Sol·licitud d'autorització d'obres, instal·lacions i altres actuacions en carreteres de titularitat de la Generalitat

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 211577
|
Codi GVA: 15721
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Qualsevol ciutadà o empresa o administració.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentada la sol·licitud, juntament amb tota la documentació necessària segons l'autorització sol·licitada, el Servici Territorial corresponent a la província de l'actuació comunicarà a la persona sol·licitant la taxa que ha de ser abonada (només per a aquelles actuacions subjectes al pagament de taxes).

 

- Una vegada presentada per la persona sol·licitant la justificació del pagament de la taxa, si escau, i recaptats els informes i documentació pertinents, s'emetrà resolució del cap del Servici Territorial a excepció de les autoritzacions en matèries relatives a estacions i àrees de servicis, l'exercici dels quals es reserva al director general competent en matèria d'Obres Públiques.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

1- Documents de caràcter general

a. Acreditació de representació, si escau (model en impresos associats al tràmit)

b. Escriptura de constitució i poders de representació, si escau

c. NIF, si escau (només debera aportar-se en cas de no autoritzar la consulta per l'administració, de l'imprés de sol·licitud)

d. Plànol d'emplaçament per a nova actuació (Veure apartat C de les instruccions, de l'imprés de sol·licitud)

e. Projecte tècnic per als serveis de carretera. (Veure apartat C de les instruccions, de l'imprés de sol·licitud)

 

2 - En el cas d'estacions de servei

a. Justificació de la propietat o disponibilitat civil dels terrenys

b. Descripció d'obres i instal·lacions que es pretenguen realitzar

c. Assenyalament exprés de la línia de domini públic i de la zona de protecció en la finca

 

3 - En el cas de desplegament o explotació d'una xarxa pública de telecomunicacions

Si sol·licita l'excepció del fet imposable de la taxa per ocupació o ús dels béns de domini públic de la Generalitat per al desplegament o explotació d'una xarxa de banda ampla (article 13.1-1 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes), haurà d'aportar certificat d'aquesta excepció (Veure aclariment en imprés associat, apartat 3 de documentació a aportar)

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible...

Saber més
Presencial

Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'administració es podrà presentar:

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert

El termini serà l'assenyalat en el requeriment d'esmena, o en qualsevol moment a instàncies de part.

Descripció

Este tràmit permet l'aportació de múltiples documents a un expedient d'autorització d'obres en carreteres, per iniciativa del sol·licitant, o a conseqüència d'un requeriment d'esmena emés per l'Administració.

 

Així mateix, es podrà aportar el justificant de l'ingrés de la taxa.

 

En el REQUERIMENT D'ESMENA emés per l'Administració, es permet l'aportació de múltiples documents a un expedient d'autorització d'obres en carreteres obert davant la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, i que es troba en fase d'esmena de deficiències.

Documentació

Els documents electrònics requerits a la seua sol·licitud d'esmena.

Forma de presentació
Presencial

Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'Administració.

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Per iniciativa de l'interessat durant qualsevol moment del procediment.

Descripció

Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts en relació a actuacions en carreteres.

 

 

Forma de presentació
Presencial

Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'Administració es podrà presentar:

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos.

 

Transcorreguts sis mesos sense que es dicte una resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

Es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports en el termini d'un mes, o bé recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptats tots dos terminis...

Saber més
Sancions

Les previstes segons la llei.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Infraestructures i transports
      • Infraestructures
  • Empreses
    • Infraestructures i transports
      • Carreteres
  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Administracions locals
        • Infraestructures i transports

TEMA

  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Urbanisme
  • Mobilitat i transport
    • Xarxa viària
  • Administració pública

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones amb discapacitat
    • Docents
    • Dones
    • Estudiants
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
    • Investigadors/ores
    • Joves
    • Pensionistes
    • Persones en risc d’exclusió
    • Persones desocupades
  • Administració i altres entitats
    • Generalitat Valenciana
  • Empresa
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions
    • Instal·lacions
    • Construcció
  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones