Sol·licitud d'inscripció per a realitzar la prova perquè les persones majors de 18 anys puguen obtindre directament el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 210970
|
Codi GVA: 1638
Descarregar informació
Termini de sol·licitud pendent

Des de 17-06-2025

Fins 30-06-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Les persones participants que superen els exercicis de la prova podran obtindre de manera directa el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

 

Terminis
Sol·licitudTermini pendent
Des de 17-06-2025 fins a 30-06-2025
Observacions

El termini d'inscripció a la prova perquè les persones majors de díhuit anys puguen obtindre de manera directa el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria s'establix des del dia 17 de juny fins al dia 30 de juny de 2025, els dos inclosos.

La prova se celebrarà el dia 31 d'octubre de 2025, en sessions al matí i vesprada, i constarà de tres parts diferenciades, corresponents als exercicis de cada un dels tres àmbits que articulen l'Educació Secundària per a les Persones Adultes, el referent curricular de les quals serà el que s'establix per al segon nivell de l'ESPA en l'annex II del Decret 77/2025, de 27 de maig.

A) Horari de la prova

- El dia de realització de la prova, les persones aspirants hauran de presentar-se en la seu del tribunal on hagen sigut assignades com a mínim trenta minuts abans del primer i del tercer exercici i quinze minuts abans del segon, amb la finalitat que el tribunal procedisca a la crida i a la comprovació de la seua identitat.

- L'exercici corresponent a l'àmbit científic-tecnològic tindrà una duració de tres hores, entre les 8.30 i les 11.30 hores del matí.

- L'exercici corresponent a l'àmbit social tindrà una duració de dos hores, entre les 12.00 i les 14.00 hores del matí.

- L'exercici corresponent a l'àmbit de comunicació tindrà una duració de tres hores, entre les 16.00 i les 19.00 hores de la vesprada.

B) Informació general

- Les persones participants hauran de concórrer el dia de la prova amb algun dels documents originals següents en vigor: document nacional d'identitat (DNI) en format físic o digital, targeta d'identitat d'estranger o NIE, passaport, permís de conduir, visat d'estudis o document oficial que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona.

- Les respostes s'han d'emplenar amb bolígraf blau o negre.

- No està permés l'ús de cap dispositiu mòbil o electrònic, ni de calculadora programable i diccionari. Tampoc es pot utilitzar líquid o cinta correctora. En l'exercici de l'àmbit cientifictecnològic es podrà utilitzar una calculadora bàsica (no programable).

- La sol·licitud d'exempció de l'avaluació i la qualificació del Valencià en esta prova serà vàlida únicament per a la convocatòria de la prova d'este curs acadèmic. Este tràmit és independent de la sol·licitud d'exempció de l'avaluació i la qualificació del Valencià que puguen fer les persones matriculades, en qualsevol modalitat d'ensenyança per a este curs acadèmic.

- En cas que les persones aspirants amb discapacitat sol·liciten adaptacions, estes seran de les condicions generals de realització de la prova; en cap cas es faran adaptacions de continguts que són objecte d'avaluació, ni dels criteris d'avaluació de la prova.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran participar en esta prova les persones majors de díhuit anys o que complisquen esta edat l'any natural en què es realitza la prova, sempre que no estiguen en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

Requisits

Podran participar en esta prova les persones majors de díhuit anys o que complisquen esta edat l'any natural en què es realitza la prova, sempre que no estiguen en possessió del títol de graduat o graduada en Educació Secundària Obligatòria.

Com es tramita

Procés de tramitació

1) Presentació de la sol·licitud d'inscripció a la prova i de la documentació addicional, si és procedent.

1.1. Les persones aspirants s'inscriuran en la prova preferentment per via telemàtica en tres passos que consistiran en:

a) Emplenar la sol·licitud d'inscripció, segons el model de l'annex I d'esta resolució.

b) Adjuntar, si és procedent, la documentació acreditativa en cas de sol·licitud de convalidacions d'exercicis o parts de la prova, d'adaptació de les condicions generals de realització de la prova o d'exempció de l'avaluació i la qualificació de l'exercici de Valencià: Llengua i Literatura, d'acord amb el resolc quint d'esta resolució.

c) Firmar digitalment i registrar la sol·licitud d'inscripció.

1.2. En el cas que l'aspirant no dispose de firma electrònica, la sol·licitud d'inscripció podrà ser firmada per una persona representant. En este supòsit, s'adjuntarà una fotocòpia del document identificatiu oficial i en vigor que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona aspirant, així com l'autorització per a la representació.

1.3. Les persones sol·licitants, amb la seua firma electrònica, es responsabilitzen que complixen els requisits establits per a participar en la convocatòria, que les dades contingudes en la sol·licitud són certs i que són conscients que la falsedat de les dades pot donar lloc a la pèrdua del dret de realització de la prova o a l'anul·lació del resultat obtingut.

1.4. Excepcionalment, en els supòsits en els quals no puguen presentar la seua sol·licitud segons el procediment descrit en els punts anteriors d'este resolc, les persones interessades podran presentar les seues sol·licituds a través de qualssevol dels mitjans indicats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Sol·licitud d'inscripció autocompletable

 

2) Consulta dels llistats provisionals: a partir del 16 de juliol de 2025.

Les persones aspirants podran comprovar de l'1 al 5 de setembre l'estat de la seua inscripció, amb la finalitat que les que hagen quedat excloses puguen esmenar, al·legar o formular les reclamacions que consideren oportunes. Per a això, usaran preferentment el tràmit telemàtic Sol·licitud General Única, dirigit a la direcció territorial d'educació corresponent:

Excepcionalment, les persones interessades podran presentar les esmenes, al·legacions o reclamacions a través de qualsevol dels mitjans indicats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3) Consulta dels llistats definitius: a partir del 12 de setembre.

4) Consulta de les convalidacions i exempcions aprovades: a partir del dia 3 d'octubre, a través del següent enllaç.

Si l'aspirant considera que la sol·licitud de convalidació no ha sigut valorada correctament, disposarà des del dia 6 fins al dia 13 d'octubre per a reclamar la revisió de la documentació acreditativa, aportada dins del termini i en la forma corresponent. Per a això, usarà preferentment el tràmit telemàtic Sol·licitud General Única, dirigit a la direcció territorial competent en matèria d'educació corresponent:

5) Realització de la prova, tal com s'indica en l'apartat d'"Observacions".

6) Avaluació de la prova per l'equip de professorat que compon cada tribunal, que actua de manera col·legiada en l'hora d'adoptar la decisió de proposar o no la persona aspirant per a l'expedició del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

7) Revisió i reclamació justificada, si és procedent, dels resultats:

- Les persones participants podran consultar els resultats de les seues qualificacions a través de la següent pàgina web.

- En el cas que la persona participant vulga presentar una reclamació sobre la qualificació obtinguda en la prova o en una part de la prova, haurà de presentar-la per escrit en els cinc dies hàbils posteriors a la publicació dels resultats de les qualificacions dels exercicis de la prova, dirigida a la presidència del tribunal, degudament justificada i firmada, d'acord amb l'annex I de l'Orde 32/2011, de 20 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el dret de l'alumnat a l'objectivitat en l'avaluació, i s'establix el procediment de reclamació de qualificacions obtingudes i de les decisions de promoció, de certificació o d'obtenció del títol acadèmic que corresponga.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 17-06-2025 fins a 30-06-2025

El termini d'inscripció serà des del dia 17 de juny al 30 de juny de 2025, els dos inclosos (DOGV núm. 10129-12/06/2025). 

En el cas de les persones adultes amb dificultats per a accedir a la instància telemàtica, es pot sol·licitar informació general i accés al formulari oficial de sol·licitud d'inscripció dirigint-se al Servici d'Ordenació Acadèmica per mitjà del correu fpa_soa@gva.es

Documentació

Informació tramitació

1) Presentació de la sol·licitud d'inscripció a la prova i de la documentació addicional, si és procedent.

1.1. Les persones aspirants s'inscriuran en la prova preferentment per via telemàtica en tres passos que consistiran en:

a) Emplenar la sol·licitud d'inscripció, segons el model de l'annex I d'esta resolució.

b) Adjuntar, si és procedent, la documentació acreditativa en cas de sol·licitud de convalidacions d'exercicis o parts de la prova, d'adaptació de les condicions generals de realització de la prova o d'exempció de l'avaluació i la qualificació de l'exercici de Valencià: Llengua i Literatura, d'acord amb el resolc quint d'esta resolució.

c) Firmar digitalment i registrar la sol·licitud d'inscripció.

1.2. En el cas que l'aspirant no dispose de firma electrònica, la sol·licitud d'inscripció podrà ser firmada per una persona representant. En este supòsit, s'adjuntarà una fotocòpia del document identificatiu oficial i en vigor que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona aspirant, així com l'autorització per a la representació.

1.3. Les persones sol·licitants, amb la seua firma electrònica, es responsabilitzen que complixen els requisits establits per a participar en la convocatòria, que les dades contingudes en la sol·licitud són certs i que són conscients que la falsedat de les dades pot donar lloc a la pèrdua del dret de realització de la prova o a l'anul·lació del resultat obtingut.

1.4. Excepcionalment, en els supòsits en els quals no puguen presentar la seua sol·licitud segons el procediment descrit en els punts anteriors d'este resolc, les persones interessades podran presentar les seues sol·licituds a través de qualssevol dels mitjans indicats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Sol·licitud d'inscripció autocompletable

 

2) Consulta dels llistats provisionals: a partir del 16 de juliol de 2025.

Les persones aspirants podran comprovar de l'1 al 5 de setembre l'estat de la seua inscripció, amb la finalitat que les que hagen quedat excloses puguen esmenar, al·legar o formular les reclamacions que consideren oportunes. Per a això, usaran preferentment el tràmit telemàtic Sol·licitud General Única, dirigit a la direcció territorial d'educació corresponent:

Excepcionalment, les persones interessades podran presentar les esmenes, al·legacions o reclamacions a través de qualsevol dels mitjans indicats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3) Consulta dels llistats definitius: a partir del 12 de setembre.

4) Consulta de les convalidacions i exempcions aprovades: a partir del dia 3 d'octubre, a través del següent enllaç.

Si l'aspirant considera que la sol·licitud de convalidació no ha sigut valorada correctament, disposarà des del dia 6 fins al dia 13 d'octubre per a reclamar la revisió de la documentació acreditativa, aportada dins del termini i en la forma corresponent. Per a això, usarà preferentment el tràmit telemàtic Sol·licitud General Única, dirigit a la direcció territorial competent en matèria d'educació corresponent:

5) Realització de la prova, tal com s'indica en l'apartat d'"Observacions".

6) Avaluació de la prova per l'equip de professorat que compon cada tribunal, que actua de manera col·legiada en l'hora d'adoptar la decisió de proposar o no la persona aspirant per a l'expedició del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

7) Revisió i reclamació justificada, si és procedent, dels resultats:

- Les persones participants podran consultar els resultats de les seues qualificacions a través de la següent pàgina web.

- En el cas que la persona participant vulga presentar una reclamació sobre la qualificació obtinguda en la prova o en una part de la prova, haurà de presentar-la per escrit en els cinc dies hàbils posteriors a la publicació dels resultats de les qualificacions dels exercicis de la prova, dirigida a la presidència del tribunal, degudament justificada i firmada, d'acord amb l'annex I de l'Orde 32/2011, de 20 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el dret de l'alumnat a l'objectivitat en l'avaluació, i s'establix el procediment de reclamació de qualificacions obtingudes i de les decisions de promoció, de certificació o d'obtenció del títol acadèmic que corresponga.

Taxa o pagament

No es requereix pagament de taxes.

Forma de presentació
Telemàtica

A través de l'enllaç corresponent: https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=PRUEBA_ESO-SF&version=3&login=a&idioma=es&idCatGuc=PR&idProcGuc=1638

Resolució

Termini màxim

Consulta dels llistats provisionals: a partir del 16 de juliol de 2025.

Les persones aspirants podran comprovar de l'1 al 5 de setembre l'estat de la seua inscripció, amb la finalitat que les que hagen quedat excloses puguen esmenar, al·legar o formular les reclamacions que consideren oportunes. Per a això, usaran preferentment el tràmit telemàtic Sol·licitud General Única, dirigit a la direcció territorial d'educació corresponent:

Excepcionalment, les persones interessades podran presentar les esmenes, al·legacions o reclamacions a través de qualssevol dels mitjans indicats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3) Consulta dels llistats definitius: a partir del 12 de setembre de 2025.

4) Consulta de les convalidacions i exempcions aprovades: a partir del dia 3 d'octubre de 2025.

Observacions
  • A partir del 16 de juliol de 2025 es podran consultar els llistats provisionals de persones admeses i excloses.
  • A partir de l'12 de setembre de 2025 es podran consultar els llistats definitius de persones admeses i excloses. 

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Què faig si... ?
      • Vull estudiar
        • Proves d'accés
    • Educació i formació
      • Formació d'adults

TEMA

  • Educació i formació
    • Proves d’obtenció de títols

PERFILS

  • Ciutadania
    • Joves
    • Estudiants
    • Gent major