Ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport - GVA.ES
Ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport
Què és
Les ajudes per a l’alumnat amb necessitat específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport tenen diferents tràmits a complir.
Aquest procediment serveix per a la presentació dels tràmits següents:
- Sol·licitud de beca.
- Al·legacions a la resolució de la beca.
- Aportacions a la sol·licitud.
- Desistiment de la sol·licitud.
- Control sobre el compliment de la finalitat de l’ajuda i reintegrament.
- Justificació de la recepció de les ajudes.
- Renúncia a la beca.
- Recurs potestatiu de reposició.
Els centres privats concertats, abans de l'enviament de les sol·licituds a la unitat de beques corresponent, remetran les sol·licituds a la unitat responsable d'inclusió educativa perquè procedisca al visat de les sol·licituds respecte de les quals s'haja establit la necessitat de ser visades.
- Reial decret 1721/2007, de 21 de desembre, pel qual s'establix el règim de les beques i ajudes a l'estudi personalitzades.
- Reial decret 201/2024, de 27 de febrer, pel qual s'establixen els llindars de renda i patrimoni familiar i les quanties de les beques i ajudes a l'estudi per al curs 2024-2025.
- Extracte de la Resolució de 12 d'abril de 2024, de la Secretaria d'Estat d'Educació, per la qual es convoquen ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu per al curs acadèmic 2024-2025
A qui va dirigit
Qui pot registrar documentació en aquest tràmit?
- Els centres educatius que han tramitat les sol·licituds de l'alumnat matriculat als seus centres educatius.
- La persona sol·licitant de l'ajuda.
Haver sol·licitat l'ajuda al web del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport i obtingut un número de sol·licitud.
IMPORTANT:
En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, cada centre educatiu ha de tindre en compte les instruccions proporcionades per la Direcció territorial corresponent.
Com es tramita
Les sol·licituds d'ajudes per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu s'han de tramitar d'acord amb la resolució de convocatòria.
03007 - Alacant/Alicante
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
Sol·licitud
El termini de presentació de documentació està condicionat pels terminis de la resolució de la convocatòria del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport.
La sol·licitud i la documentació annexa s'ajustaran als requisits establits en la convocatòria aprovada pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport i es remetran a la Direcció territorial corresponent d'acord amb les indicacions proporcionades als centres educatius.
Al·legació / Aportació
Aquest tràmit té per objecte presentar la documentació que es vulga aportar a la sol·licitud o presentar les al·legacions a la resolució notificada del Ministeri d'educació, Formació Professional i Esport.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
Qui pot registrar documentació en aquest tràmit?
- La persona sol·licitant o beneficiària de l'ajuda.
- Els centres educatius que han tramitat les sol·licituds de l'alumnat matriculat.
Aquest document s'ha de registrar obligatòriament junt amb els documents amb les aportacions a la sol·licitud o les al·legacions a la resolució notificada.
Resolució
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
03007 - Alacant/Alicante
Justificació
Aquest tràmit serveix per a la justificació o el control de les ajudes concedides i rebudes en convocatòries resoltes, concretament per a:
- Justificació de la recepció de les ajudes en el compte del centre educatiu.
- Certificat de control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda.
- Justificació de la despesa de l'ajuda concedida.
Pel que fa al control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda, s'entendrà que no han destinat l'ajuda a l'estudi o subsidi per a aquesta finalitat els qui hagen incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:
a) Haver sigut baixa en el centre sense causa justificada, abans de final del curs.
b) No haver assistit a un cinquanta per cent o més de les hores lectives, excepte dispensa d'escolarització.
c) No haver abonat servicis prestats per al finançament dels quals s'haguera concedit l'ajuda o subsidi.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
Qui pot realitzar cadascun dels tràmits?
- La justificació de la recepció de les ajudes en el compte del centre educatiu, únicament la persona que ocupe la direcció del centre educatiu.
- El certificat de control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda, únicament la persona que ocupe la secretaria del centre educatiu.
- La justificació de la despesa de l'ajuda concedida, la pot presentar el centre educatiu o la persona beneficiaria de l'ajuda.
Aquests formularis responen a cadascun dels objectius indicats:
- Justificació de la recepció de les ajudes en el compte del centre educatiu.
- Certificat de control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda.
- Justificació de la despesa de l'ajuda concedida.
Desistiment
La persona interessada podrà desistir de la sol·licitud en qualsevol moment de tramitació de l'expedient.
L'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques establix la possibilitat de desistir d'una sol·licitud amb la presentació d'un escrit firmat.
Amb esta finalitat s'habilita este tràmit i el formulari ad hoc.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
La documentació registrada en aquest tràmit únicament la pot enviar:
- La persona que presentà la sol·licitud.
Recurs de reposició
1. El termini per a interposar el recurs de reposició serà d’un mes si l’acte és exprés. Una vegada transcorregut aquest termini, únicament podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu, sense perjudici, si escau, de la procedència del recurs extraordinari de revisió. Si l’acte no és...
Saber mésAquest tràmit permet la presentació d'un recurs potestatiu de reposició contra la resolució per la qual s'adjudiquen les ajudes per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport. El formulari a presentar està dins...
L’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix que: 1. Contra els actes administratius que posen fi a la via administrativa es podrà recórrer potestativament en reposició davant del mateix òrgan que els haja dictat o...
Renúncia
La persona interessada podrà renunciar als seus drets en qualsevol moment de tramitació de l'expedient.
L'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix la possibilitat de renunciar als seus drets amb la presentació d'un escrit signat.
Amb aquesta finalitat s'habilita aquest tràmit i el formulari ad hoc.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
La documentació registrada en aquest tràmit únicament la pot enviar:
- La persona beneficiària de l'ajuda.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Educació i formació
- Ajudes, beques i subvencions
- Ajudes i subvencions
- Centres docents no universitaris
TEMA
- Educació i formació
- Educació especial
PERFILS
- Ciutadania
- Estudiants
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions