Concessió directa d'ajudes urgents a les comunitats de regants i altres entitats de reg afectades pels danys produïts pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024 - GVA.ES
Concessió directa d'ajudes urgents a les comunitats de regants i altres entitats de reg afectades pels danys produïts pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024
Què és
La concessió directa d'ajudes a les comunitats de regants i altres entitats de reg que hagen patit danys en les seues infraestructures de regadiu a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024.
Gastos subvencionables
1. Són subvencionables els gastos de reparació de les infraestructures de regadiu situades en algun dels municipis indicats en l'apartat de requisits que s'han vist afectades pel temporal, realitzats a partir del 29 d'octubre de 2024.
2. Els gastos subvencionables es limitaran als danys produïts pel temporal que no estiguen coberts per contractes d'assegurança en vigor.
3. L'import de l'impost sobre el valor afegit suportat per l'entitat beneficiària en ocasió de la realització de les actuacions objecte de les ajudes serà subvencionable sempre que no tinga caràcter recuperable o deduïble conformement a les normes d'esta figura tributària, tot això conforme al que s'establix en l'article 31.8 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
4. No són subvencionables les actuacions a l'interior de la parcel·la, ni les sol·licitades per les persones agricultores a títol individual.
Import de les ajudes
1. L'import global màxim de les ajudes ascendix a 20.000.000 euros amb càrrec a fons propis de la Generalitat per a l'exercici pressupostari 2025.
2. L'import de l'ajuda per a cada entitat beneficiària serà, com a màxim, del 100% del pressupost sol·licitat, amb el límit, per a cada entitat beneficiària, de 100.001 euros, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària.
3. En cas de superar-se l'import global màxim de les ajudes, es realitzarà un prorrateig en funció de l'import dels gastos efectivament subvencionables inclosos en la sol·licitud de cada entitat de reg.
- ACORD de 4 de novembre de 2024, del Consell, pel qual s'adopten mesures urgents per a pal·liar els danys produïts pel temporal iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.
- DECRET LLEI 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.
A qui va dirigit
Comunitats de regants i altres entitats de reg amb infraestructures de reg afectades pel temporal, sempre que estes infraestructures estiguen situades en algun dels municipis indicats en l'apartat de requisits.
Persones sol·licitants: Comunitats de regants i altres entitats de reg.
Infraestructures objecte de subvenció: Infraestructures comunes de l'entitat de reg amb danys produïts pel temporal que no estiguen coberts per contractes d'assegurança en vigor i que es troben en algun dels següents municipis: Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alberic, Alborache, Alcàsser, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Barxeta, Benaguasil, Benetússer, Benicull de Xúquer, Benagéber, Benifaió, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bugarra, Buñol, Casinos, Calles, Camporrobles, Carcaixent, Carlet, Castelló, Castielfabib, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Chelva, Chera, Cheste, Chiva, Chulilla, Corbera, Cullera, Domeño, Dos Aguas, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Gestalgar, Godelleta, Guadassuar, La Pobla Llarga, , l’Alcúdia, L’Ènova, Llaurí, Llíria, Llocnou de la Corona, Llombai, Loriguilla - només nucli urbà junt A3, Macastre, Manises, Manuel, Massanassa, Millares, Mislata, Montroi/Montroy, Montserrat, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Quart de Poblet, Rafelguaraf, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Senyera, Siete Aguas, Silla, Sinarcas, Sollana, Sot de Chera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Titaguas, Torrent, Tous, Tuejar, Turís, Utiel, València - PEDANIES SUD, Vilamarxant, Villar del Arzobispo, Xirivella, Yátova
Com es tramita
1. Presentació de la sol·licitud telemàtica i de la documentació. Es presentarà una única sol·licitud de subvenció.
2. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a la interessada perquè l'esmene en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fera se li tindrà per desistida de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21, apartat 1, de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
3. La competència per a dictar la resolució de concessió i pagament de les subvencions correspon al director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, a proposta de la persona titular de la direcció general amb competència en regadius.
4. El termini màxim de resolució i notificació s'establix en tres mesos, a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
5. La relació de les entitats beneficiàries i els imports d'ajuda aprovats serà publicada mitjançant resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions de concessió o de denegació individuals i condicions particulars seran notificades a cadascuna de les entitats beneficiàries.
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació del Decret en el DOGV (DOGV núm.10002 bis, de 10 de desembre de 2024).
La sol·licitud s'ha de presentar, exclusivament, per via telemàtica. A la mateixa s'ha d'acompanyar la següent documentació:
a) Estatuts o ordenances de l'entitat de reg.
b) Certificat de l'entitat de reg en el qual s'especifique l'import de l'ajuda sol·licitada i que els danys inclosos en la sol·licitud no estan coberts per un contracte d'assegurança en vigor.
c) Informe tècnic amb visat col·legial, que incloga la valoració dels danys a preus de mercat per als quals se sol·licita l'ajuda, amb descripció de les afeccions, reportatge fotogràfic, plans d'ubicació de les infraestructures afectades i pressupost de les actuacions a escometre.
d) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.
e) Acreditació de la representació, quan s'opose a la seua consulta per l'òrgan gestor o aquella no conste el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV).
f) Model de domiciliació bancària, quan siga procedent.
Formularis
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...
Al·legació / Aportació
Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a este procediment es podrà fer a través de la pestanya "AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ".
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació...
Resolució
El termini màxim de resolució i notificació s'establix en tres mesos, a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
1. Les entitats beneficiàries d'esta subvenció queden obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció.
2. Complir els requisits i les obligacions imposades pels articles 13, 14 i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. De conformitat amb el que es disposa en l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024, les entitats de reg sol·licitants estan exceptuades del requisit de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la seguretat social establits en els articles 13.2 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Igualment, no serà aplicable el que es disposa en estos articles a aquelles beneficiàries que tinguen la condició de deutora per resolució de procedència de reintegrament.
La resolució posarà fi a la via administrativa, i contra esta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació o notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que s'establix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Justificació
El termini de presentació de la justificació serà des de la notificació de la resolució aprovatòria de l'ajudes fins al 30 de novembre de 2025.
Es podran presentar sol·licituds de pagament parcials.
1. Les sol·licituds de pagament es presentaran acompanyades del corresponent compte justificatiu del gasto realitzat, que es compondrà dels documents següents:
a) Memòria de les actuacions realitzades, amb reportatge fotogràfic de les actuacions dutes a terme, que incloga una relació classificada i numerada dels gastos amb identificació del creditor del document i el seu import.
La Memòria ha d'estar firmada per la persona que exercisca la secretària de l'entitat, amb el vistiplau de la persona que exercisca la presidència. Totes dues firmes han de ser digitals.
b) Factures i justificants de pagament d'estes mitjançant certificat bancari del càrrec en el compte de l'entitat beneficiària o bé la transferència bancària per l'import total d'esta factura.
2. El pagament de la subvenció concedida i/o els abonaments a compte que puguen haver-se sol·licitat, s'efectuarà prèvia la corresponent justificació de les actuacions realitzades, conforme al que s'establix en l'article 171.1 LHPSPIS. En el cas d'abonaments a compte, l'última justificació presentada tindrà la consideració de justificació final i així s'haurà d'indicar en la documentació aportada.
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Desenvolupament rural
- Emergències. Seguretat ciutadana
- Desastres naturals
PERFILS
- Ciutadania
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions