ARXIU HISTÓRIC PROVINCIAL D'ALACANT/ALICANTE - GVA.ES
ARXIU HISTÓRIC PROVINCIAL D'ALACANT/ALICANTE
03007
-
Alacant/Alicante
Adreça electrónica: ahp_alicante@gva.es
Rang: Secció
Depèn de:
Funcions:
- Creat per mitjà de l'Ordre ministerial de 24 de setembre de 1974 (BOE n.247, 15-10-1974), amb l'objectiu inicial -ampliat posteriorment- de rebre les transferències dels fons documentals produïts pels servicis de l'Administració de l'Estat a Alacant i de salvaguardar els protocols notarials centenaris. La gestió va ser transferida a la Generalitat Valenciana el dia 13 d'octubre de 1983 (Reial Decret 3.066/1983; BOE n.296, 12-12-1983).
- Fons conservats :
- Es conserva algun document dels segles XVI i XVII. El XVIII hi està molt ben representat, sobretot amb protocols notarials, però la part més completa i voluminosa de les fonts és dels segles XIX i XX.
- A més dels protocols notarials, destaquen pel volum i per la importància, el fons de la Delegació d'Hisenda amb la documentació generada en el període de les desamortitzacions, obres públiques amb abundants mapes i plànols i el fons del Govern Civil la documentació del qual reflecteix actuacions socials i polítiques de la província.
Horaris:
De dilluns a divendres: 9:00 a 13:30 h.