Sol·licitud d'inscripció d'entitats de voluntariat en el Registre autonòmic d'associacions de la Comunitat Valenciana

Conselleria de Justícia i Interior

Codi SIA: 211044
|
Codi GVA: 2282
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

- Sol·licitar la inscripció de l'entitat en el Registre d'Entitats de Voluntariat de la Comunitat Valenciana.

- La inscripció en el Registre d'Entitats de Voluntariat serà un requisit indispensable per a accedir a subvencions o per a establir convenis amb les administracions públiques.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* CONCEPTE DE VOLUNTARIAT

S'entén per voluntariat el conjunt d'activitats d'interés general que respecten els principis de no-discriminació, solidaritat, pluralisme i tots aquells que inspiren la convivència en una societat democràtica i es desenvolupen per persones físiques per a la millora de la qualitat de vida d'altres persones o de la col·lectivitat, d'acord amb els requisits següents:

a) Que tinguen caràcter altruista i solidari.

b) Que la seua realització siga conseqüència d'una decisió pròpia i lliurement adoptada, i no porte causa en una obligació personal o deure jurídic.

c) Que es duguen a terme de manera desinteressada i sense contraprestació econòmica, ni de qualsevol altra índole, sense perjudici dels incentius que legalment puguen establir-se i rescabalar-se de les despeses originades per l'acompliment de tal activitat.

d) Que es desenvolupen a través d'organitzacions sense ànim de lucre i conformement a programes o projectes concrets.

 

* CONDICIONS D'ADMISSIÓ DE LA PERSONA VOLUNTÀRIA

- Podran ser admeses com a voluntàries totes les persones físiques amb capacitat d'obrar suficient i que tinguen interés en el desenvolupament de les finalitats de l'associació sense rebre cap contraprestació ni intervindre obligació o deure jurídic.

- Ha de presentar-se una sol·licitud per escrit a l'òrgan de representació, i aquest resoldrà en la primera reunió que duga a terme.

 

* CONDICIONS PER A REGISTRAR-SE

Per a la inscripció en el registre, les entitats han de presentar un estatut que continga les condicions d'admissió i pèrdua de la condició de persona voluntària, els drets i deures de les persones voluntàries d'acord amb l'establit en la present llei, i els principis que han de regir les relacions entre l'entitat i les seues persones voluntàries, així com els mecanismes de participació en la seua entitat.

Normativa
  • Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat (DOCV núm. 4026, de 21/06/01).
  • Decret 181/2002, de 5 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es crea el Registre autonòmic d'associacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 4385, de 25/11/02).
  • Llei 14/2008, de 18 de novembre de 2008, de la Generalitat, d'associacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5900, de 25/11/08).

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Es consideraran organitzacions o entitats de voluntariat les que estiguen legalment constituïdes, tinguen personalitat jurídica pròpia, no tinguen ànim de lucre i desenvolupen activitats i programes d'interés general assenyalat en l'article 3 de la Llei 4/2001, de 19 de juny, de voluntariat social.

Les entitats de voluntariat que adopten la forma jurídica d'associació o fundació han d'estar inscrites en els corresponents registres d'associacions o fundacions de l'Administració de la Generalitat.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

- Sol·licitud d'inscripció en el registre.

 

- Certificació de l'acord, de l'òrgan competent per a fer-ho, pel qual s'acorda la inscripció de l'entitat com a entitat de voluntariat en el Registre d'Entitats de Voluntariat de la Generalitat.

 

- Estatut de l'entitat de voluntariat, en compliment del que exigeix l'article 11 de la Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat.

Forma de presentació
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de...
Saber més