Detall de Procediment

Autorització de l'activitat de comercialització de gas natural. Energia

Codi SIA: 211468
Codi GUC: 15002
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar l'activitat de comercialització de gas natural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana prevista en l'article 15 del Reial decret 1434/2002, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions de gas natural.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El subjecte que pretenga ser comercialitzador de gas natural en l'àmbit d'actuació de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 34/1998, de 7 d'octubre, del sector d'hidrocarburs (BOE núm. 241, de 8/10/1998).
  • Reial decret 1434/2002, de 27 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions de gas natural (BOE núm. 313, de 31/12/2002).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud. - Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) amb establiment permanent a Espanya i, si escau, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). - Escriptura de constitució de la societat degudament inscrita en el Registre Mercantil. - Certificació que l'empresa està donada d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques. - Declaració del titular de no desenvolupar directament activitats regulades de regasificació, emmagatzematge, transport o distribució de gas natural. - Memòria explicativa que detalle i justifique els mitjans tècnics i personals que es posaran al servei de l'activitat, els serveis de control i atenció d'urgències previstos, els serveis d'atenció de reclamacions, els serveis d'inspecció d'instal·lacions, facturació, mesura i cobrament de clients. - Justificació d'haver exercit l'activitat de distribució o de comercialització de gas o d'electricitat almenys en els últims tres anys. - Justificació de comptar entre els seus accionistes amb, almenys, un soci que participe en el capital social amb un percentatge igual o superior al 25 % i que puga acreditar la seua experiència durant els últims tres anys en les activitats de distribució o comercialització de gas o electricitat. - Documentació que garantisca la viabilitat economicofinancera de l'entitat d'acord amb els plans de negoci de l'empresa. - Programa financer en el qual es detallen els mitjans propis o aliens amb els quals compta el sol·licitant per al desenvolupament de la seua activitat. - Contractes, precontractes o garanties de subministrament dels proveïdors de gas que es preveuen utilitzar per a donar cobertura a les activitats de comercialització previstes. - Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si escau. Documentació que garantisca la viabilitat economicofinancera de l'entitat d'acord amb els plans de negoci de l'empresa. - Programa financer en el qual es detallen els mitjans propis o aliens amb els quals compta el sol·licitant per al desenvolupament de la seua activitat. - Contractes, precontractes o garanties de subministrament dels proveïdors de gas que es preveuen utilitzar per a donar cobertura a les activitats de comercialització previstes. - Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si escau.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: L'Atenció Presencial per a Informació General i REGISTRE DE DOCUMENTACIÓ (només per a Persones físiques) Serà Únicament MITJANÇANT CITA PRÈVIA, consulte la informació en el següent enllaç : http://www.indi.gva.es/va/cita-previa La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.indi.gva.es/va/cita-previa
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1. Per a presentar aquesta sol·licitud per mitjà de la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (hi ha més informació respecte dels certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat, en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - Y en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Si ja disposa d'un certificat digital podrà accedir a través de l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia PROP), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud signada digitalment i fer la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el justificant de registre corresponent. 3. Respecte als documents que s'ha d'annexar: - En l'apartat "Impresos associats" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha un model normalitzat amb buits per a omplir, que després d'omplir-lo S'HA DE SIGNAR DIGITALMENT. Per a fer-ho, l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (aneu a http://www.accv.es per a obtindre més informació sobre aquest tema), tot i que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents PDF que podeu utilitzar. - És recomanable que, en primer lloc, ompliu, signeu i guardeu electrònicament la sol·licitud en el vostre ordinador, de manera que posteriorment la pugueu incorporar en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també ho podreu fer en aquest mateix pas. 4. Teniu més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en l'adreça indicada per a veure si pot solucionar el seu problema. En el cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través d'un dels següents correus electrònics en funció del tipus de problema que es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a aquesta, segons les disposicions que siguen aplicables, davant del servei territorial d'energia corresponent. - Pagament de taxes. - Efectuats els tràmits que siguen procedents, l'òrgan competent de la comunitat autònoma en matèria d'energia autoritzarà, si escau, el sol·licitant per a exercir l'activitat de comercialització de gas natural.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte cap resolució, els expedients es consideraran desestimatoris.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que s'estableixen en la legislació aplicable en matèria d'energia.