Comunicació prèvia per al trasllat de cadàvers fora de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Comunicació prèvia per al trasllat de cadàvers fora de la Comunitat Valenciana
Què és
És preceptiva la comunicació prèvia de trasllat a la Direcció Territorial de Sanitat de la província en què s'origine el mateix punt per a trasllat de cadàvers com de restes cadavèriques, criatures abortives i membres procedents d'amputacions.
- Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4961, de 8.03.2005).
- Decret 195/2009, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova la modificació del reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell (DOCV núm. 6138, de 05.11.2009).
- Decret 195/2009, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova la modificació del reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell (DOCV núm. 6209, de 18.02.2010).
- Decret 2263/1974, de 20 de juliol, del Ministeri de la Governació, pel qual s'aprova el Reglament de Policia Sanitària Mortuòria
- Decret 47/2023, de 31 de març, del Consell, de regulació dels consells de salut bàsics i altres espais de participació en la Comunitat Valenciana (Disposició final segona).
A qui va dirigit
Els familiars del difunt, la funerària en nom dels familiars i per ordre judicial.
Com es tramita
- Presentació de la comunicació.
- Comprovació de dades per la direcció territorial corresponent.
03003 - Alacant/Alicante
46008 - València/Valencia
12001 - Castelló/Castellón
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
PENDENT DE PROVES TELEMÀTIQUES. NO INFORMAR Durant tot l'any
- S'ha d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat.
- Certificat medique de defunció
- Llicència de sepultura
- Certificat de conservació en cambra frigorífica, si escau.
- Acta d'embalsamament o conservació transitòria del cadàver, si escau.
- Documentació judicial, si escau.
- Justificant del pagament de la taxa, en cas de tramitació presencial (en la presentació telemàtica, el justificant s'aporta dins d'aquesta tramitació)
-Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de l'Administració General de l'Estat, si escau.
- Altres autoritzacions.
Si es realitzara alguna pràctica sanitària, la certificació (segons l'article 36 del Reglament, això és el certificat de l'acta de la pràctica mortuòria ) es realitzara pels metges i *debera remetre's a la Direcció Territorial. de Sanitat.
La taxa model és la 046-9782 - Taxa per trasllat de cadàvers. Policia funerària
La quantia serà la que s'estableix en l'article 29.3.5, punt 3, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. Per Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, s'aprova la bonificació del deu per cent sobre les taxes reportades durant el període comprés des del dia 2 de maig de 2022 i el 31 de desembre de 2022, els dos inclosos. La taxa queda fixada en aquest període per un import de 17,31 euros.
a) PASSOS PER A la CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046
1. Emplene el formulari 9782 amb les dades que se li sol·liciten.
Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.
3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.
4. Prema, de nou, el botó Acceptar.
5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.
Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.
Només amb aqueixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.
b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit, o bizum.
Enllaç en informació complementària
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, o aquelles que voluntàriament realitzen la tramitació telemàtica, presentaran les sol·licituds...
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
-Si es tramita TELEMÀTICAMENT, deberan anar a l'enllaç corresponent en l'apartat "Tramitació Telemàtica"
-Si es tramita presencialment, fer-ho preferentment en:
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Resolució
No és possible recórrer.
03003 - Alacant/Alicante
46008 - València/Valencia
12001 - Castelló/Castellón
Cal estar al que es disposa en l'article 58, 59 i 60 del Reglament de Policia Sanitària Mortuòria i subsidiàriament a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, llevat que les infraccions constituïsquen delicte o falta.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Sanitat
- Servicis fúnebres
- Sanitat
- Salut
- Servicis fúnebres