Reclamacions contra entitats acreditades per a la realització de funcions de mediació d'adopció internacional.

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 210865
|
Codi GVA: 1188
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

A través d'aquest procediment, l'administració realitza una tasca de mediació entre el reclamant i l'entitat de mediació d'adopció internacional en la qual proposa a les parts un acord per a solucionar la reclamació formulada.

 

D'altra banda, es facilita l'exercici dels drets que la ciutadania té reconeguts per a la qual cosa se li dona la possibilitat de posar en coneixement de l'administració les seues reclamacions, de manera que aquesta puga adoptar les mesures necessàries per a millorar el servei que se li presta, per a la qual cosa corregeix les possibles situacions d'anormal funcionament de les entitats de mediació d'adopció internacional acreditades, mitjançant el procediment oportú.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* FULLS DE RECLAMACIONS

- Totes les entitats de mediació d'adopció internacional acreditades per al seu funcionament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana tindran a la disposició dels usuaris dels seus serveis els fulls de reclamacions, i estaran obligades a exhibir al públic de forma perfectament visible la llegenda següent: «Aquesta entitat de mediació d'adopció internacional té fulls de reclamacions a la disposició de les persones que els sol·liciten».

- La grandària de cada una de les lletres serà d'almenys un centímetre i la llegenda estarà redactada en les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

Normativa
  • Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el sistema de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3028, de 04/07/97).
  • Decret 93/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de mesures de protecció jurídica del menor a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4008, de 28/05/01).
  • Decret 100/2002, de 4 de juny, del Govern Valencià, pel qual es regula l'acreditació, el funcionament i el control de les entitats de mediació d'adopció internacional i el Registre de Reclamacions formulades contra les entitats de mediació acreditades a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4271, de...

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

L'usuari de les entitats de mediació.

Com es tramita

Procés de tramitació

Presentació de la reclamació:

- El reclamant podrà presentar directament una còpia de la reclamació en el Registre de Reclamacions de la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions, o, si escau, remetre-la per qualsevol de les formes establides en l'article 38 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Assentament de la reclamació en el Registre:

- Una vegada rebuda en el Registre la còpia de la reclamació formulada pels usuaris de les entitats acreditades, remesa o presentada per ells mateixos al registre, es prendrà assentament en el llibre de registre de reclamacions.

 

Tramitació de la reclamació:

- Practicada l'anotació, la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions durà a terme una funció de mediació, per mitjà de la qual citarà les parts a una compareixença en la seu de la Direcció General i els proposarà un acord per a solucionar la reclamació formulada.

- Si aquesta mediació arribara a bona fi i s'aconseguira un acord entre les parts, o l'usuari que va presentar la reclamació desistira d'aquesta, s'arxivarà l'expedient i es notificarà als interessats, sempre que els fets motivadors de la reclamació no siguen constitutius d'infracció administrativa o penal.

- Si se'n deduïra una infracció administrativa, la Direcció General de la Família, Menors i Adopcions iniciarà d'ofici la tramitació d'un procediment sancionador amb la documentació que estiga en poder seu i la que considere oportuna sol·licitar per a la tramitació d'aquest, excepte en el cas que l'entitat haja sigut acreditada d'acord amb l'article 5.4 del Decret 100/2002; en aquest cas, es traslladarà a la comunitat autònoma en què l'entitat estiga acreditada la còpia de la documentació que estiga en l'expedient de la reclamació.

Si en qualsevol moment s'apreciaren indicis racionals d'infracció penal es posaran els fets en coneixement del Ministeri Fiscal i se suspendrà, si escau, la tramitació del procediment administratiu fins que hi recaiga una resolució judicial ferma.

- En el cas que no hi haja un acord entre les parts i els fets no siguen constitutius d'infracció administrativa o penal, s'arxivarà l'expedient, es constatarà aquesta circumstància i es notificarà a les persones interessades a fi que puguen exercitar les accions judicials que estimen pertinents en defensa dels seus drets.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

Qualsevol usuari d'una entitat de mediació podrà presentar una reclamació contra aquesta mitjançant un escrit dirigit al Registre de Reclamacions en el qual han de constar, com a mínim, els punts següents:

- Data de la reclamació

- Nom i cognoms

- Document nacional d'identitat o passaport

- Nacionalitat

- Altres dades que es preveuen en l'imprés de reclamació.

 

La reclamació s'ha d'acompanyar dels documents que estime convenients per a fonamentar-la.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de...

Saber més
Presencial

- En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

 

- I, preferentment, en el Registre de Reclamacions de:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

Tres mesos.

Sancions

Respecte a les infraccions, sancions administratives i del procediment per a instruir els expedients sancionadors cal d'atindre's a l'establit en els capítols tercer, quart i cinqué del títol seté de la Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el Sistema de...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Societat i consum
      • Relacions amb la ciutadania
        • Denúncies, queixes i reclamacions
    • Col·lectius i servicis socials
      • Família i menors