Sol·licitud d'autorització a centres docents privats per a impartir cicles formatius de Formació Professional en la modalitat semipresencial - GVA.ES
Sol·licitud d'autorització a centres docents privats per a impartir cicles formatius de Formació Professional en la modalitat semipresencial
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Què és
Obtindre l'autorització de centres docents privats per a impartir CCFF en règim semipresencial.
El nombre d'alumnes admesos per unitat no podrà excedir de 45.
L'ús compartit d'instal·lacions entre les dues modalitats d'ensenyament haurà de ser en horari no simultani.
- DECRET 132/2012, de 31 d'agost, del Consell, pel qual es regulen les ensenyances esportives de règim especial a la Comunitat Valenciana (DOCV 03/09/2012)
- - Decret 65/2019, de 26 d'abril, del Consell, de regulació de l'accessibilitat en l'edificació i en els espais públics (DOGV 16/05/2019)
- ORDRE 30/2022, de 12 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització i l'autorització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en el règim semipresencial en centres docents públics i privats de la Comunitat Valenciana.
- ORDRE 20/2019, de 16 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula el bloc comú dels ensenyaments esportius de règim especial en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV 24/12/2019)
- RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2018, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual s'estableix el límit màxim de presencialitat exigible per a l'alumnat matriculat en determinats mòduls professionals de títols de Formació Professional en modalitat...
A qui va dirigit
L'expedient s'iniciarà a instàncies de part, sent aquesta el representant de la titularitat o persona a qui autoritze.
1. Disposar d'autorització per a impartir el cicle formatiu objecte de sol·licitud en modalitat presencial.
2. Tindre en funcionament el cicle formatiu objecte de sol·licitud.
3. Estar impartint el cicle formatiu des de, almenys, els tres cursos anteriors al curs per al qual se sol·licita autorització d'impartir-lo en règim semipresencial.
4. Els requisits de titulació del professorat són els mateixos que en la modalitat presencial.
5. Garantir la disponibilitat i compatibilitat dels espais per a cobrir la totalitat dels ensenyaments autoritzats, així com les sol·licitades.
6. Acreditar tindre una previsió i planificació d'empreses col·laboradores per a cobrir els llocs formatius del mòdul professional de FCT.
7. Acreditar que disposa d'una plataforma d'aprenentatge en línia que complix amb les especificacions que es detallen en l'article 32 de l'Ordre 30/2022, de 12 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
8. Presentar la sol·licitud durant l'any natural anterior al curs per al qual se sol·licita l'autorització, davant la direcció general competent en matèria de centres docents
Com es tramita
1. Presentació de la sol·licitud d'autorització i de la documentació requerida dirigida a la Direcció General de Centres Docents.
2. El Servici d'Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius comprovarà que en la sol·licitud s'aporta la documentació requerida per a verificar el compliment dels requisits exigibles.
3. En cas de deficiències en la sol·licitud, es requerirà a l'interessat perquè esmene les mateixes en un termini de deu dies. Si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució.
4. Tant la direcció general competent en matèria de formació professional com a Inspecció d'Educació, una vegada estudiada la documentació aportada i estudiat l'expedient, emetran informe en termes de favorable o desfavorable a l'autorització dels ensenyaments sol·licitats a la direcció general competent en centres docents, la qual elevarà proposta de resolució d'autorització o desestimació davant la secretaria autonòmica competent en matèria de Formació Professional.
5. L'autorització serà efectiva a partir del curs escolar següent a la data en què s'obtinga la mateixa.
6. L'ordre d'autorització serà inscrita en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana, notificada a l'interessat i publicada en el DOGV.
46015 - València/Valencia
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant l'any natural anterior al curs per al qual se sol·licita l'autorització per a ser impartit en règim semipresencial.
Amb caràcter general, l'autorització farà efecte a partir del curs acadèmic següent al de la data en què s'obtinga.
IMPORTANT
ABANS DE PRESENTAR LA SOL·LICITUD HAURÀ DE TINDRE COMPLETATS I SIGNATS ELS IMPRESOS ASSOCIATS AL PRESENT TRÀMIT.
1. Imprés de sol·licitud, disponible en l'apartat "Formularis".
2. La sol·licitud d'autorització haurà d'anar acompanyada dels següents documents:
a) Calendari del curs acadèmic en el qual s'especifique inici i final del curs, organitzat en
trimestres, període lectiu i períodes d'avaluació del cicle formatiu.
b) Horari setmanal indicant la distribució de tutories col·lectives i individuals, així com la
presencialitat exigida en aquells mòduls professionals que la requerisquen.
c) Metodologia didàctica a seguir en el cicle formatiu.
d) Materials específics que s'utilitzaran per a l'ensenyament semipresencial.
e) Descripció dels recursos i mitjans tècnics que disposa el centre docent per a l'ensenyament semipresencial.
f) Declaració responsable sobre el compliment dels requisits establits en l'Ordre 30/2022, de 12 de maig,
de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, respecte dels recursos de tecnologies de la informació i
comunicació disponibles en el centre docent.
g) Horari d'ocupació de les aules del centre docent, en el qual queden reflectits en cada tram horari els mòduls
professionals que s'impartixen de cada cicle formatiu o qualsevol altra modalitat d'ensenyament autoritzat.
h) Declaració responsable sobre el compliment de requisits del professorat del centre docent.
i) Relació del professorat que impartirà els mòduls professionals del cicle formatiu per al qual sol·licita autorització,
indicant els requisits que reunix este professorat per a impartir docència i aportant la documentació justificativa
que ho acredita. En cas de no aportar la relació de professorat en el moment de la sol·licitud, el centre haurà de
facilitar-la a la Inspecció d'Educació abans del començament del curs escolar.
j) Llistat d'empreses disposades a admetre a l'alumnat en el mòdul de FCT; a este efecte s'haurà d'adjuntar les
declaracions responsables en la qual es farà constar que estes empreses complixen els requisits de la normativa vigent
per a realitzar el mòdul de *FCT i dels llocs formatius disponibles.
D'acord amb l'art. 28.7 de la Llei 39/2015, l'interessat es responsabilitzarà de la veracitat dels documents que presenta.
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per...
Només es podrà realitzar de manera presencial en el cas de tractar-se de persona física i no estar obligat a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics, i en este cas podrà triar en tot moment si es comuniquen amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics o no, segons el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En la resta de casos hauran de dirigir-se per internet.
Podran dirigir-se de manera presencial:
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- I, preferentment, en:
On dirigir-se
46015 - València/Valencia
Esmena
IMPORTANT: Adjunte el document mitjançant el qual se li va notificar el requeriment d'esmena, indicant el número d'expedient, a la documentació que ara aporta per a esmenar la seua sol·licitud.
IMPORTANT: Adjunte el document mitjançant el qual se li va notificar el requeriment d'esmena, indicant el número d'expedient, a la documentació que ara aporta per a esmenar la seua sol·licitud.
Resolució
De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques i els articles 10, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:
a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant l'òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació.
b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació.
46015 - València/Valencia
Desistiment
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Centres docents no universitaris
- Tràmits i servicis
- Educació
- Centres privats
- Educació i formació
- Centres i servicis educatius
- Centres docents i infraestructures educatives
- Centres i servicis educatius
- Batxillerat i Formació Professional
TEMA
- Educació i formació
- Centres docents i infraestructures educatives
- Administració pública
- Formació
- Universitats
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Generalitat Valenciana
- Empresa
- Centres
- Ciutadania
- Estudiants
- Docents
SECTOR
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones