Canvi de residència. Transport de mercaderies. Empreses.

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 211644
|
Codi GVA: 16008
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Modificar el domicili fiscal de l'empresa proveïda d'autorització de transport en qualsevol de les seues classes.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

NOTA INFORMATIVA SOBRE JUSTIFICACIÓ DE L'ESTABLIMENT

El 4 de desembre de 2011, va entrar en vigor el Reglament 1071/2009, pel qual s'estableixen les normes comunes relatives a les condicions que han de complir-se per a l'exercici de la professió de transportista per carretera. En aquest, s'introdueixen noves exigències per a l'atorgament de les autoritzacions de transport i se'n modifiquen algunes de les existents.

 

Les disposicions són aplicables directament en tots els estats membres de la UE.

 

L'article 3 disposa que les empreses que exerceixen la professió de transportista per carretera han de tindre, entre altres requisits, un establiment efectiu i fix a Espanya, amb locals on es conserven els documents principals de l'empresa.

 

Es considerarà que les empreses compleixen el requisit d'establiment quan designen, a aquest efecte, el seu propi domicili o altres locals dels quals dispose en nom propi, mitjançant:

 

Títol jurídicament vàlid en dret.

1. Propietat: en el cas d'autònoms en què coincidisca el requisit d'establiment amb el seu propi domicili, aquest podrà acompanyar l'acreditació amb la prestació de consentiment.

2. Arrendament.

3. Usdefruit.

 

Acreditació adequada d'aquest:

1. Escriptura de propietat.

2. IBI.

3. Contracte d'arrendament legalitzat.

4. Escriptura notarial.

Normativa
  • Reglament (CE) núm. 1071/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, pel qual s'estableixen les normes comunes relatives a les condicions que han de complir-se per a l'exercici de la professió de transportista per carretera i pel qual es deroga la Directiva 96/26/CE del...
  • Llei 16/1987, del cap de l'Estat, de 30 de juliol, sobre ordenació del transport terrestre (BOE núm. 182, de 31/07/1987).
  • Reial decret 1211/1990, de 28 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (BOE núm. 241, de 08/10/1990), actualitzat per Reial decret 70/2019 de 15 de febrer (BOE núm. 44 de 15/02/2019)
  • Resolució de 3 de desembre de 2018, de la Direcció General de Transport Terrestre, per la qual s'estableix el calendari de visats de les autoritzacions de transport i d'activitats auxiliars i complementàries del transport (BOE núm. 301, de 14/12/2018)
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions Públiques (BOE núm. 236,de 2/10/2015

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

El titular de l'empresa.

Requisits

Haver pagat les sancions pecuniàries imposades per resolució que posen fi a la via administrativa.

 

ESTABLIMENT:

L'empresa ha de tindre el domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, amb locals en els quals es conserven els documents principals de l'empresa.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerides.

 

- Posteriorment, si l'òrgan competent observa que es compleixen els requisits exigits, resoldrà en un termini de CINC MESOS, a comptar de la data de registre d'entrada que conste en aquest document.

 

- Passat aquest termini sense que s'haja rebut cap notificació amb la resolució dictada en aquest procediment, aquesta sol·licitud podrà entendre's DESESTIMADA als efectes legals que siguen procedents.

 

- La resolució positiva de l'expedient suposa la inscripció d'aquest en el Registre d'empreses i activitats del transport. No s'expedeix la targeta de transports.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

ADVERTÈNCIES DE CARÀCTER GENERAL

Juntament amb l'ompliment electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar les còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.

 

D'acord amb l'article 51.3 de l'LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, mitjançant l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i altres registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en la llei esmentada o en les normes dictades per a l'execució i el desplegament.

 

Així mateix, la Direcció General consultarà, per mitjans electrònics, les dades relatives a la identificació fiscal de la persona sol·licitant i la certificació acreditativa de la inexistència de deutes tributaris, excepte que es desautoritze, expressament, la consulta.

 

ESTABLIMENT

 

La disponibilitat del local es considerarà acreditada quan el titular de l'activitat aporte qualsevol títol jurídicament vàlid en dret (propietat, arrendament, usdefruit, etc.).

 

TAXES

 

- S'ha d'aportar el justificant del pagament de les taxes.

 

DECLARACIÓ DE VERACITAT

 

- Declaració de veracitat de la documentació aportada.

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és:

 

- A04 EMPRESA: 27,40 euros.

 

FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS:

 

Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Forma de presentació
Telemàtica
Fent clic en la icona superior 'Tramitar amb certificat' d'aquesta mateixa pàgina. Per a això, cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. Si teniu dubtes o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu electrònic al suport tècnic: ...
Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini de resolució d'aquest procediment és de CINC MESOS, a comptar de la data de registre d'entrada que conste en aquest document. Passat aquest termini sense que s'haja rebut cap notificació amb la resolució dictada en aquest procediment, aquesta sol·licitud podrà entendre's DESESTIMADA...

Saber més
Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació d'aquesta, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Infraestructures i transports
      • Transport públic de mercaderies
      • Transport privat de mercaderies

TEMA

  • Administració pública
  • Mobilitat i transport
    • Transport terrestre. Transportistes
    • Transports

PERFILS

  • Empresa
    • Establiments
    • Gran empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Seguretat privada

CICLE VITAL

  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones