Ajudes DANA lloguer de vivenda

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3154428
|
Codi GVA: 101757
Descarregar informació
Termini obert

Des de 15-11-2024

Fins 30-06-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencionar l’arrendament a les persones físiques la vivenda habitual i permanent de les quals haja resultat afectada per danys ocasionats en algun dels municipis afectats per la DANA que va tindre lloc el 29/10/2024.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 15-11-2024 fins a 30-06-2025
JustificacióTermini obert
Des de 05-12-2024 00:00:00h
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

ANNEX. MUNICIPIS AFECTATS

Província de València

  • Alaquàs
  • Albal
  • Albalat de la Ribera
  • Alborache
  • Alcàsser
  • Alcúdia, l'
  • Aldaia
  • Alfafar
  • Alfarb
  • Algemesí
  • Alginet
  • Almussafes
  • Alzira
  • Benetússer
  • Benicull de Xúquer
  • Benifaió
  • Beniparrell
  • Bétera
  • Bugarra
  • Buñol
  • Calles
  • Camporrobles
  • Carlet
  • Catadau
  • Catarroja
  • Caudete de las Fuentes
  • Chera
  • Cheste
  • Chiva
  • Corbera
  • Cullera
  • Dos Aguas
  • Favara
  • Fortaleny
  • Fuenterrobles
  • Gestalgar
  • Godelleta
  • Guadassuar
  • Llaurí
  • Llíria
  • Llocnou de la Corona
  • Llombai
  • Loriguilla - només nucli urbà junt A3
  • Macastre
  • Manises
  • Massanassa
  • Mislata
  • Montroi/Montroi
  • Montserrat
  • Paiporta
  • Paterna
  • Pedralba
  • Picanya
  • Picassent
  • Polinyà de Xúquer
  • Quart de Poblet
  • Real
  • Requena
  • Riba-roja de Túria
  • Riola
  • Sedaví
  • Siete Aguas
  • Silla
  • Sinarcas
  • Sollana
  • Sot de Chera
  • Sueca
  • Tavernes de la Valldigna
  • Torrent
  • Turís
  • Utiel
  • València - PEDANIES SUD
  • Vilamarxant
  • Xirivella
  • Yátova

Ampliació de l'annex de municipis:

  • Carcaixent
  • Castelló
  • Chulilla
  • Énova, l'
  • Manuel
  • Millares
  • La Pobla Llarga
  • Rafelguaraf
  • Senyera
  • Tous

(Resolució de 19 de novembre de 2024, de la Conselleria de Justícia i Interior. DOGV Núm. 9988 / 20.11.2024.)

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

- Persones físiques propietàries o arrendatàries la vivenda habitual de les quals i permanent estiga   situada en algun dels municipis afectats pel temporal (recollits en l'annex del decret regulador de les ajudes) i que haja resultat danyada o afectada per una orde de desallotjament que impedisca l'accés i/o ús de la vivenda

- Convivents, en el moment de la defunció, de la persona física propietària o arrendatària morta

Requisits

Podran ser beneficiàries d'esta ajuda les persones físiques la vivenda habitual de les quals i permanent estiga situada en algun dels municipis afectats pel temporal i que haja resultat danyada o afectada per una orde de desallotjament que impedisca l'accés i/o ús de la vivenda.

En cas de defunció de la persona física propietària o arrendatària podran ser beneficiaris de les ajudes els seus convivents en el moment de la defunció.

Estes ajudes no seran aplicables en cas que la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència siga titular d'una altra vivenda a la seua disposició situada a menys de 30 quilòmetres de la vivenda afectada i que no haja sigut afectada en la seua habitabilitat pel temporal.

Com es tramita

Procés de tramitació

Totes les sol·licituds rebudes seran traslladades al Servici Territorial de Vivenda de València, que comprovarà si el sol·licitant complix els requisits per a ser beneficiari de l’ajuda, l’existència de danys derivats del temporal en la vivenda del sol·licitant, que la vivenda constituïx la seua residència habitual i permanent o era convivent de la persona morta que fora propietari o titular del contracte d’arrendament, i que s’ha presentat una única sol·licitud per cada vivenda o edifici.

D’acord amb el que es disposa en l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la documentació s’haguera omplit de manera incompleta, hi haguera dos o més sol·licituds de subvenció que versen sobre la mateixa vivenda o edifici, o no s’hagueren aportat els requisits i documents que s’assenyalen en l’article anterior, la o les persones interessades seran requerides perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmenen la falta, acompanyen els documents preceptius o aclarisquen qui dels sol·licitants té millor dret a obtindre la subvenció, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, es consideraran desistides, amb una resolució prèvia d’arxivament de l’expedient, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l’article 21 de la norma mencionada, amb la qual cosa quedarà sense efecte la sol·licitud de la subvenció i, per tant, es perdrà el dret a percebre-la.

Una vegada practicades totes estes verificacions i actuacions, el Servici Territorial de Vivenda de València traslladarà a la Direcció General de Vivenda la proposta de les persones que han de ser beneficiàries de la subvenció que es regula en esta disposició, que inclourà la manifestació expressa de totes les actuacions i verificacions dutes a terme. A este efecte, podran remetre’s relacions parcials i podran dictar-se resolucions parcials amb la identificació de persones beneficiàries.

Criteris de valoració

Les subvencions regulades en este decret tenen un caràcter singular, derivat del caràcter excepcional i únic dels esdeveniments que motiven el procediment en qüestió. Atés l’objecte específic de les subvencions, es requerix una concessió directa i no és procedent una convocatòria pública.

En concret, les raons d’interés públic que justifiquen l’atorgament directe de les subvencions radiquen en la urgència a atendre les necessitats de les persones tant físiques com jurídiques i comunitats de propietaris, segons la tipologia d’ajuda, les vivendes i/o els edificis de les quals s’hagen vist afectats pel temporal a què es referix este decret.

Per a la tramitació de l’ajuda, la persona sol·licitant podrà autoritzar, en la sol·licitud, l’Administració per a la consulta de les següents dades de la unitat de convivència, llevat que l’interessat s’oposara a això:

a) Direcció General de Policia: consultar o verificar les dades d’identitat d’un ciutadà i consulta i verificació de dades de residència d’estrangers.

b) Institut Nacional d’Estadística: consulta de dades d’inscripció en la base padronal.

c) Direcció General del Cadastre: consulta de les dades cadastrals o obtenció d’informació en relació amb la titularitat cadastral de béns immobles en favor de la persona sol·licitant o d’alguna de les que formen part de la unitat de convivència d’alguna vivenda a Espanya.

En el cas que les persones sol·licitants no autoritzen o s’oposen a estes consultes, hauran d’indicar els motius i aportar, si és el cas, la documentació acreditativa corresponent. No podrà cedir-se a tercers la informació recaptada de caràcter tributari o econòmic.

Sol·licitud

Termini
Des de 15-11-2024 fins a 30-06-2025

Les persones que sol·liciten les ajudes previstes en este decret podran presentar la seua sol·licitud des de la data de producció d’efectes del decret regulador d’estes ajudes i fins al 30 de juny de 2025.

Documentació

1. La sol·licitud contindrà la següent informació:

a) Declaració responsable del sol·licitant que complix els requisits exigits per a ser beneficiari de l'ajuda. 

b) Identificació del compte bancari titularitat de la persona física, jurídica, entitat, o de la comunitat de propietaris beneficiàries de les ajudes, al costat d'una declaració responsable que la titularitat del compte correspon a estes persones. En l'àmbit d'estes ajudes no resultarà d'aplicació el Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries, regulat en l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

c) Declaració responsable de l'existència de danys derivats del temporal que podrà ser comprovada d'ofici per l'administració

d) En el supòsit de l'article 16.2 del decret regulador d'estes ajudes, acreditar la circumstància de defunció i convivència.

2. No obstant això, la documentació a aportar després de la concessió i pagament de l'acompte, a l'efecte de poder continuar rebent els pagaments de la resta de mensualitats, és la següent:

  • Contracte d'arrendament de la nova vivenda
  • Justificació dels danys ocasionats pel temporal en la vivenda afectada
Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica, a través del següent enllaç:

Presencial

La documentació, degudament omplida i firmada, podrà presentar-se en les oficines de coordinació de la postemergència creades per la Generalitat a este efecte, en les oficines habilitades, preferentment en la de la localitat en la qual se situa la vivenda o l’edifici, en les oficines de la xarxa Xaloc o, si és el cas, en el Servici Territorial de Vivenda de València, sense perjuí de les formes previstes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les ajudes serà de tres mesos comptats a partir de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut este termini sense que s’haja dictat i publicat cap resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu.

Quantia i cobrament

L’import de l’ajuda que es concedix serà de 800 euros mensuals, llevat que en el contracte d’arrendament conste un menor, cas en el qual l’import que es concedirà serà este últim. En esta quantia s’entendrà inclòs, si és el cas, l’import corresponent a l’arrendament de garatges i trasters.

Se subvencionaran fins a 12 mensualitats de renda, així com l’import de la fiança i, si és el cas, la garantia, si s’exigira, les dos amb el límit de 800 euros.

El 30 % de la subvenció es pagarà a la persona beneficiària de l’ajuda amb caràcter anticipat en el moment de la concessió mitjançant transferència al compte bancari designat per esta.

La resta de la subvenció s’abonarà trimestralment a la persona beneficiària, amb la presentació prèvia per la seua part dels justificants de pagament mitjançant transferència bancària realitzades en favor de l’arrendador, en les quals consten les dades identificatives d’este i la mensualitat a la qual corresponen.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

1. Les persones beneficiàries d’esta subvenció queden obligades a sotmetre’s a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l’òrgan gestor de la subvenció. Igualment, quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions que imposa l’article 14 i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. De conformitat amb la normativa vigent en el moment d’entrada en vigor d’este decret, a les persones físiques sol·licitants de les subvencions se’ls podrà reconéixer la condició de beneficiàries i procedir al pagament, encara que no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o tinguen la condició de subjectes deutors per resolució de procedència de reintegrament.

Observacions

Compatibilitat de les ajudes:

  1. La percepció d'estes ajudes serà compatible amb qualssevol altres que, amb la mateixa finalitat, puguen concedir altres entitats públiques o privades, així com indemnitzacions d'assegurança en la mesura que no superen els imports màxims de l'ajuda regulada en este decret.
  2. La persona beneficiària que obtinguera una subvenció incompatible amb les atorgades a l'empara de les bases contemplades en este decret haurà de comunicar-lo de mode fefaent i immediatament a l'òrgan concedent.
Òrgans resolució
Correspon atorgar les subvencions a la persona titular de la Direcció General de Vivenda, a proposta del titular del Servici Territorial de Vivenda de València, en virtut de la delegació de competències efectuada a l’empara de la Resolució de 15 de maig de 2024, de la vicepresidenta segona del...
Saber més
Normativa

Justificació

Termini
Des de 05-12-2024 00:00:00h

El 30% de la subvenció es pagarà a la persona beneficiària de l'ajuda amb caràcter anticipat en el moment de la concessió.

 

La resta de la subvenció s'abonarà trimestralment a la persona beneficiària, prèvia presentació per la seua part dels justificants de pagament mitjançant transferència bancària realitzades en favor de l'arrendador.

 

 

Descripció

Este tràmit té per objecte l'aportació de la documentació justificativa de la subvenció concedida.

 

 

 

Observacions

La justificació de les ajudes es realitzarà mitjançant la presentació de la següent documentació:

 

- Contracte d'arrendament en el qual es faça comptar l'import de la renda mensual, així com el dipòsit de fiança i la garantia equivalent a una mensualitat que poguera ser exigida. Esta documentació només haurà d'aportar-se amb la primera justificació trimestral.

 

- Els justificants de pagament del lloguer de la vivenda arrendada. A este efecte, la persona beneficiària haurà de presentar els documents acreditatius de les transferències bancàries efectuades a este efecte, en les quals consten les dades identificatives d'este i la mensualitat a la qual corresponen.

 

- L'acreditació per qualsevol mig admissible en dret que els danys ocasionats pel temporal han afectat l'habitabilitat de la vivenda prèviament a la concessió. Esta documentació només haurà d'aportar-se amb la primera justificació trimestral.

Documentació
Forma de presentació
Telemàtica

Pot aportar els documents justificatius a través del següent enllaç: SOL·LICITUD GENERAL ÚNICA d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Generalitat Valenciana. IMPORTANT: En l'Apartat F (ÒRGAN AL QUAL ES DIRIGIX) del Formulari de Dades Generals ha de marcar: • SELECCIONE UNA...

Saber més

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

Contra la present resolució de concessió, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar, si al seu dret convé, recurs potestatiu de reposició davant el Director General de Vivenda en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'establix...

Saber més
Descripció

El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de Recurs potestatiu de reposició contra la resolució de concessió d'ajudes urgents al lloguer per causa de la DANA 2024. El recurs podrà presentar-se en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment...

Saber més
Observacions

IMPORTANT: Ha de dirigir-ho al SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA DE VALÈNCIA.

Forma de presentació
Telemàtica

Pot presentar recurs de reposició a través del següent enllaç: SOL·LICITUD GENERAL ÚNICA d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Generalitat Valenciana. IMPORTANT: En l'Apartat F (ÒRGAN AL QUAL ES DIRIGIX) del Formulari de Dades Generals ha de marcar: • SELECCIONE UNA OPCIÓ:...

Saber més
Presencial

C/ GREGORIO GEA, 27

46009 - València/València

SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - VALÈNCIA

 

Sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

On dirigir-se

Renúncia

Descripció

Renunciar a l'ajuda al lloguer per causa de la DANA una vegada esta ja ha sigut concedida

Observacions

En cas que s'haja sol·licitat l'ajuda i una vegada concedida esta, si no va si pot ser justificar la seua concessió, bé siga perquè finalment no vaja a llogar una vivenda o per qualsevol altre motiu, es pot presentar la renúncia a l'ajuda en este apartat.

IMPORTANT: Ha de dirigir-la al SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA DE VALÈNCIA.
 

 

Documentació
Forma de presentació
Telemàtica

Pot presentar la RENÚNCIA a través del següent enllaç: SOL·LICITUD GENERAL ÚNICA d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Generalitat Valenciana. IMPORTANT: En l'Apartat F (ÒRGAN AL QUAL ES DIRIGIX) del Formulari de Dades Generals ha de marcar: • SELECCIONE UNA OPCIÓ:...

Saber més
Presencial

La renúncia a l'ajuda podrà presentar-se en les oficines de coordinació de la postemergència creades per la Generalitat, a este efecte, en les oficines habilitades, preferentment en la de la localitat en la qual se situa la vivenda o edifici, en les oficines de la xarxa Xaloc o, si és el cas, en el Servici Territorial de Vivenda de València, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Conforme al que es disposa en l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la renúncia podrà fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. L'Administració acceptarà de pla la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats de la renúncia.

 

 

On dirigir-se