Sol·licitud de creació o modificació de centres docents públics de titularitat ostentada per corporacions locals o altres administracions públiques diferents a la Generalitat: - Educació Infantil, primer cicle (0-3 anys) - Educació Infantil, segon cicle (3-6 anys) - Ensenyaments de música, dansa - FPA Formació Persones Adultes

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211362
|
Codi GVA: 14346
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La creació dels centres docents públics de titularitat exercida per corporacions locals o altres administracions públiques diferents de la Generalitat, com també la modificació de l'autorització d'aquests.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Normativa

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran sol·licitar l'obertura i funcionament d'un centre docent públic:

- Qualsevol administració pública diferent de la Generalitat.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRIMERA FASE:

 

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Direcció General de Centres i preferentment en el registre telemàtic de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de l'Av. de Campanar, 32 de València.

 

- El Servici de Centres Privats Concertats i Centres Privats estudiarà i valorarà la documentació aportada i recaptarà informe tècnic del Servici d'Infraestructures, que emetrà este informe i l'elevarà a la Direcció General de Centres.

 

- En cas d'informe desfavorable, es notificarà a l'interessat, perquè esmene les deficiències

 

- En el cas que este informe siga favorable, la Direcció General de Centres tancarà la primera fase del procediment mitjançant Informe Favorable pel qual s'aprova la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais a autoritzar. Este Informe es notificarà a l'interessat.

 

 

2. SEGONA FASE.

- Una vegada al promotor del centre se li haja notificat l'Informe d'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais i dispose de les instal·lacions en les mateixes condicions que els plànols que van servir per a l'aprovació de la proposta d'instal·lacions, haurà de presentar la sol·licitud d'obertura i funcionament i la documentació requerida, en el registre telemàtic de la Generalitat Valenciana, dirigida a la Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació corresponent.

 

- La Secció de Centres de la Direcció Territorial amb competències en matèria educativa estudiarà i valorarà l'expedient i recaptarà els informes de la Inspecció d'Educació i la Unitat Tècnica de Construccions.

 

- La documentació referida al professorat la valorarà la Inspecció d'Educació, que emetrà un informe respecte a l'adequació de les titulacions del personal docent als ensenyaments l'autorització dels quals se sol·licita.

 

- La Unitat Tècnica de Construcció girarà visita a les instal·lacions per a comprovar que s'ajusten a la documentació tècnica presentada i aprovada per Informe de la Direcció General de Centres.

 

- La Direcció Territorial corresponent, en cas que els informes de la Inspecció Educativa i la Unitat Tècnica de Construccions siguen favorables, elevarà proposta davant la Direcció General de Centres Docents, la qual emetrà informe i proposta d'autorització davant el conseller competent en matèria educativa.

- Subscripció d'un Conveni entre l'Entitat Local i la Generalitat que serà publicada en el DOGV.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:

a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals.

b) Detall amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit. Emplene el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp “SOL·LICITUD”. Especifique la matèria objecte de la sol·licitud . Indique igualment l'àmbit geogràfic (servicis centrals, Castelló, València o Alacant).

c) Annexe els formularis i la documentació que prèviament emplenada.

d) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació).

e) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA PRIMERA FASE:

 

1.- SOL·LICITUD per a l'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais d'un centre públic de titularitat diferent a la Generalitat. (1a fase)

 

2.- CERTIFICACIÓ de l'Acord del Ple o de la Junta de Govern Local pel qual s'ha decidit la creació o modificació del centre.

 

3. ACREDITACIÓ DE LA POSSIBILITAT D'ÚS DE L'IMMOBLE. S'haurà de presentar document que acredita la possibilitat d'ús de l'immoble afectat (arrendament, usdefruit, cessió, propietat). Este document haurà de reflectir l'ús educatiu que se li donarà a l'immoble.

 

4- DOCUMENTACIÓ TÈCNICA

 

- Documentació tècnica necessària per a la tramitació. La documentació tècnica que a continuació es relaciona, es presentarà degudament firmada per tècnic competent i pel titular o representant de la titularitat del centre docent:

 

4.1.- Memòria explicativa de la intervenció objecte del projecte per a la sol·licitud d'autorització.

 

4.2.- Relació de tots els espais docents de què consta el centre, indicant les seues superfícies.

 

4.3.- Memòria justificativa de l'Orde de 25 de maig de 2004, de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, per la qual es desenvolupa el Decret 39/2004 de 5 de març del Govern Valencià en matèria d'accessibilitat en l'edificació de pública concurrència, indicant si es tracta d'obra de nova planta, ampliació, reforma o rehabilitació, així com l'any de construcció de l'edifici.

 

4.4.- Plans:

- PLÀNOL DE SITUACIÓ

- PLÀNOL D'EMPLAÇAMENT, de l'edifici o edificis de què consta el centre respecte al solar a escala 1/200-500, amb definició dels espais exteriors (pistes poliesportives, zones de jocs diferenciades per nivells educatius o conjuntes, especificant-lo en cada cas, jardineria, aparcaments, magatzems, etc.)

- PLANTES de l'o dels edificis que integren la totalitat del centre educatiu a escala 1/100 o 1/200, amb especificació en cada dependència de: Superfície, usos i nivell educatiu.

- ALÇATS de totes les façanes a escala 1/100-200

- SECCIONS de cada edifici que integra el centre educatiu amb especificació de l'altura útil de les dependències a escala 1/100-200.

- En els plànols d'emplaçament, PLANTES, ALÇATS I SECCIÓ es justificarà el compliment de l'Orde de 25 de maig de 2004, de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, per la qual es desenvolupa el Decret 39/2004 de 5 de març del Govern Valencià en matèria d'accessibilitat en l'edificació de pública concurrència, indicant les dimensions i paràmetres exigits en la citada normativa (ample, altura, cercles justificatius d'espais de maniobra, pendents en rampes, etc.) en els següents elements:

a) Accessos a l'edifici des de l'exterior

b) Corredors

c) Rampes

d) Ascensor

e) Escales

f) Portes

g) Lavabo adaptat

h) Vestuaris

 

Mitjançant la presentació d'esta documentació es demostrarà que es complixen els requisits mínims de les instal·lacions establits en la normativa especifica de cada nivell d'ensenyament, normativa que es relaciona en l'apartat Fonts jurídiques i/o documentals d'este procediment.

 

5. SOL·LICITUD D'ALTA USUARI D'ITACA, disponible en l'apartat "Formularis" .

 

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA SEGONA FASE:

 

Una vegada al representant de l'Administració Pública que corresponga se li haja notificat l'informe d'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais i dispose de les instal·lacions, en les mateixes condicions que els plans visats que van servir per a l'aprovació del projecte, haurà de presentar davant a la Direcció Territorial, competent en matèria d'educació, de la província on se situe el centre, la següent documentació:

 

1.- Sol·licitud per a l'obertura i funcionament d'un centre docent públic de titularitat diferent a la Generalitat (2a fase), d'acord amb l'imprés associat a este procediment.

 

2.- Relació del professorat que disposarà el centre, nivell, ensenyaments o unitats, en el moment de l'inici de la seua activitat, amb indicació de les seues titulacions respectives i justificació documental, o compromís d'aportar esta relació abans de l'inici de les activitats educatives dirigida a la Direcció Territorial, competent en matèria d'educació corresponent.

 

3.- Certificat emés per tècnic competent que el centre reunix les condicions Higièniques, Acústiques d'habitabilitat, de seguretat i normativa vigent.

 

4.- Només en el cas que s'hagen efectuat obres:

- Si les obres foren majors:

Certificat final d'obres emés pel director facultatiu

Forma de presentació

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Centres docents no universitaris
      • Administracions locals
        • Educació, cultura i esport