Nou termini per a les ajudes de concessió directa per a pal·liar les conseqüències econòmiques derivades de la pèrdua de vehicles sinistrats durant el temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Hisenda i Economia

Codi SIA: 3215167
|
Codi GVA: 107325
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 01-10-2025 08:00:00h

Fins 22-10-2025 23:59:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Nou termini per a les ajudes de concessió directa per a pal·liar les conseqüències econòmiques derivades de la pèrdua de vehicles sinistrats durant el temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.

Únicament podran ser beneficiàries en este nou termini aquelles persones que no hagueren presentat cap sol·licitud prèvia d'esta ajuda per al mateix vehicle.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 01-10-2025 08:00:00h fins a 22-10-2025 23:59:00h
Observacions

Pot realitzar aquest tràmit presencialment amb l'ajuda de personal funcionari habilitat.

Cada persona sol·licitant de l'ajuda només podrà optar a una ajuda per vehicle sinistrat. En el cas que un vehicle pertanga a diverses persones, l'ajuda se sol·licitarà per la persona que figure com a titular principal en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, la qual quedarà obligada, sota la seua responsabilitat, a entregar a la resta de copropietaris la part proporcional de l'ajuda que els corresponga.

No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies indicades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS. No obstant això, en aplicació de l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i economicopressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024, se'ls exceptua del compliment dels requisits de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social i del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, establits en els articles 13.2 i 34.5 de la LGS.

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Seran beneficiàries de les ajudes les persones físiques, persones jurídiques (a excepció de les Administracions Públiques), així com societats civils, comunitats de béns i altres entitats sense personalitat jurídica, no podent sol·licitar l'ajuda, al mateix temps, els socis, comuners o integrants d'estes entitats.

Únicament podran ser beneficiàries en este nou termini aquelles persones que no hagueren presentat cap sol·licitud prèvia d'esta ajuda per al mateix vehicle.

Requisits

a) Que les persones sol·licitants figuren com a titulars en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, a data 29 d'octubre de 2024, d'un vehicle matriculat a Espanya que es trobe assegurat, que no haja sigut transmés amb posterioritat a esta data, que es declare sinistrat com a conseqüència directa del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, i que es trobe enquadrat en alguna de les categories indicades en l'annex I d'este decret, segons es definixen en l'Annex II del Reglament General de Vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre.

b) Que hagen iniciat, abans del 31 de desembre de 2024, una reclamació al Consorci de Compensació d'Assegurances o, en defecte d'això, a l'asseguradora del vehicle sinistrat.

c) Que el vehicle siga baixa en la Direcció General de Trànsit amb motiu dels danys ocasionats per la DANA. Per a la concessió inicial de les ajudes serà suficient que es justifique la baixa temporal del vehicle en la Direcció General de Trànsit i es manifeste el compromís de tramitar la baixa definitiva del vehicle quan siga possible i, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2025. Transcorregut este termini sense que s'haja obtingut la baixa definitiva del vehicle sinistrat es procedirà a exigir el reintegrament de l'ajuda i a exigir el pagament dels interessos que puguen correspondre. Si en el moment de presentar la sol·licitud el vehicle no estiguera donat de baixa, temporal o definitiva, la sol·licitud serà denegada.

d) Que el vehicle sinistrat no haja rebut una ajuda de les quals regula el Decret 5/2025, de 14 de gener, del Consell, pel qual es van aprovar les anteriors ajudes.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. En el cas de persones jurídiques, la sol·licitud haurà de presentar-se de manera telemàtica.

Enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=107325

 

2. En el cas de persones físiques:

A) Presentació telemàtica (recomanada)

Enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=107325

B) Presentació presencial

Mitjançant funcionari habilitat en les oficines PROP de la Generalitat o en la seu de l'Agència Tributària Valenciana.

 

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 01-10-2025 08:00:00h fins a 22-10-2025 23:59:00h

Les persones que sol·liciten les ajudes previstes en este decret podran presentar la seua sol·licitud des de l'1 d'octubre de 2025 fins al 22 d'octubre de 2025 (DOGV 10189 de 08.09.2025).

Documentació

No és necessari aportar cap documentació.  Únicament és necessari emplenar la sol·licitud amb les dades requerides: 

a) Nom i cognoms o denominació social i NIF de la persona sol·licitant de l'ajuda. El NIF de la persona sol·licitant de l'ajuda ha de coincidir amb el NIF de la persona que figure com a titular principal del vehicle en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, llevat que haguera mort, i en este cas haurà d'indicar-se expressament.

b) Número de matrícula del vehicle sinistrat.

c) Número d'expedient assignat al sinistre pel Consorci de Compensació d'Assegurances o, en defecte d'això, per l'entitat asseguradora i identificació d'esta.

d) Identificació del compte bancari de la titularitat de la persona beneficiària de l'ajuda en la qual es rebrà el pagament de la subvenció.

e) Declaració responsable de la persona sol·licitant sobre els següents aspectes:

•Que complix els requisits exigits per a ser persona beneficiària de l'ajuda. En cas de *cotitularidad del vehicle sinistrat, en la declaració es reconeixerà l'obligació d'entregar a la resta de persones cotitulars la part proporcional de l'ajuda que els corresponga.

•Que el vehicle sinistrat ha sigut baixa en la Direcció General de Trànsit amb motiu dels danys ocasionats per la DANA. En cas que la baixa siga temporal, que es compromet a tramitar la baixa definitiva del vehicle quan siga possible i, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2025.

•Que complix els requisits establits en l'article 13.2 de la LGS, a excepció dels epígrafs e) i g). Desenrotllada en Llei 38/2003 General de Subvencions.

•Que la titularitat del compte bancari correspon a la persona sol·licitant de l'ajuda.

•En el cas de vehicle afectat a l'activitat d'un empresari o professional, que no ha rebut ajudes de minimis que, sumades a la regulada en este decret, excedisquen els límits establits en el reglament de minimis que resulte d'aplicació, en compliment del que s'establix en els articles 7.4 del Reglament (UE) 2023/2831 i 7.5 del Reglament (UE) núm. 1408/2013.

•Declaració d'ajudes concurrents: en la qual es declare que no s'ha sol·licitat cap ajuda que siga incompatible d'acord amb el que s'establix en l'article 18 d'este decret o, en cas contrari, en la qual es relacionen les ajudes concurrents i el seu estat (sol·licitades, concedides o pagades). Quan es tracte de les ajudes convocades per l'Orde 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies d'empreses privades prestadores de servicis de transport per carretera, així com d'empreses que realitzen transport privat complementari, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea-*NextGenerationEU (d'ara en avant, Orde 2/2022), haurà de presentar-se l'escrit de desistiment de la sol·licitud o, si és el cas, de renúncia a l'ajuda anteriorment sol·licitada o concedida.

•En el cas que haguera mort la persona titular del vehicle que figura en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit a 29 d'octubre de 2024, haurà d'acompanyar-se a la sol·licitud la documentació que corresponga d'acord amb l'indicat en la lletra a) de l'apartat 2 de l'article 3 del DECRET  83/2025, de 3 de juny, del Consell, pel qual s'habilita un nou termini per a la presentació de sol·licituds d'ajudes urgents per a reparar les conseqüències econòmiques derivades de la destrucció de vehicles sinistrats durant el temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.

 

 

Forma de presentació
Presencial

Mitjançant funcionari habilitat en les oficines PROP de la Generalitat o en la seu de l'Agència Tributària Valenciana.

Resolució

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Òrgans resolució
Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si