Sol·licitud d'autorització d'obertura i funcionament per a impartir ensenyaments de règim general no universitàries, en centres docents de titularitat privada o de modificació de la mateixa (centres privats) - GVA.ES
Sol·licitud d'autorització d'obertura i funcionament per a impartir ensenyaments de règim general no universitàries, en centres docents de titularitat privada o de modificació de la mateixa (centres privats)
Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Què és
Es tramiten els següents ensenyaments:
a) Educació Infantil.
b) Educació Primària.
c) Educació Secundària Obligatòria.
d) Batxillerat.
- Llei orgànica 8/1985, de 3 juliol, del Dret a l'Educació, LODE
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats per a impartir ensenyaments de règim general no universitaris, modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer
- Llei orgànica 2/2006, de 3 maig, d'Educació, LOE
- Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació
- Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que impartisquen els ensenyaments del segon cicle de l'Educació Infantil, l'Educació Primària i l'Educació Secundària
- Decret 2/2009, de 9 de gener, del Consell, pel qual s'estableixen els requisits mínims que han de complir els centres que impartisquen el primer cicle de l'Educació Infantil a la Comunitat Valenciana
- Decret 65/2019, de 26 d'abril, del Consell, de regulació de l'accessibilitat en l'edificació i en els espais públics
- Ordre de 2 de febrer de 1998, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'estableixen els requisits mínims dels centres incomplets d'Educació Infantil de la Comunitat Valenciana, en desplegament de la disposició addicional quarta del Reial decret 1004/1991
A qui va dirigit
Podrà iniciar el tràmit:
- Tota persona física o jurídica de caràcter privat i de nacionalitat espanyola, o de qualsevol altre Estat membre de la Comunitat Europea, sempre que reunisca els requisits establits per la legislació vigent.
- Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, de nacionalitat estrangera, sempre que s'ajusten al que resulte de la legislació vigent, dels acords internacionals, o, si és el cas, del principi de reciprocitat.
No podran ser titulars de centres docents privats:
a) Les persones que presten serveis en l'Administració educativa estatal, autonòmica o local.
b) Qui tinga antecedents penals per delictes dolosos.
c) Les persones físiques o jurídiques expressament privades de l'exercici d'aquest dret per una sentència judicial ferma.
d) Les persones jurídiques en les quals les persones incloses en els apartats anteriors exercisquen càrrecs rectors o siguen titulars del 20% o més del capital social.
Com es tramita
INICIACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "PRIMERA FASE"
1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Direcció General de Centres Docents.
2. El Servici d'Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius sol·licitarà el preceptiu informe tècnic del Servici d'Infraestructures Educatives de la Direcció General d'Infraestructures.
3. Els informes tècnics amb sentit desfavorable a la sol·licitud, es notificaran perquè esmene les deficiències o desistiment per part de l'interessat.
4. Si el sentit de l'informe tècnic és favorable, la Direcció General de Centres Docents emetrà informe favorable respecte a la proposta d'instal·lacions i ús educatiu i ho remetrà a la Direcció Territorial corresponent.
5. Esta fase finalitzarà amb la notificació a l'interessat de l'emissió d'informe favorable o desfavorable d'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais, o en defecte d'això, l'arxivament de l'expedient per caducitat o desistiment.
CONTINUACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "SEGONA FASE"
Notificat l'informe favorable per la Direcció Territorial d'aprovació de la proposta sol·licitada, i executades les obres d'acord amb els plans visats per l'Administració, se seguiran els següents passos.
1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Secció de Centres Docents de la Direcció Territorial de la seua província.
2. La Unitat Tècnica de Construccions Educatives inspeccionarà les instal·lacions comprovant que s'ajusten a la documentació tècnica aportada i visada pel Servici d'Infraestructures Educatives, i emetrà el corresponent informe.
3. La Inspecció d'Educació valorarà l'adequació de les titulacions del personal docent als ensenyaments l'autorització dels quals se sol·licita, emetent informe sobre aquest tema.
4. La Direcció Territorial elevarà la proposta de resolució a la Direcció General de Centres Docents.
5. La Direcció General de Centres Docents emetrà informe-proposta d'autorització o de modificació davant el conseller competent en matèria educativa o persona en qui delegue.
6. La resolució per la qual es concedix l'autorització d'obertura i funcionament o per la qual es modifica l'autorització, s'inscriurà en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana, es notificarà a l'interessat i serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
03007 - Alacant/Alicante
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
46015 - València/Valencia
Formularis
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA PER A L'APROVACIÓ DE LA PROPOSTA D'INSTAL·LACIONS I ÚS EDUCATIU DELS ESPAIS D'UN CENTRE PRIVAT. 1a FASE
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA, O MODIFICACIÓ, PER A L'OBERTURA I FUNCIONAMENT D'UN CENTRE DOCENT PRIVAT. 2a FASE
- SOL·LICITUD D'ALTA USUARI D'ITACA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
Sol·licitud
Durant tot l'any.
Formularis
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA PER A L'APROVACIÓ DE LA PROPOSTA D'INSTAL·LACIONS I ÚS EDUCATIU DELS ESPAIS D'UN CENTRE PRIVAT. 1a FASE
- SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA, O MODIFICACIÓ, PER A L'OBERTURA I FUNCIONAMENT D'UN CENTRE DOCENT PRIVAT. 2a FASE
- SOL·LICITUD D'ALTA USUARI D'ITACA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
Només es podrà realitzar de manera presencial en el cas de tractar-se de persona física i no estar obligada a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics, i en este cas podrà triar en tot moment si es comunica amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics o no, segons el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En la resta de casos hauran de dirigir-se per internet.
Podran dirigir-se de manera presencial en els registres dels òrgans de la Generalitat, de l'Administració General de l'Estat, de les Comunitats Autònomes, o entitats de l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
I preferentment, en:
On dirigir-se
46015 - València/Valencia
03007 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Resolució
Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
46015 - València/Valencia
46015 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Educació i formació
- Centres i servicis educatius
- Centres docents
- Empreses
- Educació
- Centres privats
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Centres docents no universitaris
TEMA
- Cultura
- Universitats
- Suport a la docència
PERFILS
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Centres
- Fundacions
- Acadèmies
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Permisos i llicències