Ajudes previstes en la intervenció 7119.02 LEADER del Pla Estratègic de la PAC 2023-2027 en la Comunitat Valenciana, “Ajuda per a l'execució de les operacions conforme a les Estratègies de Desenrotllament Local Participatiu”

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 1017480
|
Codi GVA: 19338
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 15-05-2025

Fins 30-04-2026

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concedir per al període 2023-2027 les ajudes previstes en la intervenció 7119.02 “Ajuda per a l'execució de les operacions conforme a les Estratègies de Desenrotllament Local Participatiu”, del Pla Estratègic de la PAC 2023-2027 en la Comunitat Valenciana, que contempla actuacions dirigides a fomentar la creació d'ocupació, la diversificació econòmica, la innovació, la conservació i millora mediambiental, i el desenrotllament econòmic i social del medi rural valencià.

 

Tipus d'ajudes:

a) Secció 1, apartat 1.1 “Ajuda a la creació d'empreses per a activitats no agrícoles en zones rurals”.

b) Secció 1, apartat 1.2 “Ajuda a la creació de microempreses no agràries («Tiquet Rural»)”.

c) Secció 1, apartat 1.4 “Ajuda per a la millora en empreses per a activitats no agrícoles en zones rurals”.

d) Secció 2 “Ajudes per a la creació d'empreses o inversions en empreses dedicades a la indústria agroalimentària, per a la transformació o comercialització de productes agrícoles”.

e) Secció 3 “Ajudes destinades a servicis bàsics i infraestructures en les zones rurals”.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 15-05-2025 fins a 30-04-2026
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 15-05-2025 00:00:00h
JustificacióTermini obert
Des de 15-05-2025 fins a 31-12-2029
Observacions

Dades de contacte dels Grups d'Acció Local (Veure enllaç).

https://portalagrari.gva.es/va/desarrollo-rural/leader/informacio-grups-d-accio-local

 

Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran ser persones beneficiàries de les ajudes, sense perjuí de les especificacions previstes en l'annex I de l'Orde 5/2025:

a) Persones de naturalesa privada: persones físiques o jurídiques (microempreses, pimes, cooperatives, associacions o fundacions participades per ens públics en menys d'un 25%), agrupacions sense personalitat jurídica i persones de dret públic de base associativa privada.

b) Persones de naturalesa pública amb seu en la Comunitat Valenciana, com ara ajuntaments, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades, consorcis, associacions sense ànim de lucre, fundacions o empreses públiques participades per ens locals (en igual o més d'un 25%).

c) Grups d'Acció Local, (GAL, d'ara en avant)

Les persones beneficiàries, que no siguen entitats sense ànim de lucre, hauran de facilitar en les sol·licituds d'ajuda i en les sol·licituds de pagament la informació necessària per a la seua identificació quan pertanga a un grup d'empreses, de conformitat amb el que s'establix en l'article 44 del Reglament d'execució (UE) n.º 2022/128 de la Comissió, de 21 de desembre de 2021, pel qual s'establixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) n.º 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell sobre els organismes pagadors i altres òrgans, la gestió financera, la liquidació de comptes, els controls, les garanties i la transparència.

Requisits

Les persones sol·licitants hauran de complir una sèrie de requisits en el moment de presentació de la sol·licitud d'ajuda:

a) Figurar en l'objecte social dels seus estatuts l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda, per al cas de les persones jurídiques (amb o sense ànim de lucre). 

b) Complir el requisit de ser microempresa o pime, d'acord amb la definició arreplegada en l'article 3.4 de l'Orde 5/2025, en el cas d'activitats econòmiques, amb independència de la seua forma jurídica.

c) Ser propietàries, copropietàries, usufructuàries, concessionàries, inquilins o cessionàries de les instal·lacions on es volen dur a terme les obres o inversions en el moment de presentar la sol·licitud, i mantindre esta situació durant el període de compromís de manteniment de la titularitat de l'article 6.d de l'Orde 5/2025. En cas de no ser propietàries o usufructuàries, és necessari que disposen del consentiment per escrit de les persones propietàries o usufructuàries per a dur-les a terme.

 No podran ser persones beneficiàries de les ajudes les persones físiques o jurídiques en les quals concórreguen les circumstàncies contingudes en el punt 3 de l'article 4 de l'Orde 5/2025, de 28 de febrer de 2025, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, per la qual s'establixen les bases reguladores de les ajudes previstes en la intervenció 7119.02 “Ajuda per a l'execució de les operacions conforme a les Estratègies de Desenrotllament Local Participatiu”, del Pla Estratègic de la PAC 2023-2027 en la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

Passos de la tramitació per a la concessió de l'ajuda:

1. La tramitació del procediment correspon a la direcció general competent en polítiques de desenrotllament rural, a través del servici amb competències en l'execució de l'estratègia de desenrotllament rural de la Comunitat Valenciana.

2. Els Grups designats GAL LEADER 2023-2027, després de la firma del conveni de col·laboració amb la Conselleria competent en matèria de desenrotllament rural, actuaran com a entitats col·laboradores en la gestió de les ajudes. El procediment s'ajustarà al que s'establix en el conveni de col·laboració.

3. La competència per a resoldre correspon al titular de la direcció general competent en polítiques de desenrotllament rural, segons Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), com a organisme pagador, i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.

4. Les sol·licituds presentades, seran examinades pel GAL corresponent, segons àmbit territorial. Si es comprova que la documentació esta incompleta o defectuosa, es requerirà al peticionari perquè en el termini de deu dies, aporte la documentació necessària o esmene els defectes observats, amb indicació que, sí així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud.

5. El GAL elaborarà dictamen d'elegibilitat, per a cada una de les sol·licituds d'ajuda, que consistirà a verificar l'adequació del projecte amb l'estratègia de desenrotllament local participatiu, comprovar el compliment de la moderació de costos, determinar la viabilitat econòmica, tècnica o social del projecte, així com valorar la proposta d'ajuda segons els criteris de selecció establits pel GAL, contemplats en les EDLP, atorgant una puntuació i un import d'ajuda per a cada projecte. Abans d'aprovar este import d'ajuda, haurà de comprovar que no supera els límits establits en l'Orde 5/2025 i en la EDLP, si és el cas.

6. Els expedients per als quals siga necessària la comprovació del no inici de les inversions seran objecte d'una visita d'inspecció, previ a l'emissió del dictamen d'elegibilitat i viabilitat, que es durà a terme pel personal tècnic del GAL, al lloc en el qual es realitzaran les inversions, on es comprovarà i se certificarà el no inici d'estes, deixant constància en l'acta de control.

7. El GAL, d'acord amb els criteris de selecció, atorgarà una puntuació amb un percentatge d'ajuda sobre la inversió en cada projecte a realitzar en el seu territori. Abans d'aprovar este percentatge, haurà de comprovar que una vegada aplicat sobre la inversió, no suposa l'atorgament d'una ajuda superior al màxim permés.

8. Rebudes les propostes de valoració emeses pel GAL, al costat dels pertinents informes, el servici amb competències en l'execució de l'estratègia de desenrotllament rural emetrà l'informe de subvencionalitat, que versarà sobre l'adaptació de cada un dels projectes a la intervenció 7119.2.1 del PEPAC de la Comunitat Valenciana 2023-2027 i a la normativa en matèria de subvencions, el percentatge d'ajuda aplicable i l'import d'esta, de conformitat als criteris de selecció establits en el Pla Estratègic de la PAC de la CV 23-27 i en l'estratègia de desenrotllament local participatiu. Emés el citat informe, elevarà la proposta de resolució de les ajudes a la direcció general competent en matèria de desenrotllament rural.

 

Criteris de valoració

Les sol·licituds d'ajuda presentades seran valorades segons els criteris de selecció establits en les EDLP, per una comissió de valoració en els termes assenyalats en l'article 15 de l'Orde 5/2025. La puntuació màxima que es podrà aconseguir serà de 100 punts.

El termini màxim per a la remissió de les propostes de valoració, al qual fa referència l'apartat 4 de l'article 15 de l'Orde 5/2025, serà de dos mesos, des de la data límit d'admissió de sol·licituds d'ajuda, per a la línia d'ajuda a la creació de microempreses no agràries “Tiquet Rural”.

En cas d'empat en la puntuació, i per a la resolució d'esta situació, s'aplicaran els criteris de desempat establits en l'apartat 3 de l'article 16 de la citada Orde.

 

El GAL és el responsable d'elaborar el dictamen d'elegibilitat i viabilitat, per a cada un de les sol·licituds d'ajuda, consistirà en:

- Verificar l'adequació del projecte amb l'estratègia de desenrotllament local participatiu

- Comprovar el compliment de la moderació de costos

- Determinar la viabilitat econòmica, tècnica o social del projecte

- Valorar la proposta d'ajuda segons els criteris de selecció establits pel GAL, contemplats en les EDLP, contemplats en les EDLP, atorgant una puntuació i un import d'ajuda per a cada projecte.

- Comprovació de no superació de límits establits en Orde 5/2025.

Proposta de resolució d'ajuda

Emés el citat informe, el servici amb competències en matèria de desenrotllament rural elevarà la proposta de resolució de les ajudes a la direcció general competent en matèria de desenrotllament rural

Observacions

Control previ a la concessió Els expedients per als quals siga necessària la comprovació del no inici de les inversions seran objecte d'una visita d'inspecció, pel personal tècnic del GAL, al lloc en el qual es realitzaran les inversions, on es comprovarà i se certificarà el no inici d'estes,...

Saber més
Òrgans de tramitació
La tramitació del procediment correspon a la direcció general competent en polítiques de desenrotllament rural, a través del servici amb competències en l'execució de l'estratègia de desenrotllament rural de la Comunitat Valenciana.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 15-05-2025 fins a 30-04-2026

El termini de presentació de les sol·licituds d'ajuda s'obrirà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i finalitzarà el 30 d'abril de 2026 (DOGV núm. 10107, 14.05.2025).

La convocatòria és de caràcter obert, i s'establix la realització de diversos procediments de selecció successius, en aplicació de l'article 12, apartat 4, de l'Orde 5/2025 i de l'article 59 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

 

Concessió primera

Inversions: 1.000.000 €/GAL

Tiquet Rural: 228.000 €/GAL

Data límit: 1 mes des d'endemà publicació convocatòria en el DOGV.

 

Concessió segona

Inversions: 400.000 €/GAL

Tiquet Rural: 228.000 €/GAL

Data límit: 30 novembre 2025

 

Concessió tercera

Inversions: fins a completar els imports globals màxims de cada GAL.

Data límit: 30 abril 2026

No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, resolent-se la inadmissió d'estes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Documentació

Documentació a presentar:

  • Sol·licitud d'ajuda, d'acord amb l'imprés normalitzat.
  • Declaracions responsables que han de marcar-se segons siga procedent en cada cas, de conformitat amb l'ANNEX II de la Resolució de convocatòria.

Segons el tipus d'ajuda, el model de sol·licitud haurà d'anar acompanyat de la següent documentació en el moment de la seua presentació:

AJUDES “TIQUET Rural”:

  • DNI-NIF-NIE sol·licitant (si no autoritza consulta)
  • DNI del representant, si és el cas (en cas d'oposar-se)
  • Poders de representació (si és el cas)
  • Certificat d'estar al corrent amb AEAT (si no autoritza consulta)
  • Certificat d'estar al corrent amb ATV  (si no autoritza consulta)
  • Certificat d'estar al corrent amb TGSS  (en cas d'oposar-se)
  • Informe de la TGSS de vida laboral  (en cas d'oposar-se)
  • Pla empresarial
  • Declaració IRPF anualitat anterior
  • Domiciliació bancària (si no s'ha tramitat en PROPER)
  • Acreditació titularitat de l'immoble vinculat al projecte
  • Acreditació grau parentiu si cessió use de l'immoble

 

RESTA D'ACTUACIONS (per a la resta de les actuacions la documentació que s'acompanyarà a la sol·licitud anirà en funció de la personalitat jurídica publica o privada dels beneficiaris):

 

DOCUMENTACIÓ A APORTAR COMUNA A ENTITATS PÚBLIQUES I PRIVADES

  • DNI-NIF-NIE sol·licitant (si no autoritza consulta)
  • DNI del representant, si és el cas (en cas d'oposar-se)
  • Poders de representació  (si és el cas)
  • Certificat d'estar al corrent amb AEAT (si no autoritza consulta)
  • Certificat d'estar al corrent amb ATV  (si no autoritza consulta)
  • Certificat d'estar al corrent amb TGSS  (en cas d'oposar-se)
  • Domiciliació bancària (si no s'ha tramitat en *PROPER)
  • Fotografia de l'edifici o terreny on es farà la inversió (si és obra)
  • Informe de TGSS de treballadors en alta, si és empresa (en cas d'oposar-se)
  • Informe de TGSS de vida laboral del compte cotització empresa
  • Informe de TGSS de vida laboral si és persona física  (en cas d'oposar-se)
  • Acreditació compliment plans municipals:servicis bàsics, infraestructures
  • Informe taxació en cas de compra de béns immobles
  • Certificat compatibilitat urbanística (si és el cas)

 

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES ENTITATS PRIVADES

  • Constitució de l'entitat i inscripció en registre públic
  • Model de declaració de pime (si és el cas)
  • Estatuts de l'entitat, si persones jurídiques, o equivalent
  • Projecte tècnic (si la inversió a realitzar ho requerix)
  • Tres pressupostos (si és el cas), per a gastos superiors a 5.000 € (IVA exclòs)
  • Còpia escrit sol·licitud pressupostos (si és el cas)
  • Pla empresarial o memòria descriptiva, segons siga procedent
  • Comptes anuals últim exercici (empreses ja existents)
  • Última declaració IRPF (empreses ja existents)
  • Rendes obtingudes en règim atribució rendes (empreses ja existents)
  • Acreditació titularitat de l'immoble vinculat al projecte
  • Acreditació grau parentiu si cessió use de l'immoble
  • Acreditació relativa a l'exempció d'IVA
  • Document acreditatiu acceptació compromisos i obligacions

 

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES ENTITATS PÚBLIQUES

  • Tres pressupostos (gastos superiors  a 5.000 €, IVA inclòs)
  • Còpia escrit sol·licitud pressupostos (si és el cas)
  • Memòria descriptiva de la inversió
  • Projecte tècnic (si la inversió a realitzar ho requerix)
  • Acreditació titularitat de l'immoble vinculat al projecte
  • Certificat IVA de l'actuació no recuperable
  • Acorde òrgan competent aprovació actuació i sol·licitud ajuda
  • Certificat que l'immoble no és dependència municipal
  • Compromís que l'immoble no albergarà dependències municipals
  • Certificat nomenament alcalde
Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 15-05-2025 00:00:00h
Descripció

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es podran dur a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça sede.gva.es/es/proc19338.

Observacions

En el cas que alguna de les persones sol·licitants presente la seua sol·licitud presencialment, se li requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...

Saber més

Resolució

Termini màxim

Termini màxim resolució de concessió de l'ajuda

Tiquet Rural: 3 mesos

Reste actuacions (inversions): 4 mesos.

 

Termini màxim resolució de pagament de l'ajuda

Després de la finalització dels terminis fixats per a la presentació de les corresponents sol·licituds de pagament, l'òrgan competent per a resoldre disposarà d'un termini màxim de 3 mesos per a resoldre a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds, de conformitat amb el que s'establix en l'article 21.3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa, i contra esta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació o notificació, o directament recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos.

Sancions

El règim sancionador en la matèria regulada de la resolució que s'adopte serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en els seus preceptes bàsics, així com en el títol X, capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

 

D'acord amb l'article 63 del Reglament d'Execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, els pagaments es calcularan sobre la base dels imports que es consideren admissibles durant els controls administratius. L'autoritat competent examinarà la sol·licitud de pagament presentada pel beneficiari i determinarà els imports admissibles. A més, fixarà:

a) l'import pagable al beneficiari en funció de la sol·licitud de pagament i la decisió de concessió;

b) l'import pagable al beneficiari després de l'examen de l'admissibilitat del gasto que figure en la sol·licitud de pagament.

Si l'import fixat conformement a la lletra a) del paràgraf segon supera l'import fixat conformement a la lletra b) del mateix paràgraf en més d'un 10%, s'aplicarà una sanció administrativa a l'import fixat conformement a la lletra b). L'import de la sanció serà igual a la diferència entre eixos dos imports, però no anirà més enllà de la retirada total de l'ajuda.

 

No obstant això, no s'aplicaran sancions quan el beneficiari puga demostrar a satisfacció de l'autoritat competent que no és responsable de la inclusió de l'import no admissible o quan l'autoritat competent adquirisca d'una altra manera la convicció que el beneficiari no és responsable d'això.

Justificació

Termini
Des de 15-05-2025 fins a 31-12-2029

Termini de presentació sol·licitud de pagament:

El termini màxim per a la realització de les inversions i per a la presentació de la sol·licitud de pagament i documentació justificativa, per a cada anualitat, es fixarà en la corresponent Resolució de concessió de l'ajuda.

Es podrà sol·licitar la pròrroga del termini per a la justificació de l'ajuda en els termes establits en l'article 23 de l'Orde 5/2025.

 

Incompliment del termini de presentació de la sol·licitud de pagament:

Una vegada esgotat el termini de justificació sense que les entitats o persones beneficiàries presenten la documentació completa i correcta, seran requerides perquè la presenten en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, a comptar des de la notificació del requeriment d'esmena.

L'incompliment en el termini per a la presentació de la sol·licitud de pagament i documentació justificativa comportarà la penalització prevista en l'article 21.2.5 de l'Orde 5/2025.

Descripció

Requisits per al pagament:

Per al pagament de l'ajuda serà necessari que abans de la data establida en la resolució com a fi de la realització i justificació, les inversions es troben totalment acabades, la maquinària i equip instal·lats i en funcionament, i els pagaments totalment justificats mitjançant factures i justificants de pagament, si és el cas. L'incompliment d'esta condició, sense obtindre pròrroga, ocasionarà la pèrdua de l'anualitat o de l'ajuda total, si és el cas.

Així mateix, serà necessari per al pagament de l'última anualitat de l'ajuda trobar-se en possessió de les llicències o permisos necessaris per a l'activitat, en alta en els registres que corresponguen i en compliment dels compromisos adquirits per a la concessió de l'ajuda.

No podrà realitzar-se el pagament mentres el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o, siga deutor per resolució que declare la procedència de reintegrament, no sent necessari aportar noves certificacions pels interessats o efectuar noves comprovacions per l'Administració, segons els casos, si no hagueren transcorregut els sis mesos de la seua validesa o tal termini des que es van realitzar les oportunes comprovacions.

Observacions

En el cas de les actuacions productives, els pagaments de l'ajuda estaran condicionats a l'inici i a la correcta execució del Pla Empresarial, si és el cas, conforme al que es disposa en l'annex I de l'Orde 5/2025.

S'entendrà que el Pla Empresarial està iniciat quan es complisquen les següents condicions, en els casos que corresponga:

- Alta en l'epígraf corresponent al cens d'activitats econòmiques (IAE).

- Alta en Hisenda.

- Alta en el règim corresponent de la Seguretat Social en raó de l'activitat econòmica corresponent al pla empresarial.

- Es comprovarà d'ofici l'informe de vida laboral del beneficiari.

La correcta execució del Pla Empresarial s'avaluarà mitjançant la realització d'un control administratiu que inclourà una visita in situ. S'entendrà que el Pla Empresarial s'ha executat correctament si en el control es comprova que s'està desenrotllant l'activitat prevista, i s'han complit els compromisos adquirits inicialment per a la concessió de l'ajuda

Documentació

- Model normalitzat de sol·licitud de pagament degudament emplenat.

 

AJUDES “TIQUET RURAL”:

A. SOL·LICITUD DEL PRIMER PAGAMENT (JUSTIFICACIÓ DE L'INICI DEL PLA EMPRESARIAL):

- Model de sol·licitud de pagament

- Llicència d'obertura i activitat (si és el cas)

- Alta en l'Impost d'activitats Econòmiques (en cas d'oposar-se)

- Alta en Hisenda

- Alta com a autònom i continuïtat

- Alta en la Seguretat Social

- Informe de la TGSS de vida laboral (en cas d'oposar-se)

- Domiciliació bancària (en cas de canvi de compte bancari o no haja sigut tramitat a través de l'aplicació PROPER o no s'haja aportat anteriorment)

 

B. SOL·LICITUD DEL SEGON PAGAMENT (JUSTIFICACIÓ DE L'EXECUCIÓ DEL PLA EMPRESARIAL):

- Model de sol·licitud de pagament

- Memòria d'actuació explicativa del compliment del projecte subvencionat

- Última declaració IRPF

- Informe de la TGSS de vida laboral (en cas d'oposar-se)

- Domiciliació bancària (en cas de canvi de compte bancari o no haja sigut tramitat a través de l'aplicació PROPER o no s'haja aportat anteriorment)

 

RESTA D'ACTUACIONS:

DOCUMENTACIÓ COMUNA PER AL PAGAMENT DE L'AJUDA (ENTITATS PRIVADES I PÚBLIQUES)

- Model de sol·licitud de pagament

- Memòria d'actuació explicativa del compliment del projecte subvencionat

- Compte justificatiu

- Factures originals

- Documentació acreditativa pague factures (excepte si obra amb projecte tècnic)

- Model declaració ajudes concurrents (si és procedent)

- Certificat d'estar al corrent amb AEAT (si no autoritza consulta)

- Certificat d'estar al corrent amb ATV  (si no autoritza consulta)

- Certificat d'estar al corrent amb TGSS  (en cas d'oposar-se)

- Acreditació  propietat legal del ben vinculat al projecte

- Llicència municipal d'obres (si és el cas)

- Exempció de l'ajuntament (si no requerix llicència d'obres)

- Autorització ambiental (si és el cas)

- Autorització administrativa afecció al patrimoni (si és el cas)

- Domiciliació bancària (si canvi, si no tramitat en PROPER, si no es va aportar)

 

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES ENTITATS PRIVADES:

- Certificat anual unitats d'obra executades(si és el cas)

- Certificada fi d'obra i acta recepció(si és el cas)

- Llicència d'obertura

- Permís necessari per al desenrotllament de l'activitat

- Alta en activitats turístiques i hostaleres (si és el cas)

- Informe TGSS treballadors d'alta en l'empresa (en cas d'oposar-se)

- Informe TGSS vida laboral conta cotització empresa

- Alta règim especial treballadors autònoms (si és persona física)

- Informe de la TGSS de vida laboral (en cas d'oposar-se)

- Última declaració Imposat de Societats (si és empresa)

- Alta Impost d'activitats Econòmiques (IAE)

- Declaració responsable no baixa en IAE (si no autoritza consulta)

- Inscripció en Registre Establiment Agroalimentaris (si és el cas)

- Acreditació permisos activitat agroalimentària subvencionada (si és el cas)

 

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES ENTITATS PÚBLIQUES

- Expedient complet procediment contractació pública

- Certificat no modificació projecte inicial

- Descripció de les modificacions del projecte inicial (si és el cas)

- Designació del director d'obra (certificat o nomenament)

- Contracte del director d'obra

- Certificat anual unitats d'obra executades (si és el cas)

- Certificada fi d'obra i acta recepció (si és el cas)

- Certificat existència informe de supervisió (en cas de projecte tècnic)

 

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Què faig si... ?
      • Busque una ajuda
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
    • Agricultura
  • Administració pública
    • Ens locals

PERFILS

  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Establiments

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Competitivitat i responsabilitat social
  • Treball i treballadors
    • Relacions laborals
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions