• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Sol·licitud de la Targeta del Major de la Comunitat Valenciana

    Objecte del tràmit

    Es crea la Targeta del Major a fi de potenciar la màxima llibertat, activitat i plena integració social i òptima qualitat de vida dels majors. La targeta amplia i simplifica l'accés a una sèrie de serveis i prestacions a aquest sector, cada vegada més important, de la nostra societat.

    La Targeta del Major recull tots els beneficis i avantatges culturals que s'incloïen en la targeta cultural de la tercera edat i que es detallen en el catàleg de servei.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Persones residents a la Comunitat Valenciana que tinguen 65 anys complits o bé que tinguen 60 anys i siguen pensionistes del Sistema de Seguretat Social o de classes passives, pel concepte de jubilació, viudetat o d'altres pensions.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Termini obert durant tot l'any.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    - En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

    - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

    - I, preferentment, en en els registres centrals i les direccions territorials de la conselleria competent en matèria del major, i en oficines PROP.

    - REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - ALACANT
    C/ TEATRE, 37 - 39
    03001- Alacant/Alacant
    Tel.: 012
    Fax: 965938068
    - REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - CASTELLÓ
    Av. GERMANS BOU, 81
    12003- Castelló de la Plana
    Tel.: 012
    - REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - VALÈNCIA
    Av. DE L´OEST, 36
    46004- València
    Tel.: 012
    Fax: 961271894

    L'ATENCIÓ PRESENCIAL i REGISTRE DE DOCUMENTS en la DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - VALÈNCIA, serà ÚNICAMENT mitjançant CITA PRÈVIA, que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat 012 o a través d'internet: https://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/citas_previas

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    - Sol·licitud segons el model oficial que figura en l'annex del decret, degudament omplida i signada.

    - Podran formular-se sol·licituds en fotocòpia dels models que figuren com a annexos en el decret.

    Mentre la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives no dispose d'accessos àgils i suficients a bases de dades d'altres administracions, la documentació que s'ha d'aportar és la següent:

    - Fotocòpia del DNI/NIE de la persona sol·licitant.

    - En el cas que el domicili del DNI/NIE no siga de la Comunitat Valenciana, s'ha de presentar un certificat d'empadronament o de residència emés per l'ajuntament del municipi on resideix.

    - Les persones sol·licitants que siguen majors de 60 anys i menors de 65, el certificat de la pensió.
    - Aquells sol·licitants que siguen majors de 60 anys i menors de 65, certificat de la pensió.

    Impresos associats

    SOL·LICITUD DE TARGETA DEL MAJOR

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    - Els òrgans receptors de les sol·licituds les remetran amb tota la documentació a les direccions territorials de conselleria competent en matèria del major corresponents.

    - Rebudes les sol·licituds, les direccions territorials les registraran i les revisaran.

    - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye de la documentació, que resulte exigible, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició.

    - Una vegada estudiada la sol·licitud quant al compliment dels requisits fixats en els articles precedents, es procedirà a la proposta d'expedició de la targeta.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitació

    Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.
    (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados).

    IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això cal tindre en compte que:

    1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint.

    2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica.

    3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament.

    4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació.


    PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:

    a) Heu d'omplir el formulari de dades generals.

    b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit.
    * Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD".
    * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud.
    * Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant).

    c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau.

    d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació).

    e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre.

    La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

    Inici
  • Informació complementària

    * FINALITAT I EFECTES
    - La Targeta del Major acredita, mitjançant un suport físic adequat en el qual figuren les dades personals i un número d'identificació de l'usuari, la condició de persona major.
    - Les dades personals utilitzades seran tractades de conformitat amb les disposicions contingudes en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    - La possessió d'aquesta targeta permetrà al seu titular l'accés a les prestacions i els serveis inclosos en el catàleg de serveis i prestacions, així com als avantatges culturals que s'incloïen en la targeta cultural de la tercera edat i que es detallen en el catàleg de servei, en virtut de la Resolució de 21 de juny de 2016, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.
    - Per a l'accés a les prestacions incloses en el catàleg de serveis i prestacions, es fomentarà la utilització de tecnologies de la informació i de la comunicació, de conformitat amb les disposicions de la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.


    * ÀMBIT TERRITORIAL
    - La targeta acreditativa de la condició de persona major tindrà validesa en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
    - La conselleria competent en matèria del major podrà promoure convenis de col·laboració amb altres comunitats autònomes que disposen d'una targeta similar, amb la finalitat que reconeguen aquest document com a acreditatiu de la condició de persona major i viceversa.


    * CATÀLEG DE SERVEIS I PRESTACIONS
    - La conselleria establirà un catàleg de serveis i prestacions pròpies a les quals es podrà accedir mitjançant la Targeta del Major. Aquest catàleg s'actualitzarà mensualment en la pàgina web de la conselleria http://www.inclusio.gva.es
    - La conselleria subscriurà els corresponents convenis o contractes amb altres administracions o amb entitats públiques o privades per a incrementar les ofertes de prestacions i serveis inclosos en el catàleg.


    * UTILITZACIÓ DE LA TARGETA
    - La targeta acreditativa de la condició de persona major és un document personal i intransferible que ha de presentar-se, juntament amb el DNI o NIE, cada vegada que s'utilitze un servei o prestació inclòs en el catàleg de serveis i prestacions.
    - Els titulars de targeta acreditativa de la condició de persona major podran accedir als serveis que s'incorporen a aquesta i a totes aquelles prestacions que es deriven de la subscripció de convenis amb altres administracions o entitats tant públiques com privades.


    * RENOVACIÓ I CANCEL·LACIÓ
    - La Targeta del Major no requereix renovació.
    - La modificació de les circumstàncies personals de l'usuari ha de comunicar-se a l'administració competent amb la finalitat de mantindre les dades actualitzades.
    - La reexpedició és procendent en el supòsit de pèrdua o extraviament de la targeta i la persona interessada ho ha d'haver comunicat a l'administració competent, que estarà obligada a emetre una nova targeta.
    - La vigència de la Targeta del Major estarà subjecta al manteniment de les condicions que van donar lloc a la seua expedició.
    - La cancel·lació de la Targeta del Major serà procedent, en tot cas, per la defunció del seu titular.
    - Així mateix, la conselleria també procedirà a la cancel·lació de la Targeta del Major en els supòsits en què es detecte falsejament de les dades que van donar lloc a la seua expedició o per la seua utilització amb finalitats fraudulentes.

    Obligacions

    Les persones beneficiàries tenen les obligacions següents:
    - Una vegada rebuda la Targeta del Major, cal fer-ne un ús adequat i no utilitzar-la amb finalitats fraudulentes.

    Sancions

    La Targeta del Major es cancel·larà en tot cas per la defunció del titular. Així mateix, la conselleria competent en la matèria procedirà també a la cancel·lació quan detecte falsejament de les dades que van donar lloc a la seua expedició o per l'ús fraudulent d'aquesta.

    Enllaços

    Enllaç a la web de la Conselleria

    Catàleg de la Targeta del Major (agost 2016)

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Decret 39/2012, de 2 de març, del Consell, pel qual es crea la Targeta del Major (DOCV núm. 6727, de 05/03/12).
    - Resolució de 21 de juny de 2016, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableix la inclusió i integració de la targeta cultural de la tercera edat en la Targeta del Major.

    Llista de normativa

    Vegeu el Decret 39/2012, de 2 de març.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.