Instal·lacions de distribució de combustibles gasosos per canalització: nova, reforma o modificació, canvi de titularitat i tancament o desmantellament de la instal·lació. Energia. - GVA.ES
Instal·lacions de distribució de combustibles gasosos per canalització: nova, reforma o modificació, canvi de titularitat i tancament o desmantellament de la instal·lació. Energia.
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Autoritzar les instal·lacions de distribució de combustibles gasosos per canalització contemplades en la Llei d'Hidrocarburs i en el Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i la seua instrucció tècnica complementària ICG 01, així com reflectir les seues modificacions, canvis de titularitat i tancament o desmantellament d'estes.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
El titular de la instal·lació o el seu representant legal.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 34/1998, de 7 d'octubre, del sector d'hidrocarburs (BOE núm. 241, de 8/10/98).
- Reial Decret 1434/2002, de 27 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions de gas natural (BOE núm. 313, de 31/12/02).
- Reial Decret 919/2006, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos per canalització i les seues instruccions tècniques reglamentàries ICG 01 a 11 (BOE núm. 211, de 04/09/06).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis i documentació
De tota la documentació preceptiva annexa a la sol·licitud en format paper, es presentaran a més les còpies que calguen en suport informàtic (S'indica amb una @ els documents susceptibles de presentació en suport electrònic, CD o DVD).
NOVA INSTAL·LACIÓ, MODIFICACIÓ O AMPLIACIÓ
-Imprés de sol·licitud, per duplicat.
-Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació).
-Avantprojecte de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. @
-Projecte de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. @
-Separates tècniques del projecte d'execució que siguen d'interés per a les administracions públiques, organisme i, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o servicis a càrrec seu, afectades per la instal·lació. @
-Informes favorables de les distintes administracions públiques, organismes o, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o drets a càrrec seu afectats per la instal·lació.
-Relació de béns i drets afectats, si és el cas. @
-Informe emés per l'òrgan ambiental, si és el cas, en el qual es determine l'amplitud i nivell de detall de l'estudi d'impacte ambiental, així com la relació d'organismes i interessats afectats tindre en compte en el procediment d'informació pública i consulta del projecte presentat.
-Estudi d'impacte ambiental incloent el seu document de síntesi, si és el cas. (tantes còpies com siguen necessàries, de conformitat amb l'informe emés per l'òrgan ambiental) @
-Plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals per duplicat, si és el cas. @
-Estudi d'integració paisatgística, si és el cas. @
-Certificat final d'obra de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent.
-Certificat de l'empresa responsable de l'execució.
-Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas.
(Nota. En els plans presentats en format electrònic, s'indicarà en el seu caixetí el format del paper sobre el qual s'han d'imprimir, incloent-hi, al seu torn, una escala graduada en este).
CANVI DE TITULARITAT
-Imprés de sol·licitud, per duplicat.
-Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació).
-Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas.
-Document de transmissió de la instal·lació.
-Document justificatiu que s'ha perfeccionat el canvi de titular de la instal·lació.
TANCAMENT O DESMANTELLAMENT
-Imprés de sol·licitud, per duplicat.
-Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació).
-Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas.
-Projecte/memòria de tancament i/o desmantellament de la instal·lació
-Pla de desmantellament
-Comunicació de tancament o desmantellament efectiu.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Taxes 2024:
-Instal·lacions de distribució de gasos combustibles per canalització:
1.1 - Autorització Administrativa prèvia: 109,54 euros
1.2.1 - Taxa pels primers 6.600 euros de pressupost de maquinària i equip: 45,55 euros.
1.2.2 - Per cada 6.600 euros més o fracció: 12,02 euros.
-1.1. Autorització: pròrroga (cadascuna de les quals se sol·liciten): 109,54 euros
-Autorització de transmissió de la titularitat:
1.1: 109, 54 euros
-Autorització de tancament o desmantellament:
1.1: 109, 54 euros
Presentació
Presentació
Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques
a) En els registres dels òrgans administratius als quals els dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.
c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.cindi.gva.es/va/cita-previa
On dirigir-se
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - ALACANT
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - CASTELLÓ
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - VALÈNCIA
C/ CHURRUCA, 29
03003 - Alacant/Alicante
C/ CAVALLERS, 8
12001 - Castelló/Castellón
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL
CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans.
Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada
basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la
llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten:
- El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de
persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana).
- I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones
jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...).
Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en:
https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados
2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una
altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en
el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual
està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit.
Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana
de la persona que ho presenta.
3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT';
(en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar
la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació
telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent.
4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau:
- És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre
ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
- IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i
s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen.
- En aquest tràmit de la Guia Prop:
* En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar.
* En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir
de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en
aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la
persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud.
- En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les
extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents.
5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en:
https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia
Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de:
- per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
- per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es
Procés de tramitació
Procés de tramitació
-Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a esta, segons les disposicions que s'apliquen, davant del servici territorial d'Energia corresponent.
-Pagament de taxes.
-Efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma en matèria d'energia estendrà l'autorització administrativa, declaració en concret d'utilitat pública, si és el cas, i aprovació de projecte de la instal·lació.
-Execució de la instal·lació.
-Presentació de sol·licitud de posada en servici, així com de la documentació preceptiva necessària.
-Efectuats els tràmits procedents, el servici territorial d'Energia corresponent, estendrà l'autorització d'explotació de la instal·lació.
Passos per al canvi de titularitat d'instal·lacions ja autoritzades
-Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a esta, davant del servici territorial d'energia corresponent.
-Pagament de taxes.
-Efectuats els tràmits procedents l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà l'autorització administrativa de la transmissió de la titularitat de la instal·lació.
-Perfeccionada la transmissió, el nou titular presentarà documentació acreditativa d'esta, davant del servici territorial d'Energia corresponent.
Passos per al tancament o desmantellament d'instal·lacions
-Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa a la mateixa, davant del servici territorial d'Energia corresponent.
-Pagament de taxes.
-Efectuats els tràmits procedents l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà l'autorització administrativa de tancament i/o desmantellament de la instal·lació.
-Comunicació pel titular a l'òrgan que va resoldre, que s'ha realitzat el tancament o desmantellament efectiu de la instal·lació.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - ALACANT
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - CASTELLÓ
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - VALÈNCIA
C/ CHURRUCA, 29
03003 - Alacant/Alicante
C/ CAVALLERS, 8
12001 - Castelló/Castellón
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació.
Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció General d'Energia i Mines
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - ALACANT
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - CASTELLÓ
- SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - VALÈNCIA
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 2
46018 - València/Valencia
C/ CHURRUCA, 29
03003 - Alacant/Alicante
C/ CAVALLERS, 8
12001 - Castelló/Castellón
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Les que s'establixen en la legislació aplicable en matèria d'energia.