Detall de Procediment

Sol·licitud de duplicats /certificats d'inscripció en el registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments (RGSEAA) i registre sanitari d'establiments menors (REM)

Codi SIA: 211341
Codi GUC: 14039
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Emissió de duplicats /certificats d'inscripció en el registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments (RGSEAA) i registre sanitari d'establiments menors (REM). Es realitzarà l'expedició d'un document que acredita la situació registral de l'operador econòmic.

Requisits

Requisits

Estar inscrits en el Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments o en el Registre sanitari d'establiments alimentaris menors.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques titulars dels establiments alimentaris situats a la Comunitat Valenciana, inscrits en el Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments o en el Registre sanitari d'establiments alimentaris menors.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236 de 02.10.2015).
  • REGLAMENT (CE) Núm. 852/2004 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL de 29 d'abril de 2004 relatiu a la higiene dels productes alimentosos

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Justificant de l'abonament de la taxa corresponent. - Fotocòpia del NIF de la persona física que comunica el tràmit o de la persona representant legal, en cas de no haver autoritzat l'òrgan gestor l'obtenció d'aquestes dades. - En cas de no estar inscrit en el Registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat, cal aportar la documentació acreditativa de la condició de representant de l'empresa. - Altres.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9898 - Taxa per empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris La quantia serà la que s'establix en l'article 29.4.5 punt 6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de: -Emissió de còpies compulsades dels documents d'inscripció en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments (RGSEAA) o de Registre Sanitari d'Establiments Alimentaris Menors (REM): 15,59 euros. - Emissió de certificats d'inscripció d'empreses inscrites en el Registre General Sanitari d'Empreses alimentàries i Aliments (RGSEAA) o d'empreses inscrites en el Registre Sanitari d'Establiments Alimentaris Menors (REM): 15,59 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9898 (empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris) amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Presentació

Presentació

Presencial
Només en el cas de no estar obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (art. 14.2 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), es podran presentar de manera presencial en el registre electrònic de l'administració o l'organisme al qual es dirigisquen, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local o al sector públic institucional. També podran presentar-se: - En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. - En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - En les oficines d'assistència en matèria de registres. - En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents. Les sol·licituds s'han de dirigir als centres de salut pública corresponents, per raó del domicili social de l'entitat, sense perjudici que es puguen presentar d'acord amb el que disposa l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es pot consultar el centre de salut pública assignat a cada municipi en l'apartat d'enllaços d'aquest document * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - TORRENT-València C/ XIRIVELLA, S/N 46900-Torrent Tel.: 961974875 Fax: 961974891 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALZIRA-València C/ LA PAU, S/N 12312-Alzira Tel.: 962469615 Fax: 962469616 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - MANISES-València C/ CERAMISTA ALFONS BLAT, S/N 46940-Manises Tel.: 963425954 Fax: 963425955 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - GANDIA-València C/ DUC CARLES DE BORJA, 19 46700-Gandia Tel.: 962829450 Fax: 962829451 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - UTIEL-València PLAÇA ESCOLA PIA, 1 46300-Utiel Tel.: 962169282 Fax: 962169283 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - XÀTIVA-València PLAÇA DE LA SEU, 11 (ANTIC HOSPITAL) 46800-Xàtiva Tel.: 962249270 Fax: 962249271 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - DÉNIA-Alacant PLAÇA JAUME I, 5 03700-Dénia Tel.: 966429600 Fax: 966429601 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ELX-Alacant C/ ANTONI MORA FERRÁNDEZ, 51 03202-Elx Tel.: 966913241 Fax: 966913165 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ELDA-Alacant C/ MAGALLANES, 16 03600-Elda Tel.: 966957640 Fax: 965699093 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ORIHUELA-Alacant C/ CARDENAL DESPRADES, 7 03300-Orihuela Tel.: 966904770 Fax: 966904771 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - BENIDORM-Alacant C/ TOMÁS ORTUÑO, 69 03501-Benidorm Tel.: 966816565 Fax: 966816566 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALACANT-Alacant PLAÇA D'ESPANYA, 6 03010-Alacant Tel.: 965169090 Fax: 965169091 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALCOI-Alacant C/ DE L'ALBEREDA, 41 03803-Alcoi Tel.: 966528000 Fax: 966528033 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - BENICARLÓ-Castelló C/ PENÍSCOLA, 21 12580-Benicarló Tel.: 964468530 Fax: 964468531 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - CASTELLÓ DE LA PLANA-Castelló AV. DE LA MAR, 8 12003-Castelló de la Plana Tel.: 964399600 Fax: 964399645 * REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA-València C/ MISSER MASCÓ, 31-33 46010-València Tel.: 012 * REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA - VALÈNCIA-València GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74 46008-València Tel.: 012 Fax: 961925508 * REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA - CASTELLÓ-Castelló PLAÇA HORT DELS CORDERS, 12 12001-Castelló de la Plana Tel.: 012 Fax: 964399585 * REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA - ALACANT-Alacant C/ GIRONA, 26 03001- Alacant Tel.: 012 Fax: 966478777 * REGISTRE AUXILIAR EN EL CENTRE DE SALUT PÚBLICA DE VALÈNCIA-València C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADVA. 9 D'OCTUBRE -EDIFICI A 46018 - València Tel.: 961248000 * REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA-València C/ MISSER MASCÓ, 31-33 46010-València Tel.: 012
Telemàtica
Abans d';iniciar la tramitació electrònica, l';usuari ha de conéixer el Centre de Salut Pública responsable d';aquesta tramitació, amb la finalitat d';indicar-lo en el formulari de dades generals de tramitació telemàtica i en el formulari de sol·licitud. El Centre de Salut Pública al qual correspon la tramitació es determina per la localitat on està situat l';establiment on s';exerceix l';activitat i en cas de no disposar instal·lacions, per raó del domicili social de l';empresa que exerceix l';activitat. Pot buscar el Centre de Salut Pública que li correspon en el document: LLISTAT MUNICIPIS -Per a l';Aportació de documentació i al·legacions a un expedient obert es troba l';enllaç directe per a la seua tramitació telemàtica mes a baix. 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s';ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. Per a això, han de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Si escau, procediu al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s';haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ";IMPRESOS ASSOCIATS"; (i en el mateix tràmit telemàtic), hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots els documents o alguns d';aquests, segons el cas. Si n';hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Totes les sol·licituds s'han de remetre als centres de salut pública corresponents per raó de municipi on se situa l'empresa. En el cas dels duplicats i certificats d'inscripció en el Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments, el centre de salut pública remetrà la sol·licitud a la Direcció de General de Salut Pública i Addiccions per a la tramitació. Com es tramita telemàticament? A través de l'enllaç corresponent: Tramitar amb certificat electrònic: https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/login.html;jsessionid=l723eP7nV7KHYF1MZPl2fXB24fexrP7CsKoKJknS.ade-ptt-front

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Centres de salut pública (REM) Direcció de Salut Pública i Addiccions (RGSEAA)

Obligacions

Obligacions

Estar inscrits en el Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments o en el Registre sanitari d'establiments menors.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa