Detall de Procediment

Registre de nuclis zoològics de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 210713
Codi GUC: 639
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 02-01-2023
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es crea el Registre de nuclis zoològics de la Comunitat Valenciana, dependent de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

Observacions

Observacions

* ELS NUCLIS ZOOLÒGICS, PER A SER RECONEGUTS, HAN DE COMPLIR LES CONDICIONS SANITÀRIES SEGÜENTS: - Emplaçament aïllat que evite el contagi i la difusió de malalties, fins i tot entre aquells establiments les espècies i les activitats dels quals siguen de caràcter similar. - Construccions, instal·lacions i equips que proporcionen un ambient higiènic i que faciliten l’aplicació de mesures higienicosanitàries. - Recintes i locals de fàcil rentada i desinfecció. - Dotació d’aigua potable. - Sistemes per a l’eliminació d’aigües residuals i fems, si és el cas, de manera que no comporten perill de contagi per a altres animals ni per a les persones. - Mitjans per a l’eliminació i la destrucció higiènica de cadàvers. - Mitjans per a la neteja i desinfecció de locals, materials, utensilis i vehicles utilitzats en el maneig i transport d’animals. * ELS NUCLIS ZOOLÒGICS, PER A SER RECONEGUTS, HAN DE COMPLIR LES SEGÜENTS CONDICIONS D’ALLOTJAMENT DELS ANIMALS: - Espai: la superfície disponible per animal, siga com siga l’allotjament previst, serà de 0,10 metres quadrats per quilogram de pes viu. En cànids i felins de pes inferior a deu quilograms, serà de 0,20 metres quadrats per quilogram de pes viu. En cas de mantindre’s engabiat, l’altura del recinte haurà de ser, almenys, d’1,5 vegades l’altura de l’animal. Aquestes dimensions podran ser superiors quan el comportament habitual de l’animal així ho exigisca. - Ambient dels locals d’allotjament: · Si els animals romanen en locals a l’aire lliure hauran de disposar d’una superfície coberta a la qual tindran accés lliure per a posar-se a l’abric de les inclemències de l’oratge i de l’exposició directa al sol i al vent. · Si els animals s’allotgen en l’interior de construccions haurà d’haver-hi sistemes que garantisquen una ventilació adequada. En els locals que manquen de finestres haurà d’instal·lar-se un sistema d’il·luminació que satisfaça les necessitats biològiques de cada espècie animal allotjada. - Els equips per a subministrament d’aigua i aliment estaran adaptats a les necessitats de cada espècie.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars, siguen persones físiques o jurídiques, dels establiments que es puguen enquadrar dins de les classificacions zootècniques següents: - Centres de venda - Centres de cria - Residències - Escoles d’ensinistrament - Centres d’acolliment d’animals abandonats - Gosseres esportives - Dules - Gosseres que desenvolupen una activitat econòmica - Instal·lacions per a allotjar animals en aeroports, ports o centres de transport, excepte aquelles instal·lacions portuàries o aeroportuàries dependents de l’Administració general de l’Estat - Centres de teràpia amb animals - Col·leccions particulars - Granges escola - Santuaris - Centres de rescat, confinament o agrupació - Parcs zoològics, o qualsevol altre centre que aculla permanentment o temporalment animals, principalment de companyia, i, en el cas d’animals de producció o altres animals en captivitat sense ànim comercial o lucratiu, a partir d’una quantitat determinada d’animals que es determine reglamentàriament. Les ordenances municipals podran fixar el nombre màxim d’animals per habitatge, domicili o immoble en virtut d’informes tècnics raonats, ateses les característiques de l’habitatge i la biomassa dels animals allotjats, i exceptuant-ne les mares lactants, a les quals no se’ls podrà separar de les seues cries.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l’any.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud. - DNI/NIF del titular i del representant, si és el cas. Només és necessari si ha marcat la casella en la sol·licitud per la qual no s’autoritza l’òrgan gestor a l’obtenció de les dades d’identitat. - Document de constitució en cas d’entitats (amb personalitat jurídica o sense). - Documents acreditatius de la representació, si és el cas. - Còpia de l’instrument ambiental, d’acord amb el que determina la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d’activitats a la Comunitat Valenciana. - Memòria descriptiva de l’activitat, amb plànol de situació i croquis de les instal·lacions, acompanyat d’eixida gràfica del SIGPAC, o equivalent - Programa higienicosanitari subscrit per un veterinari col·legiat - Comunicació del compromís entre el veterinari i el titular del nucli zoològic Els parcs zoològics han de presentar les corresponents sol·licituds acompanyades de les següents acreditacions, documents i programes, que seran avaluats mitjançant informe preceptiu pels organismes de la Generalitat competents en les diferents matèries: a) Programa de conservació ‘ex situ’ d’espècies de fauna silvestre, en les condicions assenyalades en l’article 4.a de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. b) Programa d’educació dirigit a la conscienciació del públic pel que fa a la conservació de la biodiversitat, en les condicions assenyalades en l’article 4.b de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. c) Programa avançat d’atenció veterinària, en les condicions assenyalades en l’article 4.c de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. d) Mesures orientades a evitar les fugides dels animals allotjats, d’acord amb el que disposa l’article 3.d de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. e) Mesures de seguretat pública, d’acord amb el que preveu la disposició addicional primera de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. f) Mesures de benestar animal i enriquiment ambiental, en les condicions assenyalades en l’article 3.a i 3.b de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. g) Acreditar la disposició de personal i mitjans materials, d’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. h) Disposar d’un registre actualitzat de les espècies existents al parc, d’acord amb el que disposa l’article 6 de la Llei 31/2003, de 27 d’octubre. i) Llista d’espècies amenaçades, tant de la fauna autòctona, com exòtica, amb les autoritzacions pertinents.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9792 - Taxa per serveis administratius relatius a ramaderia LEGISLACIÓ APLICABLE: Article 3.7-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. 4.1 Per inscripció en el Registre d’explotacions ramaderes i expedició del llibre d’explotació ramadera 25,48 euros. https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9792

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PROCÉS DE TRAMITACIÓ - Presentació de la sol·licitud juntament amb la documentació necessària. - Revisió documental (amb tràmit d’esmena i millora de la sol·licitud, en cas necessari) - Visita d’inspecció i comprovació ‘in situ’ del compliment de la normativa. - Resolució d’inscripció, adjudicació del número de registre i lliurament del llibre d’explotació. En cas de modificacions, tant el número de registre com el llibre es mantindran.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorreguts tres mesos sense que es dicte cap resolució, els expedients s’entendran desestimats.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa