Logo Generalitat


La Conselleria d'Hisenda posa en marxa el projecte 'Funcion@GVA' per a garantir el teletreball en l'Administració valenciana

- El projecte compta amb un pressupost de 2,1 milions d'euros per a l'adquisició de llicències de programari i serveis associats i es du a terme en col·laboració amb la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

(14/05/2020) - El projecte compta amb un pressupost de 2,1 milions d'euros per a l'adquisició de llicències de programari i serveis associats i es du a terme en col·laboració amb la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
- La DGTIC ha distribuït més de 23.600 dispositius, com ara ordinadors portàtils, tauletes digitals, encaminadors i targetes SIM per a facilitar la comunicació en sectors de població més vulnerables



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha anunciat la posada en marxa del projecte 'Funcion@GVA', en col·laboració amb la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a garantir el teletreball en l'Administració valenciana per mitjà de l'adquisició de llicències de programari i serveis associats per a assegurar el suport tècnic i l'assistència necessaris.

Soler ha fet aquest anunci durant la Comissió Interdepartamental per a la Modernització Tecnològica i les Comunicacions a la Comunitat Valenciana (CITEC), en la qual el director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), José Manuel García Duarte, ha presentat els resultats de les accions del Pla d'implantació del teletreball.

Tal com ha explicat el conseller, "'Funcion@GVA' s'emmarca en la tercera fase del Pla d'implantació del teletreball, compta amb un pressupost de 2,1 milions d'euros i permetrà establir un nou model corporatiu de computació en núvol, tant pel que fa a les infraestructures TIC com als serveis que podran ser prestats en aquesta modalitat".

Així mateix, Soler ha destacat que "la contractació del subministrament de les noves llicències i els serveis associats per a facilitar el teletreball es declararà d'emergència amb la finalitat de disposar d'aquests recursos de manera immediata i continuar donant resposta a la situació provocada per la pandèmia de la COVID-19".

El contracte permetrà, a més de donar suport tècnic i assistència a l'usuari o usuària en l'ús de les noves eines de teletreball triades, oferir la formació requerida per a manejar-les, iniciar la migració del correu electrònic, així com la instal·lació del paquet M365 de Microsoft a 8.000 usuaris i usuàries.

El conseller s'ha referit a la col·laboració necessària i efectiva amb la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública per a la implementació del projecte, atés que s'ha ocupat dels apartats de caràcter normatiu i de transformació de processos no tecnològics, a càrrec de les direccions generals de Funció Pública i de Planificació i Modernització.

D'altra banda, Soler també ha assegurat que la DGTIC estudiarà la implementació de polítiques de virtualització per a l'Administració valenciana, especialment pel que fa a l'escriptori virtual de l'empleat públic, la qual cosa permetrà fer un ús més eficient dels recursos.

"D'aquesta manera -ha afegit el conseller- es definirà i dissenyarà tota una nova solució tècnica d'eines col·laboratives amb una estructura comuna, i el desenvolupament de bones pràctiques que permeten als empleats públics traure el màxim profit a la col·laboració virtual entre companys i departaments per a oferir els millors serveis públics possibles".

Persones usuàries que fan teletreball

Actualment, la plataforma de la Generalitat permet simultaniejar l'accés a 26.000 empleats i empleades que fan teletreball, ja que les accions dutes a terme han permés multiplicar la xifra, de manera que s'ha passat de 800 connexions diàries a l'inici de la crisi del coronavirus, a unes 8.000 connexions diàries a la xarxa corporativa de la Generalitat via VPN de dilluns a divendres, i 2.000 durant els caps de setmana.

A més, per a facilitar l'ús dels equips informàtics domèstics i la incorporació al teletreball des dels domicilis, s'ha automatitzat l'habilitació dels usuaris o usuàries i s'han distribuït fins a 18.500 llicències d'antivirus.

La DGTIC també ha ampliat la capacitat del sistema corporatiu de correu electrònic i ha reforçat tots els centres d'atenció als usuaris i usuàries de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), inclosos els centres departamentals, per a facilitar-ne l'adaptació a les circumstàncies generades per la pandèmia. En aquest sentit, la DGTIC ha elaborat manuals i més de 50 videotutorials sobre l'ús de determinades eines tecnològiques, tant corporatives com externes.

Distribució de 23.600 dispositius

Durant la seua intervenció, el conseller també s'ha referit a la coordinació i col·laboració de la DGTIC amb les conselleries per a la priorització de l'assignació de recursos, així com per a l'elaboració i publicació d'instruccions relatives a la connexió segura i a l'ús dels equips, especialment dels nous equips adquirits.

Des de la declaració d'emergència, la DGTIC ha distribuït més de 23.600 dispositius, entre ordinadors portàtils, tauletes digitals, encaminadors i targetes SIM "per a facilitar l'accés als serveis i la comunicació en els sectors de la població més vulnerables, principalment en l'àmbit de l'educació, però també en el sanitari i el sociosanitari".

En concret, la DGTIC ha distribuït vora 5.000 ordinadors portàtils entre el personal sanitari, els centres docents, personal de Justícia i de la resta de l'Administració de la Generalitat, així com 14.000 tauletes digitals per a alumnes sense recursos, 800 dispositius per a facilitar la comunicació dels pacients amb les seues famílies en hospitals i residències, 1.700 encaminadors i prop de 2.000 targetes SIM per a famílies en risc d'exclusió i per a estudiants universitaris i universitàries i 100 ordinadors de sobretaula per als centres d'acolliment.

Nous projectes

Actualment s'està treballant en el disseny d'un nou projecte denominat Centre a Casa, per a acostar els centres educatius a les famílies de manera gradual utilitzant les TIC. Comprén diverses línies d'actuació, com el redisseny de la presentació electrònica de les sol·licituds d'admissió escolar per al curs 2021-2022, la matrícula electrònica i la sol·licitud d'ajudes o beques com ara transport escolar i menjador.

Així mateix, s'està desenvolupant el quadern del professorat per a fer un seguiment de l'alumnat que puga visualitzar-se des del Web Família; així com l'expedient electrònic de l'alumne, i la consulta en línia i gestió de taxes i certificacions.

D'altra banda, s'està treballant en un nou portal de formació de la Generalitat per a oferir la formació en línia ludificada; i s'han iniciat els tràmits per a instal·lar estacions COMDES a Peníscola, l'Alcúdia, Benidorm i Carlet, amb la finalitat de millorar el sistema de comunicacions per als serveis essencials que intervenen en situacions d'emergència o catàstrofes.

Infraestructures, informació i tramitació electrònica

Pel que fa a les infraestructures TIC, la DGTIC ha estat donant cobertura a les peticions realitzades per la Conselleria de Sanitat i relatives a la posada en marxa dels hospitals de campanya, les noves ubicacions d'assistència sanitària i els hotels medicalitzats, a més de nous centres d'acolliment a la dona, centres d'acolliment de menors i les residències d'igualtat per a l'acolliment de pacients no greus, entre d'altres.

A més, s'ha donat especial suport en la gestió econòmica dels departaments corresponents a Sanitat, Hisenda i Intervenció per a facilitar la gestió de subministraments de material sanitari i s'ha adaptat l'aplicació corporativa gvContratos per a poder incloure-hi les contractacions d'urgència.

La DGTIC ha desenvolupat diverses iniciatives per a oferir informació actualitzada sobre la COVID-19 a la ciutadania, tant des del portal corporatiu de la Generalitat com per mitjà de la publicació de nous portals i apps com ara App GVA Coronavirus o App GVA Respon. A més, s'han creat espais de treball col·laboratiu per a l'intercanvi d'informació i documentació per a atendre qüestions específiques com els ERTO.

Així mateix, ha posat en funcionament quatre noves línies 900 per a respondre a les preguntes de la ciutadania entorn de la crisi del coronavirus i una nova estació base de la xarxa de Comunicacions Mòbils Digitals d'Emergències i Seguretat de la Generalitat (COMDES) per a millorar la cobertura de la xarxa a Orihuela Costa.

Davant de la necessitat de distanciament social i el tancament d'oficines per a tràmits presencials, la DGTIC ha habilitat la tramitació telemàtica de determinats serveis, com la sol·licitud de registre com a demandant d'ocupació en Labora, la pròrroga de títols i carnets de família nombrosa i monoparental, les ajudes directes als serveis socials d'infància, les ajudes extraordinàries al lloguer, ajudes en matèria d'agricultura, etc.

També s'ha treballat en un sistema per a recollir informació sobre l'afectació de la pandèmia en les residències de persones majors i entre xiquets, xiquetes i adolescents, així com en els sistemes i aplicacions per a la gestió de les ajudes a personal treballador autònom, en què s'han registrat més de 130.000 peticions, i per a la tramitació dels ERTO, en què s'han rebut més de 60.000 sol·licituds.


Pàgina web: http://www.gva.es

Inici | Mapa Web | Accessibilitat