Detall de Procediment

Inscripció de les acceptacions i els cessaments de patrons de les fundacions i els càrrecs creats pels estatuts.

Codi SIA: 210848
Codi GUC: 1132
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Actualitzar la composició registral del patronat i els càrrecs creats pels estatuts.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El patronat de la fundació, per mitjà dels representants legítims o la persona autoritzada que tinga a aquest efecte.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 8/1998, de 9 de desembre, de la Generalitat, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3.391, d'11/12/98).
  • Llei 50/2002, de 26 desembre, de fundacions (BOE núm. 310, de 27/12/2002).
  • Llei 9/2008, de 3 de juliol del 2008, de la Generalitat, de modificació de la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5.803, de 10/07/08).
  • Decret 68/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6534, de 02/06/11).
  • LLEI 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV núm. 8202 de 30-12-2017)
  • LLEI 8/2021, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 (DOGV núm. 9247 de 31-12-2021)
  • LLEI 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 8202 de 30-12-2017)
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació (DOGV 9327 de 28-04-2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud d'inscripció en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana. - Certificació de l'acord de nomenament o cessament de patrons o d'altres càrrecs adoptat pel patronat. -Còpia autoritzada de l'Escriptura pública, documents privats amb signatura legitimada notarialment, diligència de la compareixença davant el Registre de Fundacions o, en cas d'efectuar-se davant el patronat de la fundació, certificació expedida pel secretari, amb signatura legitimada notarialment, en què es recullen les acceptacions i renúncies dels patrons. - Per als nomenaments i cessaments serà necessari aportar, a més: · Certificat original acreditatiu de la causa legal o estatutària del seu nomenament o cessament. · Composició actual del patronat. - Model 046, acreditatiu del pagament de la taxa corresponent per cada membre. La falta d'aquesta acreditació donarà lloc al desistiment de la sol·licitud presentada.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023 SUBJECTE OBLIGAT Al PAGAMENT Són subjectes obligats al pagament de la taxa les fundacions inscrites en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana o que pretenguen tal inscripció, que presenten qualsevol sol·licitud d'inici d'algun o alguns dels procediments a què es refereix el títol XXX, capítol II de la LLEI 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 8202 de 30-12-2017). QUANTIA Modificació de cada patró en el patronat d'una fundació: 13,92 euros per cada membre. (Taxa vigent des de l'1 de setembre al 31 de desembre de 2023, per aplicació del Decret llei 10/2023, de 10 d'agost, del Consell). Si el cessament del patró sortint i l'acceptació de l'entrant es produeixen en unitat d'acte (simultàniament), el pagament de la taxa s'entendrà per un sol concepte (13,92 euros). Si per contra, es produïra una vacant de llarga duració i es practica la inscripció d'un cessament de patró sense alta immediata del seu substitut, hi hauria dos serveis administratius independents, per la qual cosa procedeix el pagament d'una quota de 13,92 euros per modificació de cada membre del patronat en un procediment d'inscripció instruït separadament. FORMA DE PAGAMENT La taxa es reportarà quan es preste el corresponent servei. No obstant això, el seu pagament s'exigirà a compte, mitjançant autoliquidació, en el moment en què es formule la sol·licitud. La taxa s'abonarà a través de l'emplenament del corresponent model 046: Taxa de la Conselleria de Governació i Justícia, número 9846, "Taxes per serveis relacionats amb fundacions", disponible en el següent enllaç:

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. En cas d'acceptació dels càrrecs de patrons - L'acceptació dels càrrecs de patró es pot fer en document públic, en document privat amb signatura legitimada per notari, o per mitjà d'una compareixença a aquest efecte, feta davant del Registre de Fundacions. Així mateix, l'acceptació es pot dur a terme davant del patronat, i s'ha d'acreditar per mitjà d'una certificació expedida pel secretari, amb la signatura legitimada notarialment. Els supòsits són els següents: a) Patrons persones físiques identificades amb el nom i els cognoms: el sistema general esmentat abans. b) Patrons persones físiques per raó de càrrec en administracions i organismes públics: han d'acceptar per mitjà del sistema general esmentat abans, però s'ha d'acreditar aquest càrrec. c) Patrons persones físiques per raó de càrrec en entitats privades: han d'acceptar per mitjà del sistema general esmentat abans, però s'ha d'acreditar el càrrec en les entitats mitjançant una certificació de l'òrgan competent d'aquestes relatiu a aquesta condició o circumstància. d) Patrons persones físiques la designació de les quals depenga d'actes d'elecció o designació de tercers: s'ha d'acreditar l'elecció o la designació efectiva per part d'aquests tercers, d'acord amb les normes reguladores de les persones jurídiques, o per un acte exprés documentat original, en cas que la designació es faça per una persona física i aquesta no concórrega a l'atorgament de l'escriptura fundacional. A més, han d'acceptar el càrrec mitjançant el sistema general esmentat abans. e) Patrons persones físiques qualificades per determinades característiques personals (per edat, sexe, titulació acadèmica, etc.), a escollir entre un nombre indeterminat, és necessari, a més de l'acceptació d'aquestes, pel sistema general esmentat abans, que s'acredite prèviament que es donen totes les circumstàncies necessàries perquè puga ocupar el càrrec. f) Patrons persones jurídiques, públiques o privades: en l'acord del seu òrgan competent ha de constar expressament la seua acceptació expressa del càrrec de patró i la designació de la persona física que haja d'actuar en representació davant del patronat; aquesta designació també es pot fer per ser titular d'un càrrec en l'entitat jurídica. Ha de ser la persona física designada com a la representant la que ha d'acceptar el càrrec en nom i en representació de l'entitat jurídica per mitjà del sistema general esmentat abans. A més, en cas que el representant siga designat per ser titular d'un càrrec en l'entitat jurídica, ha d'acreditar aquest càrrec. - Presentació de la sol·licitud d'inscripció i de la documentació necessària. - Inscripció en el Registre de Fundacions. 2. En cas de cessament dels patrons - Es pot deure a qualsevol d'aquestes causes: · Per mort o declaració de defunció, així com per extinció de persona jurídica. · Per incapacitat, inhabilitació o incompatibilitat, d'acord amb el que estableix la llei. · Per cessament en el càrrec per raó del qual van ser nomenats membres del patronat. · Per no exercir el càrrec amb la diligència exigible legalment, si es declara així en la resolució judicial. · Per resolució judicial que aculla l'acció de responsabilitat. · Pel transcurs del termini de sis mesos des de l'atorgament de l'escriptura pública fundacional sense haver instat la inscripció en el registre de fundacions corresponent. · Pel transcurs del període del seu mandat si van ser nomenats per un determinat temps. · Per renúncia, que es pot dur a terme per qualsevol dels mitjans i mitjançant els tràmits previstos per a l'acceptació. · Per les causes establides vàlidament per al cessament en els estatuts. - Presentació de la sol·licitud d'inscripció del cessament i de la documentació necessària. - Inscripció en el Registre de Fundacions.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici de poder interposar, si escau, un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes, davant del conseller de Governació i Justícia, o qualsevol altre recurs que es considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa