Ingrés i procediment per a l'adquisició de noves especialitats en els cossos de professors d’Ensenyança Secundària (Filosofia, Llatí, Llengua Castellana i Literatura, Geografia i Història, Matemàtiques, Física i Química, Biologia i Geologia, Dibuix, Anglés, Educació Física, Orientació Educativa, Formació i Orientació Laboral, Organització i Projectes de Fabricació Mecànica, Sistemes Electrònics, Assessoria i Processos d’Imatge Personal, Intervenció Sociocomunitària, Processos i Mitjans de Comunicació, Informàtica, Llengua i Literatura Valenciana, Administració d’Empreses, Organització i Gestió Comercial, Processos Diagnòstic Clínic i Productes Ortoprotètics, Processos Sanitaris, Sistemes Electrotècnics i Automàtics, Instal·lacions Electrotècniques, Operacions i Equips d’Elaboració de Productes Alimentaris, Procediments de Diagnòstic Clínic i Ortoprotètic, Procediments Sanitaris i Assistencials, Processos Comercials, Processos de Gestió Administrativa, Servicis a la Comunitat, Sistemes i Aplicacions Informàtiques i Equips Electrònics), professors especialistes en Sectors Singulars de la Formació Professional (Manteniment de Vehicles i Mecanització i Manteniment de Màquines), professors d’Escoles Oficials d’Idiomes (Anglés i Valencià), professors de Música i Arts Escèniques (Piano) i professors d’Arts Plàstiques i Disseny (Disseny Gràfic) - GVA.ES
Ingrés i procediment per a l'adquisició de noves especialitats en els cossos de professors d’Ensenyança Secundària (Filosofia, Llatí, Llengua Castellana i Literatura, Geografia i Història, Matemàtiques, Física i Química, Biologia i Geologia, Dibuix, Anglés, Educació Física, Orientació Educativa, Formació i Orientació Laboral, Organització i Projectes de Fabricació Mecànica, Sistemes Electrònics, Assessoria i Processos d’Imatge Personal, Intervenció Sociocomunitària, Processos i Mitjans de Comunicació, Informàtica, Llengua i Literatura Valenciana, Administració d’Empreses, Organització i Gestió Comercial, Processos Diagnòstic Clínic i Productes Ortoprotètics, Processos Sanitaris, Sistemes Electrotècnics i Automàtics, Instal·lacions Electrotècniques, Operacions i Equips d’Elaboració de Productes Alimentaris, Procediments de Diagnòstic Clínic i Ortoprotètic, Procediments Sanitaris i Assistencials, Processos Comercials, Processos de Gestió Administrativa, Servicis a la Comunitat, Sistemes i Aplicacions Informàtiques i Equips Electrònics), professors especialistes en Sectors Singulars de la Formació Professional (Manteniment de Vehicles i Mecanització i Manteniment de Màquines), professors d’Escoles Oficials d’Idiomes (Anglés i Valencià), professors de Música i Arts Escèniques (Piano) i professors d’Arts Plàstiques i Disseny (Disseny Gràfic)
Informació bàsica
Podeu consultar les titulacions per a cada cos en les següents bases de la convocatòria:
- base 2.2.1. A): cos de professors d'Ensenyament Secundari i cos de professors d'escoles oficials d'idiomes.
- base 2.1.2. B): cos de professors de Música i Arts Escèniques.
- base 2.1.2. C): cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny.
- base 2.1.2. D): cos de professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional.
Descripció de places
Es detalla el nombre de places per cos. El desglossament de places per especialitats es pot consultar en la base 1.2 de la convocatòria.
COS DE PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI (codi 590):
- accés lliure: 1.426 places.
- reserva de diversitat funcional: 164 places.
PROFESSORS D'ESCOLES OFICIALS D'IDIOMES (codi 592):
- accés lliure: 6 places.
PROFESSORS DE MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES (codi 593):
- accés lliure: 2 places.
PROFESSORS D'ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY (codi 595)
- accés lliure: 2 places.
COS DE PROFESSORS ESPECIALISTES EN SECTORS SINGULARS DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL (codi 598):
- accés lliure: 7 places.
Per a l’admissió en el procediment selectiu d'ingrés, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits:
2.1.1. Requisits generals:
a) Tindre la nacionalitat espanyola o la nacionalitat d’algun dels altres estats membres de la Unió Europea o ser nacional d’algun estat al qual siga aplicable el Reglament (UE) 492/2011, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 d’abril de 2011, relatiu a la lliure circulació dels treballadors dins de la Unió, i el Reial decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la Unió Europea i d’altres estats part en l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu.
També podrà participar, qualsevol que siga la seua nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea o dels estats en els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, siga quina siga la seua nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguen separats de dret.
També, amb les mateixes condicions, podran participar els seus descendents, menors de vint-i-un anys o majors d’esta edat que visquen a càrrec dels seus progenitors.
b) Tindre complida l’edat mínima d’accés a la funció pública i no haver arribat a l’edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa, en el moment del nomenament com a personal funcionari de carrera.
c) Posseir la capacitat funcional per a l’acompliment de les tasques habituals del cos, i no patir malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l’acompliment de les funcions corresponents al cos i a l’especialitat a la qual s’opta.
d) Estar en possessió d’alguna de les titulacions que figuren en l’apartat 2.1.2.
S’entén per “estar en possessió d’una titulació” a l’efecte d’esta convocatòria, d’acord amb el que es disposa en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, haver pagat les taxes corresponents per a l’expedició del títol almenys l’últim dia de termini de presentació de la sol·licitud de participació en el procediment selectiu i, per tant, seran excloses del procés les persones que no acrediten el pagament de la taxa en este termini.
En el cas que estes titulacions s’hagen obtingut en l’estranger, haurà d’haver-se concedit la corresponent homologació per l’Estat espanyol, de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 889/2022, de 18 d’octubre, pel qual s’establixen les condicions i els procediments d’homologació, declaració d’equivalència i convalidació d’ensenyances universitàries de sistemes educatius estrangers i pel qual es regula el procediment per a establir la correspondència al nivell del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors.
e) No haver sigut separat mitjançant un expedient disciplinari del servici de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o l’escala del funcionariat, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què haja sigut separat o inhabilitat.
Així mateix, de conformitat amb el que s’establix en l’article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, les persones aspirants la nacionalitat de les quals siga distinta de l’espanyola hauran d’acreditar, a més, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.
f) No tindre la condició de personal funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del corresponent nomenament del mateix cos al qual es pretén ingressar.
g) No haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexuals, d’acord amb el que es disposa en l’article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l’adolescència enfront de la violència.
Les persones participants la nacionalitat de les quals siga distinta de l’espanyola, hauran d’acreditar, a més de la certificació negativa del Registre central de delinqüents sexuals referits a l’Estat espanyol, el certificat negatiu de condemnes penals expedit per les autoritats del seu país d’origen o del que siguen nacionals, respecte dels delictes que s’indiquen en l’apartat 1 de l’article 3 del Reial decret 1110/2015, d’11 de desembre, pel qual es regula el Registre central de delinqüents sexuals i de tràfic d’éssers humans. Si este certificat no es trobara redactat en llengua castellana, haurà d’acompanyar-se de la seua traducció oficial o jurada realitzada per traductor jurat o validada pel consolat o l’oficina diplomàtica corresponent.
h) Acreditar el coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.
Les persones que participen en este procediment hauran d’acreditar els coneixements, tant en expressió oral com escrita, dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que establix el Decret 62/2002, de 25 d’abril, del Consell, pel qual es regula l’acreditació dels coneixements lingüístics per a l’accés i la provisió de places en la funció pública docent no universitària en la Comunitat Valenciana, i amb l’Orde 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es determina la competència lingüística necessària per a l’accés i l’exercici de la funció docent en el sistema educatiu valencià, modificada per l’Orde 4/2021, de 4 de febrer.
De conformitat amb l’article 17 de la Llei 1/2024, de 27 de juny, per la qual es regula la llibertat educativa, s’exceptuen del requisit del coneixement de valencià les especialitats indicades en l’annex IV. En estos casos, l’acreditació del certificat de nivell C1 indicat en l’apartat 2.1.1.h, 1, d’esta resolució serà valorat com a mèrit.
Tots els requisits generals enumerats anteriorment s'han de tindre el dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.
Poden consultar els requisits específics per a cada cos en les següents bases de la convocatòria:
- base 2.2.1. A): cos de professors d'Ensenyament Secundari i cos de professors d'escoles oficials d'idiomes.
- base 2.1.2. B): cos de professors de Música i Arts Escèniques.
- base 2.1.2. C): cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny.
- base 2.1.2. D): cos de professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional.
RESERVA DE PLACES PER A PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL O DISCAPACITAT
Podran participar per esta reserva les persones que, a més de reunir la resta dels requisits generals i específics, tinguen reconeguda pels òrgans competents de la Generalitat, de l’Estat o de la resta de les comunitats autònomes una diversitat funcional o discapacitat el grau de la qual siga igual o superior al 33 %, sempre que això no siga incompatible amb l’exercici de la docència en el cos i l’especialitat a la qual s’opte.
L’opció per esta reserva haurà de formular-se en la sol·licitud de participació; en el cas d’obtindre plaça, s’acreditarà la compatibilitat amb el lloc mitjançant un certificat expedit pels òrgans competents (conselleria competent en matèria de servicis socials).
No obstant això, si durant la realització de les proves se suscitaren dubtes al tribunal respecte de la capacitat de la persona aspirant per a l’exercici de les activitats habitualment desenrotllades pel personal funcionari del cos pel qual es participa, este podrà sol·licitar a la persona opositora l’informe d’adequació al lloc de treball emés per la conselleria competent en matèria de servicis socials.
En este cas, i fins que s’emeta el dictamen, la persona aspirant podrà continuar participant condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l’admissió o exclusió del procés fins a la recepció d’este.
El procés selectiu es realitzarà en condicions d’igualtat amb les persones aspirants d’ingrés lliure, sense perjuí de les adaptacions previstes en la base 3.1 d’esta convocatòria.
Les persones que participen per la reserva de diversitat funcional o discapacitat no podran concórrer a la mateixa especialitat pel torn d’accés lliure o per una altra mena de diversitat.
Els requisits per a l'adquisició de noves especialitats es poden consultar en la base 17 de l'orde.
Forma de pagament:
L’ingrés de l’import corresponent a cada sol·licitud es realitzarà mitjançant bizum, targeta bancària o càrrec en compte dins del termini de presentació de sol·licituds a través de la passarel·la de pagament.
La falta del pagament o el deute fora de termini determinarà l’exclusió de la persona aspirant.
Inscripció cos docent, grup A1/A2: 35,95 €.
El simple pagament electrònic de les taxes dins del termini no equival a la inscripció en el procés selectiu, ja que hauran d’efectuar-se tots els passos fins a finalitzar el registre electrònic. El pagament de les taxes per si sol no dona dret a la participació en el procés de selecció si no es registra la sol·licitud.
Excempció / Reducció de tases:
Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la seua reducció hauran d’acreditar esta circumstància amb la documentació pertinent o no oposar-se a la consulta telemàtica de les dades per part de l’Administració, tal com es detalla en el punt 3.5.
REDUCCIÓ
- Famílies nombroses i monoparentals de caràcter general: 17,97 €.
- Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %: 1,92 €.
EXEMPCIÓ
- Famílies nombroses i monoparentals de caràcter especial:exempta.
- Persones víctimes d’actes de violència sobre la dona: exempta.
- Adquisició de noves especialitats: exempta.
Etapa actual: Correcció d'errors llista definitiva persones aspirants admeses i excloses
Convocatòria
Formularis
Altres documents
RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2025, del director general de Personal Docent, per la qual, després de l'estimació dels recursos interposats, es procedix a incloure a noves persones en la Resolució de 5 de maig de 2025, del director general de Personal Docent, per la qual es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses per a participar en el procediment selectiu de concurs oposició d'ingrés i procediment per a l'adquisició de noves especialitats en els cossos de professors d'Ensenyament Secundari, professors especialistes en Sectors Singulars de la Formació Professional, professors d'Escoles Oficials d'Idiomes, professors de Música i Arts Escèniques i professors d'Arts Plàstiques i Disseny, convocat per l'Orde 1/2025, de 28 de gener, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, modificada per l'Orde 4/2025, de 17 de febrer.
Llistat d'etapes
Etapa actual: Correcció d'errors llista definitiva persones aspirants admeses i excloses
Data publicació: 22-05-2025
Lliurament de material 2a prova
Data publicació: 30-05-2025
Temini tancat
Entrega documentació acreditativa de mèrits
Data publicació: 30-05-2025
Temini tancat
Nota informativa
Data publicació: 12-05-2025
Llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Termini de recurs
Data publicació: 05-05-2025
Temini tancat
Resultat prova valencià
Data publicació: 24-04-2025
Nomenament del tribunal. Abstenció i recusació
Data publicació: 03-04-2025
Temini tancat
Nota informativa
Data publicació: 28-03-2025
Nomenament de la comissió de selecció
Data publicació: 28-03-2025
Termini obert
Convocatòria realització prova de coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana
Data publicació: 27-03-2025
Nota informativa
Data publicació: 27-03-2025
Consulta telemàtica d'admesos i exclosos.
Data publicació: 25-03-2025
Termini obert
Llistat provisional admesos/exclosos.Termini d'esmena
Data publicació: 25-03-2025
Temini tancat
Nota informativa
Data publicació: 21-03-2025
Modificació de les bases i obertura de termini
Data publicació: 20-02-2025
Temini tancat
Tribunals. Participació voluntària
Data publicació: 07-02-2025
Temini tancat
Tràmit dades sensibles
Data publicació: 30-01-2025
Temini tancat
Sol·licitud d'inscripció
Data publicació: 30-01-2025
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 30-01-2025
Temini tancat
Publicació de l'OPT
Data publicació: 25-07-2024
Tràmit dades sensibles
Oposició
El termini de presentació de documentació sensible relacionada amb la reducció/exempció de taxa o la participació pel torn de reserva de diversitat funcional, serà del 31 de gener de 2025 fins al 13 de febrer de 2025 (ORDE 1/2025).
Les persones amb diversitat funcional (grau igual o superior al 33%) que necessiten adaptacions de temps o mitjans per a la realització de les proves selectives, disposaran fins al 30 d'abril de 2025 inclòs per a sol·licitar l'adaptació.
Les persones que sol·liciten identificar-se amb el nom que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat de gènere, disposaran fins al 30 d'abril de 2025 inclòs per a sol·licitar-ho, estenent el termini de manera extraordinària al 2 de maig per la RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2025, de la Presidència de la Generalitat, d'ampliació de terminis de procediments administratius de la Generalitat a conseqüència de la caiguda del sistema elèctric en tot el territori espanyol peninsular el dia 28 d'abril de 2025, es resol L'ampliació general en un dia dels terminis dels procediments administratius de la Generalitat que no estigueren vençuts el 28 d'abril de 2025.
Formularis
Altres documents
El present tràmit haurà de ser emplenat per les persones aspirants del procediment selectiu, que es troben en alguna de les següents circumstàncies amb l'objectiu d'acreditar aquestes circumstàncies:
- Declarants víctimes d'actes de violència de gènere que desitgen ser tractades durant el procés selectiu amb una identitat fictícia per a protegir la seua intimitat, d'acord amb l'article 63 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, hauran d'aportar algun dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana; i triar el nom i cognoms amb els quals desitja ser identificada durant el procediment.
- Declarants víctimes d'actes de violència de gènere que desitgen acollir-se a la taxa reduïda per aquesta condició, hauran d'aportar algun dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana;
- Declarants que desitgen ser tractats durant el procés selectiu amb la identitat que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere, d'acord amb la Llei 8/2017, de 7 d'abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere en la Comunitat Valenciana, hauran d'aportar la targeta expedida pels òrgans competents;
- Declarants que posseeixen un grau de diversitat funcional igual o superior al 33%, que desitgen acollir-se a la taxa reduïda o participar pel torn de diversitat funcional i que no hagen autoritzat en el tràmit d'inscripció a la consulta telemàtica d'aquesta condició o la documentació haja sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana, hauran d'aportar la certificació expedida pels òrgans competents en la qual es detalle el grau i el dictamen tècnic facultatiu;
- Declarants amb diversitat funcional (grau igual o superior al 33%) que necessiten adaptacions de temps o mitjans per a la realització de les proves selectives, hauran d'aportar la certificació expedida pels òrgans competents. Aquest punt es tindrà en compte en procediments amb fase d'oposició.
En les situacions següents sí que serà necessari omplir el tràmit addicional per a presentar documentació sensible:
- RECONEIXEMENT DE LA IDENTITAT I L’EXPRESSIÓ DE GÈNERE.
Les persones que declaren que desitgen ser tractades durant el procés d’accés amb la identitat que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere, d’acord amb la Llei 8/2017, de 7 d’abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere a la Comunitat Valenciana, hauran d’aportar, en el tràmit addicional, la targeta expedida pels òrgans competents.
- VIOLÈNCIA SOBRE LA DONA.
— Les persones participants víctimes d’actes de violència sobre la dona que desitgen acollir-se a la taxa reduïda per esta condició hauran d’aportar, en el tràmit addicional, algun dels mitjans de prova previstos en l’article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.
— Les víctimes que declaren actes de violència de gènere que vullguen ser tractades durant el procés selectiu amb una identitat fictícia per a protegir la seua intimitat, d’acord amb l’article 63 de la Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, han d’aportar, en el tràmit addicional, algun dels mitjans de prova previstos en l’article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, i hauran de triar el nom i els cognoms amb els quals volen ser identificades durant el procediment.
- DIVERSITAT FUNCIONAL O DISCAPACITAT.
— TORN I/O TAXA. Si les persones participants que tenen un grau de diversitat funcional o discapacitat igual o superior al 33 % volen acollir-se a la taxa reduïda per a persones amb diversitat funcional o discapacitat, en el cas que la documentació haja sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l’Administració farà la consulta telemàtica sempre que les persones aspirants no s’oposen a esta. Si la documentació ha sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana o les persones aspirants s’oposen a la consulta telemàtica hauran d’aportar, en el tràmit addicional de dades sensibles, la documentació acreditativa expedida per la Conselleria competent en matèria de Servicis Socials o pels òrgans competents de l’Estat o d’altres comunitats autònomes. Esta documentació haurà d’incloure el certificat de grau de discapacitat i el dictamen tècnic facultatiu.
— ADAPTACIONS Les persones amb diversitat funcional o discapacitat certificada que necessiten adaptacions de temps i mitjans per a la realització dels exercicis (independentment del torn pel qual es presenten), també han d’omplir el tràmit addicional de presentació de documentació sensible i adjuntar un informe sobre adaptació de prova selectiva (temps i/o mitjans), expedit pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional o discapacitat de la Generalitat Valenciana (Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda / Direcció General de Diversitat), de l’Estat o d’altres comunitats autònomes.