Procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari en els municipis afectats pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024 - GVA.ES
Procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari en els municipis afectats pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024
Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Des de 13-02-2025
Fins 27-03-2025
Què és
L'objecte d'este decret és aprovar les bases reguladores i establir el procediment per a la concessió directa d'ajudes a les entitats associatives, definides en l'article 4 del Decret, radicades en els municipis afectats pel temporal de 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana les instal·lacions de la qual, infraestructures, equipament, estris o mobiliari inventariables es troben directament afectats, destruïts o resulten inservibles per a l'acompliment de les seues activitats procedint-se a la seua reparació o reposició, així com per a fomentar les activitats i projectes necessaris per a la reactivació en els seus respectius àmbits territorials, durant 2025.
Les raons d'interés social que justifiquen l'atorgament directe de les subvencions radiquen en la urgent necessitat de reactivar la vida comunitària en els municipis afectats per les inundacions, generant la recuperació de teixit associatiu local com a base de la cohesió social i la convivència veïnal, durant 2025.
1. L'import de les ajudes a concedir podrà ser a qualsevol dels següents eixos indistintament (pot ser dels dos eixos o d'un només d'ells, l'import total a percebre per entitat beneficiària no ha de superar 20.000 euros):
a) Eix Reparació. Per a la reparació d'infraestructures i instal·lacions, així com la reparació,
substitució o reposició de l'equipament, materials o estris, amb un màxim de 20.000 euros,
distribuït amb les següents quanties:
• Gastos de naturalesa corrent, fins a 20.000 euros.
• Gastos d'inversió, fins a 20.000 euros.
b) Eix Reactivació. Per a la realització d'activitats de dinamització comunitària durant 2025, l'import de les ajudes serà de fins a un màxim de 10.000 euros, distribuït en les següents quanties:
• Gastos de naturalesa corrent: fins a 10.000 euros
• Gastos d'inversió vinculats a la realització de les activitats de dinamització: fins a 3.000 euros.
2. Import màxim a percebre per entitat beneficiària 20.000 euros.
Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPAC), presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i servicis en la url:
https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios
També es podrà accedir mitjançant la pàgina web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat Vivenda, en la URL: https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias
La presentació de la sol·licitud de manera diferent de la telemàtica prevista en este apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.
Es presentarà una única sol·licitud per entitat afectada.
- LLEI 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana
- Llei orgànica 7/2021, de 26 de maig, de protecció de dades personals tractats per a fins de prevenció, detecció, investigació i enjudiciament d'infraccions penals i d'execució de sancions penals.
- Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'Associació.
- Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
- LLEI 18/2017, de 14 de desembre, de la Generalitat, de cooperació i desenvolupament sostenible.
- LLEI 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
A qui va dirigit
- Podran ser beneficiàries d'esta ajuda les fundacions, associacions, federacions, confederacions i unions d'associacions i entitats esportives arreplegades en l'article 4 del Decret 2/2018, de 12 de gener, del Consell, pel qual es regulen les entitats esportives de la Comunitat Valenciana, les instal·lacions de la qual, infraestructures, equipament, estris o mobiliari que, sent de titularitat pròpia de l'entitat sol·licitant o es troben arrendats, s'hagen vist afectades com a conseqüència directa del temporal de vent i pluja iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, i es troben radicades en alguns dels municipis de la província de València assenyalats en l'annex del Decret.
- Així mateix, podran ser beneficiàries d'esta ajuda les entitats del tercer sector d'acció social, les instal·lacions de la qual, infraestructures, equipament, estris o mobiliari s'hagen vist afectades com a conseqüència directa del temporal de vent i pluja iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, i es troben en alguns dels municipis de la província de València assenyalats en l'annex del Decret.
- Serà requisit per a totes les entitats la seua inscripció amb anterioritat al 29 d'octubre de 2024 en el Registre Autonòmic de Fundacions de la Comunitat Valenciana o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana en les següents modalitats: assistència social, culturals, mediambientals, de participació social, recreatives, per al desenrotllament econòmic i defensa d'interessos, voluntariat. En el cas de les entitats esportives, previstes anteriorment, hauran d'estar inscrites, igualment, amb anterioritat al 29 d'octubre de 2024 en el Registre d'Entitats Esportives de la Comunitat Valenciana.
- A l'efecte d'evitar duplicitats, les entitats previstes en l'apartat segon del present article, podran ser beneficiàries, únicament als efectes d'aquelles activitats previstes en l'article 6.1 b) del Decret (eix Reactivació), quedant per tant excloses del finançament previst en l'article 6.1 a) (eix Reparació), en considerar-se incloses en el Decret 2021/2024, de 30 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a les entitats del tercer sector d'acció social afectades pels danys produïts pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024.
- En cap cas podran tindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en este Decret les associacions incurses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'Associació.
GASTOS SUBVENCIONABLES
- Són subvencionables els gastos efectuats per a la reparació d'infraestructures i instal·lacions, així com la reparació, substitució o reposició de l'equipament, materials o estris necessaris per al funcionament de l'activitat de les entitats beneficiàries, que s'hagen vist directament afectades pel temporal del 29 d'octubre de 2024 i resulten inservibles per al seu normal funcionament. Seran subvencionables els gastos efectivament realitzats i abonats des del 29 d'octubre de 2024 i fins al 31 de desembre de 2025.
- Així mateix, són subvencionables, les activitats realitzades durant 2025 en les zones afectades pel temporal dirigides al conjunt de la població local que tinguen per finalitat aspectes lúdics, recreatives, culturals, esportius, d'oci per a la població infantil i juvenil o vinculats al medi ambient, que reactiven la cohesió veïnal i social. Seran subvencionables els gastos efectivament realitzats i abonats des de l'1 de gener al 31 de desembre de 2025.
- En cap cas seran subvencionables els gastos de personal de l'entitat beneficiària.
- L'import total de les subvencions i ajudes concedides no podrà superar, en cap cas, el valor del mal o perjuí produït, per a l'eix Reparació, previst en l'article 6.1 a) del Decret.
- Els gastos a subvencionar tindran naturalesa corrent i de capital.
No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, excepte el que s'establix en els apartats e) i g) del mateix article, en aplicació de l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.
Haver desenrotllat activitats en els últims 3 anys anteriors al 29 d'octubre de 2024.
Estar inscrita en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana, o en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana o Registre d'Entitats Esportives, segons el cas.
Ser titular dels béns afectats o, en els supòsits d'arrendament de locals, adjuntar la conformitat del titular de l'immoble per a realitzar les labors de reparació i relació d'ajudes sol·licitades si és el cas per les dos parts, així com contracte d'arrendament en vigor i amb una vigència mínima de 2 anys des de la presentació de la sol·licitud de subvenció, o el compromís de pròrroga pel mateix període.
Es presentarà una única sol·licitud per entitat afectada.
Com es tramita
Conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la documentació s'haguera emplenat de manera incompleta, existiren dos o més sol·licituds de subvenció que versen sobre la mateixa entitat, o no s'hagueren aportat els requisits i documents que s'assenyalen en este decret, es requerirà a les entitats interessades perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius , amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se'ls tindrà per desistides, prèvia resolució d'arxivament de l'expedient, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quedant sense efecte la sol·licitud de la subvenció, i perdent, per tant, el dret a la percepció.
Les sol·licituds no presentades de manera telemàtica es declararan excloses de la present convocatòria.
Rebudes les sol·licituds es procedirà al seu processament automàtic i verificació de la documentació aportada.
1. L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondrà al Servici d'Implementació i Coordinació de la Subdirecció General de Cooperació Internacional al Desenrotllament.
2. Rebudes les sol·licituds es procedirà al seu processament automàtic, comprovació del compliment dels requisits per a ser beneficiari de les ajudes i verificació de la documentació continguda en l'apartat tercer de l'article 8 del Decret. Es verificarà si existixen duplicitats en la concessió d'esta ajuda i es realitzaran quantes actuacions s'estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de formular-se la proposta de resolució.
3. El Servici d'Implementació i Coordinació de la Subdirecció General de Cooperació Internacional al Desenrotllament, a la vista del resultat de les comprovacions practicades, formularà les corresponents propostes de resolució a l'òrgan competent per a resoldre. Podran remetre's relacions parcials i podran dictar-se resolucions parcials de concessió per l'òrgan competent amb la identificació de les entitats beneficiàries.
4. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les ajudes serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 25.1. a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Les ajudes es concediran per estricte orde de presentació de sol·licituds fins a l'esgotament de la disponibilitat pressupostària, segons l'import global màxim previst en l'article 7, una vegada validades pel centre gestor. El pagament de les ajudes es realitzarà amb posterioritat a la comprovació per l'Administració de la concurrència dels requisits per a ser beneficiaris d'estes.
6. La resolució de concessió, total o parcial, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Esta resolució posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.
Les ajudes es concediran per estricte orde de presentació de sol·licituds fins a l'esgotament de la disponibilitat pressupostària segons l'import global màxim previst en l'article 7, una vegada validades pel centre gestor. El pagament de les ajudes es realitzarà amb posterioritat a la comprovació per l'Administració de la concurrència dels requisits per a ser beneficiaris d'estes.
L'aportació de documentació en tràmits posteriors es realitzarà, en tot cas, de manera telemàtica en el tràmit específic indicat en cada cas en la convocatòria.
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Les entitats que sol·liciten les ajudes previstes en este decret presentaran una sol·licitud de manera telemàtica fins al dia 27 de març de 2025 segons RESOLUCIÓ d'11 de març de 2025, d'ampliació de termini del Decret 20/2025, d'11 de febrer de 2025, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari en els municipis afectats pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024.
(DOGV Núm. 10045, de 12.02.2025)
(DOGV Núm.10064 bis, d'11.03.2025)
DOCUMENTACIÓ PRECEPTIVA
La sol·licitud, que haurà d'emplenar-se conforme al formulari del tràmit telemàtic, contindrà la següent informació:
- Nom, cognoms i NIF de la persona representant de l'entitat.
- Número d'expedient assignat al sinistre pel Consorci de Compensació d'Assegurances o, en defecte d'això, per l'entitat asseguradora i identificació d'esta, si és el cas.
- Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que complix els requisits per a ser beneficiària de l'ajuda.
- Declaració responsable del desenrotllament d'activitats en els últims tres anys anteriors al 29 d'octubre de 2024
- Identificació del compte bancari titularitat de l'entitat beneficiària de les ajudes.
- Declaració responsable, si és el cas, de l'existència de danys derivats del temporal, que podrà ser comprovada d'ofici per l'administració.
A l'efecte d'acreditar que es troba en el supòsit anterior:
i) Les entitats que disposaven d'una assegurança de danys hauran de declarar-lo i autoritzar a la Generalitat Valenciana per a consultar al Consorci de Compensació d'Assegurances la declaració d'un sinistre consorciable, tot això sense perjuí del deure de col·laboració entre administracions públiques.
ii) Les entitats que no disposaven d'una assegurança de danys o que, disposant de segur, el sinistre no és consorciable, hauran de declarar-ho i ho acreditaran mitjançant la presentació d'actes notarials, informes pericials o altres documents emesos per entitats independents que acrediten els danys patits, en el moment de presentar la seua sol·licitud.
- Certificat d'inscripció de l'entitat en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana, o en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana o Registre d'Entitats Esportives.
- Declaració responsable de la titularitat dels béns afectats.
- En els supòsits d'arrendament de locals s'adjuntarà la conformitat del titular de l'immoble per a realitzar les labors de reparació i relació d'ajudes sol·licitades si és el cas per les dos parts, així com contracte d'arrendament en vigor i amb una vigència mínima de 2 anys des de la presentació de la sol·licitud de subvenció, o el compromís de pròrroga pel mateix període.
- Declarar que l'entitat no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, excepte el que s'establix en els apartats e) i g) del mateix article, en aplicació de l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.
Annex de danys produïts i inventari de reposició d'equipament//Fitxa de reactivació del teixit associatiu en la zona afectada pel temporal en el qual es descriuran les activitats a realitzar segons model facilitat pel centre gestor amb resum pressupostari.
1. D'acord amb el que s'establix en la disposició addicional primera del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024, es podran consultar, recaptar i verificar dades i documents d'identificació, cadastre, residència, històric i convivència, vehicles, registres civils, ocupació, seguretat social, caràcter tributari (d'acord amb l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària) i circumstàncies socials i econòmiques; així com qualsevol altra dada o document que resulte necessari per a gestionar les ajudes i procediments aprovats amb la finalitat de pal·liar les pèrdues ocasionades per la DANA.
2. En cas que la persona interessada exercite el seu dret d'oposició a estes consultes, haurà d'aportar la documentació acreditativa del declarat.
3. Les dades obtingudes només podran ser utilitzats per a la concessió i control d'estes ajudes i totes les persones que intervinguen en el procediment estaran subjectes al deure de confidencialitat al qual es referix l'article 5.1.f) del Reglament (UE) 2016/679.
4. D'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'estos.
5. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de les persones sol·licitants o, si és el cas, del seu representant legal i consultar els següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.
1.Les sol·licituds es presentaran obligatòriament de manera telemàtica en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'este decret, a través de la sol·licitud i tramitació que estarà disponibles en la seu electrònica de la Generalitat, en els termes indicats en l'article anterior. 2....
- DECRET 20/2025, d'11 de febrer, del Consell, pel qual s’aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d’ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari en els municipis afectats pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el...
- CORRECCIÓ D'ERRADES del Decret 20/2025, d'11 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari en els municipis afectats pel temporal de vent i pluges iniciat a la...
- RESOLUCIÓ d’11 de març de 2025, d'ampliació de termini del Decret 20/2025, d'11 de febrer de 2025, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari en els municipis afectats...
- RESOLUCIÓ d’11 de març de 2025, per la qual es distribuïx l'import de les ajudes objecte del Decret 20/2025, d'11 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a la reactivació del teixit associatiu i comunitari...
Al·legació / Aportació
Els documents es presentaran, en cada tràmit específic, abans de la finalització dels següents terminis:
- De presentació de sol·licituds
- D'esmena.
Aportació de documentació addicional a la sol·licitud de la subvenció ja presentada, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Les entitats sol·licitants (o, si és el cas, beneficiàries) adjuntaran els documents establits en les bases de la convocatòria relatius a un expedient obert (i no arxivat):
-ANNEX DE DANYS PRODUÏTS I FITXA DE REACTIVACIÓ DEL TEIXIT ASSOCIATIU
Respecte a esta documentació:
- És recomanable que, en primer lloc, reunisca tots els documents a presentar i els guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
- IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les firmes digitals de les persones o entitats que els subscriguen. Per a això l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV) oferix un servici gratuït de firma de documents PDF.
Acudisca a: http://www.accv.es per a més informació al respecte.
- Si existix model normalitzat el document haurà de presentar-se en este model.
- Si no existix tal model, els documents hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar mitjançant este tràmit telemàtic.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les ajudes serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 25.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El pagament de la subvenció s'efectuarà, amb caràcter immediat, després de la resolució de concessió fins al 100 per 100 del seu import, com a pagament anticipat, d'acord amb el que establix l'article 6.2 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine l'entitat beneficiària.
Per a rebre el pagament la beneficiària haurà d'haver realitzat prèviament el tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat», en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
Una vegada ordenat el pagament no podrà sol·licitar-se la modificació del número de compte.
1. Les entitats beneficiàries d'esta subvenció queden obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció. Igualment quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 i concordants de Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. Sense perjuí de les obligacions previstes en l'apartat anterior, les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi la imatge corporativa de la Generalitat i del pla de comunicació “Ací. Ara. Recuperem València”, en mitjans de difusió com ara pàgines web, cartells, equipaments, materials impresos, butlletins informatius, memòries anuals, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada. Les imatges corporatives estan a la disposició de les entitats beneficiàries en: https://presidencia.gva.es/va/web/promocion-institucional/manual/descarregues
Referent a les sancions i la seua graduació, s'estarà a la legislació estatal bàsica i a l'autonòmica en la matèria.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Col·lectius i servicis socials
- Organitzacions no governamentals
- Col·lectius i servicis socials
- Ajudes, beques i subvencions
- Col·lectius i servicis socials