Sol·licitud d'autorització d'obertura i funcionament per a impartir ensenyaments de règim general no universitàries, en centres docents de titularitat privada o de modificació de la mateixa (centres privats) - GVA.ES
Sol·licitud d'autorització d'obertura i funcionament per a impartir ensenyaments de règim general no universitàries, en centres docents de titularitat privada o de modificació de la mateixa (centres privats)
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Què és
Es tramiten els següents ensenyaments:
a) Educació Infantil.
b) Educació Primària.
c) Educació Secundària Obligatòria.
d) Batxillerat.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats per a impartir ensenyaments de règim general no universitaris, modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer
- Llei orgànica 2/2006, de 3 maig, d'Educació, LOE
- Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació
- Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que impartisquen els ensenyaments del segon cicle de l'Educació Infantil, l'Educació Primària i l'Educació Secundària
- Decret 2/2009, de 9 de gener, del Consell, pel qual s'estableixen els requisits mínims que han de complir els centres que impartisquen el primer cicle de l'Educació Infantil a la Comunitat Valenciana
- Ordre de 2 de febrer de 1998, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'estableixen els requisits mínims dels centres incomplets d'Educació Infantil de la Comunitat Valenciana, en desplegament de la disposició addicional quarta del Reial decret 1004/1991
A qui va dirigit
Podrà iniciar el tràmit:
- Tota persona física o jurídica de caràcter privat i de nacionalitat espanyola, o de qualsevol altre Estat membre de la Comunitat Europea, sempre que reunisca els requisits establits per la legislació vigent.
- Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, de nacionalitat estrangera, sempre que s'ajusten al que resulte de la legislació vigent, dels acords internacionals, o, si és el cas, del principi de reciprocitat.
No podran ser titulars de centres docents privats:
a) Les persones que presten serveis en l'Administració educativa estatal, autonòmica o local.
b) Qui tinga antecedents penals per delictes dolosos.
c) Les persones físiques o jurídiques expressament privades de l'exercici d'aquest dret per una sentència judicial ferma.
d) Les persones jurídiques en les quals les persones incloses en els apartats anteriors exercisquen càrrecs rectors o siguen titulars del 20% o més del capital social.
Com es tramita
INICIACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "PRIMERA FASE"
1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Direcció General de Centres Docents.
2. El Servici d'Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius sol·licitarà el preceptiu informe tècnic del Servici d'Infraestructures Educatives de la Direcció General d'Infraestructures.
3. Els informes tècnics amb sentit desfavorable a la sol·licitud, es notificaran perquè esmene les deficiències o desistiment per part de l'interessat.
4. Si el sentit de l'informe tècnic és favorable, la Direcció General de Centres Docents emetrà informe favorable respecte a la proposta d'instal·lacions i ús educatiu i ho remetrà a la Direcció Territorial corresponent.
5. Esta fase finalitzarà amb la notificació a l'interessat de l'emissió d'informe favorable o desfavorable d'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais, o en defecte d'això, l'arxivament de l'expedient per caducitat o desistiment.
CONTINUACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "SEGONA FASE"
Notificat l'informe favorable per la Direcció Territorial d'aprovació de la proposta sol·licitada, i executades les obres d'acord amb els plans visats per l'Administració, se seguiran els següents passos.
1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Secció de Centres Docents de la Direcció Territorial de la seua província.
2. La Unitat Tècnica de Construccions Educatives inspeccionarà les instal·lacions comprovant que s'ajusten a la documentació tècnica aportada i visada pel Servici d'Infraestructures Educatives, i emetrà el corresponent informe.
3. La Inspecció d'Educació valorarà l'adequació de les titulacions del personal docent als ensenyaments l'autorització dels quals se sol·licita, emetent informe sobre aquest tema.
4. La Direcció Territorial elevarà la proposta de resolució a la Direcció General de Centres Docents.
5. La Direcció General de Centres Docents emetrà informe-proposta d'autorització o de modificació davant el conseller competent en matèria educativa o persona en qui delegue.
6. La resolució per la qual es concedix l'autorització d'obertura i funcionament o per la qual es modifica l'autorització, s'inscriurà en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana, es notificarà a l'interessat i serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
03007 - Alacant/Alicante
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA PER A L'APROVACIÓ DE LA PROPOSTA D'INSTAL·LACIONS I ÚS EDUCATIU DELS ESPAIS D'UN CENTRE PRIVAT. 1a FASE
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA, O MODIFICACIÓ, PER A L'OBERTURA I FUNCIONAMENT D'UN CENTRE DOCENT PRIVAT. 2a FASE
- SOL·LICITUD D'ALTA USUARI D'ITACA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
Sol·licitud
Durant tot l'any.
IMPORTANT
ABANS DE PRESENTAR LA SOL·LICITUD HAURÀ DE TINDRE COMPLETATS I FIRMATS ELS IMPRESOS ASSOCIATS AL PRESENT TRÀMIT QUE PODRÀ TROBAR EN L'APARTAT "FORMULARIS".
Tota la documentació aportada en format paper, haurà de ser original.
INICIACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "PRIMERA FASE"
1. SOL·LICITUD d'autorització administrativa per a l'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais d'un centre privat (1a fase), d'acord amb l'imprés associat a este tràmit.
2. DECLARACIÓ RESPONSABLE, d'acord amb l'imprés associat a este tràmit.
Es presentarà declaració de NO trobar-se en cap dels supòsits següents, establits per l'art 21 de la LODE.
En el cas que el titular siga persona física:
- No prestar servicis en l'Administració educativa estatal, autonòmica o local.
- No tindre antecedents penals per delictes dolosos.
- No trobar-se expressament privada de l'exercici del dret a ser titular d'un centre docent privat per sentència judicial ferma.
Addicionalment a l'anterior, en el cas que el titular del centre siga persona jurídica:
- Les jurídiques que no es troben expressament privades de l'exercici d'este dret per sentència judicial ferma
- Les persones incloses en l'apartat anterior que no exercixen càrrecs rectors ni són titulars del 20% o més del capital social.
3. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL
3.1 Escriptura de constitució i els estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el Registre Mercantil corresponent.
3.2 Documentació acreditativa de la representació de la titularitat.
3.3 Document acreditatiu de la possibilitat d'ús de l'immoble afectat si no consta en la documentació anterior (arrendament, usdefruit, cessió, propietat). Reflectirà l'ús educatiu al qual es destinarà l'immoble.
3.4 Document acreditatiu de la propietat de les instal·lacions.
4- DOCUMENTACIÓ TÉCNICA (només en el cas de tractar-se de persones físiques i no estar obligat a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics i s'opta per presentar la documentació en format paper, la documentació tècnica es presentarà per triplicat)
En tots els casos tota la documentació es presentarà firmada per la direcció tècnica competent.
Esta documentació demostrarà el compliment dels requisits mínims de les instal·lacions establits en la normativa específica de cada nivell d'ensenyament.
La normativa d'aplicació es relaciona en l'apartat “Fonts jurídiques i/o documentals” d'este tràmit.
4.1 Memòria explicativa de la intervenció objecte del projecte per a la sol·licitud d'autorització.
4.2 Relació de tots els espais docents de què consta el centre, indicant les seues superfícies.
4.3 Memòria justificativa del compliment de la normativa en matèria d'accessibilitat per a l'edificació de pública concurrència.
4.4 Plànol de SITUACIÓ
4.5 Plànol d'emplaçament, dels edificis de què consta el centre respecte al solar a escala 1/200-500, amb definició dels espais exteriors (pistes poliesportives, zones de jocs diferenciades per nivells educatius o conjuntes, especificant-lo en cada cas, jardineria, aparcaments, magatzems, etc.)
4.6 PLANTES dels edificis que integren la totalitat del centre educatiu a escala 1/100 o 1/200, amb especificació en cada dependència de: Superfície, usos i nivell educatiu.
4.7 ALÇATS de totes les façanes a escala 1/100-200
4.8 SECCIONS de cada edifici que integra el centre educatiu amb especificació de l'altura útil de les dependències a escala 1/100-200.
En els plànols d'emplaçament, plantes, alçats i secció, es justificarà el compliment de la normativa d'accessibilitat vigent.
Així mateix, s'indicarà en els següents elements, les dimensions i paràmetres exigits en la citada normativa (ample, altura, cercles justificatius d'espais de maniobra, pendents en rampes, etc.):
a) Accessos a l'edifici des de l'exterior
b) Corredors
c) Rampes
d) Ascensor
e) Escales
f) Portes
g) Lavabo adaptat
h) Vestuaris
5. Només en el cas de centres de nova creació: SOL·LICITUD d'ALTA USUARI d'ITACA, disponible en l'apartat "formularis"
CONTINUACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "SEGONA FASE"
1. SOL·LICITUD d'autorització administrativa per a l'obertura i funcionament d'un centre docent privat (2a fase), utilitzant l'imprés associat a este tràmit.
2. DOCUMENTACIÓ
2.1 RELACIÓ DEL PROFESSORAT de què disposarà el centre per cada curs, en el moment de l'inici de la seua activitat, amb indicació de les seues titulacions que li habiliten per a exercir i justificació documental (en defecte d'això, compromís d'aportar esta relació abans de l'inici de les activitats educatives dirigida a la seua Direcció Territorial).
2.2 CERTIFICAT que es reunixen les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat, de seguretat i compliment de la normativa vigent emés per tècnic competent.
2.3 Només per a centres que impartisquen Formació Professional: CONVENIS necessaris per a la impartició del mòdul de formació en CENTRES DE TREBALL (en defecte d'això, compromís d'aportar els convenis abans de l'inici de les activitats educatives dirigida a la seua Direcció Territorial
2.4 Només en el cas que s'hagen efectuat obres: LLICÈNCIA d'OBRES atorgada per l'Administració Local.
Si les obres van ser majors: CERTIFICAT FINAL d'OBRA emés pel director facultatiu
Formularis
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA PER A L'APROVACIÓ DE LA PROPOSTA D'INSTAL·LACIONS I ÚS EDUCATIU DELS ESPAIS D'UN CENTRE PRIVAT. 1a FASE
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA, O MODIFICACIÓ, PER A L'OBERTURA I FUNCIONAMENT D'UN CENTRE DOCENT PRIVAT. 2a FASE
- SOL·LICITUD D'ALTA USUARI D'ITACA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per...
Només es podrà realitzar de manera presencial en el cas de tractar-se de persona física i no estar obligada a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics, i en este cas podrà triar en tot moment si es comunica amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics o no, segons el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En la resta de casos hauran de dirigir-se per internet.
Podran dirigir-se de manera presencial en els registres dels òrgans de la Generalitat, de l'Administració General de l'Estat, de les Comunitats Autònomes, o entitats de l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
I preferentment, en:
On dirigir-se
46015 - València/Valencia
03007 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Esmena
IMPORTANT: Adjunte el document mitjançant el qual se li va notificar el requeriment d'esmena, indicant el número d'expedient, a la documentació que ara aporta per a esmenar la seua sol·licitud.
Resolució
Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
46015 - València/Valencia
46015 - València/Valencia
Desistiment
Renúncia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Centres docents no universitaris
- Tràmits i servicis
- Educació
- Centres privats
- Educació i formació
- Centres i servicis educatius
- Centres docents i infraestructures educatives
- Centres i servicis educatius
TEMA
- Universitats
- Suport a la docència
- Educació i formació
- Centres docents i infraestructures educatives
- Batxillerat i formació professional
- Educació infantil, primària i secundària
- Cultura
- Conservatoris de música, de dansa i centres dramàtics
- Administració pública
- Formació
PERFILS
- Ciutadania
- Joves
- Docents
- Estudiants
- Xiquets i famílies
- Administració i altres entitats
- Generalitat Valenciana
- Entitats i associacions
- Empresa
- Fundacions
- Acadèmies
- Centres
- Entitats del tercer sector
SECTOR
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones