Accions del subprograma per a la promoció i dinamització dels parcs científics. PPC - GVA.ES
Accions del subprograma per a la promoció i dinamització dels parcs científics. PPC
Què és
L'objecte de la present convocatòria és la concessió de subvencions per a afavorir la realització pels parcs científics de les universitats de la Comunitat Valenciana d'actuacions de dinamització dels resultats de les activitats d'investigació científica, transferència de coneixement, desenrotllament tecnològic i innovació, la regulació específica de la qual està continguda en els articles 99 al 102 de l'Orde de Bases.
GUIA PER A EMPLENAR ELS FORMULARIS DE LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA PPC
- RESOLUCIÓ de 27 de novembre de 2024, per la qual es convoquen, per a l’exercici 2025, subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenrotllament tecnològic i la innovació a la Comunitat Valenciana.
- Text consolidat de l'Orde 19/2020, d'1 d'octubre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenrotllament tecnològic i la...
- ORDRE 19/2020, D'1 D'OCTUBRE, DE LA CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, UNIVERSITATS, CIÈNCIA I SOCIETAT DIGITAL
- ORDE 17/2024, de 31 de juliol, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de modificació de l’Orde 19/2020, d’1 d’octubre, de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions...
A qui va dirigit
Podran ser beneficiàries i sol·licitants d'estes subvencions les universitats de la Comunitat Valenciana que tinguen vinculat un parc científic i les entitats gestores d'un parc científic, amb personalitat jurídica pròpia, participades per una universitat de la Comunitat Valenciana.
Cada actuació es plantejarà com un projecte individual el qual s'haurà d'orientar al compliment d'un dels següents objectius:
a) Impuls al creixement empresarial i transformació del teixit productiu, a través de, entre altres accions, l'impuls a la creació d'empreses de base tecnològica, del foment de l'emprenedoria, la incorporació de noves tecnologies o la introducció de serveis avançats i/o la innovació empresarial.
b) Internacionalització de la investigació, foment de la divulgació de la ciència i la tecnologia i promoció de la cultura innovadora.
Com es tramita
1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta.
2. Si la sol·licitud, amb el contingut al qual es refereix l'article 14.2 no reunira els requisits establits en la convocatòria, es requerirà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació, a les entitats o persones sol·licitants perquè en el termini de deu dies esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho feren se'ls tindrà per desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) i en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Addicionalment, també podrà comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.
3. Durant el període d'esmena no es podrà modificar l'objecte i condició de la sol·licitud presentada.
4. Les notificacions es realitzaran mitjançant publicació en la pàgina web de la conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació assortint tots els efectes de notificació practicada.
L'avaluació de sol·licituds es realitzarà d'acord amb els següents criteris:
a) Qualitat del projecte previst, per a això es valoraran especialment la realització d'activitats de foment de la innovació (40%).
1. Fins a 20 punts: pla de treball i disseny del projecte.
2. Fins a 20 punts: activitats de foment de la innovació plantejades en el projecte.
b) Àmbit de repercussió de l'actuació. En este apartat es valorarà l'impacte i relació entre el projecte plantejat i l'entorn econòmic d'influència del parc (35%).
c) Viabilitat i adequació del pressupost segons el projecte a desenrotllar (25%).
1. Fins a 15 punts: adequació del pressupost sol·licitat en relació amb les activitats a realitzar.
2. Fins a 10 punts: adequació del pressupost sol·licitat en relació amb els objectius a aconseguir i el temps de realització.
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de la publicació de la Resolució de convoctoria en el DOGV.
DOGV Núm. 9996 / 29.11.2024
La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:
a) Escriptura de constitució de l'entitat gestora del parc, en el cas de ser la sol·licitant.
b) Document acreditatiu de la representació legal del parc, en el cas de ser el sol·licitant.
c) Memòria on es descriga el projecte on apareguen detallades la totalitat de les activitats a realitzar per a la consecució de l'objectiu a aconseguir, reflectint l'impacte que tindrà el seu desenrotllament i la relació entre estes activitats i l'entorn econòmic, amb especial referència als mètodes i procediments que se seguiran i al caràcter innovador del projecte en atenció a l'objectiu al qual es vincula, i cronograma d'este.
d) Memòria econòmica, detallant l'estructura del gasto per al desenrotllament del projecte.
A l'efecte del que es disposa en l'article 14.3 de l'Orde de bases, la memòria descriptiva i la memòria econòmica es consideren part integrant i contingut mínim de la sol·licitud, per la qual cosa l'absència o falta de contingut d'estos documents determinarà la inadmissió d'esta, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vegeu l'Enllaç "Guia per a emplenar els formularis telemàtics" en l'apartat següent INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA". Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat digital. Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents a annexar requerits per la sol·licitud per a emplenar-los. Pas 2:...
Al·legació / Aportació
En qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència. Es realitza de manera telemàtica a través de
la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
De conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú
de les administracions públiques, té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Les entitats sol·licitants podran presentar, mitjançant el seu representant legal, el formulari d'Autorització i Declaració Centre Investigador, en el qual indicaran la relació de sol·licituds que tenen autorització per a sol·licitar la subvenció.
Resolució
La resolució de les ajudes convocades i la seua notificació es realitzarà conforme al que s'estableix en l'article 20 de l'Ordre de bases reguladores 19/2020 d'1 d'octubre, modificada per Ordre 17/2024 de 31 de juliol.
El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions que s'estableixen en la present convocatòria serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar la resolució es podrà suspendre en el cas previst en l'art. 22.1 a de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada en els termes previstos en l'article 25 de la LPAC.
Resolució de la Direcció General de Ciència i Investigació, per la qual es concedixen subvencions per a la promoció i dinamització dels Parcs Científics - PPC 2025 -publicada el 07/04/2025-.
4. L'ajuda tindrà una quantia màxima de 100.000 euros per cada actuació.
La justificació es realitzarà mitjançant el sistema de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor, previst en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol i conforme amb el que s'establix en l'article 22 de les bases reguladores.
L'import de la subvenció podrà finançar els següents conceptes:
a) Material fungible destinat específicament a l'actuació.
b) Viatges, manutenció i allotjament dels participants en l'actuació, amb els límits que per a estos conceptes estiguen establits en la normativa de la Generalitat sobre indemnitzacions per raó del servici.
c) Ponències, conferències, jornades i presentacions, amb els límits que per a estos conceptes estiguen establits en la normativa de la Generalitat sobre indemnitzacions per raó del servici.
d) Altres gastos necessaris per al desenrotllament de les actuacions com ara: lloguer de locals i carpes i gastos de traducció i interpretació (equip de traducció simultani, salari de la persona que realitze la traducció)
e) Gastos d'edició i difusió del projecte i dels seus resultats, així com del treball de les Start-ups i Spin-offs secundades que deuran sempre incloure el patrocini de la Conselleria d'Educació, Cultura Universitats i Ocupació de la Generalitat. Seran subvencionables per este concepte les inscripcions a congressos i jornades, publicacions en revistes científiques i quotes per adhesió a associacions especialitzades.
f) Gastos d'organització de congressos, jornades, esdeveniments de networking i activitats cientificotècniques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, incloent-hi la totalitat dels gastos de la jornada: viatges, manutenció, allotjament i impartició de conferències o ponències i tots els altres gastos subvencionables per este apartat que seran els mateixos que els regulats en l'annex XIII d'esta resolució, relatiu a l'organització de jornades i congressos, així com la forma de justificació.
g) Gastos d'organització i dotació de premis vinculats al compliment de l'objectiu perseguit amb l'actuació.
h) Gastos de personal contractat exclusivament per a l'execució del projecte.
i) Gastos de consultoria i d'assessoria especialitzades i d'assajos tècnics per al desenrotllament de proves
46015 - València/Valencia
Desistiment
En qualsevol moment del procediment prèviament al fet que es dicte resolució de concessió.
Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,
renunciar als seus drets.
L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment
llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini
de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.
Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment
administratiu comú de les administracions públiques.
Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
Recurs de reposició
El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Pot consultar l'article 122 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions...
Podrà impugnar la resolució directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a això cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Investigació i tecnologia
- Ajudes, beques i subvencions