competència, que puga requerir algun estat membre de la Unió Europea en el marc del que preveu la Directiva 2005/36/CE, quan la competència corresponga a la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Les persones procedents d'altres comunitats autònomes, d'algun estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu que ja tinguen l'habilitació de guia de turisme i vulguen exercir l'activitat professional dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. 2. Persones sol·licitants de reconeixement de títols de formació o certificats de competència obtinguts a la Unió Europea per a l'exercici de les professions regulades en l'annex I del Decret 80/2014, de 6 de juny, del Consell.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Inici: amb caràcter previ a l'inici de l'activitat. Modificacions: una vegada realitzades les modificacions. Tancament: quinze dies després que es produïsca.

Formularis i documentació

* Guies procedents d'altres CA: - Model de declaració. - Còpia de l'habilitació concedida. * Guies procedents d'un estat membre de la UE o de l'Espai Econòmic Europeu, en la primera prestació de serveis la declaració ha d'anar acompanyada dels documents següents: - Documentació que acredite la nacionalitat del prestador de serveis. - Certificat acreditatiu que el declarant està establit legalment en un Estat de la Unió Europea per a exercir-hi les activitats de què es tracte, així com de la inexistència de cap prohibició, en el moment de formular la declaració, que li impedisca exercir la professió en l'estat d'origen, ni tan sols temporalment, expedit per l'autoritat competent del país de procedència. - Prova de les qualificacions professionals. * En el cas de sol·licitud de reconeixement de títols de formació o certificats de competència obtinguts a la Unió Europea per a l'exercici de les professions regulades en l'annex I del Decret 80/2014, de 6 de juny, del Consell: - Fotocòpia compulsada del document acreditatiu de nacionalitat. - Fotocòpia compulsada del títol o certificat de competència amb traducció oficial (si és el cas), - Fotocòpia compulsada de la certificació acadèmica dels estudis per a l'obtenció del títol o certificat en què consten, entre altres punts, la durada d'aquests i les assignatures o mòduls cursats amb traducció oficial (si és el cas), i, quan l'estat membre en què s'haja obtingut el títol no regule aquesta professió, document acreditatiu expedit per l'autoritat competent d'haver exercit la professió durant dos anys a temps complet en el curs dels deu anteriors. - Si escau, document acreditatiu de la prestació de serveis que oferirà, en què es faça especial esment a la durada d'aquests, la continuïtat i la periodicitat, durant un mínim de dos anys en el curs dels deu anteriors. - En el cas de les professions del sector de la seguretat, certificat d'antecedents penals o document anàleg. - En cas de modificació substancial de les situacions o circumstàncies recollides en els documents assenyalats en l'apartat anterior, el prestador de serveis haurà de remetre a l'autoritat competent únicament els documents referits a aquesta modificació.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Us informem que la plataforma de tramitació electrònica de la Generalitat posa a la vostra disposició informació de suport, que us pot resultar útil durant tot el procés de tramitació electrònica, per mitjà de l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion - Abans d'iniciar la tramitació electrònica, comproveu que el vostre ordinador disposa del sistema operatiu i navegador. (vegeu l'apartat "Requisits" en la informació de suport de la plataforma de tramitació). - Si fareu la tramitació amb un certificat digital, podeu comprovar que aquest compleix els requisits de funcionament. (vegeu l'apartat "Accés amb certificat" en la informació de suport de la plataforma de tramitació). - Si, durant la tramitació, teniu problemes d'accés o de funcionament, reviseu de nou la llista de preguntes freqüents per a veure si podeu solucionar el problema. - En cas que continuar necessitant ajuda a causa d'un problema informàtic, podeu enviar un correu electrònic a: generalitat_en_red@gva.es - Si necessiteu fer una consulta sobre el funcionament, podeu enviar un correu a prop@gva.es - En qualsevol cas, per a facilitar la deguda atenció us preguem que aporteu en el correu la informació que s'indica en l'apartat "Ajuda" en la informació de suport de la plataforma de tramitació. IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a tramitar-lo. Per mitjà de l'assistent de tramitació, accedireu a la plataforma de tramitació. La tramitació electrònica es compon de 6 passos: PAS 1: llegir. PAS 2: OMPLIR FORMULARI DADES GENERALS - Hi ha camps que carreguen dades que ja estan en la vostra signatura digital, es carreguen automàticament. - Els camps que estan marcats amb asterisc s'han d'omplir obligatòriament. - En "Altres camps", la persona sol·licitant ha de detallar l'objecte de la seua sol·licitud. - Indiqueu igualment l'àmbit geogràfic: per a aquest tràmit, s'ha de seleccionar serveis centrals. - Quan estiguen tots els camps omplits, feu clic en ENVIAR. El formulari de dades generals requereix signatura electrònica. PAS 3: SELECCIÓ DE FORMULARIS ASSOCIATS AL TRÀMIT DE DECLARACIÓ PRÈVIA PER A EXERCIR LA PROFESSIÓ DE GUIA DE TURISME A LA COMUNITAT VALENCIANA. Com omplir els formularis associats a aquest tràmit. a. Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls. Si no ompliu tots els camps d'un formulari, és possible que no us deixe passar al formulari següent. b) Annexeu els formularis, que prèviament heu descarregat, omplit i signat, juntament amb la documentació requerida, si n'hi ha per a aquest tràmit. PAS 4: PAGAR Aquest tràmit no requereix el pagament de cap taxa. PASSOS 5 i 6: REGISTRAR I GUARDAR - Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). - Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La presentació electrònica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

* Guies procedents d'altres CA: 1. Els guies de turisme establits en qualsevol part del territori nacional poden exercir lliurement l'activitat a la Comunitat Valenciana. 2. La conselleria amb competència en matèria de turisme podrà comprovar mitjançant mecanismes de cooperació administrativa que els guies de turisme d'altres comunitats autònomes compleixen els requisits exigits en la comunitat autònoma d'origen. * Guies procedents d'un estat membre de la UE o de l'Espai Econòmic Europeu: 1. Els nacionals d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu habilitats als seus països d'origen per a exercir la professió de guia de turisme podran prestar serveis i establir-se a la Comunitat Valenciana. 2. En el supòsit de lliure prestació de serveis, amb caràcter previ al primer desplaçament, els guies de turisme a què es refereix l'apartat anterior, de conformitat amb el títol II del Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, han d'informar per escrit la conselleria que tinga les competències en matèria de turisme de l'activitat que es pretén realitzar, i hi han d'acompanyar els documents que resulten preceptius, sempre que aquesta comunicació no s'haja realitzat prèviament en una altra comunitat autònoma. En aquests casos, els prestadors, durant l'exercici de la seua activitat, estaran subjectes al que disposa aquest decret. La conselleria amb competència en matèria de turisme podrà comprovar mitjançant mecanismes de cooperació administrativa que els guies turístics d'altres estats membres en règim de lliure prestació han presentat la comunicació corresponent. 3. En el supòsit de pretendre establir-se a la Comunitat Valenciana, els guies de turisme a què es refereix l'apartat 1 de l'article 12 bis del Decret 62/1996 han de sol·licitar el reconeixement de les seues qualificacions professionals a la conselleria que tinga les competències en matèria de turisme, que procedirà de conformitat amb el que preveu el capítol I del títol III del Reial decret 1837/2008. Durant l'exercici de l'activitat i mentre romanguen establits a la Comunitat Valenciana, estaran subjectes al compliment de les disposicions d'aquest decret i la normativa complementària, així com al règim sobre professions turístiques previst en la Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i en particular al seu règim disciplinari. 4. Segons el que estableix article 71 del Reial decret 1837/2008, les persones beneficiàries del reconeixement de les seues qualificacions professionals han de tindre els coneixements lingüístics d'un dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa