Detall de Procediment

Comunicació de comercialització, modificació de dades i cessament definitiu de la comercialització d'aigües minerals naturals extretes en territori nacional.

Codi SIA: 211334
Codi GUC: 14003
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Comunicació dirigida a mantindre actualitzada la llista d'aigües minerals naturals reconegudes a Espanya.

Observacions

Observacions

A l'efecte de mantindre actualitzada la llista d'aigües minerals naturals reconegudes a Espanya que ha de comunicar-se a la Comissió Europea per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Unió Europea, la Direcció General de Salut Pública i Addiccions notificarà a l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) els casos en els quals s'haja procedit a atorgar o retirar el reconeixement d'aigües minerals naturals, així com qualsevol modificació que afecte les aigües incloses en aquesta llista. AESAN comunicarà a la Comissió Europea la llista actualitzada d'aigües minerals naturals reconegudes a Espanya per a la seua inclusió en el Llistat UE d'aigües minerals naturals reconegudes pels Estats membres, que es publica una vegada a l'any en el Diari Oficial de la UE, i que la Comissió Europea actualitza permanentment en la seua pàgina web. Aquest llistat serveix com un registre viu de les aigües minerals envasades envasades i permet la seua lliure comercialització en tot el territori de la UE. AESAN publicarà al seu torn aquesta llista en la seua pàgina web.

Requisits

Requisits

Les empreses titulars d'una autorització d'aprofitament d'una aigua mineral natural hauran d'estar inscrites en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments (*RGSEAA).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses titulars d'autoritzacions d'aprofitament d'aigües minerals naturals responsables de la seua comercialització.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Amb caràcter previ o simultani a la comercialització del producte.

Formularis documentació

1. Instància de comunicació normalitzada, correctament emplenada i signada pel titular o el representant legal. 2. Exemplar de l'etiquetatge del producte. 3. Documentació acreditativa per a la inscripció o per a la modificació de dades emesa per l'autoritat minera competent.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No comporta taxes.

Presentació

Presentació

Presencial
Només en el cas de no estar obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques) podran presentar-se de manera presencial en el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local o al Sector Públic Institucional. També podran presentar-se: - En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. - En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - En les oficines d'assistència en matèria de registres. - En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. - I, preferentment, en:
Telemàtica
Abans d';iniciar la tramitació electrònica, la persona usuària ha de conéixer el Centre de Salut Pública responsable d';aquesta tramitació, amb la finalitat d';indicar-lo en el formulari de dades generals de tramitació telemàtica i en el formulari de sol·licitud. El Centre de Salut Pública al qual correspon la tramitació es determina per la localitat on està situat l';establiment on s';exerceix l';activitat. Pot buscar el Centre de Salut Pública que li correspon en el document: LLISTAT MUNICIPIS - CENTRE DE SALUT PÚBLICA 1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant) - En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Tramitació en el Centre de Salut Pública i la Direcció General de Salut Pública d'Addiccions.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Els Centres de Salut Pública i la Direcció General de Salut Pública.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa