Detall de Procediment

MIN - Visat d'autoritzacions de transport privat complementari de viatgers amb autobús.

Codi SIA: 210882
Codi GUC: 1254
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Mitjançant el visat, l'Administració constatarà el manteniment de les condicions que s'exigeixen de conformitat amb el que disposa l'article 43 de la Llei d'ordenació dels transports terrestres i l'altra normativa aplicable. Les autoritzacions que no hagen sigut visades dins del termini establit perdran automàticament la validesa, sense necessitat d'una declaració expressa de l'Administració en aquest sentit. Les empreses tindran la possibilitat de sol·licitar en el termini d'un any la seua rehabilitació.

Requisits

Requisits

a) L'empresa ha d'estar dedicada a una finalitat principal diferent de la de transport de viatgers. b) El volum de transport autoritzat a l'empresa s'ha d'ajustar al nombre d'empleats que té o a les persones que, per la seua relació permanent amb l'activitat que es desenvolupa en els establiments de l'empresa, hi hagen d'assistir habitualment. c) Disposar d'adreça i signatura electrònica.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El visat l'inicia d'ofici l'Administració, la qual enviarà una comunicació als titulars de les autoritzacions perquè puguen prestar la seua conformitat a la realització del visat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (CE) núm. 1370/2007, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d'octubre de 2007, sobre els serveis públics de transport de viatgers per ferrocarril i carretera, i pel qual es deroguen els reglaments (CEE) núm. 1191/69 i (CEE) núm. 1107/70, del Consell.
  • Reglament (CE) núm. 1071/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, pel qual s'estableixen les normes comunes relatives a les condicions que han de complir-se per a l'exercici de la professió de transportista per carretera i pel qual es deroga la Directiva 96/26/CE, del Consell (DOUE núm. 300, de 14/11/2009).
  • Llei 16/1987, de 30 de juliol, de la Prefectura de l'Estat, sobre ordenació dels transports terrestres (BOE núm. 182, de 31/07/1987).
  • Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, Reglament de la Llei d'ordenació del transport terrestre (BOE núm. 241, de 08/10/1990), actualitzat pel Reial decret 70/2019, de 15 de febrer (BOE núm. 44, de 15/02/2019).
  • Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat (BOE núm. 290, de 4/12/2007).
  • Llei orgànica 5/1987, de 30 de juliol, de delegació de facultats de l'Estat en les comunitats autònomes en matèria de transport per carretera i per cable (BOE núm. 182, de 31/7/87).
  • Llei 6/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, de mobilitat de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6495, de 05.04.2011).
  • Llei 9/2009, de 20 novembre, de la Generalitat, d'accessibilitat universal del sistema de transports de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6152, de 25/11/2009).
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
  • Ordre Ministerial de 4 de febrer de 1993, del Ministeri d'Obres Públiques i Transports, per la qual es desplega el Reglament de la Llei d'ordenació del transport terrestre en matèria d'autoritzacions de transport discrecional de viatgers per carretera (BOE núm. 40, de 16/02/93).
  • Resolució de 3 de desembre de 2018, de la Direcció General de Transport Terrestre, per la qual s'estableix el calendari de visats de les autoritzacions de transport i d'activitats auxiliars i complementàries del transport (BOE núm. 301, de 14/12/2018).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les empreses titulars de les autoritzacions de referència hauran de sol·licitar el seu visat en el mes corresponent segons el calendari establit en la Resolució de 3 de desembre de 2018, de la Direcció General de Transport Terrestre (BOE núm. 301, de 14 de desembre de 2018). A causa de la pandèmia de la COVID-19, el Decret llei 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per a fer front a l'impacte de la COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge, indica en l'article 26 que les autoritzacions de transport per carretera a les quals els corresponga visar l'any 2021, segons el calendari establit a l'entrada en vigor d'aquest reial decret llei, hauran de visar l'any 2022. A partir de l'any 2023, la periodicitat del visat es regirà pel que disposa l'apartat primer de l'article 42 del Reglament de la Llei d'ordenació dels transports terrestres (biennal).

Formularis documentació

ADVERTIMENTS DE CARÀCTER GENERAL Juntament amb l'ompliment electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar les còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten. Conforme a l'article 51.3 de l'LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, a través de l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i altres registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en la llei esmentada o en les normes dictades per a la seua execució i desplegament. Així mateix, la Direcció General consultarà, per mitjans electrònics, les dades relatives a la identificació fiscal de la persona sol·licitant i la certificació acreditativa de la inexistència de deutes tributaris, excepte que es desautoritze, expressament, la consulta. DOCUMENTACIÓ - Declaració censal, resum de l'IVA o justificant de l'IAE que acredite l'alta en l'activitat diferent del transport de viatgers. - Justificant de l'abonament de les taxes. - Contracte d'arrendament de l'autobús, si aquest fora llogat.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és: - A 04 EMPRESA: 27,40 euros. - A 06 CÒPIA (per vehicle): 23,01 euros. FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS: Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Presentació

Presentació

Telemàtica
Si teniu algun dubte o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu al suport tècnic: viajeros_val@gva.es si és de València autorizaciones_sta@gva.es, si és d'Alacant autorizaciones_stc@gva.es si és de Castellón

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- L'òrgan competent envia una comunicació al titular de l'autorització en què informa que ha de prestar la seua conformitat amb la realització de visat. - Presentar la conformitat per a la realització del visat i la documentació requerida. Posteriorment, si l'òrgan competent observa que s'incompleix alguna de les condicions exigides per al manteniment de l'autorització, requerirà l'interessat perquè en un termini de 10 dies n'acredite el compliment. La resolució positiva de l'expedient suposa la inscripció d'aquest en el Registre d'empreses i activitats del transport. No s'expedeix targeta de transports. Transcorregut el termini de validesa de l'autorització sense haver atorgat el visat, aquesta perdrà la seua validesa sense necessitat de declaració expressa de l'Administració, si bé s'haurà de notificar al titular.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Recurs: alçada. Termini: un mes. Òrgan davant del qual s'interposa i que resol: director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Presentació del recurs: s'ha de presentar al servei territorial de transport corresponent.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds serà de deu dies des de la presentació de la sol·licitud. Transcorreguts deu dies sense que es dicte una resolució, els expedients s'entendran desestimats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que determina la Llei 16/1987, de 30 de juliol, de la Prefectura de l'Estat, d'ordenació dels transports terrestres (BOE núm. 182, de 31/07/1987).