• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

Ajudes a les entitats intermèdies en matèria d'associacionisme artesà per a l'exercici 2019 (CMAAS4). Artesania.
  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Ajudes a les entitats intermèdies en matèria d'associacionisme artesà per a l'exercici 2019 (CMAAS4). Artesania.

    Objecte del tràmit

    L'objecte de estes ajudes és propiciar la realització d'activitats que faciliten la professionalització del sector, així com la comercialització i promoció del producte artesà per part de les agrupacions d'artesans.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les agrupacions de professionals de l'artesania, sense ànim de lucre, amb seu o delegació permanent a la Comunitat Valenciana.

    Requeriments

    - Les beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els requisits següents:
    a) Estar legalment constituïdes
    b) No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàriai establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, de conformitat amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
    c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i de l'AEAT) i de Seguretat Social.
    d) No ser deutora de la Generalitat a causa del reintegrament de subvencions.
    e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en el Capítol corresponent del Títol II de l'Ordre 22/2018.
    - Els beneficiaris hauran de mantindre estos requisits durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini de presentació de sol·licituds serà des de el día 21 de GENER DE 2019 FINS AL DIA 4 DE FEBRER DE 2019, ambdós inclosos. (La resolució de convocatòria per a 2019 s'ha publicat en el DOGV nº 8453, de 28/12/18).

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    1. SOL·LICITUD general de subvenció (segons model normalitzat disponible en el propi tràmit telemàtic) i ANNEX a la mateixa (segons model normalitzat que figura com a imprés associat a este tràmit i també al tràmit telemàtic).

    Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i la resta de documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 i en l'apartat d'este tràmit denominat 'Com es tramita telemàticament? - Informació de tramitació'.

    2. DOCUMENTACIÓ que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud:

    -Els impresos normalitzats de sol·licitud, annexa i resta de models estan disponibles en el tràmit telemàtic i en l'apartat "Impresos associats" d'aquest tràmit de la Guia PROP [localitzable en la pàgina web de la Generalitat (www.gva.es), accedint als apartats - ], a partir de la publicació de la Resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, o en l'adreça web que s'expresse en la dita Resolució de convocatòria.

    -En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar a la sol·licitud de concessió d'aquestes ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant, el sol·licitant podrà al·legar aquest extrem, de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos.
    En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seua presentació o, a falta d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es referix el document.

    - A més de la documentació (general i addicional) requerida, l'Administració podrà demanar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessaris per a millor resoldre sobre la sol·licitud presentada.

    2.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL

    - Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la següent documentació general:

    a) a.1. Si en la sol·licitud de subvenció s'ha denegat a la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania l'autorització perquè comprove, de forma directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física que siga el/la representant de l'entitat sol·licitant que actue en nom seu i representació subscrivint l'esmentada sol·licitud de subvenció, haurà de presentar-se la documentació acreditativa de la identitat de dita/s persona/s (DNI, NIE o passaport).
    A més, si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

    a.2. Al tractar-se la sol·licitant d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa de la mateixa, consistent en còpia de la targeta d'identificació fiscal, còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent.
    En el cas que esta documentació haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat del secretari de l'entitat acreditatiu de què no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui tinga la representació en data presentació de la sol·licitud.

    b) Certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària sobre l'impost d'Activitats Econòmiques, còpia de l'alta censal o declaració responsable sobre la no realització cap d'activitat econòmica, si és el cas.

    c) Memòria (podrà utilitzar-se el model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit), en la que s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en què es concedeix la subvenció.

    d) Pressupostos o factures proforma detallats per unitats, que hauran de ser externs al sol·licitant.

    e) Dades de domiciliació bancària:
    - Si el compte bancari no ha sigut utilitzada en les relacions amb aquesta Conselleria s'aportarà el "Model de Domiciliació Bancària" vigent degudament omplit (el model normalitzat actual figura com a imprés associat a aquest tràmit).
    - En qualsevol altre cas, s'indicarà el número de la compte anteriorment utilitzat i donat d'alta a aquests efectes. (Aquesta informació es facilitarà en l'apartat corresponent de la sol·licitud de subvenció).

    f) Si en la sol·licitud de subvenció s'ha denegat a la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania l'autorització perquè esta obtinga de forma directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat) i enfront de la Seguretat Social, en els termes que preveu els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, hauran de presentar-se llavors les certificacions següents:
    - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
    - De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu de què la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
    - Dels servicis territorials de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu de què la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
    La validesa d'estes certificacions haurà d'estendre's a la data de l'atorgament de l'ajuda, havent de tindre en compte respecte d'això que les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que establix l'article 23.3 del Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

    D'altra banda, l'òrgan instructor del procediment es reserva el dret de requerir a la persona sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència o requerix algun aclariment.

    g) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions amb la Generalitat per reintegrament de subvencions. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).

    h) Declaració responsable que acredite que lasol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins la finalització del procediment. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).

    i) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació d'entitats a les quals s'hagen sol·licitat o de les quals s'hagen obtingut, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió si és el cas i normativa en què s'empara. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud general de subvenció).

    j) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar exempta. En tot cas, s'indicarà el percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, a dia anterior a la publicació de cada convocatòria, o s'inclourà compromís per escrit de contractar un percentatge més alt d'elles durant l'àmbit temporal de l'ajuda. (Aquesta declaració i la resta d'informació estan incloses en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit.).

    k) Si és el cas, documentació expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditativa de l'exempció o no subjecció a l'IVA, que haurà d'acompanyar-se d'una declaració responsable del representant de l'entitat sobre la subsistència dels requisits que, segons la normativa de l'impost, fonamenten l'exempció o no subjecció, i/o documentació acreditativa de què l'IVA suportat en els gastos necessaris per a la realització de l'actuació subvencionada no és susceptible de recuperació o compensació.

    l) Si és el cas, declaració responsable de les ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a l'empresa o entitat sol·licitant, inclosos els costos per als que se sol·licita suport, durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs amb indicació d'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'empara; o si és el cas, declaració de no haver rebut cap. (Aquesta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit denominat "Declaració de ajudes de minimis").

    m) Declaració responsable de no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memoria democrática i per a la convivència de la Comunitat Valenciana (continguda en l'annex a la sol.licitud de subvenció).

    n) Si se'n disposa, s'aportarà:
    - Documentació que acredite disposar de Pla d'Igualtat, vigent i, si escau, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en materia de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant el mateix organisme.
    - Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'Igualtat d'Oportunitats entre hòmens i dones, emés per una administració pública.
    - Protocol d'actuació, vigent contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i homes.

    o) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.

    2.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

    A més, en el cas d'aquestes ajudes haurà de presentar-se la següent documentació addicional prevista en els articles 5 i 21.1 de l'Ordre 22/2018, segons siga procedent:

    a) Certificat del titular de la secretaria de l'entitat en la qual consten, en data publicació de la corresponent convocatòria, la identificació de les agrupacions, associacions, gremis, federacions i altres unions, vinculats a l'entitat sol·licitant, si és el cas, o nombre d'empreses vinculades amb expressió de què exerceixen activitat comercial o artesana, segons siga procedent, d'acord amb el que establix l'article 6.9 o 6.10 de l'Ordre 22/2018. A aquest certificat s'acompanyarà acreditació bancària del nombre de rebuts periòdicament girats als associats per al pagament de les quotes, o a falta d'això documentació equivalent. En cas de discrepància i als efectes de còmput d'associats es considerarà la quantitat mes baixa de les dos.

    b) Memòria de l'entitat sol·licitant en què es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir, amb els seus associats directes o indirectes i amb expressió dels mitjans personals, materials i tècnics amb el que compte per a dur a terme les actuacions plantejades.

    c) Document de qualificació artesana (DCA) degudament actualitzat i expedit per la Generalitat o document equivalent emés per una Administració Pública que acredite la seua condició d'artesà.

    d) Còpia actualitzada de la vida laboral d'un codi compte de cotització (el de l'entitat sol.licitant), emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i currículum del personal tècnic, si escau.

    e) Projecte tècnic i sol.licitud d'autorització municipal, si escau, en funció de les inversions plantejades.

    Impresos associats

    [ANEXINTE] ANNEX A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ ENS INTERMEDIS. COMERÇ I ARTESANIA

    [MECMAAS4] MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE L'ACTUACIÓ: ASSOCIACIONISME ARTESÀ (CMAAS4)

    [CERTSOCA] CERTIFICAT D'ASSOCIATS (ARTESANIA)

    [DECRESS] DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO OBLIGACIÓ FRONT A LA SEGURETAT SOCIAL

    [MINIMIS] DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.