Nota de premsa

Martínez Dalmau destaca 'la proximitat i les facilitats' que ofereix el servei de finestreta única de la primera oficina d'habitatge de la xarxa Xaloc a la Comunitat
23/02/2021

- El vicepresident segon i conseller d'Habitatge visita a Dénia l'Oficina, un servei integral que centralitza la gestió i la informació en matèria d'habitatge, rehabilitació d'edificis i regeneració urbana


El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau, ha visitat a Dénia la primera oficina d'habitatge de la xarxa Xaloc que la Generalitat ha posat en marxa a la Comunitat. Ha estat acompanyat per l'alcalde de la ciutat, Vicent Grimalt, i la directora general de Coordinació Institucional de la Vicepresidència, Adoración Guamán.

Martínez Dalmau ha mostrat la seua satisfacció després de comprovar la posada en funcionament d'aquesta oficina i "les facilitats i les millores que comporta per a les persones que han de fer gestions en matèria d'habitatge, rehabilitació d'edificis i regeneració urbana".

"Amb aquesta oficina posem Dénia en la primera línia de les polítiques d'habitatge", ja que "estem creant una xarxa d'oficines comarcals ?algunes s'obriran en els pròxims mesos-, cosa que implica un esforç important en una política d'habitatge de la Generalitat basada en la confiança en els municipis, perquè la gent ha de tindre un servei d'habitatge al seu costat al qual puga accedir fàcilment", ha assegurat.

Es tracta d'"una aposta de la Generalitat pel dret fonamental a l'habitatge i hui, ací a Dénia, es fa un pas important en aquest sentit", ha remarcat el vicepresident.

El mes d'octubre passat, la Vicepresidència Segona i l'Ajuntament de Dénia van signar el conveni de col·laboració que establia les condicions per al desenvolupament d'un cas pilot al municipi alacantí, per a la creació de la futura xarxa d'oficines Xaloc. Aquest conveni té un pressupost de 69.600 euros i una duració de dotze mesos.

La Xarxa d'Administracions Locals i Comarcals d'Habitatge Xaloc es preveu com un organisme col·laborador de la Generalitat per a oferir un servei integral de gestió que incloga informació, mediació social, assessorament en matèria d'habitatge, rehabilitació d'edificis i regeneració urbana; que facilite l'accés a un habitatge digne a la ciutadania, i propicie la integració dels espais urbans.

Martínez Dalmau ha assegurat que aquestes oficines "són determinants per a tindre informació de qualitat sobre les necessitats reals del municipi i guanyar en agilitat en la tramitació".

A més, centralitzaran moltes operacions i gestions d'ajudes de rehabilitació, lloguer, joves i, inclús, "informació sobre possibles casos de desnonaments per a poder previndre i actuar amb antelació, conjuntament amb l'Ajuntament, per a donar una solució".

Per la seua banda, l'alcalde de Dénia ha mostrat la seua satisfacció "per la creació d'aquesta oficina, que era molt necessària, i per tot el treball que des de la Conselleria s'està fent per a donar suport i acostar-hi les polítiques d'habitatge".

Cinc unitats de servei

A través del conveni, s'encomanen a l'Ajuntament cinc unitats de servei: la unitat de finestreta única en matèria d'habitatge, de rehabilitació d'edificis i regeneració urbana; la de gestió de l'hàbitat; la unitat de protecció de la tinença de l'habitatge; la de rehabilitació i eficiència energètica, i la de l'Observatori Local de l'Habitatge.

El consistori es compromet a tindre una oficina Xaloc, indicar en lloc visible els horaris d'atenció al públic, participar en les activitats formatives, les de coordinació i les campanyes informatives.

Les oficines també disposen dels formularis i el material tècnic, informatiu i divulgatiu de la Conselleria i s'encarreguen de portar un control de les consultes individuals, de les campanyes informatives que es realitzen i de tota aquella actuació susceptible de ser comptabilitzada.

Així mateix, hauran de participar activament en el disseny i la implementació del programa Xaloc i també en els documents, les plataformes o els procediments necessaris per al seu bon funcionament.

Per la seua banda, la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha de garantir el suport tècnic i logístic en l'oficina que integra el programa, per al desenvolupament correcte de les activitats encomanades, i exercir les funcions de coordinació amb el consistori corresponent.

Una comissió de seguiment formada per tres representants de la Conselleria i tres de l'Ajuntament supervisa el bon funcionament de l'oficina.

Compartir Martínez Dalmau destaca "la proximitat i les facilitats" que ... Compartir Martínez Dalmau destaca "la proximitat i les facilitats" que ... Compartir Martínez Dalmau destaca "la proximitat i les facilitats" que ... Compartir Martínez Dalmau destaca "la proximitat i les facilitats" que ... Compartir

Arxius relacionats