Detall de Procediment

Instal·lacions de distribució de combustibles gasosos per canalització: nova, reforma o modificació, canvi de titularitat i tancament o desmantellament de la instal·lació. Energia.

Codi SIA: 210754
Codi GUC: 724
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar les instal·lacions de distribució de combustibles gasosos per canalització contemplades en la Llei d'Hidrocarburs i en el Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i la seua instrucció tècnica complementària ICG 01, així com reflectir les seues modificacions, canvis de titularitat i tancament o desmantellament d'estes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El titular de la instal·lació o el seu representant legal.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

De tota la documentació preceptiva annexa a la sol·licitud en format paper, es presentaran a més les còpies que calguen en suport informàtic (S'indica amb una @ els documents susceptibles de presentació en suport electrònic, CD o DVD). NOVA INSTAL·LACIÓ, MODIFICACIÓ O AMPLIACIÓ -Imprés de sol·licitud, per duplicat. -Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). -Avantprojecte de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. @ -Projecte de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. @ -Separates tècniques del projecte d'execució que siguen d'interés per a les administracions públiques, organisme i, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o servicis a càrrec seu, afectades per la instal·lació. @ -Informes favorables de les distintes administracions públiques, organismes o, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o drets a càrrec seu afectats per la instal·lació. -Relació de béns i drets afectats, si és el cas. @ -Informe emés per l'òrgan ambiental, si és el cas, en el qual es determine l'amplitud i nivell de detall de l'estudi d'impacte ambiental, així com la relació d'organismes i interessats afectats tindre en compte en el procediment d'informació pública i consulta del projecte presentat. -Estudi d'impacte ambiental incloent el seu document de síntesi, si és el cas. (tantes còpies com siguen necessàries, de conformitat amb l'informe emés per l'òrgan ambiental) @ -Plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals per duplicat, si és el cas. @ -Estudi d'integració paisatgística, si és el cas. @ -Certificat final d'obra de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. -Certificat de l'empresa responsable de l'execució. -Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas. (Nota. En els plans presentats en format electrònic, s'indicarà en el seu caixetí el format del paper sobre el qual s'han d'imprimir, incloent-hi, al seu torn, una escala graduada en este). CANVI DE TITULARITAT -Imprés de sol·licitud, per duplicat. -Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). -Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas. -Document de transmissió de la instal·lació. -Document justificatiu que s'ha perfeccionat el canvi de titular de la instal·lació. TANCAMENT O DESMANTELLAMENT -Imprés de sol·licitud, per duplicat. -Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). -Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas. -Projecte/memòria de tancament i/o desmantellament de la instal·lació -Pla de desmantellament -Comunicació de tancament o desmantellament efectiu.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: -Instal·lacions de distribució de gasos combustibles per canalització: 1.1 - Autorització Administrativa prèvia: 109,54 euros 1.2.1 - Taxa pels primers 6.600 euros de pressupost de maquinària i equip: 45,55 euros. 1.2.2 - Per cada 6.600 euros més o fracció: 12,02 euros. -1.1. Autorització: pròrroga (cadascuna de les quals se sol·liciten): 109,54 euros -Autorització de transmissió de la titularitat: 1.1: 109, 54 euros -Autorització de tancament o desmantellament: 1.1: 109, 54 euros

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques a) En els registres dels òrgans administratius als quals els dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.cindi.gva.es/va/cita-previa
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

-Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a esta, segons les disposicions que s'apliquen, davant del servici territorial d'Energia corresponent. -Pagament de taxes. -Efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma en matèria d'energia estendrà l'autorització administrativa, declaració en concret d'utilitat pública, si és el cas, i aprovació de projecte de la instal·lació. -Execució de la instal·lació. -Presentació de sol·licitud de posada en servici, així com de la documentació preceptiva necessària. -Efectuats els tràmits procedents, el servici territorial d'Energia corresponent, estendrà l'autorització d'explotació de la instal·lació. Passos per al canvi de titularitat d'instal·lacions ja autoritzades -Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a esta, davant del servici territorial d'energia corresponent. -Pagament de taxes. -Efectuats els tràmits procedents l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà l'autorització administrativa de la transmissió de la titularitat de la instal·lació. -Perfeccionada la transmissió, el nou titular presentarà documentació acreditativa d'esta, davant del servici territorial d'Energia corresponent. Passos per al tancament o desmantellament d'instal·lacions -Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a la mateixa, davant del servici territorial d'Energia corresponent. -Pagament de taxes. -Efectuats els tràmits procedents l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà l'autorització administrativa de tancament i/o desmantellament de la instal·lació. -Comunicació pel titular a l'òrgan que va resoldre, que s'ha realitzat el tancament o desmantellament efectiu de la instal·lació.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que s'establixen en la legislació aplicable en matèria d'energia.