Sol·licitud d'autorització de Servei de Farmàcia de Centre Sociosanitari - GVA.ES
Sol·licitud d'autorització de Servei de Farmàcia de Centre Sociosanitari
Des de 30-06-2021 00:00:00h
Què és
Tots els centres sociosanitaris que tinguen 100 llits o més disposaran d'un servei de farmàcia de centre sociosanitari, llevat que s'establisquen amb la conselleria competent en matèria de sanitat acords que els eximisquen de tal exigència i tinguen un depòsit de medicaments en els termes que...
Instal·lacions dels serveis farmacèutics sociosanitaris (art. 18 del Decret 259/1993).
Els serveis que regula aquesta disposició s'han d'ajustar als requisits següents:
1. Els serveis farmacèutics hospitalaris han de formar un conjunt o unitat física. Han de disposar d'una localització adequada, que oferisca una bona comunicació amb la resta de serveis de l'hospital. Poden situar-se els magatzems, tant generals com especials, separats d'aquest conjunt. Quan l'estructura de l'hospital ho faça necessari, s'autoritzaran dependències descentralitzades del servei de farmàcia hospitalària.
2. Han d'ocupar la superfície apropiada per al correcte acompliment de les funcions que se'ls encomanen, que en tot cas ha de resultar proporcionada al volum, les activitats i la tipologia de l'hospital. Aquesta superfície es distribuirà entre les dependències següents:
a) Magatzems:
- General i zona de recepció de productes sanitaris.
- Especials: estupefaents, termolàbils, inflamables, gasos d'ús medicinal, radiofàrmacs i altres.
b) Àrea administrativa i de gestió.
c) Biblioteca i centre d'informació de medicaments.
d) Zona de dispensació.
e) Laboratori de farmacotècnia i anàlisi i control de medicaments.
Totes aquestes dependències tindran la consideració de mínims indispensables. En cada projecte singular podran afegir-se altres instal·lacions que es consideren necessàries per al compliment de les activitats del servei, en el marc dels objectius de l'hospital.
3. Estaran dotats de l'equipament i material necessaris per a fer les funcions que els són pròpies. Com a mínim, han de disposar del mobiliari, l'utillatge i la bibliografia suficients que permeten garantir una correcta adquisició, conservació, distribució, elaboració, dispensació i informació dels medicaments.
- Decret 42/2021, de 18 de març, del Consell, de regulació de la prestació farmacèutica en els centres sociosanitaris a la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 9051, de 30/03/21).
- Decret 259/1993, de 30 de desembre, del Govern Valencià, d'ordenació sanitària dels serveis farmacèutics hospitalaris a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2188, de 19/01/1994).
- Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris (text refós BOE núm. 177, de 25/07/2015).
- Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/06/1998).
A qui va dirigit
Els titulars o representants legals dels centres sociosanitaris de la Comunitat Valenciana, públics i privats.
A l'efecte del que disposa el Decret 42/2021, de 18 de març, del Consell, tindrà la consideració de centre sociosanitari aquell centre d'assistència social que presta assistència sanitària específica o inclosa en el context de l'atenció residencial, particularment aquells en què les persones residents tenen la seua estada o residència habitual. D'acord amb la definició anterior, els tipus de centres que preveu aquest decret són les residències per a persones majors dependents (RPMD), els centres d'atenció residencial per a persones amb discapacitat i situació de dependència, les residències per a persones amb discapacitat o diversitat funcional i els centres específics per a persones amb malaltia mental crònica (CEEM).
Com es tramita
Els serveis de farmàcia se sotmetran, quant al règim d'autorització i registre, al que estableix la Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana i normativa de desplegament. Les sol·licituds s'han de tramitar d'acord amb el que preveu el...
46010 - València/Valencia
Sol·licitud
Durant tot l'any.
- Documentació acreditativa de la propietat jurídica del centre i, si és el cas, de la representació legal que tinga el sol·licitant.
- Document acreditatiu d'autorització dels serveis mèdics del centre sociosanitari.
- Memòria descriptiva de les activitats que desenvolupa el centre i organització general i programa funcional del Servei de Farmàcia.
- Llista d'equipament del Servei de Farmàcia.
- Llista de personal adscrit al Servei de Farmàcia.
- Documentació acreditativa del compliment dels requisits mínims que estableix el Decret 14/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, en relació amb el Reial decret 175/2001, de 23 de febrer, de locals i utillatge en funció del nivell d'elaboració de fórmules magistrals al qual s'acull.
- Pla del centre amb la indicació de les dependències del Servei de Farmàcia.
- Títol de farmacèutic especialista en farmàcia hospitalària i declaració de no incompatibilitat.
- Justificant del pagament de la taxa corresponent (model 046, concepte 9896, tarifa 1).
La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica.
La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 1.6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 259,88 euros.
a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046
1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten.
Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.
3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.
4. Prema, de nou, el botó Acceptar.
5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.
Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.
Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.
b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.
Enllaç en informació complementària
- Vegeu la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes
- Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris (text refós BOE núm. 177, de 25/07/2015).
- Decret 259/1993, de 30 de desembre, del Govern Valencià, d'ordenació sanitària dels serveis farmacèutics hospitalaris a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2188, de 19/01/1994).
- Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris (BOE núm. 177, de 25/07/2015).
- Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/06/1998).
Resolució
Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
46010 - València/Valencia
En el procediment sancionador cal ajustar-se al que estableix el títol IX del Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, i el títol VI de la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'ordenació...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Centres socials
- Registres, autoritzacions i llicències
- Sanitat
- Centres i servicis sanitaris
TEMA
- Sanitat i salut
- Centres i servicis sanitaris
- Farmàcia
- Hospitals, departaments i centres de salut
- Productes sanitaris
- Assistència sanitària
- Serveis socials
- Dependència
- Persones amb diversitat funcional
PERFILS
- Empresa
- Centres
SECTOR
- Salut
- Productes i establiments sanitaris
- Sanitat ambiental i alimentària
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones