Ajudes urgents per a pal·liar la pèrdua de béns de primera necessitat de les persones físiques, produïda pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana DANA

Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències AVSRE

Codi SIA: 3153892
|
Codi GVA: 101532
Descarregar informació
Termini obert

Des de 05-11-2024

Fins 16-12-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Concessió directa d'ajudes a les persones físiques que hagen patit la pèrdua de béns i estris de primera necessitat a conseqüència dels danys ocasionats en la seua vivenda pel temporal de pluja i vent produït per la DANA iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024.

L'import de l'ajuda serà de 6.000 euros per vivenda afectada

Telèfon d'informació sobre la situació de tràmit:

960990392. Horari: de 8.30h a 17.30h, de dilluns a divendres. 

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 05-11-2024 fins a 16-12-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

Conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la documentació s'haguera emplenat de manera incompleta, existiren dos o més sol·licituds de subvenció que versen sobre la mateixa vivenda, o no s'hagueren aportat els requisits i documents que s'assenyalen en l'article anterior, l'o les persones interessades seran requerides perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmenen la falta, acompanyen els documents preceptius o aclarisquen qui dels sol·licitants té més ben dret a obtindre la subvenció, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se'ls tindrà per desistides, prèvia resolució d'arxivament de l'expedient, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la norma esmentada, quedant sense efecte la sol·licitud de la subvenció, i perdent, per tant, el dret a la percepció.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Les persones físiques que tenen a la seua disposició una vivenda situada en algun dels municipis afectats pel temporal, el contingut del qual haja resultat greument danyat pel temporal.

Únicament es podrà presentar una sola sol·licitud d'ajuda per vivenda.

 

Municipis afectats: Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alborache, Alcàsser, l'Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Benetússer, Benicull de Xúquer, Benifaió, Beniparrell, Bétera, Bugarra, Buñol, Calles, Camporrobles, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Dos Aguas, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Gestalgar, Godelleta, Guadassuar, Llaurí, Llíria, Llocnou de la Corona, Llombai, Loriguilla -només nucli urbà junt A3, Macastre, Manises, Massanassa, Mislata, Montroi/Montroi, Montserrat, Paiporta,Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Quart de Poblet, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Siete Aguas, Silla, Sinarcas, Sollana, Sot de Chera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Turís, Utiel, València - PEDANIES SUD, Vilamarxant, Xirivella, Yátova

 

Ampliació de municipis afectats:Carcaixent, Castelló, Chulilla, l'Énova, Manuel, Millares, La Pobla Llarga, Rafelguaraf, Senyera i Tous.

Com es tramita

Procés de tramitació

La sol·licitud podrà presentar-se de manera telemàtica amb certificat digital, o presencial a través dels llocs contemplats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015 (com a oficines de Correus, oficines d'assistència en matèria de registres…), o en les oficines habilitades per la Generalitat en els municipis que apareixen publicats en la pàgina web de l'AVSRE:

AJUDES DANA (SOL·LICITUD I PREGUNTES FREQÜENTS) - Agencia Valenciana de Seguridad y Respuesta a las Emergencias - Generalitat Valenciana

Per a presentar la sol·licitud d'ajuda en nom d'una altra persona, haurà d'aportar escrit d'autorització firmat per la persona amb dret a l'ajuda en el qual s'indique l'autorització expressa a la persona autoritzada (nom i DNI), juntament amb còpia del DNI de la persona sol·licitant. Disposa d'un model d'autorització de la representació en l'apartat “Formularis”.

També podrà acreditar la representació a través del registre electrònic de representants, o bé, mitjançant poders notarials o compareixença davant funcionari.

Per a la justificació documental dels danys patits es podrà adjuntar, al costat de la sol·licitud o en el tràmit d'al·legacions, qualsevol altre mitjà de prova que acredite la gravetat dels danys patits (per exemple, proves fotogràfiques).

 

En cas que vulga addicionar documentació a la seua sol·licitud una vegada presentada esta, podrà fer-ho a través del tràmit d'AL·LEGACIÓ / APORTACIÓ.

 

Sol·licitud

Termini
Des de 05-11-2024 fins a 16-12-2024

Les persones la vivenda de les quals haja patit danys a conseqüència del temporal, i es trobe dins dels termes municipals inclosos en l'annex I del Decret 163/2024 podran sol·licitar la subvenció des de la data de publicació del present decret fins al 16 de desembre de 2024. En cas d'ampliació de municipis afectats, la fi de termini de presentació es determinarà en la resolució que es dicte a este efecte.

 

Mitjançant Resolució de 19 de novembre de 2024, de la Conselleria de Justícia i Interior, s'amplia la relació de municipis afectats. Les persones la vivenda de les quals haja patit danys a conseqüència del temporal dins dels termes municipals inclosos en esta resolució podran sol·licitar la subvenció des de la data de publicació de la present resolució fins al 2 de gener de 2025.

 

Documentació

La persona sol·licitant haurà d'aportar:

 

- Títol jurídic que li habilita per a fer ús de la vivenda o document amb valor probatori de residència en la vivenda afectada.

Exemples: Escriptura de propietat, certificat d'empadronament, rebuts de subministraments (aigua, llum, gas...), contracte d'arrendament, on conste la identificació de la persona sol·licitant.

 

- Documentació acreditativa de la domiciliació bancària de la persona sol·licitant.

 

S'haurà d'acreditar la titularitat del compte bancari en la qual sol·licita que s'efectue el pagament mitjançant un certificat de titularitat del banc, un extracte del compte on conste el titular i el número de compte bancària, o mitjançant declaració responsable de titularitat de compte bancari firmat per la persona sol·licitant de l'ajuda. Disposa d'un model de declaració responsable en l'apartat "Formularis".

 

- Escrit d'autorització firmat per la persona sol·licitant en el cas que la sol·licitud d'ajuda la realitze una altra persona en el seu nom, juntament amb còpia del DNI de la persona sol·licitant. Disposa d'un model d'autorització de la representació en l'apartat "Formularis".

 

Haurà d'emplenar-se en el formulari de sol·licitud:

 

La declaració responsable del domicili exacte de la vivenda afectada.

La declaració de conformitat amb les bases reguladores de l'ajuda.

La referència cadastral de la vivenda afectada.

 

 

En el cas de no disposar d'esta documentació, es podrà presentar també la sol·licitud d'ajuda adjuntant un certificat de l'Ajuntament de la localitat on se situe la vivenda, en el qual conste:

a) La identificació de la vivenda on residia el sol·licitant en la qual s'especifique que la mateixa va ser greument danyada pel temporal indicant la referència cadastral.

b) Les dades d'identificació de la persona sol·licitant (nom i cognoms i DNI).

c) La identificació de les persones que residien amb el sol·licitant en la vivenda (en este cas per a evitar duplicitats).

d) Títol jurídic o document amb valor probatori de residència en la vivenda afectada.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica
Per a sol·licitar l'ajuda s'ha d'emplenar el formulari electrònic amb certificat digital, de manera telemàtica: Clica en l'enllaç "SOL·LICITUD. Presentació autenticada", emplena telemàticament la sol·licitud i aporta la documentació exigida en les bases. En el cas que dispose de fotografies...
Saber més
Presencial

La documentació podrà presentar-se en les oficines de coordinació de la postemergència creades per la Generalitat, a este efecte, o, si és el cas, en les oficines habilitades per la Generalitat, preferentment en el de la localitat en la qual se situa la vivenda.

Les oficines habilitades per la Generalitat estan situades en els següents municipis: Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alginet, Benetússer, Carlet, Catarroja, Chiva, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví, Turís, Utiel.

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació
Telemàtica
Este tràmit permet l'aportació per via telemàtica de documents a un expedient de sol·licitud d'ajuda obert en l'AVSRE. L'aportació es pot realitzar: - A conseqüència d'un requeriment de l'AVSRE. - Per iniciativa de l'interessat (voluntàriament o per determinar-lo així la normativa aplicable a...
Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
    • Seguretat ciutadana
      • Emergències

TEMA

  • Emergències. Seguretat ciutadana
    • Desastres naturals

SITUACIÓ DE VIDA

  • Justícia i seguretat
    • S'ha produït una catàstrofe o un incident amb múltiples afectats

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions