Detall de Procediment

Reconeixement i inscripció en el Registre d'Entitats amb Serveis d'Assessorament a les Explotacions Agràries a la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 211457
Codi GUC: 14956
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les entitats que presten els serveis d'assessorament i les seues oficines d'assessorament que siguen reconegudes per la conselleria amb competència en matèria d'agricultura s'han de registrar d'acord amb les dades bàsiques establides en l'article 3 de l'Ordre de 6 de novembre de 2009.

Observacions

Observacions

* FASES Les entitats que presten serveis d'assessorament a l'efecte de la present normativa han de realitzar la seua activitat d'assessorament en les fases següents: - Diagnòstic de la situació. - Definició i proposta de les millores necessàries en les matèries que s'indiquen a continuació. - Execució de les millores proposades. * MATÈRIES OBJECTE D'ASSESSORAMENT a) Requisits legals de gestió relatius a salut pública, sanitat animal, sanitat vegetal, medi ambient i benestar dels animals, a què es refereix l'article 5 i l'annex II del Reglament (CE) núm. 73/2009, les disposicions del qual es recullen en l'annex I del Reial decret 486/2009, de 3 d'abril, sobre l'aplicació de la condicionalitat en relació amb les ajudes directes en el marc de la política agrícola comuna, i en la normativa que el desplega, i en el Decret 91/2006, de 23 de juny, del Consell, sobre l'aplicació de la condicionalitat en relació amb les ajudes directes en el marc de la política agrícola comuna en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. b) Bones condicions agràries i mediambientals atenent, entre altres circumstàncies, les característiques de les superfícies de què es tracte, especialment les terres agràries que ja no s'utilitzen per a la producció, incloses les condicions climàtiques i de sòl, els sistemes d'explotació existents, la utilització de les terres, la rotació dels cultius, les pràctiques d'explotació agrària i les estructures d'explotació. Els requisits mínims de bones condicions agràries i mediambientals són els esmentats en l'article 6 del Reglament (CE) 73/2009, sobre la base del marc establit en el seu annex III i regulats per l'esmentat Reial decret 486/2009, de 3 d'abril, en el seu annex II. Els requisits legals de gestió i les bones condicions agràries i mediambientals en l'àmbit de la Comunitat Valenciana es regulen en el Decret 91/2006, de 23 de juny, del Consell. c) En el cas d'agricultors joves, les relacionades amb l'inici de la seua activitat: Capacitació en tècniques agràries, manipulació de productes fitosanitaris, fiscalitat, tècniques agràries i medi ambient. d) Normes relatives a la seguretat i salut laboral. A més de les matèries d'obligat assessorament indicades en el punt anterior, a fi d'aconseguir un assessorament integral, es podrà incloure l'assessorament en les matèries següents: - Gestió d'explotacions. - L'assistència a les explotacions per al foment de l'agricultura i ramaderia ecològica, i de la producció integrada. - Assessorament per a la millora estructural, la modernització i l'associacionisme de les explotacions. - Adaptació i mitigació dels efectes del canvi climàtic i la millora en la gestió de l'aigua. * VIGÈNCIA DEL REGISTRE La vigència d'inscripció en el registre és de cinc anys, transcorregut aquest període es notificarà de forma cautelar a l'entitat la seua extinció, i es produirà la baixa en el registre de manera automàtica, si no es tramita prèviament la sol·licitud de pròrroga de permanència de l'entitat corresponent acompanyada de la documentació actualitzada de compliment de requisits.

Requisits

Requisits

a) Disposar d'oficines obertes al públic, com a mínim, durant 30 hores setmanals, en un horari compatible amb l'activitat agrària i amb un àmbit d'atenció adequat a la dimensió, el nombre i la tipologia de les explotacions a les quals es pretén oferir el servei d'assessorament. b) Disposar, com a mínim, del personal assessor següent: b.1) Un equip tècnic de suport amb, com a mínim, un universitari amb títol oficial en cada una de les àrees següents: agronomia, veterinària, ciències biològiques o mediambientals o forestals. b.2) Disposar en cada una de les seues oficines d'assessorament de, com a mínim, un universitari amb títol oficial o que siga titulat en Formació Professional de grau superior competent en algunes de les àrees indicades en la lletra anterior. El nombre de titulats i les seues especialitats han de ser conformes a les orientacions productives específiques, el nombre i la dimensió de les explotacions a les quals es pretén oferir el servei d'assessorament. c) L'equip tècnic de suport i l'assessor de les oficines també tenen l'obligació de disposar de la titulació exigida en b) acreditar haver rebut o comprometre's a rebre, en el termini màxim d'un any des de la seua inscripció en el registre, una formació mínima de 50 hores lectives en matèria d'assessorament a les explotacions, que siga conforme en contingut i durada a l'activitat que s'ha d'exercir, així com una formació contínua per a l'actualització de coneixements, la valoració dels quals farà la conselleria amb competència en matèria d'agricultura. d) Disposar de locals, de mitjans materials, inclosos els informàtics i telemàtics, adequats a la tasca d'assessorament, o comprometre's a adquirir-los. Així com tindre equips adequats d'anàlisis de sòls, aigües, residus i d'altres factors de l'activitat agrària, o tindre la possibilitat d'accedir a aquests, per a la qual cosa es poden completar els serveis d'assessorament mitjançant convenis amb entitats per a assessoraments específics. e) Acreditar experiència i fiabilitat en matèria d'assessorament tècnic a les explotacions agràries, d'acord amb el que preveu l'article 12 del Reglament (CE) núm. 817/2004, de la Comissió, de 29 d'abril. f) Disposar d'un sistema de registre d'usuaris compatible amb el sistema integrat de gestió i control previst en el capítol 4 del títol II del Reglament (CE) núm. 73/2009, del Consell, de 19 de gener.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats interessades a prestar serveis d'assessorament han de tindre personalitat jurídica, així com les unions o federacions d'aquestes o les cooperatives relacionades amb l'activitat agrària, i han d'incloure en els seus estatuts com a objecte social la prestació d'assistència i assessorament a agricultors i ramaders, i acreditar el compliment dels requisits establits en l'article 4 de l'Ordre de 6 de novembre de 2009, que s'indiquen a continuació.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

La sol·licitud de reconeixement i inscripció en el registre s'ha de dirigir a la persona titular de la direcció general competent en ajudes estructurals de la conselleria amb competència en matèria d'agricultura, quan el seu àmbit d'actuació siga el de la Comunitat Valenciana, i s'ha d'acompanyar de la documentació següent: - Documentació acreditativa i identificativa de la persona sol·licitant i, si és el cas, de la representant legal. Per a persones físiques, no serà necessari presentar el DNI, sempre que en la sol·licitud s'autoritze l'Administració a consultar les dades. - Fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat, en els quals s'ha de recollir l'objecte social d'assistència i assessorament a agricultors i ramaders. - Acord de l'òrgan competent de sol·licitar el reconeixement i la inscripció registral. - Projecte d'actuació en el qual s'ha d'explicitar, com a mínim, els aspectes següents: a) Organigrama del servei, fins al nivell més descentralitzat. b) Pla o sistema d'assessorament i propostes de millora. c) Programa de formació d'agricultors en les matèries compreses en l'article 2 de l'Ordre de 6 de novembre de 2009. d) Programa de sensibilització o motivació activa. e) Sistema de seguiment d'orientacions. f) Mètodes d'avaluació tècnica de propostes. g) Pla financer, inclosa la tarifació. h) Experiència acreditada en assessorament a les explotacions. - Memòria descriptiva de l'entitat de l'organització territorial i funcional del personal assessor en relació amb el compliment, o compromís d'arribar a reunir els requisits de l'article 4 en les matèries de l'article 2 de l'Ordre de 6 de novembre de 2009. - Fotocòpia compulsada de contractes de treball, títol o diplomes d'estudis i cursos de formació rebuts en les matèries d'assessorament de l'article 2 de l'Ordre de 6 de novembre de 2009, del personal assessor que tinga relació laboral amb l'entitat en el moment de la sol·licitud. - Si escau, compromisos de l'entitat que determinats assessors disposen de la formació en les matèries d'assessorament a les explotacions en el termini màxim d'un any des de la seua inscripció en el registre, i de presentar en el seu moment la documentació acreditativa del seu compliment. - Si és el cas, el compromís de l'entitat de disposar de determinats assessors, en un termini no superior als 30 dies des de la resolució de concessió d'ajudes, quan l'entitat opte a la següent convocatòria d'ajudes per a la implantació dels serveis d'assessorament.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - La resolució de reconeixement i inscripció correspon al titular de la direcció general competent en ajudes estructurals. - Es dictarà, una vegada vist l'informe, la proposta emesa pel titular del servei competent en ajudes estructurals, i el termini màxim per a resoldre serà de sis mesos, des de la data de la presentació de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent. - Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, es consideraran estimades les seues sol·licituds, llevat que concórreguen algunes de les excepcions previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, es podrà interposar un recurs d'alçada, dirigit a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Termini màxim

Termini màxim

- La resolució es dictarà en el termini màxim per a resoldre de sis mesos, des de la data de la presentació de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent. - Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, es consideraran estimades les seues sol·licituds, llevat que concórreguen algunes de les excepcions de l'article 43.2 de la Llei 30/1992.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa