Detall de Procediments

Autorització de centres formatius privats per a impartir cursos de formació que donen accés a la realització de l'examen per a l'obtenció del carnet professional d'instal·lador tèrmic i/o del carnet professional d'operador de grues. Renovació de l'autorització, modificació, cessament (baixa), comunicació d'inici i de fi de cursos, memòria anual. Indústria.
  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Autorització de centres formatius privats per a impartir cursos de formació que donen accés a la realització de l'examen per a l'obtenció del carnet professional d'instal·lador tèrmic i/o del carnet professional d'operador de grues. Renovació de l'autorització, modificació, cessament (baixa), comunicació d'inici i de fi de cursos, memòria anual. Indústria.

    Objecte del tràmit

    Possibilitar:

    1. La presentació de la sol·licitud necessària per a l'OBTENCIÓ, PER CENTRES FORMATIUS PRIVATS, DE L'AUTORITZACIÓ per a impartir CURSOS DE FORMACIÓ teoricopràctica que donen accés a la realització de l'examen per a l'obtenció:

    - Del carnet professional d'INSTAL·LADOR TÈRMIC EN EDIFICIS (TE).

    - I/O del carnet d'OPERADOR DE GRUES en les seues diferents categories.


    2. I posteriorment:

    a) La presentació de la sol·licitud de RENOVACIÓ de l'AUTORITZACIÓ, atés que les autoritzacions d'aquests centres formatius s'atorguen per un termini màxim de cinc anys.

    * Nota: la renovació de l'autorització del centre de formació es realitza per al curs o cursos que ja es tinga/n autoritzat/s. En cas de sol·licitar un nou tipus de curs, no es considera una renovació, sinó una nova autorització, que ha de tramitar-se com a tal..

    b) En el seu cas, la presentació de la sol·licitud de MODIFICACIÓ* de les dades prèviament presentades, o bé de CESSAMENT (baixa) de l'activitat del centre formatiu.

    * Nota: si la modificació sol·licitada altera substancialment els requisits i condicions de l'autorització del centre de formació i les seues activitats, no es considera una modificació, sinó una nova autorització, que ha de tramitar-se com a tal.

    c) La presentació de la COMUNICACIÓ D'INICI I DE FI DE CURSOS DE FORMACIÓ per a l'obtenció del carnet professional d'instal·lador tèrmic o d'operador de grues.

    d) La presentació de la MEMÒRIA ANUAL de les activitats formatives d'aquests centres formatius realitzades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Les persones (físiques o jurídiques), o els/les seus/seues representants, titulars de centres privats de formació en els quals desitgen impartir els cursos indicats en l'objecte d'aquest tràmit i complisquen els requisits necessaris per a això.

    Requeriments

    - Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), esta haurà d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

    Inici
  • Taxes

    Taxes 2023:

    4.6 - Registres especials: 34,48 euros per inscripció (corresponent a l'autorització del centre).

    4.3 - Renovacions i pròrrogues: 7,15 euros cadascuna (per cada renovació de l'autorització del centre).


    * Nota: en l'"Enllaç relacionat amb el pagament de taxes" que figura a continuació, disposa d'informació sobre aquest tema i, en concret, d'informació relativa als "Passos per a correcta obtenció dels models 046" (vegeu en la part superior dreta de la pàgina web).

    * Nota:

    1) En l' "Enllaç relacionat amb el pagament de taxes" que figura a continuació:

    - Ha de dirigir-se a l'apartat "9800 - Taxa per activitats industrials", prémer sobre "Confecció en línia i descàrrega del model" i, en la pantalla següent, seleccionar el tipus de taxa i la taxa que corresponguen en cada cas.

    - Disposa d'informació sobre la generació de l'autoliquidació (model 046) i el pagament (telemàtic o presencial) de les taxes de la Generalitat Valenciana. Li recomanem que consulte, en concret, la informació relativa als "Passos per a la correcta obtenció dels models 046 FAQs" (vegeu-la en la part superior dreta de la pàgina web).

    2) Pot accedir a aqueix mateix enllaç des del pas "Pagar" del tràmit telemàtic, o bé simplement annexar en aqueix pas el justificant del pagament de la taxa realitzat prèviament.

    Enllaç relacionat amb el pagament de les taxes

    https://atv.gva.es/va/tributos-impuestos-declaraciones-tasas-046-consindustria

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any, d'acord amb el que s'indica a continuació:

    A) Per a l'AUTORITZACIÓ: la sol·licitud ha de presentar-se AMB CARÀCTER PREVI a l'inici de l'activitat del centre formatiu.

    B) La sol·licitud de RENOVACIÓ de l'autorització: ha de presentar-se abans que finalitze el termini de duració de l'autorització del centre.

    C) En cas de MODIFICACIÓ o CESSAMENT (baixa): quan es produïsca la modificació no substancial o el cessament de l'activitat.

    D) La comunicació d'INICI d'un curs: amb una ANTELACIÓ MÍNIMA DE 15 DIES al d'inici del curs de formació.

    E) La comunicació de FI d'un curs, amb la relació d'alumnes que l'han superat: després de la finalització del curs de formació.

    F) MEMÒRIA de les activitats formatives realitzades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana: ANUALMENT.

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    Haurà de presentar-se (telemàticament) la següent documentació:

    A) Per a l'AUTORITZACIÓ:

    1. SOL·LICITUD d'AUTORITZACIÓ (marcant en ella l'opció corresponent), segons model normalitzat, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat SOLCFTG.

    2. Justificant de l'abonament de la taxa corresponent.

    3. Documentació acreditativa de la personalitat de la persona sol·licitant i de la titularitat del centre, així com la tipologia.

    4. Justificació documental del poder de representació de la persona o persones actuants davant de l'Administració i identificació dels representants legals (indicació del seu nom, cognoms i DNI/NIE, i aportació de la fotocòpia del DNI/NIE si no ha subscrit l'autorització a l'Administració per a la consulta telemàtica de les seues dades d'identitat, que es facilita en el mateix imprés de sol·licitud).

    5. Descripció dels recursos humans, tècnics i materials de què disposa el centre. De manera específica s'identificarà la persona que exercisca la direcció tècnica dels cursos, la seua experiència professional i la seua titulació tècnica, que necessàriament serà de grau mitjà o superior.

    6. Especificació de les especialitats o categories a cobrir i cursos a desenrotllar, amb expressió de la seua duració, temari i mode d'avaluació, havent d'ajustar-se els uns i els altres a què dispose la normativa vigent en cada supòsit, que tindrà caràcter de mínim. En tot cas, no s'admetrà cap sol·licitud en què es preveja més de 30 alumnes per curs.

    7. Memòria comprensiva de l'experiència del centre en activitats formatives.

    8. Compromís formal de compliment de les obligacions derivades de l'autorització i de les altres que impose la normativa vigent, especialment en matèria de consumidors i usuaris.

    8. Taula de preus per a la impartició dels diferents cursos, amb els seus índexs d'actualització.


    * NOTA: les sol·licituds d'autorització es presentaran de forma separada per a cada centre, i la corresponent resolució especificarà les especialitats i categories a què l'autorització s'estén, així com el seu termini de duració, que no podrà ser superior a cinc anys.



    B) Per a la RENOVACIÓ de l'AUTORITZACIÓ:

    El període màxim de duració de l'autorització és de cinc anys, per la qual cosa, si el centre desitja prosseguir amb la seua activitat, haurà de renovar l'autorització presentant (telemàtica o presencialment, segons siga procedent):

    - Una nova SOL·LICITUD (marcant en ella l'opció de "Renovació"), segons model normalitzat, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat SOLCFTG.

    - I TOTA LA DOCUMENTACIÓ indicada anteriorment per a l'AUTORITZACIÓ.


    C) En cas de MODIFICACIÓ o CESSAMENT (baixa):

    - SOL·LICITUD (marcant en ella l'opció corresponent), segons model normalitzat, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat SOLCFTG.

    - En el seu cas, qualsevol altra documentació necessària relativa a la modificació o el cessament sol·licitat.


    D) INICI d'un CURS:

    - COMUNICACIÓ d'INICI del curs de formació, detallant les dates i horaris del mateix i la relació d'alumnes/as, utilitzant per a això el model normalitzat que figura com a imprés associat a aquest tràmit i està també disponible en el tràmit telemàtic, denominat NOTICTG.


    E) FINALITZAT un CURS:

    - COMUNICACIÓ de FI del curs amb la relació d'alumnes/as que l'han superat (indicant el seu nom, cognoms i DNI/NIE), incloent, en el seu cas, comentaris en relació amb els alumnes inscrits que no hagen superat el curs i qualsevol altra incidència ressenyable. Per a això haurà d'utilitzar-se el model normalitzat de comunicació, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat NOTFCTG.


    F) MEMÒRIA ANUAL

    Anualment ha de presentar-se (telemàtica o presencialment, segons siga procedent) una MEMÒRIA de les activitats formatives realitzades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, segons model normalitzat, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat MEMCFTG.

    Impresos associats

    [SOLCFTG] SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ DE CENTRES DE FORMACIÓ CURSOS D'INSTAL·LADOR/A TÈRMIC/A I/O D'OPERADOR/A DE GRUES

    [NOTICTG] NOTIFICACIÓ INICI CURS DE INSTAL·LADOR TÈRMIC I OPERADOR DE GRUES

    [NOTFCTG] NOTIFICACIÓ FÍ DE CURS DE INSTAL·LADOR TÈRMIC I OPERADORS DE GRUES

    [MEMCFTG] MEMÒRIA D'ACTIVITATS ANUALS DE CENTRES DE FORMACIÓ CURSOS INSTAL·LADOR TÈRMIC I OPERADORS DE GRUES

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    A) En cas d'AUTORITZACIÓ o de RENOVACIÓ de l'AUTORITZACIÓ

    1.- Presentació DE MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de la documentació requerida, davant el Servei Territorial competent en matèria d'indústria de la província on radiquen les instal·lacions del centre de formació.

    2.- A continuació:

    a) Si la sol·licitud i la restant documentació estan completes i són correctes i es compleixen els requisits per a l'autorització, el Servei Territorial competent emet Resolució d'autorització o de renovació de l'autorització (segons siga procedent), inscriu el centre de formació en el Registre d'Entitats Acreditades i notifica a la persona sol·licitant la Resolució i, en cas d'autorització inicial, també el número d'inscripció del centre.

    Tant l'autorització, com la seua renovació, s'atorguen PER UN TERMINI MÀXIM DE CINC ANYS, per la qual cosa, si el centre desitja prosseguir amb la seua activitat, ha de sol·licitar la renovació.

    b) En cas contrari:

    b.1.- Si manca documentació o no és correcta, el Servei Territorial requereix la seua esmena a la persona sol·licitant.

    * En els casos de tramitació telemàtica, l'esmena o l'aportació d'algun document addicional, ha de realitzar-se utilitzant el tràmit d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Vegeu enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).

    - Si s'esmena correctament, s'actua segons l'indicat en el punt 2.a).
    - Si NO s'esmena, s'arxiva la sol·licitud per desistiment.

    b.2.- Si NO es compleixen els requisits per a l'autorització o per a la renovació de l'autorització (segons siga procedent), el Servei Territorial competent emet Resolució denegatòria i la notifica a la persona sol·licitant.


    B) En cas de MODIFICACIÓ*, de CESSAMENT (baixa), de COMUNICACIÓ d'INICI I de FI DE CURSOS DE FORMACIÓ, o de presentació de la MEMÒRIA ANUAL

    * Nota: si la modificació sol·licitada altera substancialment els requisits i condicions de l'autorització del centre de formació i les seues activitats, no es considera una modificació, sinó una nova autorització, que ha de tramitar-se com a tal.

    1.- Presentació DE MANERA TELEMÀTICA (modalitat obligatòria per a les persones compreses en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions), o bé presencialment (modalitat vàlida només per a persones físiques), de la sol·licitud, o comunicació d'inici/fi de curs, o memòria anual (segons siga procedent) i de la documentació que, en el seu cas, corresponga, davant el Servei Territorial competent en matèria d'indústria de la província on radiquen les instal·lacions del centre de formació.

    2.- A continuació:

    a) Si la sol·licitud, o comunicació, o memòria (segons siga procedent), i, en el seu cas, la restant documentació, estan completes i són correctes, el Servei Territorial competent actualitza amb l'indicat en ells el registre especial de centres.

    b) Si no està completa o no és correcta, el Servei Territorial requereix la seua esmena a la persona sol·licitant.

    * En els casos de tramitació telemàtica, l'esmena o l' aportació d'algun document addicional, ha de realitzar-se utilitzant el tràmit d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Vegeu enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).

    - Si s'esmena correctament, s'actua segons l'indicat en el punt 2.a).
    - Si NO s'esmena, s'arxiva la sol·licitud per desistiment.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    Recurs d'alçada davant de la Direcció General competent en matèria d'indústria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, si l'acte no fóra exprés.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=GEN_IND&version=4&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=1020

    Tramitació

    1. Presentar les seues sol·licituds i altra documentació MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar.
    2. Per a aquesta presentació telemàtica, la persona comunicant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten:
    - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació C. Valenciana).
    - I el sistema clave signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...).
    Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados
    3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), esta haurà d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta.
    4. Fent clic en l'enllaç directe que s'indica en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir i signar digitalment el/els formulari/s web, annexar la documentació que s'haja d'aportar (omplida i signada digitalment) i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el justificant de registre corresponent.
    5. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR:
    - És recomanable que reuniu tots els documents que heu d'annexar, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
    - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen.
    - En aquest tràmit de la Guia Prop:
    * En l'apartat "Quina documentació s'ha de presentar?", hi ha la llista de documents que s'han de presentar.
    * En l'apartat "Impresos associats" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d'aquests documents, segons el cas. Si n'hi ha una model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els han de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud telemàtica.
    - En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-ho abans d'annexar-los.
    6. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica:
    https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia
    En cas que continueu necessitant ajuda, per favor notifiqueu-ho a:
    - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
    - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

    Inici
  • Informació complementària

    VALIDESA DE LES AUTORITZACIONS

    Les autoritzacions als centres s'atorguen PER UN TERMINI MÁXIMO DE CINC ANYS, transcorregut el qual, si ho desitgen, han de realitzar una nova sol·licitud d'autorització.

    Obligacions

    OBLIGACIONS DELS CENTRES DE FORMACIÓ QUE S'AUTORITZEN PER A IMPARTIR ELS CURSOS INDICATS EN L'OBJECTE D'ESTE TRÀMIT:

    1 - Subjectar les seues activitats a les instruccions i superior coordinació del servici territorial competent en matèria d'indústria de la província on radiquen les instal·lacions del centre de formació.

    2 - Impartir efectivament la formació en les especialitats i categories per a les quals haja sigut autoritzat.

    3 - PRESENTAR ANUALMENT en el servici territorial competent en matèria d'indústria de la província on radiquen les instal·lacions del centre de formació, una MEMÒRIA de les activitats formatives realitzades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

    4 - Subjectar-se a la facultat d'inspecció del referit servici territorial competent en matèria d'indústria.

    5 - COMUNICAR, al servici territorial competent en matèria d'indústria de la província on radiquen les instal·lacions del centre de formació, L'INICI DE CADA CURS DE FORMACIÓ, amb 15 dies d'antelació.

    6 - FINALITZAT EL CURS, COMUNICAR a l'esmentat servici territorial la dita finalització i la relació dels alumnes que han superat el curs (indicant el seu nom, cognoms i DNI/NIE), incloent-hi, si és el cas, comentaris en relació amb els alumnes inscrits que no hagen superat el curs i qualsevol altra incidència ressenyable.

    Sancions

    L'incompliment de les obligacions que se citen en l'apartat Observacions d'este tràmit o de les altres imposades per la normativa vigent, serà causa de pèrdua de l'autorització, amb audiència prèvia del titular del centre.

    Enllaços

    Centres autoritzats per a impartir cursos de formació

    Registre de representants de l'ACCV

    Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat

    Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)

    Enllaç

    Enllaç

    Cita prèvia

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - A) NORMATIVA AUTONÒMICA
    - Orde de 23 d'abril de 1997, de la Conselleria d'Ocupació, Indústria i Comerç, per la qual s'actualitza el procediment per a l'obtenció del carnet professional que autoritza la instal·lació, manteniment i altres activitats en matèria de seguretat industrial, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2985, de 06/05/1997).
    - NOTA: esta orde de 23 d'abril de 1997 ha sigut desplegada o complementada per les normes següents:
    - Resolució de 6 de maig de 2002, de la Direcció General de Indústria i energia, per mitjà de la qual s'incorpora l'especialitat de "Operador industrial de calderes" a les especialitats i categories de professionals autoritzats, establides per la disposició addicional segona de l'Orde de 23 d'abril de 1997, de la Conselleria d'Ocupació, Indústria i Comerç.
    - Resolució de 7 d'octubre de 2003, de la Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'incorpora l'especialitat de professional autoritzat denominada "operador de grua torre (gruista)" a les indicades en la disposició addicional segona de l'Orde de 23 d'abril de 1997 de la Conselleria d'Ocupació, Indústria i Comerç i s'adapten els requisits i condicions generals establits en la mateixa als canvis específics introduïts per la reglamentació tècnica que han de complir dites professionals.
    - Resolució de 7 d'octubre de 2003, de la Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'incorpora l'especialitat de professional autoritzat denominada "operador de grua mòbil autopropulsada" a les indicades en la disposició addicional segona de l'Orde de 23 d'abril de 1997 de la Conselleria d'Ocupació, Indústria i Comerç i s'adapten els requisits i condicions generals establits en la mateixa als canvis específics introduïts per la reglamentació tècnica que han de complir dites professionals.
    - Resolució de 15 de juny de 2005, de la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, per la qual s'adapta la Resolució de 7 d'octubre de 2003 de la Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme relativa a l'especialitat de professional autoritzat denominada "operador de grua mòbil autopropulsada" a les característiques pròpies dels ports de la Comunitat Valenciana on desenrotllen la seua activitat les Societats Estatals d'Estiba i Desestiba
    - B) NORMATIVA ESTATAL
    - Reial Decret 836/2003, de 27 de juny, pel qual s'aprova una nova instrucció tècnica complementària "MIE-AEM-2" del Reglament d'aparells d'elevació i manutenció, referent a grues torre per a obres o altres aplicacions (BOE núm. 170, de 17/07/2003).
    - NOTA: vegeu també la correcció d'errors d'este Reial Decret 836/2003 (BOE núm. 20, de 23/01/2004) i la seua modificació pel Reial Decret 560/2010, de 7 de maig (a què es fa referència més avall).
    - Reial Decret 837/2003, de 27 de juny, pel qual s'aprova el nou text modificat i refós de la Instrucció tècnica complementària "MIE-AEM-4" del Reglament d'aparells d'elevació i manutenció, referent a grues mòbils autopropulsades (BOE núm. 170, de 17/07/2003).
    - NOTA: este Reial Decret 837/2003 ha sigut objecte de modificació pel Reial Decret 560/2010, de 7 de maig (a què es fa referència més avall).
    - Reial Decret 1027/2007, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'Instal·lacions Tèrmiques en els Edificis (BOE núm. 207, de 29/08/2007).
    - NOTA: el Reial Decret 1027/2007 ha sigut objecte de modificació per les normes següents:
    - Correcció d'errors del Reial Decret 1027/2007, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'Instal·lacions Tèrmiques en els Edificis (BOE núm. 51, de 28/02/2008).
    - Reial Decret 1826/2009, de 27 de novembre, pel qual es modifica el Reglament d'instal·lacions tèrmiques en els edificis, aprovat per Reial Decret 1027/2007, de 20 de juliol (BOE núm. 298, d'11/12/2009).
    - Reial Decret 238/2013, de 5 d'abril, pel qual es modifiquen determinats articles i instruccions tècniques del Reglament d'Instal·lacions Tèrmiques en els Edificis, aprovat per Reial Decret 1027/2007, de 20 de juliol (BOE núm. 89, de 13/04l/2013).
    - Reial Decret 56/2016, de 12 de febrer, pel qual es transposa la Directiva 2012/27/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012, relativa a l'eficiència energètica, pel qual fa a auditories energètiques, acreditació de proveïdors de servicis i auditors energètics i promoció de l'eficiència del subministrament d'energia (BOE núm. 38, de 13/ 02/2016).
    - Reial Decret 249/2010, de 5 de març, pel qual adopten determinades disposicions en matèria d'energia i mines al que disposa la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici, i la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seua adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici (BOE núm. 67, de 18/03/2010).
    - NOTA: veure també la Correcció d'errors d'este Reial Decret 249/2010 (BOE núm. 98, de 23/04/2010).
    - Reial Decret 560/2010, de 7 de maig, pel qual es modifiquen diverses normes reglamentàries en matèria de seguretat industrial per a adequar-les a la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici, i a la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seua adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici (BOE núm. 125, de 22/05/2010).
    - Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableix l'obligatorietat de comunicacions i notificacions per mitjans electrònics en determinats tràmits i procediments en les matèries d'Indústria, Energia i Minería. (DOGV nº 9492, de 19/12/2022)

    Llista de normativa

    Vegeu Orde de 23 d'abril de 1997

    Vegeu Reial Decret 249/2010, de 5 de març.

    Vegeu Reial Decret 560/2010, de 7 de maig

    Vegeu Ordre 14/2022, de 5 de desembre

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.