Subvencions per a la contractació de personal investigador de caràcter predoctoral. ACIF - GVA.ES
Subvencions per a la contractació de personal investigador de caràcter predoctoral. ACIF
Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Des de 30-11-2024
Fins 19-12-2024
Què és
L'objecte de la present convocatòria, és la concessió de subvencions per a afavorir la formació investigadora en programes de doctorat per a la consecució del títol de Doctor/a mitjançant la contractació, pels centres d'investigació, de personal investigador predoctoral en formació.
GUIA PER A EMPLENAR ELS FORMULARIS DE LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA ACIF
- RESOLUCIÓ de 27 de novembre de 2024, per la qual es convoquen, per a l’exercici 2025, subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenrotllament tecnològic i la innovació a la Comunitat Valenciana.
- Text consolidat de l'Ordre 19/2020, d'1 d'octubre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i...
- Ordre 19/2020, d'1 d'octubre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació a la...
- ORDE 17/2024, de 31 de juliol, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de modificació de l’Orde 19/2020, d’1 d’octubre, de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions...
A qui va dirigit
Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions són els centres d'investigació de la Comunitat Valenciana.
Podran ser sol·licitants totes les persones que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds establit en la convocatòria corresponent, reunisquen la totalitat dels requisits següents:
a) Ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o ser estranger amb autorització o permís de residència o d'estada per estudis a Espanya, si és el cas.
b) Haver obtingut un títol expedit per una universitat espanyola o estrangera, de llicenciatura, arquitectura, enginyeria, grau, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o diplomatura, amb posterioritat a l'1 de gener de 2019 i estar admés en un programa de doctorat d'una universitat de la Comunitat Valenciana, o estar en possessió d'un dels títols esmentats i del títol de màster, o haver realitzat la matrícula en un màster universitari oficial que done accés a un programa de doctorat. En el cas de títols homologats es tindrà en compte la data d'obtenció del títol, no la data d'homologació.
En el cas d'aquelles persones que hagen gaudit de permisos derivats de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que s'arrepleguen en el règim general de la Seguretat Social o per l'atenció a persones en situació de dependència -conformement al que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre-; o per situació d'incapacitat temporal derivada d'una malaltia greu o una situació derivada de violència de gènere, s'ampliarà un any per cada permís de maternitat o paternitat o per una situació de les citades, tinguts amb posterioritat a l'1 de gener de 2020.
Per a aquelles persones que s'hagen dedicat a l'atenció i cura de fills menors de sis anys per un període de temps no inferior a un any, en els quatre anys anteriors a l'obtenció del títol, la data de finalització d'estudis s'estendrà fins a l'1 de gener de 2017.
c) Acreditar una nota mitjana mínima ponderada en el seu expedient acadèmic de grau, llicenciat, arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o diplomat, que per branca de coneixement serà la següent:
- Ciències Socials i Jurídiques: 8,08
- Enginyeria i Arquitectura: 7,63
- Arts i Humanitats: 8,39
- Ciències de la Salut: 8,10
- Ciències: 8,00
En el cas d'estudis cursats en sistemes universitaris estrangers, l'equivalència de notes es pot obtindre en
Cada titulació formarà part de la branca de coneixement en què estiga autoritzada en la respectiva universitat on s'hagen cursat els estudis.
d) No estar en possessió del títol de doctor o doctora amb anterioritat a la data d'inici del gaudi de l'ajuda
No es podrà sol·licitar la subvenció si s'ha gaudit, a data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, d'un contracte de caràcter predoctoral per un període de temps superior a 12 mesos. A més, no podran ser persones beneficiàries de la subvenció aquells sol·licitants que fins i tot complint eixe requisit en el termini de sol·licitud de l'ajuda no continuen complint-lo en el moment en què procedisca la firma del contracte.
Les persones sol·licitants que resulten seleccionades hauran d'estar admesos en un programa de doctorat d'una universitat de la Comunitat Valenciana en el moment de la seua contractació.
Com es tramita
Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat electrònic, excepte en el supòsit de persones físiques que estiguen residint en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud, que podran utilitzar el tràmit telemàtic que no requereix acreditació amb certificat electrònic. En aquest cas, cal aportar un document acreditatiu d'estar residint en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud.
Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents que cal annexar i que requereix la sol·licitud per a omplir-los.
Pas 2: Omplir la sol·licitud telemàtica.
Pas 3: Annexar els documents corresponents i enviar telemàticament.
Pas 4: Aquest pas l'han de fer únicament les persones físiques que residisquen en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud que utilitzen el tràmit telemàtic sense certificat electrònic. Després de l'enviament telemàtic, cal imprimir els documents que genere automàticament l'aplicació telemàtica en què es consignarà la signatura original i s'han de presentar en qualsevol dels llocs que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Per a fer qualsevol consulta sobre la tramitació d'aquest servei, podeu utilitzar el telèfon d'informació 012.
Les sol·licituds seran avaluades segons els següents criteris i barem:
a) Expedient acadèmic de la persona sol·licitant (40%).
b) Avaluació del currículum de la persona sol·licitant (20%): altres títols universitaris oficials, estades en altres centres universitaris, coneixements acreditats d'idiomes, Premi Extraordinari fi de carrera o de fi de màster o altres premis obtinguts en convocatòries competitives, altres mèrits d'experiència docent universitària o d'activitat investigadora (publicacions, participació en congressos, cursos i esdeveniments de difusió científica), participació en projectes d'investigació mitjançant beca o contracte associada a projectes.
c) Mèrits del grup d'investigació del qual forma part el director de la tesi i en el qual s'integrarà el candidat (20%): publicacions del grup, projecció internacional, tesis doctorals dirigides pels membres del grup, projecció dels doctors formats en el grup (lloc de treball actual i publicacions derivades de les seues tesis), contractes d'investigació d'especial rellevància, patents i finançament.
d) Avaluació de la memòria descriptiva del projecte d'investigació (20%):
1. Fins a 15 punts: qualitat cientificotècnica, rellevància i viabilitat del projecte i metodologia, disseny de la investigació i pla de treball.
2. Fins a 5 punts: vinculació del projecte a les línies d'investigació del grup.
46015 - València/Valencia
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.
DOGV Núm. 9996 / 29.11.2024
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
a) Còpia del títol de llicenciat, arquitecte, enginyer, grau, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o diplomat. En el cas de titulacions estrangeres traducció jurada d'este.
b) Certificat de l'expedient acadèmic de la titulació de llicenciat, arquitecte, enginyer, grau, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o diplomat, emés per la secretaria del centre en que consten totes les assignatures superades amb els seus crèdits, les qualificacions obtingudes i la nota mitjana del mateix en base 10.
Si s'ha arribat a esta titulació a través de més d'un títol consecutiu de nivell diferent, es presentarà l'expedient acadèmic de cadascuna de les titulacions.
En el cas de certificacions acadèmiques estrangeres, hauran d'acompanyar-la del corresponent document d'equivalència de notes i de la traducció jurada de la certificació acadèmica.
c) Curriculum vitae de la persona sol·licitant (segons model FECYT: CVN) Instrucció elaboració CV.
d) Memòria descriptiva del projecte d'investigació que es pretén realitzar.
e) Matrícula en el programa de doctorat o certificat de l'Escola de Doctorat en el qual conste la seua admissió en un programa de doctorat o matrícula del màster o títol de màster.
f) Autorització o permís de residència, o d'estada per estudis a Espanya, si és el cas.
g) Historial cientificotècnic del grup d'investigació del qual forma part el director de la tesi i en el qual s'integrarà el candidat.
h) En el cas de persones que s'acullen al supòsit d'atenció i cura de fills menors de sis anys en els quatre anteriors a l'obtenció del títol, hauran d'aportar fotocòpia del llibre de família i certificat de la vida laboral emés per la Seguretat Social.
i) Fotocòpia del permís concedit en el cas d'acollir-se a algun dels supòsits previstos en el punt 2. b de l'apartat segon de la convocatòria.
j) Si és el cas, document acreditatiu d'estar residint a l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud.
k) Conformitat a la sol·licitud i a la memòria per part de la persona o persones directores de la tesi doctoral.
A l'efecte del que es disposa en l'article 14.3 de l'Orde de bases, el certificat de l'expedient acadèmic de la titulació en els termes requerits en l'apartat 2 a), la memòria descriptiva del projecte d'investigació, el curriculum vitae de la persona sol·licitant i l'historial cientificotècnic del grup d'investigació, es consideren part integrant i contingut mínim de la sol·licitud, per la qual cosa l'absència o falta de contingut en estos documents determinarà la inadmissió d'esta, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Només les persones físiques que residisquen en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud podran utilitzar per a omplir-la el tràmit telemàtic que no requereix d'acreditació amb signatura digital. En aquest cas, hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, documentació acreditativa d'estar residint a l'estranger. Després de l'enviament telemàtic, cal imprimir els documents que genere automàticament l'aplicació telemàtica en què es consignarà la signatura original i s'han de presentar en qualsevol dels llocs que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Els serveis de correus a l'estranger, públics o privats, no són registres vàlids, de conformitat amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas que es presente la sol·licitud en un d'aquests serveis, la data de registre d'aquesta serà quan es reba en un registre vàlid. No s'acceptaran les sol·licituds que presenten un registre que no siga d'entrada.
Al·legació / Aportació
En qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
De conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Les entitats sol·licitants podran presentar, mitjançant el seu representant legal, el formulari d'Autorització i Declaració del Centre Investigador, en el qual figura la relació de sol·licituds que tenen autorització per a sol·licitar la subvenció.
Desistiment
En qualsevol moment del procediment prèviament al fet que es dicte resolució de concessió.
Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.
L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.
Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
Recurs de reposició
El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Pot consultar l'article 122 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les...
Podrà impugnar la resolució directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a això cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu.
Renúncia
En qualsevol moment després que es dicte resolució de concessió i s'ostente la condició de persona beneficiària.
En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada.
L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Investigació i tecnologia