Detall de Procediment

Sol·licitud d'inclusió en el llistat de PERSONES I ENTITATS AUDITORES SOCIALS d'entitats valencianes socialment responsables. Economia Sostenible

Codi SIA: 2964403
Codi GUC: 23142
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social la inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials d'entitats valencianes socialment responsables. Este llistat, de caràcter voluntari i elaborat per la Conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, es crea per a servir de referència i facilitar la fase de verificació del compliment dels valors de responsabilitat social de les entitats que desitgen sol·licitar la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, o la renovació d'esta, que comporta la inscripció el Registre d'entitats valencianes socialment responsables. El llistat posseïx caràcter merament informatiu. Qualsevol persona o entitat que complisca amb els requisits legals i reglamentaris establits pot realitzar una auditoria social externa, sense necessitat d'estar inscrita en el llistat de persones i entitats auditores socials. El llistat s'ajusta al que es preveu en el capítol V del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, pel qual es regula la responsabilitat social en les entitats valencianes.

Observacions

Observacions

1) Es recomana la lectura de les guies explicatives que es troben al final de la pàgina web https://hisenda.gva.es/es/web/economia/registre-entitats-valencianes-socialment-responsables 2) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a una altra mena de qüestions o problemes. En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

Requisits

Requisits

Per a fer TRÁMITS PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant no queda acreditada la representació i, per tant, no pot realitzar-se vàlidament el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona, ni es rep res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar la inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials d'entitats valencianes socialment responsables les PERSONES FÍSIQUES I JURÍDIQUES que estiguen en possessió d'una TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA SUPERIOR (títol universitari de grau o equivalent) i posseïsquen experiència en auditories, verificació, certificació o normalització i compliment normatiu.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any. Permanentment disponible durant tot l'any.

Formularis i documentació

Ha de presentar-se la següent documentació: 1. SOL·LICITUD d'inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials d'entitats valencianes socialment responsables, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC. * En el pas 2-Emplenar del tràmit telemàtic han d'emplenar-se i firmar-se digitalment els següents dos FORMULARIS WEB de què consta la sol·licitud telemàtica: - FORMULARI DADES GENERALS de la persona o entitat sol·licitant - DADES ESPECÍFIQUES de la persona o entitat sol·licitant. 2. Documentació que acredite que la persona física sol·licitant, o la que realitzarà les auditories socials si la sol·licitant és una persona jurídica, està en possessió d'un títol universitari de grau o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, eixa persona a més haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació. 3. Memòria acreditativa de l'experiència de la persona sol·licitant en auditories, verificació, certificació o normalització i compliment normatiu. Ha d'estar firmada electrònicament per la persona física en qüestió i, si és el cas, també per l'entitat per a la qual realitze les auditories. Esta memòria ha d'arreplegar i acreditar el següent contingut: a) Formació en verificació social, indicant: cursos, hores de formació o crèdits de cada curs i entitats que han expedit els títols. b) Experiència en verificació social, indicant: entitats verificades, hores i/o dies dedicats a això i dates de realització de les verificacions socials. c) Experiència en elaboració d'estats d'informació no financera o de memòries de sostenibilitat, indicant: entitats, hores i/o dies dedicats a això i dates de realització d'eixos estats i/o memòries. d) Una altra experiència o formació que es considere rellevant. e) Si és el cas, data d'inscripció de la persona o entitat en el ROAC o en la ENAC, i característiques d'esta.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. De conformitat amb el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació de la sol·licitud i la restant documentació requerida ha de realitzar-se OBLIGATÒRIAMENT per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica s'ha de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-firma de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats 3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en PRESENTACIÓ AUTENTICADA (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i firmar digitalment els formularis web, annexar la documentació exigida i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (veure apartat Enllaços). 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reunisca tots els documents a annexar i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador o dispositiu electrònic, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas DOCUMENTAR del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les FIRMES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En este tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat Quina documentació s'ha de presentar? apareix el llistat de documents a presentar. * I en l'apartat Impresos Associats (a més d'en el propi tràmit telemàtic) poden existir models normalitzats i emplenables d'alguns d'eixos documents. Si existix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell, i si no existix, ha de ser creat o recaptat per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove-ho abans d'annexar-los. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents Si continua necessitant ajuda, comunique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: Revsr@gva.es - Guia de procediments del Registre SIR

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ OBLIGATÒRIA I EXCLUSIVAMENT de MANERA TELEMÀTICA de la SOL·LICITUD d'inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials d'entitats valencianes socialment responsables i de la restant documentació exigida DAVANT la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible. 2. Si resulta necessari realitzar alguna esmena, presentar al·legacions, desistir del procediment, o anàlegs, haurà d'efectuar-se utilitzant el tràmit telemàtic arreplegat en la pestanya “AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ” d'este tràmit. 3. La COMISSIÓ MIXTA regulada en el Capítol VI (articles 25 i 26) del Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, emetrà informe o opinió sobre cada sol·licitud d'inclusió en el llistat. 4. Resolució: - La Resolució sobre la inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials d'entitats valencianes socialment responsables correspon a la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social. - El termini de resolució serà de TRES MESOS i, de no resoldre's expressament en este termini, s'entendran desestimades les sol·licituds d'inclusió en eixe llistat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Este tràmit té com a objecte possibilitar l'aportació per via telemàtica de documentació a un expedient ja INICIAT relatiu al procediment d'inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials d'entitats valencianes socialment responsables. En concret, este tràmit permet: A) Aportar per via telemàtica la documentació que MITJANÇANT UN REQUERIMENT (d'esmena, de formulació d'al·legacions o d'un altre tipus) li haja sigut sol·licitada per la Direcció General competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social en relació amb un expedient obert (no resolt, ni arxivat) d'inclusió en el llistat d'auditores socials. B) Aportar de manera telemàtica A INSTÀNCIES DE LA PERSONA INTERESSADA documentació a un expedient de les característiques descrites. Això inclou també la possibilitat de formular al·legacions i presentar renúncies o desistiments, si escau. REQUISITS Per a poder aportar documentació mitjançant este tràmit telemàtic s'han de complir els següents requisits: 1. En primer lloc s'ha d'estar en un d'estos dos supòsits: a) Haver rebut un REQUERIMENT (d'esmena o un altre tipus) de la direcció general competent en matèria d'economia sostenible i responsabilitat social, respecte a un expedient administratiu obert (és a dir, no resolt, ni arxivat) relatiu al Registre d'entitats valencianes socialment responsables (excloent el procediment d'inclusió en el llistat de persones i entitats auditores socials). b) Existir un expedient obert d'eixes característiques en la citada Direcció General, al qual la persona interessada vulga VOLUNTÀRIAMENT (és a dir, sense haver sigut requerida per a això) aportar més documentació, o bé presentar la seua renúncia o desistiment, segons siga procedent. 2. En segon lloc, la firma electrònica ha de ser la mateixa que la utilitzada per a la presentació de la sol·licitud que generara l'expedient, o associada al mateix document identificatiu.

Presentació

Presentació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, davant la Secretària Autonòmica d'Economia, de conformitat amb el que s'establix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No