Oficina de farmàcia: sol·licitud d'autorització de nomenament de farmacèutic regent - GVA.ES
Oficina de farmàcia: sol·licitud d'autorització de nomenament de farmacèutic regent
Què és
En cas de mort, declaració legal d'incapacitat o d'absència, invalidesa permanent total per a professió habitual, incapacitat permanent absoluta per a qualsevol treball o gran invalidesa del farmacèutic o farmacèutica titular d'una oficina de farmàcia, els hereus o representants legals hauran de...
* DEFINICIONS
1) Farmacèutic/a titular: és el farmacèutic al nom del qual s'estén l'autorització i l'acta d'obertura i funcionament de l'oficina de farmàcia, i que té títol de propietat sobre esta.
2) Farmacèutic/a regent: és el farmacèutic no titular nomenat per als supòsits previstos en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, que assumirà les mateixes funcions i responsabilitats que el farmacèutic titular.
3) Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta: és el que exercix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. Assumirà amb caràcter transitori i mentre dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de:
a) Maternitat, accident o malaltia.
b) Designació o elecció per a l'acompliment d'assumptes públics o de representació professional.
c) Absències per assumptes propis.
d) Compliment de les obligacions derivades del servici militar o prestació social substitutòria.
e) Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionades amb la seua activitat professional.
f) Gaudi de vacacions anuals.
g) Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, amb l'informe previ dels col·legis oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta.
- Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
- Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).
- Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4145, d'11/12/01).
- Orde de 22 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, per mitjà del qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de...
A qui va dirigit
Els hereus o representats legals.
Com es tramita
- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.
- Si durant la tramitació de l'expedient es detectarà la falta d'algun document reflectit en l'apartat anterior, es requerirà als interessats la seua aportació en el termini de 10 dies amb advertiment que de no fer-ho així, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Correspon al director general de Farmàcia i Productes Sanitaris i en la mateixa constarà com a mínim les circumstàncies que motiven la regència i el nom del farmacèutic que accedeix a aquesta.
Resolució:
- La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra aquesta procedisquen, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no haguera recaigut resolució en el termini indicat s'entendrà autoritzada la sol·licitud.
- Rebuda la resolució, el farmacèutic regent disposarà de 10 dies, comptats a partir de l'endemà a la notificació per a personar-se en la Direcció Territorial de Sanitat de la província on està situada l'oficina de farmàcia per a procedir a materialitzar el nomenament de farmacèutic regent mitjançant la corresponent acta de presa de possessió.
03001 - Alacant/Alicante
46008 - València/Valencia
12001 - Castelló/Castellón
Sol·licitud
De conformitat amb el que establix l'article 4 de l'Orde de 22 d'abril de 2002, per a sol·licitar el nomenament d'un farmacèutic regent s'establixen els terminis següents:
a) Si en el moment de produir-se les circumstàncies previstes en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, el cònjuge o algun dels fills del titular de l'oficina de farmàcia es troba en possessió del títol de farmacèutic, podran continuar al capdavant de l'oficina de sense necessitat de procedir al seu tancament temporal, i hauran de sol·licitar EN EL TERMINI MÀXIM D'UN MES el canvi de titularitat a favor del nou propietari, no serà necessari el nomenament d'un farmacèutic regent.
b) Si el cònjuge o els fills NO estan en possessió del títol de farmacèutic, se sol·licitarà el nomenament d'un farmacèutic regent, en els terminis següents:
-En cas d'una oficina de farmàcia amb un sol farmacèutic titular i que no compta amb farmacèutic substitut o adjunt, disposaran de 3 DIES per a efectuar la sol·licitud.
-En cas d'una oficina de farmàcia amb un sol titular però amb farmacèutic substitut o adjunt degudament nomenats, el substitut o a falta d'això l'adjunt podrà assumir plenament les responsabilitats sanitàries. Els hereus o representants legals disposaran d'un màxim de 15 DIES per a efectuar la sol·licitud.
-En cas d'una oficina de farmàcia amb diversos farmacèutics titulars, el farmacèutic cotitular assumirà plenament les responsabilitats sanitàries DURANT UN MES, comptat a partir del moment en què ocórrega la circumstància prevista en l'article 26.2, de la Llei 6/1998, de 22 de juny, termini en el qual els hereus o representants prendran una de les decisions previstes en esta.
Es necessitarà aportar la següent documentació:
- Sol·licitud signada pels hereus en cas de defunció, o pel representant legal del farmacèutic afectat per algunes de les causes prevista en l'article 26.3 de la Llei 6/1998, de 22 de juny.
- Certificat de defunció o en el seu cas document acreditatiu que es dona alguna de les circumstàncies previstes en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny.
- Còpia del títol del farmacèutic regent proposat en cas d'oposició a la consulta per part de l'administarción.
- Document acreditatiu de la col·legiació del farmacèutic regent proposat.
- Declaració jurada de no incompatibilitat per a l'exercici professional en oficina de farmàcia, del farmacèutic proposat per a exercir la regència ( d'acord amb el model).
-Acreditació de la relació laboral del farmaceutico regent proposat amb l'oficina de farmàcia, en cas d'oposició a la consulta per part de l'administación.
-Documentació acreditativa de la representació que ostenta el sol·licitant, en el cas de no estar inscrit en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat.
La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica.
La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 2.2, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 129,93 euros.
a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046
1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten.
Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.
3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.
4. Prema, de nou, el botó Acceptar.
5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.
Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.
Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.
b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.
Enllaç en informació complementària
Resolució
- La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra aquesta procedisquen, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los.
- Si no haguera recaigut resolució expressa en el termini indicat s'entendrà autoritzada la sol·licitud (silenci positiu).
Contra la resolució podrà interposar-se recurs d'alçada davant la/el Secretària/o Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà al de la data de notificació.
46010 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Salut
- Farmàcies i medicaments
- Empreses
- Sanitat
TEMA
- Justícia
- Col·legis professionals
- Sanitat i salut
- Farmàcia
- Productes sanitaris
- Professionals de la sanitat
PERFILS
- Ciutadania
- Empresa
- Centres
- Professionals i autònoms
- Establiments
SECTOR
- Salut
- Sanitat ambiental i alimentària
- Productes i establiments sanitaris
CICLE VITAL
- Canvis i tancament
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones