Detall de Procediment

Sol·licitud de calificació d'ENTITAT VALENCIANA SOCIALMENT RESPONSABLE i inscripció en el seu Registre (REVSR). Calificació, renovació, homologació i cancel·lació. Economia

Codi SIA: 2929184
Codi GUC: 22976
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

SOL·LICITAR a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible: 1) La QUALIFICACIÓ d'entitat valenciana socialment responsable i la consegüent INSCRIPCIÓ en el Registre d'entitats valencianes socialment responsables (d'ara en avant REVSR). La qualificació d'entitat valenciana socialment responsable: - S'ajustarà al que es preveu en el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, pel qual es regula la responsabilitat social en les entitats valencianes. - Donarà lloc als beneficis previstos en les disposicions legals vigents. - I implicarà la inscripció de l'entitat en el Registre d'entitats valencianes socialment responsables (REVSR). El REVSR, regulat en el Capítol IV (articles 16 a 22) del citat Decret 200/2022, és un registre públic de naturalesa administrativa i gratuït, està adscrit a la Conselleria amb competència en economia sostenible i té com a finalitat donar publicitat i informació sobre el caràcter socialment responsable de les entitats en ell inscrites, sent l'accés a les seues dades públiques general i gratuït. La Direcció General amb competències en economia sostenible i responsabilitat social: - Ha de mantindre actualitzats les dades del REVSR, devent les entitats inscrites facilitar la documentació i informació necessàries per a permetre la seua gestió actualitzada. L'actualització de les dades serà efectiva l'endemà de la inscripció. - Difondrà entre les entitats i institucions que es consideren interessades, les dades públiques del REVSR. 2) La RENOVACIÓ biennal de les referides qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i inscripció en el REVSR (article 19 del Decret 200/2022). 3) L'HOMOLOGACIÓ de les qualificacions o declaracions d'altres Comunitats Autònomes, de l'Administració General de l'Estat o d'altres Estats o organitzacions internacionals i de les empreses que donen compliment a la Llei 11/2018, de 28 de desembre, per la qual es modifica el Codi de Comerç, el text refós de la Llei de Societats de Capital aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, i la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'Auditoria de Comptes, en matèria d'informació no financera i diversitat. (Article 20 del Decret 200/2022). La resolució d'homologació donarà lloc als beneficis previstos en les disposicions legals vigents. 4) La CANCEL·LACIÓ voluntària de les citades qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i inscripció en el REVSR (article 21 del Decret 200/2022). La cancel·lació donarà lloc a la pèrdua dels beneficis previstos en la Llei 18/2018, de 13 de juliol, per al foment de la responsabilitat social. * IMPORTANT: la Direcció General amb competències en economia sostenible i responsabilitat social també podrà acordar la REVOCACIÓ de la qualificació i de la inscripció d'entitat valenciana socialment responsable en els termes previstos en l'article 22 del Decret 200/2022.

Observacions

Observacions

1) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'este tràmit han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: Revsr@gva.es 2) Es recomana la lectura de les guies explicatives que es troben al final de la pàgina web. https://hisenda.gva.es/es/web/economia/registre-entitats-valencianes-socialment-responsables 3) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta: . Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit). . O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a una altra mena de qüestions o problemes. En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

Requisits

Requisits

Per a fer TRÁMITS PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant no queda acreditada la representació i, per tant, no pot realitzar-se vàlidament el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona, ni es rep res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Poden sol·licitar la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i la seua consegüent inscripció en el REVSR, LES PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES, LES EMPRESES (incloses les cooperatives i entitats d'economia social) I LES ENTITATS I ORGANITZACIONS PÚBLIQUES I PRIVADES (incloses les Administracions Públiques, universitats i la resta dels organismes i entitats pertanyents al sector públic, així com les organitzacions i corporacions de Dret públic i les associacions privades), QUE COMPTEN AMB CENTRES DE TREBALL, OFICINES O ESTABLIMENTS EN EL TERRITORI DE LA COMUNITAT VALENCIANA. 2. La renovació i la cancel·lació de la seua qualificació i inscripció poden sol·licitar-les les entitats valencianes qualificades o declarades com socialment responsables. 3. Poden sol·licitar l'homologació les entitats que: - Posseïsquen una qualificació o declaració atorgada per altres Comunitats Autònomes, per l'Administració General de l'Estat o per altres Estats o organitzacions internacionals, així com aquelles que a l'empara de la Llei 11/2018, de 28 de desembre, hagen reportat la informació no financera juntament amb els seus comptes anuals. - I, a més, compten amb centres de treball, oficines o establiments en el territori de la Comunitat Valenciana. 4. Per a ser qualificades, renovades o homologades com a entitats valencianes socialment responsables i inscrites en el REVSR, les persones treballadores autònomes, empreses i les organitzacions públiques i privades abans indicades, NO poden incórrer en alguna de les següents circumstàncies: a) No estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. b) Haver sigut condemnades, per sentència ferma, per un delicte d'administració deslleial, insolvència punible, delictes societaris, delictes de blanqueig de capitals, finançament del terrorisme, per delictes contra la Hisenda pública i la Seguretat Social, per delictes de prevaricació, suborn, tràfic d'influències, malversació de cabals públics, fraus i exaccions il·legals o per delictes urbanístics. c) Haver sigut condemnades, per sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions o ajudes públiques. d) Haver perdut la possibilitat de contractar amb l'Administració o realitzat una activitat que haja causat un mal significatiu contra el medi ambient, l'autoria del qual haja quedat establida per mitjà d'una resolució judicial o administrativa, fermes. e) No haver complit amb les obligacions mercantils relatives al depòsit dels comptes anuals i a la legalització dels llibres obligatoris. f) Haver sigut sancionades amb caràcter ferm per infracció greu en matèria d'integració laboral i d'igualtat d'oportunitats i no discriminació de les persones amb discapacitat o d'estrangeria, de conformitat amb el que s'establix en la normativa vigent.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Permanentment, disponible durant tot l'any. En el cas del procediment de RENOVACIÓ la sol·licitud ha de presentar-se abans que es complisquen dos anys des de la data de la qualificació i inscripció com a entitat socialment responsable.

Formularis i documentació

A) QUALIFICACIÓ i INSCRIPCIÓ en el *REVSR Per a ser qualificades com socialment responsables, les entitats valencianes han de presentar davant la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible la següent documentació: 1. SOL·LICITUD en la qual s'expresse la seua voluntat de ser declarada com socialment responsable, segons model normalitzat en FORMULARI WEB* disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC. * En el pas 2-Emplenar del tràmit telemàtic han d'emplenar-se i firmar-se digitalment els següents tres FORMULARIS WEB de què consta la sol·licitud telemàtica: - FORMULARI DADES GENERALS de l'entitat sol·licitant - AUTOAVALUACIÓ: En este formulari web han d'indicar-se altres dades de l'entitat sol·licitant, seleccionar del desplegable l'autoavaluació prèviament realitzada a fi que s'autocompleten les seues dades principals i subscriure les declaracions responsables relatives al compliment dels requisits de l'article 8.2 del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell. - CENTRES DE TREBALL, OFICINES I ESTABLIMENTS de l'entitat sol·licitant EN LA COMUNITAT VALENCIANA 2. AUTOAVALUACIÓ en termes de responsabilitat social, realitzada a partir del sistema d'indicadors de l'article 14 i l'Annex II del Decret 200/2022, per a la qual pot utilitzar-se una ferramenta d'autodiagnòstic accessible des de la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social (veure enllaç directe a eixa pàgina web en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit). * IMPORTANT: de conformitat amb l'article 9.5 del Decret 200/2022, les entitats de menys de 50 persones ocupades que així ho desitgen, poden transformar el resultat de l'autoavaluació en la memòria de responsabilitat social. Per a això, han d'emplenar correctament els camps emplenables del document, han de firmar-lo electrònicament, i han d'acompanyar-lo de la documentació que acredite la veracitat de la seua avaluació o d'una declaració responsable*. * A este efecte servirà la declaració responsable de l'apartat DECLARACIÓ RESPONSABLE del formulari de dades generals del tràmit telemàtic, que abasta tant les dades generals com aquells reportats en l'autoavaluació, així com en la documentació aportada, inclosa la memòria, i, en general, els reflectits en la resta del tràmit i de l'expedient. 3. MEMÒRIA DE RESPONSABILITAT SOCIAL, que arreplegue sistemàticament els seus resultats analítics, d'acord amb els criteris i valors expressats en el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell. Esta memòria: - Ha de basar-se en algun dels models nacionals o internacionals generalment admesos, sense perjuí que la Generalitat, per mitjà de la Conselleria competent en economia sostenible, puga elaborar models o guies d'elaboració de les memòries que podran ser utilitzades per les entitats interessades. - Ha d'ajustar-se als següents principis: a) Ser transparent i veraç. b) Incloure opinions de grups d'interés. c) Ser verificable, completa, rellevant i adequada al context organitzacional de l'entitat. d) Ser precisa, neutral, comparable i clara. IMPORTANT: com ja s'ha indicat anteriorment, de conformitat amb l'article 9.5 del Decret 200/2022, les entitats de menys de 50 persones ocupades que així ho desitgen, poden transformar el document resultant de l'autoavaluació en la memòria de responsabilitat social, amb els requisits indicats. 4. INFORME DE L'AUDITORIA SOCIAL EXTERNA realitzada de conformitat amb el que es disposa en l'article 23 del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell i amb les disposicions legals vigents. Esta auditoria social externa: - Verifica el compliment dels valors de responsabilitat social de les entitats valencianes socialment responsables. - Ha de ser efectuada per una persona física, entitat o organisme independent que posseïsca experiència en auditories, verificació, certificació o normalització i compliment normatiu. - I ha d'estar firmada almenys per una persona que posseïsca titulació superior. IMPORTANT: conforme a l'article 23.3 del Decret 200/2022, en els casos de les persones treballadores autònomes, així com de les entitats i empreses de menys de cinquanta persones ocupades, l'informe de la memòria de responsabilitat social equivaldrà a l'informe de l'auditoria social externa, per la qual cosa en eixos casos no serà obligatori presentar este últim. 5. AUTOAVALUACIÓ en termes de responsabilitat social, realitzada a partir del sistema d'indicadors de l'article 14 i l'Annex II del Decret 200/2022, per a la qual pot utilitzar-se una ferramenta d'autodiagnòstic accessible des de la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'economia sostenible (veure enllaç directe a eixa pàgina web en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit). * IMPORTANT: com ja s'ha indicat, de conformitat amb l'article 9.5 del Decret 200/2022, les empreses de menys de 50 treballadors que així ho desitgen, poden transformar el resultat de l'autoavaluació en la memòria de responsabilitat social, a la qual hauran d'acompanyar els documents que acrediten la correcció de la seua avaluació o una declaració responsable. B) RENOVACIÓ Per a la renovació biennal de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i la seua inscripció en el *REVSR, les entitats valencianes han de presentar davant la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social, abans del transcurs de 2 anys des de la data de qualificació, la següent documentació: 1 - SOL·LICITUD en la qual s'expresse la seua voluntat de renovar la qualificació i inscripció com a entitat valenciana socialment responsable, segons model normalitzat en FORMULARI WEB* disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC. * En el pas 2-Emplenar del tràmit telemàtic han d'emplenar-se i firmar-se digitalment els següents tres FORMULARIS WEB de què consta la sol·licitud telemàtica: - FORMULARI DADES GENERALS de l'entitat sol·licitant - AUTOAVALUACIÓ: En este formulari web han d'indicar-se altres dades de l'entitat sol·licitant, seleccionar del desplegable l'autoavaluació prèviament realitzada a fi que s'autocompleten les seues dades principals i subscriure les declaracions responsables relatives al compliment dels requisits de l'article 8.2 del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell. - CENTRES DE TREBALL, OFICINES I ESTABLIMENTS DE LA SOL·LICITANT EN LA COMUNITAT VALENCIANA 2 - Nova AUTOAVALUACIÓ (segons l'indicat sobre aquest tema en l'anterior apartat A). 3 - Nova MEMÒRIA DE RESPONSABILITAT SOCIAL (segons l'indicat sobre aquest tema en l'anterior apartat A). 4 - Nou INFORME DE L'AUDITORIA SOCIAL EXTERNA (segons l'indicat sobre aquest tema en l'anterior apartat A). * IMPORTANT: la no presentació de la memòria, o de l'informe de l'auditoria de verificació, o de l'autoavaluació, portarà amb si la cancel·lació de la inscripció. C) HOMOLOGACIÓ Per a l'homologació de la seua qualificació o declaració d'altres Comunitats Autònomes, de l'Administració General de l'Estat o per altres Estats o organitzacions internacionals i de les empreses que donen compliment a la Llei 11/2018, les entitats valencianes han de presentar davant la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible la següent documentació: 1 - SOL·LICITUD d'homologació de la qualificació o declaració de l'entitat com socialment responsable, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC. 2 - Document acreditatiu de la qualificació o declaració de l'entitat com socialment responsable, l'homologació de la qual se sol·licita. * La Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social, a iniciativa pròpia o a criteri de la comissió mixta, podrà sol·licitar a l'entitat sol·licitant documentació addicional i/o l'emplenament de l'autoavaluació. D) CANCEL·LACIÓ Per a la cancel·lació de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i de la seua inscripció en el *REVSR, les entitats valencianes han de presentar davant la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible la següent documentació: - SOL·LICITUD de cancel·lació de la qualificació o declaració de l'entitat com socialment responsable i de la seua inscripció en el *REVSR, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. De conformitat amb el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació de la sol·licitud i la restant documentació requerida ha de realitzar-se OBLIGATÒRIAMENT per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica s'ha de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-firma de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats 3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en PRESENTACIÓ AUTENTICADA (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i firmar digitalment els formularis web inicial, annexar la documentació, emplenada i firmada digitalment, i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (veure apartat Enllaços). 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reunisca tots els documents a annexar i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador o dispositiu electrònic, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas DOCUMENTAR del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les FIRMES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove-ho abans d'annexar-los. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A) QUALIFICACIÓ i INSCRIPCIÓ en el REVSR 1. PRESENTACIÓ OBLIGATÒRIA I EXCLUSIVAMENT de MANERA TELEMÀTICA de la SOL·LICITUD de qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i inscripció en el REVSR i de la restant documentació exigida DAVANT la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. 2. Si resulta necessari realitzar alguna esmena,presentar al·legacions, desistir del procediment, o anàlegs, haurà d'efectuar-se utilitzant el tràmit telemàtic arreplegat en la pestanya “AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ” d'este tràmit. 3. A continuació s'emetrà informe sobre la memòria social i l'autoavaluació realitzada a partir del sistema d'indicadors, que l'entitat sol·licitant haja presentat. Este informe, que podrà ser favorable o desfavorable, s'emetrà per la COMISSIÓ MIXTA regulada en el Capítol VI (articles 25 i 26) del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, llevat que siguen emesos pel Col·legi de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles d'Espanya en virtut del conveni d'encomanda de gestió previst en la disposició addicional segona. 4. Emés l'informe,s'elaborarà una PROPOSTA DE RESOLUCIÓ, que haurà de ser notificada a l'entitat sol·licitant perquè puga formular al·legacions. 5. RESOLUCIÓ i INSCRIPCIÓ en el REVSR - La qualificació d'entitat valenciana socialment responsable correspon a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. - El termini de resolució de les sol·licituds de qualificació serà de SIS MESOS i, de no resoldre's expressament s'entendran desestimades. - La qualificació com a entitat socialment responsable implicarà la inscripció d'esta en el Registre d'entitats valencianes socialment responsables (REVSR) i donarà lloc als beneficis previstos en les disposicions legals vigents. B) RENOVACIÓ 1. PRESENTACIÓ OBLIGATÒRIA I EXCLUSIVAMENT de MANERA TELEMÀTICA de la SOL·LICITUD de la renovació de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i de la seua inscripció en el REVSR, així com de la restant documentació exigida per a això, DAVANT la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. 2. Si resulta necessari realitzar alguna esmena, presentar al·legacions, desistir del procediment, o anàlegs, haurà d'efectuar-se utilitzant el tràmit telemàtic arreplegat en la pestanya “AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ” d'este tràmit. 3. A continuació s'emetrà informe sobre les noves memòria social i autoavaluació que l'entitat sol·licitant haja presentat per a la renovació. Este informe, que podrà ser favorable o desfavorable, s'emetrà per la COMISSIÓ MIXTA regulada en el Capítol VI (articles 25 i 26) del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, llevat que siguen emesos pel Col·legi de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles d'Espanya en virtut del conveni d'encomanda de gestió previst en la disposició addicional segona. 4. Emés l'informe,s'elaborarà una PROPOSTA DE RESOLUCIÓ, que haurà de ser notificada a l'entitat sol·licitant perquè puga formular al·legacions. 5. RESOLUCIÓ - La renovació de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable correspon a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. - El termini de resolució de les sol·licituds de qualificació serà de TRES MESOS i, de no resoldre's expressament s'entendran desestimades. C) HOMOLOGACIÓ 1. PRESENTACIÓ OBLIGATÒRIA I EXCLUSIVAMENT de MANERA TELEMÀTICA de la SOL·LICITUD de l'homologació de la seua qualificació o declaració d'altres Comunitats Autònomes, de l'Administració General de l'Estat o per altres Estats o organitzacions internacionals i de les empreses que donen compliment a la Llei 11/2018, així com de la restant documentació exigida per a això, DAVANT la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social. 2. Si resulta necessari realitzar alguna esmena, presentar al·legacions, desistir del procediment, o anàlegs, haurà d'efectuar-se utilitzant el tràmit telemàtic arreplegat en la pestanya “AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ” d'este tràmit. La Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social, a iniciativa pròpia o a criteri de la comissió mixta, podrà sol·licitar de l'entitat sol·licitant documentació addicional i/o l'emplenament de l'autoavaluació. 3. A continuació s'emetrà INFORME sobre la memòria social i l'autoavaluació realitzada a partir del sistema d'indicadors, que l'entitat sol·licitant haja presentat. Este informe, que podrà ser favorable o desfavorable, s'emetrà per la COMISSIÓ MIXTA regulada en el Capítol VI (articles 25 i 26) del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, llevat que siguen emesos pel Col·legi de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles d'Espanya en virtut del conveni d'encomanda de gestió previst en la disposició addicional segona. 4. Emés l'informe, s'elaborarà una PROPOSTA DE RESOLUCIÓ, que haurà de ser notificada a l'entitat sol·licitant perquè puga formular al·legacions. 5. RESOLUCIÓ i INSCRIPCIÓ en el REVSR - L'homologació de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable correspon a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social. - El termini de resolució de les sol·licituds d'homologació serà de SIS MESOS i, de no resoldre's expressament s'entendran desestimades. - La resolució d'homologació implicarà la inscripció de l'entitat en el REVSR i donarà lloc als beneficis previstos en les disposicions legals vigents. D) CANCEL·LACIÓ 1. PRESENTACIÓ OBLIGATÒRIA I EXCLUSIVAMENT de MANERA TELEMÀTICA de la SOL·LICITUD de cancel·lació de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable i de la seua inscripció en el REVSR, DAVANT la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. 2. Si resulta necessari realitzar alguna esmena, presentar al·legacions, desistir del procediment, o anàlegs, haurà d'efectuar-se utilitzant el tràmit telemàtic arreplegat en la pestanya “AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ” d'este tràmit. 3. RESOLUCIÓ - La cancel·lació de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable correspon a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. - El termini de resolució de les sol·licituds de cancel·lació serà de TRES MESOS i, de no resoldre's expressament s'entendran estimades. - La resolució de cancel·lació de la qualificació implicarà la cancel·lació de la inscripció de l'entitat en el REVSR i donarà lloc a la pèrdua dels beneficis previstos en les disposicions vigents.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per a l'obtenció de la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable serà necessari aconseguir les puntuacions mínimes establides en els ARTICLES 12 a 15 del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, que, a més, s'arrepleguen en un quadre que figura com a ANNEX I a eixe Decret. En concret: - Els articles 12 i 13 establixen els requisits i puntuació mínima per a la qualificació de les entitats sol·licitants en funció del nombre de persones ocupades. Les puntuacions que preveuen estos articles responen al Sistema d'Indicadors per al registre d'entitats valencianes socialment responsables que s'arrepleguen en l'ANNEX II del citat Decret. - L'article 15 disposa que, de manera complementària al que es preveu en els articles 12 i 13, les entitats sol·licitants poden aportar en la memòria i en l'autoavaluació qualsevol altre factor o mèrit que resulte susceptible de valoració en l'àmbit de la responsabilitat social empresarial, que podrà ser objecte de puntuació extraordinària addicional que podrà incrementar la puntuació màxima total fins a un màxim del 10%.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Este tràmit té com a objecte possibilitar l'aportació per via telemàtica de documentació a un expedient ja INICIAT relatiu a la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, així com a la seua renovació, homologació o cancel·lació. En concret, este tràmit permet: A) Aportar per via telemàtica la documentació que MITJANÇANT UN REQUERIMENT (d'esmena, de formulació d'al·legacions o d'un altre tipus) li haja sigut sol·licitada per la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social en relació amb un expedient obert (no resolt, ni arxivat) relacionat amb el registre d'entitats valencianes socialment responsables. B) Aportar de manera telemàtica A INSTÀNCIES DE LA PERSONA INTERESSADA documentació a un expedient de les característiques descrites. Això inclou també la possibilitat de formular al·legacions i presentar renúncies o desistiments, si escau.

Presentació

Presentació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, davant la Secretària Autonòmica d'Economia, de conformitat amb el que s'establix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No