Sol·licitud d'autorització per a realitzar operacions de recollida amb caràcter professional i/o tractament de residus - GVA.ES
Sol·licitud d'autorització per a realitzar operacions de recollida amb caràcter professional i/o tractament de residus
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Què és
Sol·licitar a l'autoritat competent en matèria de residus de la Comunitat Valenciana l'autorització per a realitzar operacions de recollida amb caràcter professional i/o tractament de residus perillosos i no perillosos, que permeta al sol·licitant desenrotllar la seua activitat gestora en instal·lacions de tractament de residus autoritzades en qualitat d'explotador d'estes.
- L'autorització concedida a la persona interessada serà vàlida per a tot el territori espanyol i suposa el reconeixement a l'interessat de la seua condició de gestor autoritzat per a realitzar operacions de recollida amb caràcter professional i/o tractament de residus.
- D'acord amb el que es preveu en l'article 23.5 de la Llei 7/2022, els gestors de residus perillosos, i els gestors de residus no perillosos quan així ho exigisquen les normes que regulen la gestió de residus específics o les que regulen operacions de gestió, estan obligats a constituir una fiança que tindrà per objecte respondre enfront de l'administració del compliment de les obligacions que es deriven de l'exercici de l'activitat i subscriure una assegurança de responsabilitat, per a cobrir les responsabilitats que es deriven de les operacions de gestió de residus.
- Reial decret 1619/2005, de 30 de desembre, sobre la gestió de pneumàtics fora d'ús (BOE núm. 2, de 03/01/06)
- Reial decret 679/2006, de 2 de juny, pel qual es regula la gestió dels olis industrials usats (BOE núm. 132, de 03/06/06)
- Reial decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i la gestió dels residus de construcció i demolició (BOE núm. 38, de 13/02/08).
- Reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus. (BOE núm. 37, de 12/02/08), modificat pel Reial decret 943/2010, de 23 de juliol (BOE núm. 189, de 05/08/10) i el Reial decret 710/2015, de 24 de juliol (BOE núm. 189, de 05/08/10).
- Decisió 2014/955/UE de la Comissió, de 18 de desembre de 2014, per la qual es modifica la Decisió 2000/532/CE, sobre la llista de residus, de conformitat amb la Directiva 2008/98/CE del Parlament Europeu i del Consell. (DOUE núm. L370, de 30/12/14)
- Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics. (BOE núm. 45, de 21/02/15).
- Reial decret 115/2017, de 17 de febrer, pel qual es regula la comercialització i manipulació de gasos fluorats i equips basats en estos, així com la certificació dels professionals que els utilitzen i pel qual s'establixen els requisits tècnics per a les instal·lacions que desenrotllen activitats...
- Reial decret 553/2020, de 2 de juny, pel qual es regula el trasllat de residus a l'interior del territori de l'Estat.
- Reial decret 27/2021, de 19 de gener, pel qual es modifiquen el Reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus, i el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics.
- Reial decret 265/2021, de 13 d'abril, sobre els vehicles al final de la seua vida útil i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre.
- REIAL DECRET 208/2022, de 22 de març, sobre les garanties financeres en matèria de residus.
- Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.
- LLEI 5/2022, de 29 de novembre, de la Generalitat, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana.
A qui va dirigit
Les persones físiques o jurídiques, amb domicili social en la Comunitat Valenciana, que pretenguen explotar instal·lacions autoritzades per a la recollida amb caràcter professional i/o el tractament de residus.
D'acord amb la disposició addicional octava de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, la tramitació dels procediments administratius i de les obligacions d'informació previstes en esta llei, tant per a les persones físiques com per a les persones jurídiques, s'haurà de dur a terme per via electrònica, d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Com es tramita
- Presentació de la sol·licitud telemàtica d'obtenció de NIMA (número d'identificació mediambiental).
- Per al NIMA obtingut, presentació de la sol·licitud d'autorització acompanyada de la documentació requerida, segons el model normalitzat.
- Si la sol·licitud no reunira els requisits exigibles o l'Administració considerara necessària l'ampliació de dades, es requerirà a l'interessat la seua esmena de conformitat amb el que s'establix en l'article 68 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Una vegada comprovada la suficiència i adequació de la documentació presentada, l'autoritat competent per a resoldre dictarà, si és el cas, resolució per la qual es concedisca l'autorització, procedint a la seua inscripció en el Registre General de Gestors Autoritzats de Residus de la Comunitat Valenciana i a la seua publicació en els llistats de gestors de la pàgina web de la Conselleria, a efectes informatius.
46018 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any.
- Formulari telemàtic per a l'obtenció de NIMA (número d'identificació mediambiental).
- Imprés, segons model normalitzat, de sol·licitud d'autorització per a realitzar operacions de recollida i tractament de residus.
- Acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la representació que ostenta el firmant de la sol·licitud, llevat que esta representació estiga inscrita formalment en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/).
- Projecte d'explotació, en format PDF, subscrit per tècnic competent, que incloga almenys la següent informació:
· Tipus i quantitats de residus que es pretén tractar identificats mitjançant els codis LER i si és necessari per a cada tipus d'operació. En relació amb els residus perillosos, informació sobre les característiques de perillositat.
· Descripció detallada de les activitats de tractament de residus que pretén realitzar indicant els tipus d'operacions previstes a realitzar conforme a la codificació establida en els annexos II i III de la Llei 7/2022.
· Tipus i quantitats de residus identificats mitjançant els codis LER que es preveu produir a conseqüència de les operacions de tractament previstes.
· Mètodes que s'utilitzaran per a cada tipus d'operació de tractament, les mesures de seguretat i precaució i les operacions de supervisió i control previstes.
· Capacitat tècnica per a realitzar les operacions de tractament previstes en la instal·lació, amb detall, entre altres, dels equips, mitjans i personal disponibles.
· Qualsevol altra exigida per les normes que regulen la gestió de residus específics que resulten aplicables a la sol·licitud (per exemple residus d'aparells elèctrics i electrònics, de pneumàtics al final de la seua vida útil, piles, acumuladors i bateries, vehicles al final de la seua vida útil...).
- Justificant del pagament de la corresponent taxa per servicis administratius d'intervenció ambiental prevista en l'article 26.2-4 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.
Taxes 2024:
Model 046-9756: Taxa per servicis administratius d'intervenció ambiental.
Tramitació d'autorització a entitats amb seu social en la Comunitat Valenciana per a realitzar operacions de tractament de residus en instal·lacions no situades en esta comunitat: 103,95 euros.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, no tot i no estar obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de...
Resolució
D'acord amb l'article 33.12 de la Llei 7/2022, el termini màxim establit per a dictar i notificar la resolució serà de deu mesos. Transcorregut el termini previst sense haver-se notificat resolució expressa s'entendrà desestimada la sol·licitud presentada.
En la seua condició de gestor de residus, les persones físiques o jurídiques que realitzen operacions de recollida i tractament de residus hauran de complir amb el règim d'obligacions previst en els articles 23, 64 i 65 de la Llei 7/2022 i en la normativa de desenrotllament reglamentari.
La resolució podrà ser recorreguda en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual la va dictar en el termini d'un mes conforme al que es preveu en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
L'exercici d'una activitat de gestió de residus sense l'autorització preceptiva, o amb aquesta caducada o suspesa, així com l'incompliment de les obligacions imposades en les autoritzacions, constitueix una infracció greu o molt greu, i pot donar lloc a la imposició de sancions, segons...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Medi ambient
- Autoritzacions i llicències
- Conservació i protecció del medi ambient
- Medi ambient
TEMA
- Indústria i energia
- Àrees industrials
- Seguretat d’instal·lacions
- Vehicles i automòbils
- Medi ambient
- Gestió ambiental
- Residus
- Territori i paisatge. Urbanisme
- Administració pública
- Agricultura, ramaderia i pesca
PERFILS
- Empresa
- Gran empresa
- Petita i mitjana empresa
- Professionals i autònoms
SECTOR
- Indústria
- Indústria química i petroquímica
- Aigua, sanejament i residus
- Residus
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
- Medi ambient
- Afectació al medi
CICLE VITAL
- Encetar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones