Auxiliar de farmàcia (Concurs-oposició Art. 2 Llei 20/2021) - GVA.ES
Auxiliar de farmàcia (Concurs-oposició Art. 2 Llei 20/2021)
Informació bàsica
Títol de tècnic/a en Farmàcia i Parafarmàcia, establit en el RD 1.689/2007, de 14 de desembre.
1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals establerts per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat constitutiu de la Unió Europea, o ostentar aquest dret conforme al que es preveu en el Reial decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, podran participar els i les cònjuges de les persones espanyoles i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, sempre que no existisca separació de dret, i els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no existisca separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.
En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua oficial diferent de l'espanyola, hauran d'acreditar coneixement suficient del castellà, mitjançant diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'organisme oficial competent. Estaran exempts d'acreditar el coneixement de l'idioma espanyol aquelles persones aspirants el títol de les quals, en virtut del qual es presenten a aquestes proves selectives, haja sigut cursat en castellà en alguna universitat o centre educatiu espanyol, o d'estats la llengua oficial dels quals siga el castellà, o que acrediten haver conclòs en l'Estat espanyol el període de formació sanitària especialitzada en Ciències de la Salut.
2. Edat: Tindre compliments setze anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.
3. Titulació: Posseir dins del termini de sol·licituds especificat en aquesta convocatòria el títol exigit per a cada categoria i/o especialitat, conforme al recollit en l'annex I d'aquesta convocatòria, o estar en condicions d'obtindre'l dins del termini de presentació de sol·licituds.
S'entendrà que està en condicions d'obtindre'l qui acredite haver finalitzat amb avaluació positiva la formació exigida per a la seua consecució dins del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.
4. Capacitat: Posseir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que s'acreditarà en el termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant certificat mèdic, quedant la presa de possessió supeditada a la superació d'aquest requisit.
5. Habilitació: No haver sigut separat/da del servei, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública, ni trobar-se inhabilitat/da amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques, si fa el cas, ni per a la corresponent professió. En el cas de persones nacionals d'altres estats esmentats en el punt 1, no haver sigut inhabilitat/da, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat/da, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i conforme a l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, sempre que l'activitat implique contacte habitual amb menors, no haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, s'haurà d'acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent, mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals.
6. Abonament de taxa: Haver abonat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt/a, segons s'especifica en la base 3 d'aquesta convocatòria.
7. No ostentar la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria i, si fa el cas, especialitat convocada, en tot el Sistema Nacional de Salut, per a les places funcionarials, ni ostentar la condició de personal funcionari de carrera del mateix cos, escala funcionarial a la qual s'opta, en l'administració de la Generalitat. Aquest requisit haurà de complir-se durant tot el procés, fins a l'últim dia del termini possessori de la plaça adjudicada.
Aquelles persones adjudicatàries de places que, en el moment de la formalització del nomenament, tingueren formalitzat un altre en la mateixa categoria professional, en un altre servei de salut diferent d'aquell en el qual se'ls adjudica la plaça, no podran formalitzar el nou nomenament, en incomplir el que es preveu en la convocatòria.
Qui vinguera exercint ja un altre lloc o activitat en el sector públic i accedisca en virtut d'algun dels processos selectius derivats de la Llei 20/2021, a un nou lloc o plaça del sector públic que resulte incompatible en virtut de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, haurà d'optar per un d'ells, dins del termini de presa de possessió i sempre abans d'aquesta presa de possessió. Mancant opció en el termini assenyalat, s'entendrà que opten per la nova plaça, i passaran a la situació d'excedència voluntària en la d'origen.
Forma de pagament:
Los importes de las tasas de participación serán los indicados en los Anexos I y II de esta convocatoria.
Excempció / Reducció de tases:
Exenciones y bonificaciones.
a) Exenciones: estará exento del pago de la tasa, conforme establece la Ley 20/2017, de 28 de diciembre de la Generalitat, de tasas:
- El personal que acredite su condición de persona con diversidad funcional con un grado igual o superior al 33%.
- El personal que acredite ostentar el título de miembro de familia numerosa de categoría especial, o de familia monoparental de categoría especial comprendida en el Decreto 19/2018, de 9 de marzo, del Consell, por el que se regula el reconocimiento de la condición de familia monoparental en la Comunitat Valenciana.
- Las víctimas de actos de violencia, cuya condición sea acreditada por los medios previstos en el artículo 23 del Real Decreto-ley 9/2018, de 3 de agosto, de medidas urgentes para el desarrollo del Pacto de Estado contra la violencia de género, esto es, mediante una sentencia condenatoria por un delito de violencia de género, una orden de protección o cualquier otra resolución judicial que acuerde una medida cautelar a favor de la víctima, o bien por el informe del Ministerio Fiscal que indique la existencia de indicios de que la demandante es víctima de violencia de género. También podrán acreditarse las situaciones de violencia de género mediante informe de los servicios sociales, de los servicios especializados, o de los servicios de acogida destinados a víctimas de violencia de género de la Administración Pública competente; o por cualquier otro título, siempre que ello esté previsto en las disposiciones normativas de carácter sectorial que regulen el acceso a cada uno de los derechos y recursos. En la Comunitat Valenciana, son los Centros Mujer 24 horas quienes están autorizados para la acreditación de estas situaciones.
b) Bonificaciones: gozará de una bonificación del 50% de la tasa el personal que acredite ostentar el título de miembro de familia numerosa de categoría general, o de familia monoparental de categoría general comprendida en el Decreto 19/2018, de 9 de marzo, del Consell, por el que se regula el reconocimiento de la condición de familia monoparental en la Comunitat Valenciana.
Etapa actual: Llista provisional i termini d'al·legacions
Convocatòria
Les persones aspirants podran, en el cas d’error en la sol·licitud o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació dels llistats.
RESOLUCIÓ de 13 de maig de 2024 de la directora general de Personal per la què s’aprova el llistat provisional de persones aspirants admeses i excloses en el concurs-oposició convocat per resolució de 23 de desembre de 2022, de la directora general de Recursos Humans per a cobrir les places...
Llistat d'etapes
Etapa actual: Llista provisional i termini d'al·legacions
Data publicació: 20-05-2024
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 31-12-2022
Temini tancat