Sol·licitud de visat de plans d'igualtat en empreses de la Comunitat Valenciana

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 211308
|
Codi GVA: 13820
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

El visat dels plans d'igualtat que presenten les empreses de la Comunitat Valenciana, que tinguen per objecte corregir les desigualtats de gènere, incorporen mesures innovadores per a fer realitat la igualtat i proporcionen serveis que faciliten la conciliació de la vida familiar i laboral del...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs d'alçadaTermini obert
Observacions

Fins que es procedisca al desenvolupament reglamentari legalment previst, la inscripció dels Plans d'Igualtat s'haurà de realitzar en REGCON pels interessats a través de la següent ruta:

 

Pàgina Principal/ ACORDS/ Sense Antecedents/ ACORD SOBRE PLANS D'IGUALTAT (Art. 2.1.f).

Normativa
  • Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes (BOE núm. 110, de 8 de maig del 2003).
  • Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5567, de 31 de juliol del 2007).
  • Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (BOE núm. 71, de 23 de març del 2007).
  • Ordre 18/2010, de 18 d'agost, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regula l'ús del segell "Fent Empresa, Iguals en Oportunitats" (DOCV núm. 6346, de 02/09/10).
  • Reial decret 901/2020 de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre.
  • Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podrà sol·licitar el visat de plans d'igualtat la persona titular o representant legal de l'empresa.

Requisits

Empreses i entitats que, desenvolupant la seua activitat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, inscrits en el REGCON (Registre i Depòsit de Convenis Col·lectius, Acords Col·lectius i Plans d'Igualtat) sol·liciten el visat dels Plans d'Igualtat que es vagen a implantar en les seues organitzacions laborals.

 

Per a la consecució del visat dels Plans d'Igualtat a la Comunitat Valenciana, aquests hauran de contindre:

.- Determinació de les parts que ho concerten/ Parts subscriptores del Pla

.- Àmbit d'aplicació: personal, territorial i temporal. La vigència ha d'indicar data d'inici i de fi.

.- Diagnòstic de situació de l'empresa o de cadascuna de les empreses del grup. Sobre les matèries establides en l'article 46,2 i que a continuació es relacionen.

.- Resultats de l'auditoria retributiva, així com la seua vigència i periodicitat en els termes establits en el Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes.

.-Definició d'objectius qualitatius i quantitatius del pla d'igualtat.

.-Descripció de mesures concretes, termini d'execució i priorització d'aquestes, així com disseny d'indicadors que permeten determinar l'evolució de cada mesura. de conformitat amb els articles 46,2 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i, 3.3 del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell.

a) Procés de selecció i contractació.

b) Classificació professional.

c) Formació.

d) Promoció professional.

e) Condicions de treball, inclosa l'auditoria salarial entre dones i homes.

f) Exercici corresponsable dels drets de la vida personal, familiar i laboral.

g) Infrarepresentació femenina.

h) Retribucions.

i) Prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe.

j) Àrea de salut laboral

k) Àrea de comunicació i llenguatge no sexista

- Identificació dels mitjans i recursos econòmics, tant materials com humans, necessaris per a la implantació, seguiment i avaluació de cadascuna de les mesures i objectius. Pressupost estimat de cadascuna de les mesures/acciones així com el cost total estimat de l'execució/implantació del pla d'igualtat.

- Calendari d'actuacions per a la implantació, seguiment i avaluació de les mesures del pla d'igualtat.

- Sistema de seguiment, avaluació i revisió periòdica.

- Composició i funcionament de la comissió o òrgan paritari encarregat del seguiment, avaluació i revisió periòdica dels plans d'igualtat.

- Procediment de modificació, inclòs el procediment per a solucionar les possibles discrepàncies que pogueren sorgir en l'aplicació, seguiment, avaluació o revisió, en tant que la normativa legal o convencional no obligue a la seua adequació.

En aquells plans que compten amb avaluacions positives o negatives, serà necessari que especifiquen les modificacions, millores i novetats incloses.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Rebuda la sol·licitud en la Direcció competent en matèria de dones, es verificarà:

 

Primer.- Que la documentació presentada siga correcta i aquest completa.

En els casos que la documentació aquest incompleta o falte algun document, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Segon.- Que el pla d'igualtat presentat estiga complet quant al seu contingut per a la realització del preceptiu informe tècnic d'igualtat:

- Determinació de les parts que ho concerten.

- Parteixes subscriptores del Pla.

- Àmbit d'aplicació: personal, territorial i temporal.

- La vigència ha d'indicar data d'inici i de fi.

- Informe-diagnòstic de situació de l'empresa o de cadascuna de les empreses del grup.

a) Procés de selecció i contractació.

b) Classificació professional.

c) Formació.

d) Promoció professional.

e) Condicions de treball, inclosa l'auditoria salarial entre dones i homes.

f) Exercici corresponsable dels drets de la vida personal, familiar i laboral.

g) Infrarepresentació femenina.

h) Retribucions.

i)Prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe.

j)Àrea de salut laboral

k)Àrea de comunicació i llenguatge no sexista

- Resultats de l'auditoria retributiva, així com la seua vigència i periodicitat en els termes establits en el Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes.

- Definició d'objectius qualitatius i quantitatius del pla d'igualtat.

-. Descripció de mesures concretes, termini d'execució i priorització d'aquestes, així com disseny d'indicadors que permeten determinar l'evolució de cada mesura. de conformitat amb els articles 46,2 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i, 3.3 i 4 del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell. (1. Àrea d'accés a l'ocupació i contractació, 2. Àrea de conciliació i corresponsabilitat, 3. Àrea de classificació professional, promoció i formació i representació femenina, 4. Àrea de retribucions i auditories salarials, 5. Àrea de salut laboral i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, 6. Àrea de comunicació i llenguatge)

- Identificació dels mitjans i recursos, tant materials com humans, necessaris per a la implantació, seguiment i avaluació de cadascuna de les mesures i objectius.

- Calendari d'actuacions per a la implantació, seguiment i avaluació de les mesures del pla d'igualtat.

- Sistema de seguiment, avaluació i revisió periòdica.

- Composició i funcionament de la comissió o òrgan paritari encarregat del seguiment, avaluació i revisió periòdica dels plans d'igualtat.

- Procediment de modificació, inclòs el procediment per a solucionar les possibles discrepàncies que pogueren sorgir en l'aplicació, seguiment, avaluació o revisió, en tant que la normativa legal o convencional no obligue a la seua adequació.

- En aquells plans que compten amb avaluacions positives o negatives , serà necessari que especifiquen les modificacions, millores i novetats incloses.

 

En els casos en què el contingut estiga incomplet o siga inadequat s'emetrà informe tècnic desfavorable, i es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 3 mesos per a la reformulació i esmena del pla d'igualtat, amb indicació que, si no ho fera, s'entendrà que s'ha produït la paralització del procediment iniciat a sol·licitud de part interessada, i es declararà mitjançant resolució la caducitat de l'expedient, acordant-se l'arxivament de les actuacions, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 95 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

.- El termini de resolució de l'expedient serà de sis mesos comptats des de la data en què la sol·licitud de visat del Pla d'Igualtat haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació

 

Tant el requeriment d'esmena, com el requeriment d'adaptació del Pla d'Igualtat presentat, amb motiu d'un informe negatiu, suspendrà, el termini per a resoldre pel temps que medie entre el requeriment i l'efectiu compliment del mateix o, pel transcurs del termini concedit.

 

.- Transcorregut el termini sense que haguera recaigut resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud de visat, article 20.3 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.

 

- La resolució correspondrà a la Directora General competent en matèria de Dones.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Plazo de solicitud abierto durante todo el año.

Documentació
1.- Sol·licitud de visat en model normalitzat, degudament emplenada i signada per la persona titular o representant de l'empresa sol·licitant, constant en aquestes els següents 2.- Al costat de la sol·licitud, degudament emplenada, el model de la qual s'adjunta com a Annex I, s'haurà d'aportar...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
- L'esmena o aportació de documentació haurà de fer-se exclusivament per via telemàtica en l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19042 Web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones

Esmena

Termini
Termini obert

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Resolució

Termini màxim
El termini de resolució de l'expedient serà de sis mesos comptats des de la data en què la sol·licitud de visat del pla d'igualtat haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació. Tant el requeriment d'esmena com el requeriment d'adaptació del pla d'igualtat...
Saber més
Obligacions
- Les empreses el pla d'igualtat de les quals siga visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competència en matèria de dones hauran de presentar un informe d'avaluació de resultats a meitat del període de la vigència del pla d'igualtat i un altre a la finalització davant...
Saber més
Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada, en el termini d'un mes, davant de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en dones, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del...

Saber més
Òrgans resolució

Desistiment

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

Renúncia

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Treball i ocupació
      • Inspecció

TEMA

  • Administració pública
  • Ocupació pública
    • Altres administracions (entitats locals de la Comunitat Valenciana, altres comunitats autònomes, Administració general de l'Estat i Unió Europea)
  • Treball
    • Relacions laborals
    • Condicions de treball
    • Convenis col·lectius
    • Igualtat d’oportunitats
  • Associacionisme i participació
  • Serveis socials
    • Cohesió social
    • Dependència
  • Societat, ciutadania i famílies
    • Dones
    • Igualtat

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals
    • Agricultura
    • Sanitat vegetal i alimentària
    • Indústria agroalimentària
    • Pesca
    • Ramaderia
  • Indústria
    • Accidents greus
    • Homologacions i metrologia
    • Importadors i fabricants de metalls preciosos
    • Indústries extractives. Mines
    • Indústria química i petroquímica
    • Indústria agroalimentària
  • Energia
    • Energia elèctrica
    • Gas natural
    • Petroli
    • Producció d’energia
    • Estalvi i eficiència energètica
    • Autoconsum
  • Construcció i instal·lacions
    • Instal·lacions
    • Instal·ladors
    • Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
    • Construcció
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Treballar amb l’administració
  • Aigua, sanejament i residus
    • Subministrament i captació d’aigua
    • Residus
    • Sanejament i abocament
  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària
    • Formació sanitària especialitzada
    • Salut laboral
  • Hostaleria i turisme
    • Establiments turístics
    • Professionals del turisme
    • Bars i restaurants
    • Turisme pesquer
  • Comerç
    • Vull obrir una botiga
    • Franquícies
    • Comerç electrònic
    • Queixes i reclamacions
    • Estacions de servei
    • Tallers de reparació de vehicles
    • Artesania
    • Fires
    • Fabricants i importadors de metalls preciosos
  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera
    • Centrals de mercaderies
    • Transport per cable
    • Ports
    • Aeroports i transport aeri
    • Transport marítim
  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació
    • Llengua i empresa
    • Empreses culturals i audiovisuals
    • Espectacles i activitats recreatives
    • Activitats professionals de l’esport
    • Instal·lacions juvenils
  • Activitats dels professionals
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Llengua i empresa
    • Professionals del turisme
    • Consulta d’enginyers de projectes TIC
    • Professionals dels transports
    • Professionals de l’esport
    • Empreses de treball temporal
    • Carnets, llicències i targetes professionals
  • Activitats financeres i assegurances
    • Assegurances
    • Empreses asseguradores

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors
    • Ocupació
    • Relacions laborals
    • Formació
  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Responsabilitat social de l’empresa
    • Competitivitat i responsabilitat social

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones