Subvencions per a estades de personal investigador doctor en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana. BEST

Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211014
|
Codi GVA: 2018
Descarregar informació
Termini obert

Des de 30-11-2024

Fins 19-12-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la present convocatòria és la concessió de subvencions per a promoure les estades de personal investigador doctor en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana, que tinguen com a finalitat l'adquisició de noves tècniques, a l'accés a instal·lacions científiques, la consulta de fons bibliogràfics o documentals, o altres activitats significatives que contribuïsquen a la seua labor, i la seua regulació específica s'establix en els articles 72 a 76 de l'Orde de bases reguladores.

GUIA PER A L'EMPLENAMENT DELS FORMULARIS DE LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA BEST

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 30-11-2024 fins a 19-12-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

L'estada haurà de realitzar-se en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana de manera ininterrompuda i tindrà una duració mínima d'un mes i màxima de sis mesos, improrrogables, havent de coincidir amb els períodes d'activitat dels centres de destí.

El període de realització de l'estada estarà comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2025.

La subvenció consistirà en una dotació mensual de 900 euros per a gastos d'allotjament i manutenció, si l'estada es realitza a Espanya, i de 1.500 euros si es realitza en un país estranger o la part proporcional pels dies que corresponguen si en el mes d'inici i finalització no es roman en el centre receptor durant la totalitat del mateix i una subvenció addicional per a gastos del viatge d'anada i tornada al centre de destí, de 300 euros si el destí és nacional, 600 euros si el destí és a Europa i 1.200 euros quan el destí siga un país de la resta del món.

L'estada haurà de realitzar-se en els termes indicats en la sol·licitud. No es podrà modificar el centre de destí, excepte quan es justifique i acredite un canvi de centre del grup d'investigació en el qual tenia previst integrar-se la persona sol·licitant per a realitzar l'estada.

La realització de l'estada per un període de temps inferior al previst en la resolució de concessió de la subvenció haurà d'estar justificada i suposarà l'obligació de reintegrar una part de la quantia percebuda proporcional al període no gaudit de l'estada.

Estes subvencions són incompatibles amb qualsevol altra obtinguda per a la mateixa finalitat i que finance els mateixos conceptes de gastos.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els beneficiaris hauran de:

Ostentar una categoria professional de personal investigador que requerisca el títol de doctor en la seua relació estatutària, funcionarial o contractual amb un centre d'investigació de la CV i no haver sigut beneficiari d'esta ajuda en les tres anualitats anteriors.

Requisits

Les persones que sol·liciten esta subvenció hauran de reunir la totalitat dels següents requisits a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre'ls durant el període de vigència de la subvenció:

a) Ser personal investigador amb vinculació funcionarial o contractual amb un centre d'investigació de la Comunitat Valenciana per a la formalització de la qual s'haja requerit el grau de doctor, i estar en servici actiu.

b) No haver-li sigut concedida esta ajuda en cap de les tres anualitats anteriors a la present convocatòria llevat que no haja pogut gaudir-la per causa de força major degudament acreditada.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta.

2. Si la sol·licitud, amb el contingut al qual es refereix l'article 14.2 no reunira els requisits establits en la convocatòria, es requerirà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació, a les entitats o persones sol·licitants perquè en el termini de deu dies esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho feren se'ls tindrà per desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) i en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Addicionalment, també podrà comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.

3. Durant el període d'esmena no es podrà modificar l'objecte i condició de la sol·licitud presentada.

4. Les notificacions es realitzaran mitjançant publicació en la pàgina web de la conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació assortint tots els efectes de notificació practicada.

Criteris de valoració

Les sol·licituds s'avaluaran segons els criteris i els barems següents:

a) El currículum cientificotècnic de la persona sol·licitant (30 %).

b) L'interés cientificotècnic i les possibles repercussions del treball d'investigació proposat, així com la viabilitat de l'execució d'aquest en el temps sol·licitat (40 %).

1. Fins a 15 punts: qualitat del treball d'investigació proposat.

2. Fins a 10 punts: possibles repercussions del treball d'investigació (publicacions, congressos, patents, etc.).

3. Fins a 15 punts: viabilitat de l'execució en el temps sol·licitat.

c) La qualitat i l'interés de l'historial científic del grup investigador en què s'integrarà la persona sol·licitant o, si és el cas, de la institució en què es desenvoluparà l'activitat (30 %).

1. Fins a 15 punts: excel·lència científica del grup investigador en què s'integrarà.

2. Fins a 15 punts: qualitat del centre receptor en relació amb l'àrea científica del projecte segons els rànquings més prestigiosos a aquest efecte.

Òrgans de tramitació
L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, serà la unitat administrativa superior dependent de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, així com el servei dependent d'aquella que exercisca les funcions a aquest efecte.

Sol·licitud

Termini
Des de 30-11-2024 fins a 19-12-2024

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats des de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.

DOGV Núm. 9996 / 29.11.2024

Documentació

A la sol·licitud caldrà adjuntar aquests documents:

a) El document d'acceptació del centre on tinga lloc l'estada.

b) Una memòria del treball d'investigació que es desenvoluparà.

c) El currículum del sol·licitant (segons model FECYT: CVN) Instrucció elaboració CV.

d) L'historial cientificotècnic dels últims tres anys del grup d'investigació o de la institució en què desenvoluparà l'estada.

Llevat que la documentació ja estiga en poder de l'administració actuant, si l'investigador du a terme les seues funcions en una entitat privada, caldrà adjuntar la documentació que preveu l'article 14.5 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores.

A efectes del que disposa l'article 14.3 de l'Ordre de bases, la memòria del treball d'investigació que cal desenvolupar i el currículum de la persona sol·licitant, es consideren part integrant de la sol·licitud, per la qual cosa la no presentació o la falta de contingut d'aquests documents determinarà la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, amb una resolució prèvia que s'haurà de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació
Telemàtica
Vegeu l'Enllaç "Guia per a emplenar els formularis telemàtics" en l'apartat següent INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA". Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat digital. Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents a annexar requerits per la sol·licitud per a emplenar-los. Pas...
Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència. Es realitza de manera telemàtica a través de

la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Descripció

De conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú

de les administracions públiques, té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.

Documentació

Les entitats sol·licitants podran presentar, mitjançant el seu representant legal, el formulari d'Autorització i Declaració Centre Investigador, en el qual indicaran la relació de sol·licituds que tenen autorització per a sol·licitar la subvenció. 

Forma de presentació

Desistiment

Termini

En qualsevol moment del procediment prèviament al fet que es dicte resolució de concessió.

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,

renunciar als seus drets.

 

L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment

llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini

de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.

 

Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment

administratiu comú de les administracions públiques.

Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Descripció

La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Pot consultar l'article 122 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions...

Saber més
Observacions

Podrà impugnar la resolució directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a això cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu.

Forma de presentació