Subvencions per a la contractació de personal investigador en fase postdoctoral. APOSTD

Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211410
|
Codi GVA: 14688
Descarregar informació
Termini obert

Des de 30-11-2024

Fins 19-12-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la present convocatòria és la concessió de subvencions per a completar la formació de personal investigador doctor, fomentant la mobilitat i internacionalització dels investigadors que desitgen desenrotllar un projecte d'investigació en un centre d'investigació distint a aquell en què van obtindre el títol de doctor, i la seua regulació específica es conté en els articles 48 al 55 de l'Orde de Bases.

Esta actuació és cofinançada per la Unió Europea a través del Programa del Fons Social Europeu Plus (FSE+).

GUIA PER A EMPLENAR ELS FORMULARIS APOSTD

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 30-11-2024 fins a 19-12-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran ser beneficiaris d'aquestes subvencions els centres d'investigació de la Comunitat Valenciana.

Podran ser sol·licitants totes les persones que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds establit en la convocatòria corresponent, reunisquen la totalitat dels requisits

L'ajuda tindrà dues modalitats:

Modalitat A: dirigida al personal investigador doctor que ha obtingut el títol de doctor en una universitat de la Comunitat Valenciana i desitge desenvolupar un projecte d'investigació en un centre d'investigació fora d'aquesta.

Modalitat B: dirigida a personal investigador doctor que haja obtingut el títol de doctor en un centre d'investigació fora de la Comunitat Valenciana i desitge dur a terme un projecte d'investigació en un centre d'investigació d'esta

Requisits

- Podran ser sol·licitants totes aquelles persones que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds establit en la present convocatòria, reunisquen la totalitat dels següents requisits:

a) Haver obtingut el títol de doctor, amb posterioritat a l'1 de gener de 2020 o estar en condicions d'obtindre el títol en el moment de la sol·licitud. En este supòsit la persona sol·licitant haurà de presentar en el termini de dos mesos des de la data de finalització de presentació de sol·licituds, el seu títol de doctor, document que certifique el pagament de taxes per a l'expedició del títol, o document que acredite la defensa i aprovació de la tesi doctoral.

En el cas de títols homologats es tindrà en compte la data d'obtenció del títol, no la data d'homologació.

En el cas d'aquelles persones que hagen gaudit de permisos derivats de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que s'arrepleguen en el règim general de la Seguretat Social o per l'atenció a persones en situació de dependència -conformement al que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre; o per situació d'incapacitat temporal derivada d'una malaltia greu o una situació derivada de violència de gènere, s'ampliarà un any per cada permís de maternitat o paternitat o per una situació de les citades, tinguts amb posterioritat a l'1 de gener de 2020.

Per a aquelles persones que s'hagen dedicat a l'atenció i cura de fills menors de sis anys per un període de temps no inferior a un any, en els quatre anys anteriors a l'obtenció del títol, la data de finalització d'estudis s'estendrà fins a l'1 de gener de 2017.

b) No haver sigut beneficiàries de les ajudes per a la contractació de personal investigador postdoctoral en convocatòries anteriors.

3. Tant les persones sol·licitants de la modalitat A com les de la modalitat B, hauran de ser proposades per una persona investigadora principal que haurà de reunir els següents requisits:

a) Tindre vinculació estatutària, funcionarial o contractual amb un centre d'investigació de la Comunitat Valenciana, en el moment de la sol·licitud que haurà de comprendre i mantindre durant tot el període d'execució de l'ajuda.

b) Tindre acreditats o, si és el cas, avaluats positivament dos trams de l'activitat investigadora per la CNEAI o per la AVAP o altres agències autonòmiques d'avaluació o haver finalitzat com a persones investigadores principals un mínim de dos projectes d'I+D+i del Pla Estatal o de programes marc de la Unió Europea, amb una duració mínima de dos anys, o haver finalitzat, com a persona investigadora principal o com a persona beneficiària a nivell individual, un projecte finançat pel European Research Council (ERC).

c) El personal investigador postdoctoral haurà de comptar amb un tutor en el centre receptor. En la modalitat A, s'haurà de comptar amb la conformitat de la persona investigadora tutora d'este centre. En la modalitat B, el tutor serà la persona investigadora principal que ha realitzat la proposta.

d) Com a màxim es podrà avalar una sol·licitud de cada modalitat.

Com es tramita

Procés de tramitació

Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat electrònic, excepte en el supòsit de persones físiques que estiguen residint a l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud, que podran utilitzar el tràmit telemàtic que no requereix d'acreditació amb certificat electrònic. En aquest cas, hauran d'aportar document acreditatiu d'estar residint a l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud.

 

Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents a annexar requerits per la sol·licitud per a emplenar-los.

Pas 2: Emplenar la sol·licitud telemàtica.

Pas 3: Annexar els documents corresponents i enviar telemàticament.

Pas 4: Aquest pas l'hauran de realitzar únicament les persones físiques que residisquen a l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud que utilitzen el tràmit telemàtic sense certificat electrònic. Després de l'enviament telemàtic, imprimirà els documents que genere automàticament l'aplicació telemàtica on consignarà la signatura original i els presentarà en qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

Per a realitzar qualsevol consulta sobre la tramitació del present servei pot utilitzar el Telèfon d'Informació 012.

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds s'avaluaran segons els criteris i els barems següents:

a) Currículum cientificotècnic de la persona sol·licitant (40 %).

1. Fins a 30 punts: publicacions, contribucions en congressos, cursos i premis d'investigació.

2. Fins a 10 punts: estades en altres centres d'investigació.

b) Interés cientificotècnic i possibles repercussions del projecte d'investigació proposat, així com la viabilitat de l'execució d'aquest (30 %).

1. Fins a 20 punts: qualitat cientificotècnica, rellevància i viabilitat del projecte.

2. Fins a 10 punts: metodologia, disseny de la investigació i pla de treball, en relació amb el període de l'estada.

c) Qualitat del centre receptor (30 %).

1. Fins a 15 punts: qualitat del centre receptor en relació amb l'àrea científica del projecte segons els rànquings més prestigiosos a aquest efecte.

2. Fins a 15 punts: mèrits cientificotècnics de la persona tutora.

Òrgans de tramitació
L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, serà la unitat administrativa superior dependent de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, així com el servei dependent d'aquella que exercisca les funcions a aquest efecte.

Sol·licitud

Termini
Des de 30-11-2024 fins a 19-12-2024

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.

DOGV Núm. 9996 / 29.11.2024

Documentació

La sol·licitud anirà acompanyada dels següents documents:

 

a) Fotocòpia del títol de doctor, o del document en el qual se certifique el pagament de les taxes per a l'expedició del mateix o, si és el cas, certificat de la universitat d'haver realitzat el dipòsit de la tesi per a la seua defensa. En el cas de tractar-se d'una titulació estrangera haurà de presentar-se una traducció jurada del document

b) Curriculum vitae de la persona sol·licitant (segons model FECYT: CVN) Instrucció elaboració CV.

c) Curriculum vitae de la persona investigadora tutora del centre receptor (segons model FECYT: CVN, excepte investigadors extrangers) Instrucció elaboració CV.

d) Conformitat de la persona investigadora del centre d'investigació de destí on es realitzarà l'estada.

e) Memòria del projecte d'investigació proposat.

f) Certificat del responsable en matèria d'investigació del centre en el que s'acredite el compliment del requisit establit en l'apartat segon 3 a i, si és el cas on conste el reconeixement o l'avaluació positiva dels trams de l'activitat investigadora o dels projectes que es requerixen com a requisit en l'apartat 3 b, de la persona que proposa a la persona sol·licitant de la subvenció.

g) Conformitat de la persona investigadora principal a la sol·licitud i a la memòria presentades.

h) En el cas de persones que s'acullen al supòsit d'atenció i cura de fills menors de sis anys en els quatre anteriors a l'obtenció del títol, hauran d'aportar fotocòpia del llibre de família i certificat de la vida laboral emés per la Seguretat Social.

i) Fotocòpia del permís concedit en el cas d'acollir-se a algun dels supòsits previstos en el punt a) de l'apartat de requisits de la persona sol·licitant.

j) Si és el cas, document acreditatiu d'estar residint a l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud.

A l’efecte del que es disposa en l’article 14.3 de l’Orde de bases, el currículum de la persona sol·licitant, la memòria del projecte d’investigació que desenrotllarà i el currículum de la persona investigadora tutora del centre receptor es consideren part integrant i contingut mínim de la sol·licitud, per la qual cosa l’absència o falta de contingut en estos documents determinarà la inadmissió d’esta, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l’article 21 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El centre beneficiari comprovarà que la persona sol·licitant i la documentació presentada s'ajusten als requisits establits en esta convocatòria. Les sol·licituds hauran de comptar amb la firma de la persona sol·licitant (si no s'ha realitzat amb firma electrònica) i la conformitat del centre d'investigació. Per a esta conformitat els centres d'investigació podran presentar una relació de les persones sol·licitants firmada per qui ostente la representació legal de l'entitat en matèria d'investigació.

Forma de presentació
Telemàtica
Vegeu l'Enllaç "Guia per a emplenar els formularis telemàtics" en l'apartat següent INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA". Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat digital. Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents a annexar requerits per la sol·licitud per a emplenar-los. Pas...
Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència. Es realitza de manera telemàtica a través de

la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Descripció

De conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú

de les administracions públiques, té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol

fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan

competent en redactar la proposta de resolució.

Documentació

Les entitats sol·licitants podran presentar, mitjançant el seu representant legal, el formulari d'Autorització i Declaració Centre Investigador, en el qual indicaran la relació de sol·licituds que tenen autorització per a sol·licitar la subvenció. 

Forma de presentació

Desistiment

Termini

En qualsevol moment del procediment prèviament al fet que es dicte resolució de concessió

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,

renunciar als seus drets.

 

L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment

llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini

de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.

 

Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment

administratiu comú de les administracions públiques.

Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Descripció

La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Pot consultar l'article 122 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions...

Saber més
Observacions

Podrà impugnar la resolució directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a això cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu.

Forma de presentació