Ajudes per a pal·liar les conseqüències econòmiques derivades de la pèrdua de vehicles sinistrats durant el temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Hisenda i Economia

Codi SIA: 3156738
|
Codi GVA: 102512
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 16-01-2025 08:00:00h

Fins 05-03-2025 23:59:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concessió directa d'ajudes urgents a les persones físiques que hagen patit la destrucció de  determinats vehicles de motor i ciclomotors de la seua propietat a conseqüència directa del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana.

IMPORTANT

De manera prèvia a la presentació de la sol·licitud telemàtica, ha de sol·licitar cita prèvia en: https://eturnos.gva.es/eturnos-front/dana_vehic/index.html?idioma=es

La cita prèvia obtinguda, a més d'indicar el número de cita i el dia i l'hora de la seua sol·licitud, establirà una franja de dies per a presentar la sol·licitud: un dia i hora d'inici per a la presentació i un dia i hora com a termini màxim per a fer-lo. La presentació de la sol·licitud de l'ajuda ha de realitzar-se dins del termini fixat per la cita prèvia. Si no es realitza en eixa franja, es perdrà el torn de cita prèvia i haurà de sol·licitar-se una nova.

CONTACTE

Per favor, abans de telefonar o escriure, consulte el document disponible en l'apartat Preguntes freqüents.

Telèfon de contacte: 960 990 390

Horari: 8.30 a 17.30, de dilluns a divendres

Correu electrònic de consulta: ajudavehiclesdana@gva.es

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 16-01-2025 08:00:00h fins a 05-03-2025 23:59:00h
Observacions

Cada persona sol·licitant de l'ajuda només podrà optar a una ajuda per vehicle sinistrat. En el cas que un vehicle pertanga a diverses persones, l'ajuda se sol·licitarà per la persona que figure com a titular principal en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, la qual quedarà obligada, sota la seua responsabilitat, a entregar a la resta de copropietaris la part proporcional de l'ajuda que els corresponga.

No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies indicades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l’LGS. No obstant això, en aplicació de l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i economicopressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024, se'ls exceptua del compliment dels requisits de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social i del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, establits en els articles 13.2 i 34.5 de l’LGS.

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Seran beneficiàries de les ajudes les persones físiques, tant si exercixen activitats econòmiques com si no, que siguen propietàries d'un vehicle que es trobe assegurat, que siga declarat sinistre total a conseqüència directa del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, i que es trobe enquadrat en alguna de les següents categories de l'annex II del Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre:

          1) Ciclomotors:

          03 Ciclomotor

          2) Motocicletes:

          04 Motocicleta

          05 Motocarro

          06 Automòbil de tres rodes

          3) Turismes, furgonetes i vehicles similars

          10 Turisme

          17 Pick-up

          20 Camió MMA <  3.500 kg

          24 Furgó/furgoneta MMA <  3.500 kg

          30 Derivat de turisme

          31 Vehicle mixt adaptable

        

Requisits

Que hagen iniciat, abans de la sol·licitud de l'ajuda, una reclamació al Consorci de Compensació d'Assegurances o, en defecte d'això, a l'asseguradora del vehicle sinistrat. Esta circumstància s'acreditarà, inicialment, mitjançant la consignació en la sol·licitud de l'ajuda del número d'expedient assignat al sinistre pel Consorci de Compensació d'Assegurances o, en defecte d'això, per l'entitat asseguradora del vehicle.

Que el vehicle haja sigut baixa en la Direcció General de Trànsit amb motiu dels danys produïts per la DANA. Per a la concessió inicial de les ajudes serà suficient que es justifique la baixa temporal del vehicle en la Direcció General de Trànsit i es manifeste el compromís de tramitar la baixa definitiva del vehicle quan siga possible i, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2025. Transcorregut este termini, sense que s'haja obtingut la baixa definitiva del vehicle sinistrat, es procedirà a exigir el reintegrament de l'ajuda i a imposar la sanció que, si és el cas, puga correspondre.

Com es tramita

Procés de tramitació

A) Presentació telemàtica

Passos:

1. Sol·licitud de cita prèvia. De manera prèvia a la presentació de la sol·licitud telemàtica, ha de sol·licitar cita prèvia en: https://eturnos.gva.es/eturnos-front/dana_vehic/index.html?idioma=ca

Disponible el 16/01/2025.

2. Presentació de la sol·licitud. És necessari obtindre la cita prèvia del pas 1 i presentar la sol·licitud en el termini indicat per la cita prèvia.

B) Virtualment: a través de l'Oficina  Virtual d'Atenció a la Ciutadania. Enllaç:

https://aciara.gva.es/va/oficina-virtual-de-atenció-a-la-ciutadania

C) Presentació presencial

En les oficines de coordinació de la postemergència creades per la Generalitat. Llistat d'oficines:

https://aciara.gva.es/va/llistat-oficines-de-coordinacio-de-la-postemergència

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 16-01-2025 08:00:00h fins a 05-03-2025 23:59:00h

El termini màxim per a la presentació presencial o sol·licitar cita prèvia per a la presentació telemàtica, finalitza el 28 de febrer.

El termini de tramitació telemàtica està obert fins al 5 de març per a aquelles cites prèvies sol·licitades fins al 28 de febrer.

Les sol·licituds presentades fora d'este termini seran inadmeses.

Documentació

No és necessari aportar cap documentació. Únicament és necessari emplenar la sol·licitud amb les dades requerides: 

a) Nom, cognoms i NIF (DNI/NIE) de la persona  sol·licitant de l'ajuda. Este NIF ha de coincidir amb el  NIF de la persona titular principal del vehicle que figure en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit.
b) Número de matrícula del vehicle sinistrat.
c) Número d'expedient assignat al sinistre pel Consorci de Compensació  d'Assegurances o, en defecte d'això, per l'entitat asseguradora, i identificació d'esta.
d) Identificació del compte bancari titularitat de la persona física beneficiària de l'ajuda en la qual  es  rebrà el pagament de la subvenció.
e) Declaració responsable de la persona sol·licitant  sobre els següents aspectes:
• Que complix els requisits exigits per a ser persona beneficiària de l'ajuda.
• Que el vehicle sinistrat ha sigut baixa en la Direcció General de Trànsit amb  motiu dels danys ocasionats per la DANA. En cas que la baixa siga temporal, que  es compromet a tramitar la baixa definitiva del vehicle quan siga possible i, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2025.
• Que complix els requisits establits en l'article 13.2 de la Llei General de Subvencions, a excepció dels epígrafs e) i g).
• Que la titularitat del compte bancari correspon a la persona sol·licitant de l'ajuda.
• En cas de cotitularidad del vehicle sinistrat, en la declaració es reconeixerà l'obligació  d'entregar a la resta de persones cotitulars la part proporcional de l'ajuda que els corresponga.
• En el cas de vehicle afectat a l'activitat d'un empresari o professional autònom, que no ha rebut ajudes de minimis que, sumades a la regulada en este decret, excedisquen els límits establits en el reglament de minimis que resulte d'aplicació, en
compliment del que s'establix en els articles 7.4 del Reglament (UE) 2023/2831 i 7.5 del Reglament (UE) núm. 1408/2013.

Tan sols en el supòsit d'acudir a alguna de les oficines postemergència de la Generalitat per a la presentació presencial de la sol·licitud en representació d'una altra persona serà necessari presentar el model de representació adjunt en l'Annex 1 del Decret 5/2025, de 14 de gener: https://dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2025/514

Forma de presentació
Telemàtica

Consulte la guia de tramitació electrònica d'estes ajudes en Sol·licitud / Enllaços

Presencial

En les oficines de coordinació de la postemergència creades per la Generalitat. Llistat d'oficines:

https://aciara.gva.es/va/llistat-oficines-de-coordinacio-de-la-postemergència

Resolució

Òrgans resolució
Normativa